Siviilipalveluksen kautta Poliisikouluun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PikkuT
  • Aloitettu Aloitettu
Tupla-J sanoi:
Siis kyllähän se nyt on sanomattakin selvää, että ilman armeijaa ei ole mitään asiaa poliisikouluun kuten esimerkiksi ilman kitaratunneilla käyntiä ei sovi missään tapauksessa rumpaliksi.

Jos eivät Suomen lait kelpaa, niin muuta vaikka Pohjois-Koreaan. Suomi on sivitysvaltio, jossa ihimisillä on valinnanmahdollisuuksia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tupla-J sanoi:
Luitko sä tota mun viestiä?

Luin. Kirjoitit, ettei ilman armeijan käymistä ole mitään asiaa poliisiksi. Onko sinulle uutinen, että Suomen lain mukaan siviilipalvelusmies pääsee poliisiksi? Tällä asialla ei ole mitään tekemistä soitinten kanssa.

frs sanoi:
Pakkotoisto on kenties ehkä tekopyhin forumi, mitä on hetkeen tullut luettua. :D (Fiksuimmat ehkä tajuavat, mitä tarkotan tällä. Ja suurelle massalle vinkiksi, kts. bodareiden stereotypiointi.)

Hahah, nose. Ensin itketään pitkät pätkät, miten voimailijoita pidetään outoina ja rinnastetaan punttien kolistelu suunnilleen etnisten ja seksuaalisten vähemmistöjen tilanteeseen. Sitten samaan threadiin niputetaan sinänsä hupaisa halveksunta aseistakieltäytyjiä, vegetaristeja ja setaa kohtaan, ja vaaditaan sotilaallista poliisiainesta ja tiukkaa kuria valtioon. Samassa rytäkässä unohdetaan autuaasti se, että harrastuspiirissä kutakuinkin yleinen roinaaminen on järjestäytyneen rikollisuuden toiminnan edistämistä. En tiedä, onko se sitten jotenkin sankarillista tai isänmaallista.

Tupla-J sanoi:
[rautalanka]
Se oli sarkasmia.
[/rautalanka]

:D Okei, olen huumorirajoitteinen. Asiaa sattuu olemaan lähellä sydäntäni, olen itsekin hakemassa poliisikouluun myöhemmin. Otin viestisi vähän liian kirjaimellisesti nopeasti luettuna.

:piis:

Arvo Paperi sanoi:
...Tälläkin palstalla suurin osa harmittelee miten ihmisillä on stereotypioita bodareista. Sitten ollaan kuitenkin valmiita tuomitsemaan kaikki sivarit samaan lokeroon. Outoa toimintaa, sanon minä. ...
Näyttäsi todellakin siltä, että tällä palstalla(eikä vain täälä) on moinen joukko henkilöitä jotka eivät luultavasti kykene ajattelemaan asioita laajemmin kuin mitä heidän oma pieni maailmansa antaa myöden. Mielipiteet on jyrkät ja tuomitseminen on helppoa vaan ei kuitenkaan tajuta ajatella asiaa hieman laajemmin ja täysin mahdotonta on kyky asettua toisten asemaan. Ajatella muutenkin kuin mitä isä ja isoveli on tuputtanut. Yleensä sivarin vastustajilta ei löydykään muuta kuin ne muutamat samat saarnat mitä on hoettu jo kymmeniä vuosia. Kertookohan tämä jotain?

Se onko nämä "vitun sivari idiootti" kommentit sitten aitoja vihan purkauksia vaiko vain katkeraa purkausta omasta voimattomuudesta tehdä omia toisista riippumattomia mielipiteitä ja valintoja onkin sitten toinen threadi.

Kai sivareistaki löytyy ihan hyviä henkilöitä poliisin hommiin. Syy siihen, miksi ei ole suorittanut varusmiespalvelusta, saa olla aika ihmeellinen että pääsee edes ensinmäisestä haastattelusta eteenpäin testeihin. Voi olla hankala selittää poliisipäällikölle esim. "En mennyt armeijaan koska se on mun mielestä lapsellinen paikka". Sattuuko kukaan tietämään kuinka vanha on Suomen nuorin poliisipäällikkö? Voisin hyvin kuvitella kuinka keskustelu menisi laitoksella.

Poliisi: sulta muuten puuttuu tästä vielä kopio sotilaspassista.
Hakija: suoritin siviilipalveluksen ja siitä on liite siinä mukana.
*syvä hiljaisuus*
Poliisi: Haluaisitko selittää miksi suoritit siviilipalveluksen etkä suorittanut varusmiespalvelusta? :jahas:

Airbag sanoi:
Hohhoijaa... Koskas Vara Arska meinaa kasvaa isoksi (=aikuistua)?

Jos aikuiseksi kasvaminen tarkoittaa sitä ettei saa olla erimieltä niin en koskaan. :rock: Onko muita yhtä loistavia kysymyksiä? Seuraavassa postissani kyllä hieman perustelinkin mielipiteitäni.

Malz sanoi:
Voi olla hankala selittää poliisipäällikölle esim. "En mennyt armeijaan koska se on mun mielestä lapsellinen paikka". Sattuuko kukaan tietämään kuinka vanha on Suomen nuorin poliisipäällikkö? Voisin hyvin kuvitella kuinka keskustelu menisi laitoksella.

Poliisi: sulta muuten puuttuu tästä vielä kopio sotilaspassista.
Hakija: suoritin siviilipalveluksen ja siitä on liite siinä mukana.
*syvä hiljaisuus*
Poliisi: Haluaisitko selittää miksi suoritit siviilipalveluksen etkä suorittanut varusmiespalvelusta? :jahas:

Poliisille tai kenellekään muulle ei tarvitse selitellä motiivejaan sivariin menosta jollei itse halua. Kysymys on yhtä olennainen kuin poliisi kysyisi monestiko viikossa kuksit vaimoasi: henkilökohtainen asia, joka ei kuulu poliisille eikä kenellekään muullekaan työnantajalle.

Joku mainitsi miten voi olla poliisi, jos kieltäytyy aseista. Todellisuudessa suomessa joutuu todella harvoin käyttämään asetta ,mutta tämä ei ole se pointti mitä ajan takaa. Itse ollessani sivarissa meiltä kysyttiin kuinka moni olisi valmis käymään pika koulutuksen jonkin uhatessa maatamme johon myös kuuluisi osana myös aseet yli puolet nostivat kätensä. Tämä osoittaa mielestäni sen ,että siviilipalvelus on monille se toinen vaihtoehto eikä mikään eettinen kysymys. Toki intin käyneet hakevat hanakammin kuin sivarin käyneet poliisikouluun, mutta en näkisi mitään estettä sille ettei sivari voisi olla myös hyvä poliisi. Joku kirjoitti aiemmin hyvin eräiden asenteita kuvaavasti sivareiden olevan vegaaneja puutarhureita tai sinnepäin, todellisuudessa näitä löytyy myös sieltä intin puoleltakin ja nämä tuskin hakevat poliisi kouluun vaikka työkkäri kuinka pakottaisi.

jaco sanoi:
Joku kirjoitti aiemmin hyvin eräiden asenteita kuvaavasti sivareiden olevan vegaaneja puutarhureita tai sinnepäin, todellisuudessa näitä löytyy myös sieltä intin puoleltakin ja nämä tuskin hakevat poliisi kouluun vaikka työkkäri kuinka pakottaisi.

Näinhän se on. En ole kyllä kuullut että poliisikouluun kukaan olisi joutunut "pakolla". Onko kukaan muu kullut? Kyllä sinne sen verran kuitenkin taitaa olla halukkaitakin, ettei niitä tarvitse työkkärin pakottamia ottaa sisään.

Voi hewletti!!!!!! Mä aion isona poliisiksi ja sitä varten luen kieliä ja ähkin salilla, armeijan aloitin hirveellä vimmalla, mutta se oli pakko jättää puolitiehen vaikean allegian takia. Siellä oli kaksi naista samassa tuvassa, ja molemmilla tarkoitus pyrkiä poliisikouluun, siinä yksi syy, miksi he olivat inttiin lähteneet. Sivarit kieltäytyy aseista ja haluavat edistää maailmanrauhaa,joka tulee siinä vaiheessa ku tää koko Tellus tuhoutuu,entäs sitten ku ne viherpiipertäjät on poliiseja ja pitäs pystyä rosvoja taltuttamaan, milläs ne sen tekee?Tökkäävät virkkuukoukulla??? Mä en oo ikinä ymmärtäny meidän presidenttiä, enkä varmaan ikinä opi tajuamaankaan, niin kauan ku se tälläsiä älyttömiä lakipaskoja keksii! Käyttäs senkin ajan järkevästi ja keksis vaikka lakialoitteen, joilla nuoret huumeidenkäyttäjät voidaan määrätä pakkohoitoon.
Damn right!!!

Ms Athletic sanoi:
Voi hewletti!!!!!! Mä aion isona poliisiksi ja sitä varten luen kieliä ja ähkin salilla, armeijan aloitin hirveellä vimmalla, mutta se oli pakko jättää puolitiehen vaikean allegian takia. Siellä oli kaksi naista samassa tuvassa, ja molemmilla tarkoitus pyrkiä poliisikouluun, siinä yksi syy, miksi he olivat inttiin lähteneet. Sivarit kieltäytyy aseista ja haluavat edistää maailmanrauhaa,joka tulee siinä vaiheessa ku tää koko Tellus tuhoutuu,entäs sitten ku ne viherpiipertäjät on poliiseja ja pitäs pystyä rosvoja taltuttamaan, milläs ne sen tekee?Tökkäävät virkkuukoukulla??? Mä en oo ikinä ymmärtäny meidän presidenttiä, enkä varmaan ikinä opi tajuamaankaan, niin kauan ku se tälläsiä älyttömiä lakipaskoja keksii! Käyttäs senkin ajan järkevästi ja keksis vaikka lakialoitteen, joilla nuoret huumeidenkäyttäjät voidaan määrätä pakkohoitoon.
Damn right!!!

Ei voi muuta sanoa kuin sen ,että on pojalla sitten avara maailman katsomus. Kaikki sivarithan on virkkuu kokuilla aseistautuneita viherpiipertäjiä :curs: .

Naru sanoi:
henkilökohtainen asia, joka ei kuulu poliisille eikä kenellekään muullekaan työnantajalle.
On paljonkin henkilökohtaisia asioita joita voidaan kysyä ja kysytäänkin esimerkiksi työhaastatteluissa kun koitetaan hahmottaa hakijan arvomaailmaa ja muita erittäin tärkeitä asioita. Monet valitsevat siviilipalveluksen tietyn syyn takia ja toki se syy tulevaa työnantajaa kiinnostaa. Eikö poliisi saisi kysyä mitä pidät homoista? Eivätkö he saisi kysyä mitä pidät narkomaaneista? Ulkomaalaisista? Miksi harrastat vapaaottelua etkä sauvakävelyä? Miksi sinulla ei ole hiuksia? -keksi tähän lisää-.

Onhan se kiva että pipertäjät voivat hokea "minulla on oikeus" mutta on päivänselvää että em. kaltaiset asiat on selvitettävä, olivat ne miten henkilökohtaisia tahansa. Poliisin työtä ei voi tehdä ellei ole valmis kantamaan ja tarvittaessa käyttämään asetta. Myöskään henkilö joka silmittömästi vihaa tummaihoisia, homoja ja haluaisi tappaa kaikki narkomaanit ei välttämättä ole sopiva poliisiksi VAIKKAKIN kyse on vain henkilökohtaisista asioista sillä niin kauan kun kyse on vain mielipiteistä eikä käytännön teoista ei mikään edellämainituista ole laitonta. Mitään mahdottomia en pyydä, mutta pieni maalais/kaupunkilaisjärjen käyttö on sallittua, näinkin tunnepitoisissa keskusteluissa.

EDIT: Hyvää onnea mihin tahansa tulevaan työhaastatteluun. Sitä tarvitaan mikäli vastaus 80% kysymyksistä on "Ei kuulu teille, henkilökohtainen asia".

Ms Athletic sanoi:
Damn right!!!

Toivon totisesti, ettet pääse koskaan poliisikouluun. Poliisilla olisi hyvä olla suhteellisuuden- ja realismintajua, itsehillintää ja kyky olla vetämättä herneitä nenään turhan helposti.

Edelleen, läheskään kaikki sivarit eivät ole sivareita siksi, että haluaisivat edistää maailmanrauhaa tai kieltäytyä aseista. Toisilla se on ihan ammatillisesti järkevä valinta -jos fyysikko voi viettää siviilipalveluksen Tuorlassa, miksi hän käyttäisi aikaa armeijaan? (en väitä, etteikö olisi väärin, että kun toiset rypevät metsissä, toinen luo tärkeitä suhteita ja edistää uraansa.)

Eikös tässäkin tapauksessa pitäisi ajatella henkilöä: millainen hän oikeasti on, onko fyysisesti ja psyykkisesti sopiva poliisiksi, oli sitten käynyt intin tai ei. Eihän se, että on käynyt intin tee kenestäkään välttämättä pätevää poliisikouluun, joten ei kai se käymättömyyskään voi sitten olla esteenä, jos muuten on kelvollinen.
Itse pyrin ajattelemaan yleensä ihmisistä, että sama sille ihonvärille, uskonnolle, kansalaisuudelle tms suuntautumiselle, jos tyyppi oikeasti on fiksu ja hoitaa hommansa mallikkaasti, oli sitten missä ammatissa tahansa.
Itse olen siis intin käynyt nainen, poliisiksi olen aina halunnut, kuitenkaan perheellisenä en sinne hae: ilta-, viikonloppu- ja yötyöt huonolla palkalla ja normaalia korkeammilla riskeillä ei inspiroi tarpeeksi, joten valitsin muun ammatin.
Ja nyt menee jo ohi aiheen, mutta tuohon " kaikki bodarit on tyhmiä" jne linjaan olen törmännyt myös erittäin usein ja ihmetyttää todellakin ihmisten hinku purkittaa ihmiset johonkin tiettyyn kastiin ja tässä tapauksessa harrastuksen perusteella tehdä johtopäätöksiä toisten korvienvälin kapasiteetista. Voi vidu, tutustuisivat ihmisiin ennen tuomitsemista!!

Ms Athletic sanoi:
Mä en oo ikinä ymmärtäny meidän presidenttiä, enkä varmaan ikinä opi tajuamaankaan, niin kauan ku se tälläsiä älyttömiä lakipaskoja keksii! Käyttäs senkin ajan järkevästi ja keksis vaikka lakialoitteen, joilla nuoret huumeidenkäyttäjät voidaan määrätä pakkohoitoon.
Damn right!!!
Kannattaa varmaan perehtyä hieman yhteiskunnallisiin asioihin, ennen kuin menet sinne poliiikouluun ;) .

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom