Siviilipalveluksen kautta Poliisikouluun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PikkuT
  • Aloitettu Aloitettu
Mutta en kyllä ymmärrä sitä logiikkaa miks joku käy sivarin ja haluaa poliisiks koska tietääkseni poliisin odotetaan käyttävän tarvittaessa voimakeinoja esim ampua jengiä yms?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta en kyllä ymmärrä sitä logiikkaa miks joku käy sivarin ja haluaa poliisiks koska tietääkseni poliisin odotetaan käyttävän tarvittaessa voimakeinoja esim ampua jengiä yms?
Niin tuohan se on se ainoa syy miksi porukka menee sivariksi.:jahas:

Eli sivariin ei voisi mennä vaikkapa:
* Halusta tehdä työtä, jolla on oikeasti muutakin merkitystä kuin oppia riukupaskalla ja tekemään pinkka?
* Halusta hommata suhteita oman koulutusalan yrityksiin koulutuksen jälkeen samalla kun suorittaa velvollisuutta?
* Halusta protestoida *aseta tähän mielestäsi sopiva sana* vastaan

Ei Sivariin todellakaan mennä aina vain sen takia, etteikö haluttaisi olla aseiden kanssa tekemisissä tai oltaisiin "nössöjä". Syitä on varmasti monia ja varmasti sivarin käyneistä moni sopisi poliisiksi paremmin, kuin useat nurmiporat.

Btw kuinkas usein normaali poliisi harrastaa tätä jengin ampumista?

. Syitä on varmasti monia ja varmasti sivarin käyneistä moni sopisi poliisiksi paremmin, kuin useat nurmiporat.

No kyllä mä ainakin uskon että kuitenkin suhteessa tällänen nurmipora soveltuu kytäks paremmin noin suhteessa kuin sivariin hakeutunut.

No kyllä mä ainakin uskon että kuitenkin suhteessa tällänen nurmipora soveltuu kytäks paremmin noin suhteessa kuin sivariin hakeutunut.
Ei kai sinne kaikki sivarit ole hakemassakaan. Meidän tuvassa oli kyllä 4/10 joista ei saisi poliisia tekemälläkään.

:offtopic:
No joo menee aiheen ohi. Kannattaa muistaa jos joku jauhaa tuosta, että poliisi joutuu pahimmassa tapauksessa tappamaan hommasta. Armeijan käynyt on samassa tilanteessa sivarin kanssa siinä vaiheessa, kun aletaan ihmishenkiä kylmäämään. Käsi ylös kuka on joskus ampunut jonkun ja kertoo sitten miltä se tuntui...

Aseellinen palvelus antaa paljon enemmän pohjaa poliisin ammattia kuin sivari. Sivarikin voi olla poliisi ja jopa hyväkin sellainen. Keskiverto sivarin käynyt ei poliisikouluun koskaan hae, tämä on yleensä juuri sellainen tyyppi, jonka porukka näkee hyödyttömänä, laiskana tai muuten vaan läskinä. Kaksi kova kuntosta, fiksua ja poliisin luonteen omaavaa sivarikaveria mulla on. Muista en voi todellakaan ikipäivänä samaa sanoa. Tollaset poliisikouluun soveltuvat sivarit on harvassa, mutta kyllä niitäkin löytyy.

Huhhuh, luin noita kommentteja ja aivan käsittämättömiä ennakkoluuloja jengillä sivareista.

Ei kuitenkaan huolta, mun kokemuksen mukaan sivarit jakautuu hyvin vahvasti kahteen sakkiin:

1.) Tiedostavat tyypit, joiden keskiarvo on yleensä yli 9 ja jotka päätyvät lääkäreiksi, juristeiksi tai kauppakorkeaan tai vaihtoehtoisesti johonkin humanistiseen tutkimaan kansantaruja tai kirjallisuutta. Harva näistä haluaa poliisiksi kun parempipalkkaisia ja vähemmän vaarallisia duuneja on vaikka kuinka.

2.) Hipit. Pilveä polttavien hörhöjen mielessä tuskin käy hakeutua poliisiksi.

Ne, jotka sanovat, että jos ei ole käynyt armeijaa niin ei ole pätevä poliisiksi voisivat miettiä, että aika iso osa Suomen naispoliiseista EI ole käynyt armeijaa ja mun kokemuksen mukaan hoitavat työnsä hemmetin hyvin.

Se, että vastustaa yleistä asevelvollisuutta (joka on vieläpä sukupuolisyrjintää, koska se on vain miehille pakollinen) ei liity välttämättä millään tavalla siihen, haluaako ylläpitää yhteiskunnassa lakia ja järjestystä. Pätee ainakin omassa tapauksessani.

Kyllä sieltä sivareistakin ihmisiä löytyy, ja sellaisia jotka poliisiksi sopii. Ei tuokaan nyt tarkoita että kaikki sivarit olisi heti poliisikoulun penkillä. Kyllä pääsykokeet eliminoi niitä jotka sinne ei sovi, kuten myös niitä jotka on intin käynyt. Ja pääsykokeista huolimatta joskus sisään pääsee myös niitä mätämunia, jotka ei sovellu poliisiksi, olivatpa käyneet intin tai ei. Mun mielestä ihan kummaa vouhottamista.

Mut ei se intti kenellekään pahaa kumminkaan tee.

Kyllä sieltä sivareistakin ihmisiä löytyy, ja sellaisia jotka poliisiksi sopii. Ei tuokaan nyt tarkoita että kaikki sivarit olisi heti poliisikoulun penkillä. Kyllä pääsykokeet eliminoi niitä jotka sinne ei sovi, kuten myös niitä jotka on intin käynyt. Ja pääsykokeista huolimatta joskus sisään pääsee myös niitä mätämunia, jotka ei sovellu poliisiksi, olivatpa käyneet intin tai ei. Mun mielestä ihan kummaa vouhottamista.

Mut ei se intti kenellekään pahaa kumminkaan tee.

Niin no eipä siitä sivari jutusta kyllä kannata näinä päivinä tehdä estettä poliisin työhön jos kundi on kuitenkin pätevä jäntteri muuten.Hieman outoo vaan käydä sivari ja hakeutua poliisikouluun imo.

Mun mielestä ihan täysin oikein että ei vaihtoehtoja rajata 18-20-veenä tehtyjen valintojen mukaan. Sama kun jos et olis käyny lukioo et pääsis kauppikseen oikikseen jne, näinhän se tais ollakin joskus??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom