Siviilipalveluksen kautta Poliisikouluun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PikkuT
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan mukavasti nuo vanginvartijat ainakin sivareihin suhtautuu täällä Kakolassa. Joskus on jotain sanomista ollut, mutta esimiehet ovat hyvin laittaneet punaniskaurpovartijat ruotuun.

Siinä kun päivittäin on oikeasti vakavien asioiden kanssa tekemisissä, niin luonne tuppaa hieman väkisinkin kasvamaan, joka taas aiheuttaa sitä että ei jakseta nipottaa toisen asevelvollisuuden suoritustavasta, ituhippeydestä tai pitkästä tukasta, kunhan työ hoidetaan kunnolla.

Epäilen, että poliisit olisivat sen punaniskaisempia kuin vanginvartijat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tape sanoi:
Varsinkin siinä vaiheessa, kun olet harjoittelu- ja kenttäjaksoilla JA ET OLE MIKÄÄN HYVÄ POLIISI, vaan pelkkä harjottelija. Silloin sinua seurataan ihan kokoajan, jos olet liian innokas, ei hyvä, jos liian laiska, ei hyvä. Jos päälle laitetaan vielä se, että äijät TIETÄÄ (ne kyllä tietää ko. organisaatiossa sen !!!), että jannu ei ole inttiä käynyt, olet TAKUUVARMA tehostetun seurannan kohde. Valitettavaa, mutta totta.

Ei perkele voi olla näin. Vaikka itse en sivari olekaan ja poliisikouluunkin olen hakemassa niin tuommoisesta "tehostetusta seurannasta" pitäisi soittaa jonnekin Euroopan tuomioistuimeen.

Jumaleissoni, että tämä on vielä joiltain osin punaniska-valtio, oikein viimeisen päälle.

Get a life kid !!!

EDIT: Poliisiksi tarvitaan monenlaista ihmistä. Sinne tarvitaan liituraitamiehiä, atknörttejä, naisia, sivareita, neekereitä.

MUTTA siellä tarvitsee olla myös niitä PUNANISKAJUNTTEJA jotka painaa yöt sitä keikkaa. Tuolla kadulla ei aina auta lässytys, euroopan neuvostot tai mikään muukaan. Poliisiorganisaatio on miehinen organisaatio, vaikka siellä paljon naisia onkin. On aivan takuuvarmaa, että tuontyyppisessä organisaatiossa seurataan VARSINKIN harjottelu- ja kenttäjaksolla tyyppiä, joka ei ole käynyt yhtä "Mieheksi kasvamisen etappia". Siitä nyt on aivan turha lässyttää. Siellä seurataan paljon muitakin asioita.

Olen ehkä TODELLA punaniska nyt näitä kertoessani, mutta pientä realismia peliin tähän filosofiseen keskusteluun.

Niin ja helpoitenhan se selviää, kun kysäsette niiltä punaniskoilta tuolla kadulla, että mitä mieltä siviilipalvelusmiehistä poliisina.

Corto sanoi:
...Kyseinen tyyppi sopisi poliisiksi tuhat kertaa paremmin kuin "ryssä on ryssä,somppu somppu,homot akkoja ja akanat jyviä" bodarit , mitä virkavallan edustajina usein näkee.

En oikeastaan ihmettele, miksi joillain poliiseilla voi tulla/ tulee em. asenne. Jos kenttätyössä on poliisina tekemisissä "ryssien" tai "somppujen" kanssa, niin hyvin suuri osa tapaamisista liittyy jollain tapaa siihen, että "ryssä" tai "somppu" on epäiltynä jostain laittomuudesta. Sama saattaa olla totta myös poliisin ja mustalaisen kohtaamisessa. Eri asia on, jos työskentelee esim. ilmoitusten vastaanotossa, jolloin em. ryhmien edustajia tullee paikalle myös rikosten uhreina.

Ja pakollinen: satoja poliiseja olen nähnyt, kovin harva niistä lukeutuu ryhmään "bodarit" (riippuu tietysti määritelmästä...). Mikäli "bodari" on sellainen, joka harjoittelee painoilla, niin siinä tapauksessa voisin olla samaa mieltä kanssasi, mutta omasta mielestäni se ei ole vielä riittävä tunnusmerkki.

Mikkis sanoi:
En oikeastaan ihmettele, miksi joillain poliiseilla voi tulla/ tulee em. asenne. Jos kenttätyössä on poliisina tekemisissä "ryssien" tai "somppujen" kanssa, niin hyvin suuri osa tapaamisista liittyy jollain tapaa siihen, että "ryssä" tai "somppu" on epäiltynä jostain laittomuudesta. Sama saattaa olla totta myös poliisin ja mustalaisen kohtaamisessa. Eri asia on, jos työskentelee esim. ilmoitusten vastaanotossa, jolloin em. ryhmien edustajia tullee paikalle myös rikosten uhreina.

Nii, en tarkoittanut kokemusperäisiä ajatuksia vaan ennakkoasenteita. sori.

edit.miks mun quote pukkas tolleen oudosti?

keijo s sanoi:
mistä työkaveritkaan arvaisivat että vieressä istuu sivari jos ei mies itse ota asiaa puheeksi ja hoitaa hommat hyvin?

Vanhempi konstaapeli: "Missäs sä muuten kävit armeijan?"

Työharjoittelija: "Öh... tuota mä olin sotilaspoliisi."

Vk: "Niin, mutta missä?"

Th: "Öööö... tuolla Keravan sotilaspoliisipataljoonassa..."

No mulle on aivan sama onko se ylinopeussakkoa rustaava konstu leikkinyt pari kuukautta sotaa vai ei, ja miesten kouluksi asepalveluksen kutsuminen on tolkutonta, ellei nyt sitten pidä jonain miehisyyden tulikokeena 20 äijän yhteissuihkua sekä riukupaskaa.

Tape sanoi:
On aivan takuuvarmaa, että tuontyyppisessä organisaatiossa seurataan VARSINKIN harjottelu- ja kenttäjaksolla tyyppiä, joka ei ole käynyt yhtä "Mieheksi kasvamisen etappia". Siitä nyt on aivan turha lässyttää. Siellä seurataan paljon muitakin asioita.

Niin. Ja eihän siinä sen sivarin tarvitse muuta kuin hoitaa hommansa asiallisesti ja osoittautuu kaikin puolin kunnon tyypiksi, niin eiköhän se hyväksyntä sieltä löydy hyvin äkkiä. Tommosesta kannata huolestua.

EDIT: Jöö meni jo.. pitäis lukee tarkemmin..

Mikkis sanoi:

No hoh. Milloinhan se poliisi kutsutaan paikalle? Silloin, kun jotain on jo sattunut. Eiköhän siinä näe pakosta sen, että suurin osa tapaamisista liittyy siihen, että on epäiltynä laittomuudesta. Ihonväriin tai siviilisäätyyn tai munan pituuteen katsomatta.

Tape sanoi:
Get a life kid !!!

MUTTA siellä tarvitsee olla myös niitä PUNANISKAJUNTTEJA jotka painaa yöt sitä keikkaa. Tuolla kadulla ei aina auta lässytys, euroopan neuvostot tai mikään muukaan. Poliisiorganisaatio on miehinen organisaatio, vaikka siellä paljon naisia onkin. On aivan takuuvarmaa, että tuontyyppisessä organisaatiossa seurataan VARSINKIN harjottelu- ja kenttäjaksolla tyyppiä, joka ei ole käynyt yhtä "Mieheksi kasvamisen etappia". Siitä nyt on aivan turha lässyttää. Siellä seurataan paljon muitakin asioita.

Olen ehkä TODELLA punaniska nyt näitä kertoessani, mutta pientä realismia peliin tähän filosofiseen keskusteluun.

Ot:ta ja paskaa ja purkautumista.

Miesten koulu? Voisi ymmärtää joltain 17v- pallopäältä, joka kaljahuuruissaan vetää Suomenlippukalsareita jalkaan lähtiessään kaupungille uhoamaan "Suomen puolesta".

Selitähän nyt sinäkin minulle, miten se armeija kasvattaa miehen? Itse olen käynyt vuoden hyppimässä Suomen puolesta tuolta taivaalta. Silti, minulla ei ole mitään "uros-kompleksia" tai, että tuntisin itseni jotenkin miehisemmäksi kuin sivarit, joita muuten oli samaan aikaan hakemassa poliisikouluun. Yleinen asenne nuoremmilla hakuryhmässä oli se, että "ihan sama". Koska armeija on vain yksi helvetin suuri leikkikoulu. Tottakai, joka alalla on näitä vanhoja juntteja, joiden mielestä rautapenkit ovat ainoita oikeita istua, pullamössöpojat istuvat pehmeällä penkillä. Sivarit on homoja/neitejä ja itse ovat tosimiehiä, kun ovat aikoinaan käyneet jonkun hikisen nurmipora-armeijan, josta vielä aika on kullannut muistot tyyliin: oli se prkl poijat rankkaa, ei olisi nykymössöt pärjänneet.

Olen erittäin kiitollinen, että nämä punaniskat pysyvät siellä kenttätyössä. Institutionaalinen rasismi on nimittäin paljon pahempi juttu kuin se, että 42v-poliisi istuu iltaisin möykkäämässä kotonaan, miten sivarit on homoja ja huonoja ihmisiä. Se ei vahingoita silloin ketään.

Hakeneissa sivareissa oli vielä se mukava puoli, että he olivat käsitelleet myös asetta, omissa harrastuksissaan. Heitä ei vaan yksinkertaisesti kiinnostanut mennä kokoamaan pinkkoja yleisen painostuksen vuoksi. Ovatko he silti miehiä? Kyllä. :david:

- Esitin osan niistä ongelmista, mitä kutsutaan asenneongelmaksi, mitä sivari tulee kohtaamaan poliisiammattiin hakeutuakseen

- Sanoin, että poliisiksi tarvitaan yhtä kaikki naisia, sivareita, neekereitä kuin punaniskojakin - poliisin kenttätyössä asenne valitettavasti on ja TULEE OLEMAAN enemmän punaniskainen, kuin humanistinen

- En ole sovinisti tai homonvihaaja, en yleisesti nimittele sivareita. Jokaisesta ihmistyypistä löytyy hyviä ja huonoja yksilöitä, riippuen miltä kulmalta katsotaan

- Armeija EI OLE miesten koulu, se on vanha klise. Armeija ei anna myöskään juurikaan valmiuksia poliisin työhön. Se on kuitenkin yksi suomalaisen yhteiskunnan peruspilareista, joka on TÄHÄN asti vaikuttanut myös poliisiammattiin hakeutuessa

- Armeijasta PYSTYY saamaan pieniä tärppejä poliisihommaan, mikäli pitää silmänsä auki, on utelias ja vastaanottavainen. Keittiömiehenä olo, senkummemmin, kuin siviilipalveluskaan ei sitä tee

- Aseet ei kuulu TODELLAKAAN tähän treahdiin, tuo heitto sivareista, jotka olivat tottuneita aseenkäsittelijöitä, on lähinnä vitsi - ei kuulu millään muotoa poliisiammattiin. Ihmettelen suuresti, mikäli joku on oikein huomannut, että ompa hyvä, kun pojat ovat tottuneta aseenkäsittelijöitä - HUH (varusmiespalveluskaan ei anna pääosin juuri mitään eväitä aseenkäsittelyyn, mitä tässä yhteydessä haetaan)

- Minusta sinä osoitat enemmänkin uhoa, itse pyrin kertomaan niitä ongelmakohtia, mitä siviilipalveluksen suorittanut poliisikokelas ja nuorempi konstaapeli VOI kohdata, kun joutuu punaniskaisten kenttäsikojen kanssa tekemisiin

- Edelleen korostan, että poliisiammattiin pääsy on ehdottomasti yksilökysymys - valitettavasti siihenkin kouluun pääsee ihmisiä, joille se ei ole välttämättä paras paikka - pääosa heistä ON varusmiespalveluksen käyneitä, mutta siväri voi kohdata niitä ongelmia, vaikka olisi tyyppinä hyvä. Onneksi kaikki muut alat suomenmaassa on niin suvaitsevia, ettei tällaisia ongelmia ole, kuin armeijassa ja poliisissa :arvi:

Sotilaskarkuri oli kiinniotettuna poliisin säilytyssuojassa. Hän oli tehnyt haittaa virkamiehelle ja satojen eurojen vahingonteon. Kun poikaa laitettiin järjestelmän rattaissa eteenpäin, tokaisi yövuorosta vastannut poliisin kenttäjohtaja pojalle:

"Älä mene enään sinne armeijaan - mene siviilipalvelusmieheksi ja tule sen jälkeen MEILLE TÖIHIN !!!"

Asenteet elää vahvassa, valitettavaa, mutta elämää.

Tape sanoi:

Ja ne asenteet tulevat muuttumaan sillä että yhä useampi sivari sinne tulee töihin. Taisipa olla aikoinaan naisilla sama shou, mutta onhan sekin jo varmasti lientynyt. Eikös??

Tape sanoi:

Ne muuttuvat ajan kanssa. Kuten sanottu, fiksut ihmiset pystyvät muuttamaan myös isomman instituution asenteita mielipidemuokkauksella. Hitaasti, mutta varmasti. Sama itku oli ollut aikoinaan naisista poliisina, ilmenee jopa tuosta poliisin työ ja etiikka kirjasta. Kummasti vaan punaniskat alkoivat ymmärtää, että naisista on enemmän hyötyä kuin näistä "kovista jätkistä" poliisina, kun myönteisiä kokemuksia kentältä alkoi tulla naisista.

Tape - Armeijasta PYSTYY saamaan pieniä tärppejä poliisihommaan sanoi:
Miksei siviilipalveluksesta voisi olla hyötyä poliisihommaa varten? Riippuu ihan paikasta missä on töissä. Kun eikös tuo poliisin työ suurelta osin perustu sosiaalisiin taitoihin, siihen että tulee toimeen ihmisten kanssa ja osaa selvittää tilanteita puhumalla? Ei se siviilipalveluskaan aina tarkoita kirjastossa yksin istuskelua ja pasianssia.

No mites on täällä päin? Onko käsitykset sivaripoliiseista muuttuneet? Onko Pakkiksen hakijoista joku tunnustautuva sivari päässyt kouluun?

Aika rankkaa yleistystä ja osittain aikamoista paskaa sivareiden päälle tätä ketjua lukiessa tuli.

Jotenki voisin ymmärtää tuollasen valvonnan ja vittuilun punaniskojen puolesta sivareille poliiseina mikäli nämä sivarit itse kertoisivat asiasta. Mutta mitenköhän kukaan saa tietää oletko käynyt intin vai sivarin? Voithan sanoa suoraan että olet käynyt intin vaikka Upinniemessä. Koska intin käyminenkään ei ole käsittääkseni nykyään pakollista poliisin työtä varten, ei sitä ole lupaa myöskään tarkistaa(?).

No voihan sitä sanoa, että on saanut vapautuksen. Syynä vaikkaa huumeet ja joku psykologin lausunto väkivaltaisuudesta yms. Tuskin kukaan enää sen jälkeen paljoa asiasta kyselee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom