50 jälkeen ei ole elämää
Eli mä olen pian sit kuollut. :wanha:
Menenkin valmiiksi arkkuun venttaamaan noutajaa.
Morjens
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
50 jälkeen ei ole elämää
Mä olen vakaumuksellisesti sinkku ja iloisesti ylpeä siitä. Tämä vakaumus syvenee joka kerta kun näen kaupan kassajonossa itkuraivaria pitävän lapsen. Samoin kapakoissa ja deittipalstoilla epätoivoisesti uutta miestä metsästävät Yh-äiskät vahvistavat uskoani siihen, että nuo roolileikit jätettäköön muitten pelattavaksi.
Mitäs ne parhaat vuodet oikein on?
kyllä henkinen suorituskykykin hyytyy iän mukana. nuoret aivot on nokkelammat, ja se fyysinen suorituskyky alkaa about 25v jälkeen heiketä. toki alussa heikkeneminen on hidasta, joten hyvin mahdollista, että joku tekee kovia urheilutuloksia selvästi yli kolmekymppisenä, kun osaa treenatakin paremmin kuin nuorempana. 60-vuotiaana voi olla jossain urheilusuorituksessa parempi kuin keskiverto 2-kymppinen, mutta noin vanhan aivot ja kroppa on kuitenkin kaikin puolin jo pahasti "syöpyneet". uran piikkaaminen ei liity minusta elämänlaatuun juuri lainkaan. se vain tarkoittaa, että olet onnistunut saamaan itsesi korkeaan asemaan. mielesi ja kroppasi on silti iän runtelemat. oikeasti ikääntyminen on sairaus. ehkä eniten tuon sairauden kulkunopeuteen voi vaikuttaa sillä, mitä pistää suuhunsa.Kuluva vuosi on aina paras vuosi. Aika vittumaista olisi koko ajan kärkkyä sitä "kultaista aikaa", ja murehtia sen perään sitten kun se aika on mennyt. Kyllä tätä elämää pitäisi tarkastella laajemmin kasvuprosessina, eikä pelkästään keskittyä fyysiseen suorituskykyyn.
Tuosta suorituskyvystä muuten: Ihminen on fyysisesti parhaimmillaan siinä 30-40 vuotiaana. Ainakin voimanostossa monet tekevät parhaat suorituksensa yli nelikymppisinä. Ja vielä yli 60 vuotiaana voi olla paremmassa kunnossa kuin 90% 20 vuotiaista. Että paras heittää ennakkoluulot.
Niin ja eikös se ura "piikkaa" vielä paljon myöhemmin, joskus yli 50 vuotiaana? Poliitikoilla ja muilla johtajilla vielä paljon myöhemminkin...
Jos elämää ajattelee käyränä, niin kyllä minä luulen, että se jatkuu nousujohteisena sinne vanhuuteen asti, ja juuri ennen kuolemaa tapahtuu sellainen suht nopea rappeutuminen. Se on ihan perspektiiviharha, jos luullaan ettei yli 40 vuotiaana ole elämää. Niin sitä lapsenakin ajatteli, että "aikuisena on ihan tylsää."
olen perehtynyt jonkin verran iän vaikutuksiin kehossa ja aivoissa. tulevaisuus ei tosiaan näytä hyvältä, joten kannattaa olla nykyhetkeen tyytyväinen.Ja sä puhut omasta kokemuksesta vai? :jahas:
Mikä piru siinä on kun aina lapsiperheet jaksaa lässyttää lapsettomilleHmm ei sitä tarvitse olla sinkku jos niitä lapsia et tahdo, toisena vaihtoehtona on löytää sellainen kumppani joka pitää lapsettomasta parisuhteesta .
Minä olen vakaumuksellisesti lapseton ja vakaumus kasvaa kun julkisilla paikoilla katselee lapsiperheitä. Niin ja kun kuuntelee esim työpaikan pukuhuoneessa naisten juttuja peheen pyörittämisestä joten no thanks. En ole ainut lapsi vaan minulla on 3 pikkuveljeä joten minun lapsenhoitokiintiö on täynnä, eikä minulla ole koskaan ollut halua hankkia lapsia.
Hankkikoot ne lapsia jotka niitä haluavat mutta voisivat (eräät) pohtia tarkemmin mitä lapsen tulo vaikuttaa elämään/parisuhteeseen... olisi niitä yh:ta vähemmän.
Mikä piru siinä on kun aina lapsiperheet jaksaa lässyttää lapsettomille
pariskunnille ihanista lapsistaan
MM-kisoissa pelaajien keski-ikä oli 27v, onko se paljon vai vähän? 34v:nä on näemmä eläkeiässä.Kuinka moni tietää parikymppisen huippukehonrakentajan... Käpälä pystyyn vaan rohkeasti...
No junnuthan näytteli päärooleja jalkapallon MM-kisoissa... ja paskat!
mun mielestä missasit nyt pointin. kehonrakentajat voi olla vanhoja eli lihasmassaa voi olla vanhana paljon. (puhumattakaan niistä aineista, mitä nuo vanhat ukkelit vetävät) tuskin kukaan kuitenkaan mieluummin valitsisi sen vanhan kehonrakentajan ruumiin ja mielen, jos vaihtoehto olisi 2-kymppinen. katsotaan vaikka ben johnsonia. massaa on edelleen, mutta ei se enää nopeasti pysty juoksemaan nuoriin verrattuna. jalkapallossa veteraanipelaajatkin on alle 35v eivätkä hekään ole enää nuoruuden kunnossaan.(kato nyt jotain ronaldoakin :D) kyseisessä pelissä vaan hyötyy pelikokemuksesta ja sen takia ovat siellä. huippupoliitikot ja huippujohtajat ei taas liity mitenkään asiaan. mitä tekemistä sosiaalisella statuksella on iän vaikutusten kanssa? ja arvostetuimmilla kestävyysjuoksumatkoilla todellakin nuoret afrikkalaiset juhlii. hiukka päälle parikymppiset. toki kestävyysominaisuudet alkaa todenteolla laskemaan vasta about 35v jälkeen mutta silti. nuoruus on valttia. ne vanhempana menestyvätkin (esim. hitcham el guerrouj) olivat yleensä piikkikunnossa hiukka päälle parikymppisinä. ovat kuitenkin niin hyviä, että vanhempanakin vielä pärjäävät.Taivas mitä lonkalta heitettyä mutu-paskaa...
Kuinka moni tietää parikymppisen huippukehonrakentajan... Käpälä pystyyn vaan rohkeasti...
No junnuthan näytteli päärooleja jalkapallon MM-kisoissa... ja paskat!
No huippupoliitikothan on järjestäen alle kolmekymppisiä kuten huippujohtajat yritysmaailmasta.
Kestävyysurheilussa juhlii aina just teini-iän ohittaneet.
Miettikääs ny oikeesti mitä tekstiä suollatte... Tutkikaa nyt ensin vähän edes tutkimustuloksia ihmisen henkisestä ja fyysisestä suorituskyvystä.
pariskunnille ihanista lapsistaan,So what.
En minäkään mainosta lapsettomuuden ihanuuksista ja siististä kodista ilman
mekastavia kakaroita(tai siis ihanista ja suloisista pikku lapsosten leikeistä).
pariskunnille ihanista lapsistaan,So what.
Gillyanne tuossa vähän aikaisemmin sanoi:Ihmettelen muuten kovasti tuota "lapsiperheelliset eivät halua puhua mistään muusta kuin lapsistaan" -juttua, kun ei ainakaan omien tuttujeni kohdalla tunnu pitävän lainkaan paikkaansa moinen väittämä.