Sinivalkoinen jalanjälki - Kampanja suomalaisen työn puolesta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja badboys
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, todellakin. Pohjois-Koreassahan tuollaisten temppujen lisäksi suositaan vain kotimaista tuotantoa, mahtava paikka elää varmasti.

Oletan, että nää "ostakaa kotimaista ruokaa, se on isänmaallista" heput valitsee suomalaisten elintarvikkeiden ohella muutkin tuotteet niiden kotimaiden perusteella? Auton renkaina on nokian renkaat, tankkaatte Nesteellä, tietoturvasta huolehtii F-Secure, äänentoiston hoitaa genelec, lenkkarit on karhut, jne.? Vai koskiko suomalaisten tuotteiden valitseminen vain elintarvikkeita?

Ei löydy sitä huumorintajua valikoimista vieläkään.

Vakavasti puhuen, niin tämä kampanjahan koskee päivittäistavaroita. Se selviää selaamalla niitä sivuja. Jos se ei kiinnosta, niin sitten pitää luottaa siihen mitä mä esim. höpötän nyt siitä että se koskee vain päivittäistavaroita. Renkaat olkoot vaikka Pirellit. :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Marinoituna n. 1,5kg: rasioissa löytyy 5.5 alkaen k-kaupoista hintaan 3,99/kg.

Kananrinta on yleensä halvimmillaan 9,95/kg tienoilla; joskus hyvin harvoin nähnyt jopa 7,95/kg. Ootko varma, että noin edullisesti lähtee kananrintaa, vai meinaatko kanankoipia?

Kiinnostaa siksi, että puolet mun elintarvikekustannuksista tulee kananrinnasta... :D
 
Kananrinta on yleensä halvimmillaan 9,95/kg tienoilla; joskus hyvin harvoin nähnyt jopa 7,95/kg. Ootko varma, että noin edullisesti lähtee kananrintaa, vai meinaatko kanankoipia?

Kiinnostaa siksi, että puolet mun elintarvikekustannuksista tulee kananrinnasta... :D

Eikö mä kusetin. Näköjään jopa itseäni. :D Eli siis noi on siis broilerin uunipalat. Mulla oli vaan se mielikuva päässä mitä niitä ite maistoin. Mutta joo. Kanaa ja edullista - eikö se ole se juttu. :)
Lue ihmeessä tuo k-menu sivusto läpi. Nyt vaikka menee mainostukseks ja pahasti niin kyllä k-kaupatkin yrittää päästä tähän edullisen ruoan hintaan mukaan. Ja sehän ei liene huono asia. :)


tosta ensihätään. Ja hintaa noilla on tosiaan määrä: edullinen. ;)
http://www.k-menu.fi/tuotteet/tuoremenu
 
Vakavasti puhuen, niin tämä kampanjahan koskee päivittäistavaroita. Se selviää selaamalla niitä sivuja. Jos se ei kiinnosta, niin sitten pitää luottaa siihen mitä mä esim. höpötän nyt siitä että se koskee vain päivittäistavaroita. Renkaat olkoot vaikka Pirellit. :)
Aivan, mutta miksi pitäisi suosia suomalaista vain päivittäistavaroita valittaessa?
 
Eli siis noi on siis broilerin uunipalat.

En tiedä. Uunipalat on aika ympäripyöreä kuvaus. Kyllä mäkin saisin saman tien 2x halvemmalla kilohinnalla kanaa jos ostaisin vaikkapa fileesuikaileita, mutta oon tykästyny tuohon rintaan; tietää että on täyttä tavaraa ja ettei ole mitään marinoituja kanasuikaleiks naamioituja kanankyrpiä seassa.

Mutta, pitäähän sitä ainakin kerran koittaa - selviääpähän samalla ostiko sian, tai kanan, säkissä.
 
:offtopic: Sano nyt vittu sen kananrinnan kilohinta niin tiedän vaihanko kauppaa

Ei mul oo sitä lehteä tässä, töissä selasin.

- - - Updated - - -

Ei löydy sitä huumorintajua valikoimista vieläkään.

Vakavasti puhuen, niin tämä kampanjahan koskee päivittäistavaroita. Se selviää selaamalla niitä sivuja. Jos se ei kiinnosta, niin sitten pitää luottaa siihen mitä mä esim. höpötän nyt siitä että se koskee vain päivittäistavaroita. Renkaat olkoot vaikka Pirellit. :)

Niin tää nyt kiinnostaa, miksi vain päivittäistavaroita jos toi on se sun motto ? Onko se sen takia kun itse myyt päivittäistavaroita, sama logiikka sullakin sitten kun mennään muihin tavaroihn, ostetaan sitä mikä kohtaa omat tarpeet parhaiten sopivimmalla hinnalla..? Kun ymmärrät miksi teet niin muille kuin päivittäistavaroille, ymmärrät miksi me tehdään sama päivittäistavaroille.
 
Niin tää nyt kiinnostaa, miksi vain päivittäistavaroita jos toi on se sun motto ? Onko se sen takia kun itse myyt päivittäistavaroita, sama logiikka sullakin sitten kun mennään muihin tavaroihn, ostetaan sitä mikä kohtaa omat tarpeet parhaiten sopivimmalla hinnalla..? Kun ymmärrät miksi teet niin muille kuin päivittäistavaroille, ymmärrät miksi me tehdään sama päivittäistavaroille.

Siis hetkinen. Siis tuo kampanja koskee päivittäistavaroita, kun selaa niitä firmoja jotka ovat siinä mukana.
Jos tuo kiinnostaa/vituttaa tuo kampanja niin pitää tutustua tuohon sivustoon vähän paremmin, Japi.

Mä ymmärrän täysin miksi asiakkaat käy lidlissä. Mä ymmärrän täysin miksi kukin mitäkin ostaa. Mä nyt vain puolustelen osaltani tuon sinivalkoisenjalanjäljen tarkoitusperiä - ja kuten olen jo myöntänyt, osittain koska on "oma lehmä ojassa". Ja sinivalkoinenjalanjälki- kampanja koskee vain päivittäistavaroita. Ei siinä sen kummempaa - sen takia tuo pirelli viittaus.
 
Siis hetkinen. Siis tuo kampanja koskee päivittäistavaroita, kun selaa niitä firmoja jotka ovat siinä mukana.
Jos tuo kiinnostaa/vituttaa tuo kampanja niin pitää tutustua tuohon sivustoon vähän paremmin, Japi.

Mä ymmärrän täysin miksi asiakkaat käy lidlissä. Mä ymmärrän täysin miksi kukin mitäkin ostaa. Mä nyt vain puolustelen osaltani tuon sinivalkoisenjalanjäljen tarkoitusperiä - ja kuten olen jo myöntänyt, osittain koska on "oma lehmä ojassa". Ja sinivalkoinenjalanjälki- kampanja koskee vain päivittäistavaroita. Ei siinä sen kummempaa - sen takia tuo pirelli viittaus.

Mut jos sinivalkoinen jalanjälki oikeasti kiinnostaisi ei puhuttaisi pelkästään päivittäistavaroista, päivittäistavaroista puhutaan vaan kun tuo on keskon mainoskampanja, läpinäkyvä sellainen, ehkä teidän kannattaisi siirtää toiminnot jenkkilään tai afrikkaan, siellä voisi mennä läpi tollainen mainostus, täällä se aiheuttaa lähinnä surkuhupaisaa myötähäpeän tunnetta.
 
Mutta ostamalla muitakin suomalaisia tuotteita kuin vain päivittäistavaroita tuet suomalaista työllisyyttä ja voit luulla pelastavasi Suomen jne. Ei kai sinulle tarvita kampanjaa kertomaan tätä. Joten miksi et suosi muitakin suomalaisia tuotteita kuin vain päivittäistavaroita? Koska myyt itse niitä suomalaisia päivittäistavaroita? Aika kaksinaamasta selitellä kuinka päivittäistavaroiden tulisi olla suomalaisia, mutta sitten muut tuotteet saa olla mistä vain. Kovasti tulee vaikutelma, että tarkotus on tällä kampanjalla tehdä keskolle lisää rahaa. No näinhän ei tietenkään ole.
 
Mutta ostamalla muitakin suomalaisia tuotteita kuin vain päivittäistavaroita tuet suomalaista työllisyyttä ja voit luulla pelastavasi Suomen jne. Ei kai sinulle tarvita kampanjaa kertomaan tätä. Joten miksi et suosi muitakin suomalaisia tuotteita kuin vain päivittäistavaroita? Koska myyt itse niitä suomalaisia päivittäistavaroita? Aika kaksinaamasta selitellä kuinka päivittäistavaroiden tulisi olla suomalaisia, mutta sitten muut tuotteet saa olla mistä vain. Kovasti tulee vaikutelma, että tarkotus on tällä kampanjalla tehdä keskolle lisää rahaa. No näinhän ei tietenkään ole.

No voi sun vittusaatana. Eikö se ny herranjestas ole jo tullut selväksi että tämä kampanja luonnollisesti tähtää liiketoiminnan kannattavuuden kasvattamiseen. Vittu ei voi olla niin vaikeeta.
Se, että tämä kampanja nyt on pt-puolen juttuja juontaa varmaan juurensa siihen, että siitä maitopurkin vierestä ei saa niitä autonrenkaita.

Se, että tällä kampanjalla sitten herätellään muistamaan että suomessa tuotetaan sitä sun tätä niin voi johtaa jopa suomalaisen kännykän ostoon. Enmätiedä - jos johtaa niin niin hyvä tietty suomessa toimivalle.

"niinku valot ny päälle" - sanos joku kärkkäämpi teille.
 
Et siis vieläkään ymmärtänyt. Minä puhun esimerkiksi sinun ja muiden "ostakaa suomalaisia päivittäistavaroita, pelastatte Suomen talouden" -hemmojen kulutusvalinnoista, en vain tästä kampanjasta. Jos olisitte johdonmukainen tuossa "ostakaa suomalaista, Suomen talous pelastuu" ajattelussa niin se pätisi muihinkin valintoihin kuin vain päivittäistavaroihin. Aijemmin kuitenkin totesit ettei näin sinun kohdalla ole, vaan ilmeisesti valitset suomalaisia tuoteita jos vain itse satut myymään niitä.

Voisivat suoraan myöntää että tarkotus on tämän kampanjan avulla tienata itse. Turhaa puhua jostain Suomen talouden pelastamisesta.
 
Et siis vieläkään ymmärtänyt. Minä puhun esimerkiksi sinun ja muiden "ostakaa suomalaisia päivittäistavaroita, pelastatte Suomen talouden" -hemmojen kulutusvalinnoista, en vain tästä kampanjasta. Jos olisitte johdonmukainen tuossa "ostakaa suomalaista, Suomen talous pelastuu" ajattelussa niin se pätisi muihinkin valintoihin kuin vain päivittäistavaroihin. Aijemmin kuitenkin totesit ettei näin sinun kohdalla ole, vaan ilmeisesti valitset suomalaisia tuoteita jos vain itse satut myymään niitä.

Voisivat suoraan myöntää että tarkotus on tämän kampanjan avulla tienata itse. Turhaa puhua jostain Suomen talouden pelastamisesta.

Kuten jo aiemmin mainitsin. Valot ny päälle.

Kyllä. Tarkoitus on minkä tahansa mille tahansa alalle suuntaavan kampanja tarkoitus saada sitä liiketoiminnallista kannattavuutta.

Suomen talouden pelastamisesta ei ole tässä mitään puhuttu. On vain kampanja, jonka tarkoitusperiin kuuluu sen oman hyvän lisäksi saada jotain pientä muutosta myös yleismaailmallisesti aikaan.
Se tietty on katkeralle ihmiselle niin vitun vaikea käsittää että kaikki ei kuitenkaan ole vain ja ainoastaan aina sitä pelkkää hyödyn hakemista.
Muutenkin varmaan on Sft:llä vaikea elämä, kun vituttaa veroista päihdepolitiikkaan niinku ihan kaikki Suomessa. Jos jotain joku suurempi ketju/yhteisö/yritys tekee, niin sehän on väistämättä kusetusta tai vähintäänkin pelkkää oman edun tavoittelua. Vittu mikä ajatusmaailma - kärjistyy se miksi se talous on kuralla niiltä osin mitä on. Voisit sinäkin Sft vaikka pistää kaiken osaamisen jonkin osa- alueen kehittämiseen Suomessa, etkä vain vittu kitistä netissä.

p.s. Vituttaa tommonen ainanen vitun negatiivinen asenne ihan joka asiaan. Asioista saa olla ja pitääkin olla erimieltä ja eriäviä mielipiteitä mutta hei joku raja sentäs. Mee koloos ja elä siellä - varmista että on nettiyhteys niin voit pitää kitinää päällä - älä usko mihinkään ja kyseenalaista yhteiskunta kokoajan. Sillä se maailma pyörii...
 
Kuten jo aiemmin mainitsin. Valot ny päälle.

Kyllä. Tarkoitus on minkä tahansa mille tahansa alalle suuntaavan kampanja tarkoitus saada sitä liiketoiminnallista kannattavuutta.

Suomen talouden pelastamisesta ei ole tässä mitään puhuttu. On vain kampanja, jonka tarkoitusperiin kuuluu sen oman hyvän lisäksi saada jotain pientä muutosta myös yleismaailmallisesti aikaan.
Se tietty on katkeralle ihmiselle niin vitun vaikea käsittää että kaikki ei kuitenkaan ole vain ja ainoastaan aina sitä pelkkää hyödyn hakemista.
Muutenkin varmaan on Sft:llä vaikea elämä, kun vituttaa veroista päihdepolitiikkaan niinku ihan kaikki Suomessa. Jos jotain joku suurempi ketju/yhteisö/yritys tekee, niin sehän on väistämättä kusetusta tai vähintäänkin pelkkää oman edun tavoittelua. Vittu mikä ajatusmaailma - kärjistyy se miksi se talous on kuralla niiltä osin mitä on. Voisit sinäkin Sft vaikka pistää kaiken osaamisen jonkin osa- alueen kehittämiseen Suomessa, etkä vain vittu kitistä netissä.

p.s. Vituttaa tommonen ainanen vitun negatiivinen asenne ihan joka asiaan. Asioista saa olla ja pitääkin olla erimieltä ja eriäviä mielipiteitä mutta hei joku raja sentäs. Mee koloos ja elä siellä - varmista että on nettiyhteys niin voit pitää kitinää päällä - älä usko mihinkään ja kyseenalaista yhteiskunta kokoajan. Sillä se maailma pyörii...

No eipä se ihme että vituttaa kun sitä kalliimpaa suomalaista mainostetaan ostettavaksi muutenkin pienistä tuloista muttei mitään kannustinta anneta siihen, tyyliin (ja on sitten tosi syvältä haettu tää esim.) sitoudu ostamaan suomalaista saat saatana 1% anteeksi veroista tai alv. laskee ensi vuonna 5% tms. paskaa sekin olisi uskottavampi vale kun tuo 10k työpaikkaa. Ja ihan oikeesti jos rupeet väittään ekaksi että haetaan omaa hyvää ja jotain utopisia työpaikkoja ja seuraavassa meuhkaat toista pitämään päänsä kiinni kun tää kampanja ei olekkaan oman edun hakemista niin moro :face:
 
Kuten jo aiemmin mainitsin. Valot ny päälle.

Kyllä. Tarkoitus on minkä tahansa mille tahansa alalle suuntaavan kampanja tarkoitus saada sitä liiketoiminnallista kannattavuutta.

Suomen talouden pelastamisesta ei ole tässä mitään puhuttu. On vain kampanja, jonka tarkoitusperiin kuuluu sen oman hyvän lisäksi saada jotain pientä muutosta myös yleismaailmallisesti aikaan.
Se tietty on katkeralle ihmiselle niin vitun vaikea käsittää että kaikki ei kuitenkaan ole vain ja ainoastaan aina sitä pelkkää hyödyn hakemista.
Muutenkin varmaan on Sft:llä vaikea elämä, kun vituttaa veroista päihdepolitiikkaan niinku ihan kaikki Suomessa. Jos jotain joku suurempi ketju/yhteisö/yritys tekee, niin sehän on väistämättä kusetusta tai vähintäänkin pelkkää oman edun tavoittelua. Vittu mikä ajatusmaailma - kärjistyy se miksi se talous on kuralla niiltä osin mitä on. Voisit sinäkin Sft vaikka pistää kaiken osaamisen jonkin osa- alueen kehittämiseen Suomessa, etkä vain vittu kitistä netissä.

p.s. Vituttaa tommonen ainanen vitun negatiivinen asenne ihan joka asiaan. Asioista saa olla ja pitääkin olla erimieltä ja eriäviä mielipiteitä mutta hei joku raja sentäs. Mee koloos ja elä siellä - varmista että on nettiyhteys niin voit pitää kitinää päällä - älä usko mihinkään ja kyseenalaista yhteiskunta kokoajan. Sillä se maailma pyörii...
Ei, minua ei todellakaan vituta tämä keskon mainoskampanja, eikä kyllä toisaalta myöskään "ihan kaikki Suomessa". Tuon purkautumisesi takia tämä keskon mainoskampanja lähinnä huvittaa minua. Kyllä se viestisi perusteella olet vain sinä jota vituttaa. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa jne. Mitä tulee siihen voinko luottaa suuriin yrityksiin, niin tottahan toki. Esimerkiksi Lidliin voin hyvin luottaa. Sieltähän saa myös suomalaisia tuotteita, kilpailukykyiseen hintaan totta kai kun on Lidl kyseessä.
 
No nyt suututtiin sit siitä et jengi näki kampanjan läpi.. "kyllä me niitä työpaikkoja tässä luodaan, tuokaa rahaa kato.." :face:
 
Ei, minua ei todellakaan vituta tämä keskon mainoskampanja, eikä kyllä toisaalta myöskään "ihan kaikki Suomessa". Tuon purkautumisesi takia tämä keskon mainoskampanja lähinnä huvittaa minua. Kyllä se viestisi perusteella olet vain sinä jota vituttaa. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa jne. Mitä tulee siihen voinko luottaa suuriin yrityksiin, niin tottahan toki. Esimerkiksi Lidliin voin hyvin luottaa. Sieltähän saa myös suomalaisia tuotteita, kilpailukykyiseen hintaan totta kai kun on Lidl kyseessä.

Eipä mua vituta tässä aiheessa mikään muu kuin sinun suhtautumisesi siihen. :)

Mua taasen huvittaa tämä päteminen "miten maailma pyörii" ja mikä kampanja sitten "kusetusta" onkaan täällä nettimaailmassa. Kuitenkin nämä tämmöiset kampanjat toimivat ja tuovat muutakin lisäarvoa kuin pelkkää tuottoa taikka myyntiä kaupalle (yleisesti kaupalle - luetaan se lidlinkin tähän mukaan) - ainakin tosimaailmassa.

- - - Updated - - -

No nyt suututtiin sit siitä et jengi näki kampanjan läpi.. "kyllä me niitä työpaikkoja tässä luodaan, tuokaa rahaa kato.." :face:

Ja niitä työpaikkoja saa sitten ilman rahaa miten???

Jos mä myyn yhden maidon päivässä en tartte ketään töihin. Jos mä myyn 100 erilaista maitoa päivässä en tartte ketään töihin. Jos mä myyn 100 erilaista maitoa kutakin 1000 päivässä, olen pakotettu jo palkkaamaan jonkun avukseni.
 
Täytyy kyllä nyt hieman puolustaa mappanaa tässä väittelyssä. Ihme jeesustelua väitteet että "oikeasti halutaan vaan tehdä rahaa tällä kampanjalla". Eihän tuossa kampanjassa nyt mitenkään saa käsitystä että rahat toimitetaan lyhentämättömästi alkuperäis asukaille maanviljelijöille.

Jos tuosta kampanjasta jotain moraalista ongelmaa etsii niin se on että siihen on sotkeentunut joku suomalaisen työn liitto mikä varmaankin saa julkista rahoitusta kuten dopey sanoi. Jos jollekkin on valtava shokki se että jonku yrityksen lähdettyä mukaan johonkin kampanjaan pyrkii yritys lisäämään näkyvyyttään ja sitä kautta myyntiä niin tosiaan herätys ja valot päälle.

e: eli kyllä se tämän kampanjan pahis on suomalaisen työn liitto eikä k-kaupat.
 
Katkerat ihmiset täällä vaan tilittää "kuinka vitusti maksaa veroja", paskapuhetta. Jokainen voi katsoa maksamiaan veroja ja miettiä monta metriä sillä saadaan moottoritietä tai monta lääkäriä saadaan palkattua. Tai sitten kärjistetään sitä kuinka kallista kotimaiset elintarvikkeet ovat, esim tomaatit talvella. Ei vittu sentään, mistähän mahtaisi johtua. :wtf: En tiedä muutenkaan kuinka paljon jengi oikeasti matkustelee kun väittää, että täällä on kaikki niin päin vittua ? Vittu oikeasti hävetkää...:face:

Oletko asunut kauankin muualla kuin Suomessa? Ei siihen tosin montaa kuukautta tarvita kun huomaa että hammaslääkäri maksaa 2e ja sinne pääsee viikossa, tekevät kunnon korjauksen hampaiden kiillotuksineen. Tai huomaamaan että perhana ne moottoritiet on helvetisti paremmassa kunnossa kuin Suomessa. Tai siihen että parilla kympillä saa kaksi ruokakassillista kasviksineen kun Suomessa sillä saa maitoa, ketsuppia, makaroonia ja jauhelihaa. Tai siihen että mikäli haluat myydä isoäitin reseptin mukaan tehtyä leipää tai munkkeja omasta kämpästäsi niin siihen ei tarvita suurkeittiön kalustoa, ilmastointia, kaavoitusta, sertifikaatteja ja passeja, lupakiemuroineen, palotarkastuksineen, lakisääteisine pakoreitteineen ja muine byrokraattisine pelleilyineen. Senkun alat kokkaamaan ja myyt... ja jos myyt alle 15k€ edestä munkkeja vuodessa niin se on täysin verovapaata... ja kirjanpitovelvollisuus on reilusti kevennetty yhdenkertainen.
 
Oletko asunut kauankin muualla kuin Suomessa? Ei siihen tosin montaa kuukautta tarvita kun huomaa että hammaslääkäri maksaa 2e ja sinne pääsee viikossa, tekevät kunnon korjauksen hampaiden kiillotuksineen. Tai huomaamaan että perhana ne moottoritiet on helvetisti paremmassa kunnossa kuin Suomessa. Tai siihen että parilla kympillä saa kaksi ruokakassillista kasviksineen kun Suomessa sillä saa maitoa, ketsuppia, makaroonia ja jauhelihaa. Tai siihen että mikäli haluat myydä isoäitin reseptin mukaan tehtyä leipää tai munkkeja omasta kämpästäsi niin siihen ei tarvita suurkeittiön kalustoa, ilmastointia, kaavoitusta, sertifikaatteja ja passeja, lupakiemuroineen, palotarkastuksineen, lakisääteisine pakoreitteineen ja muine byrokraattisine pelleilyineen. Senkun alat kokkaamaan ja myyt... ja jos myyt alle 15k€ edestä munkkeja vuodessa niin se on täysin verovapaata... ja kirjanpitovelvollisuus on reilusti kevennetty yhdenkertainen.

Maito euron, ketsuppi 3, makarooni 40s ja jauheliha 2-5€ (riippuen laadusta). Mun matikkapäällä tohon saa parilla kympillä aikamoisen nipun vielä vihreetä kylkeen (kilohinnaltaan 80s-5€). Samaan kauppaan pääsen myös tietä pitkin joka on päällystetty. 2€:n hammaslääkäriin en luottaisi, arvaten että sillä hinnalla ei saa ku betonia paikka-aineeks.
 
Back
Ylös Bottom