Sinivalkoinen jalanjälki - Kampanja suomalaisen työn puolesta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja badboys
  • Aloitettu Aloitettu
Jännä logiikka että jo kymppi toisi kymmenen tuhatta uutta työpaikkaa mutta valtion alv korotukset ja alkoholi veronkorotukset ei muka vaikuta negatiivisesti työllisyyteen.

Tämä onkin seuraava vaihe että valtio alkaa syyllistämään kansalaisia eri järjestöjen kautta valtion vaikeasta tilanteesta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis lähinnä tommosia kampanjoita, jos sä käänsit ton "suosi suomalaista", niin mää käänsin kahden muun ketjun liikeidean kampanjaksi. Siis niinku. ohi meni vai? heh.

Siis yrititkö sä nyt vääntää vitsiä siitä että Keskon leimaava piirre olisi suomalaisuus? No nyt alkaa huvittaa kyllä.
 
On onpa aika väsyny kampanja. Ei ainakaan omalla kohdalla toimi vaan ärsyttävyydessään kääntyy itseään vastaan.
Ja turha tollaisia on kuluttajille osoittaa, vaan hallitukselle/päättäjille sitä asiaa pitäisi ajaa. Lisätään kansalaisten ostovoimaa veroja alentamalla niin jää sitä rahaa enemmän ostaa enemmän suomalaisia (keskimäärin kalliimpia) tuotteita. Saattas vaikka verokertymäkin yllättää päättäjät, jotka tuntuvat yllättyvän vähän kaikenlaisista itsestäänselvyyksistä muutenkin..
Kyllä suomalaiset muutenkin suosivat kotimaisia tuotteita mutta milläs ostat enemmän kun on pinkat tiukilla..
 
Niin siis itsehän en pidä tuota kampanjaa tekopyhänä saatika naivina. Tiedän sen, ettei se sitä ole.

Ja siis nettihän on valittajaa täynnä - ei niitä enemmistöä ole oikeassa maailmassa. Minäkin valitan kun valittajat itkee netissä. :D

Tohon suoraostoon vielä: Hommahan on alkanut tuollatavalla - on ostettu siltä kylän lihamieheltä lihat. Olemme nykytilanteessa koska asiakkaiden kysyntä on kasvanut ja on haluttu se maito saman oven takaa jne. On päädytty lopputulokseen missä on kannelmäen Prisman kokosta hökkeliä mistä saa mönkijästä hiivapakettiin kaiken saman katon alta.

Menee jo hieman olkinukkeiluksi.

Yritetäänpäs vielä kerran.

1) En pidä itse kampanjaa tekopyhänä tai naiivina. Pidän tekopyhänä ensimmäisellä sivulla esiintynyttä oletusta siitä, että Kesko tekisi tämän muun kun oman myynnin lisäämisen vuoksi.
2) Naiivina pidän oletusta siitä, että 1+1 on 2 kun puhutaan työllistämisestä. Eli pidän erittäin epärealistisena kuvana väitettä 10 lisäeuron kulutuksen noususta per capita vaikutuksessa 10 000 uuden työpaikan luontiin.

En tiedä viittasitko valittamisella muhun, mutta olen kyllä mielestäni ihan asiallisesti argumentoinut - en valittanut.

Suhteellisen edun periaate on syynä markkinataloudelle, ei pelkästään kysynnän kasvu. Jarkko tekee tunnissa 2 leipää tai 10 pullaa. Matti tekee tunnissa 10 pullaa ja 2 leipää. Molempien kannattaa tehdä sitä, missä kumpikin omaa suhteellisen edun. Vaihto syntyy, molemmat voittaa.
 
Suosi suomalaista kampanjat = houkutellaan porukkaa maksamaan kalliista työvoimasta ja ankarasta verotuksesta sekä välistävetäjien luomaa ylihintaa tuotteesta vetoamalla omatunnon ostamiseen puhtaaksi isänmaallisuudella.
Minun lompakkoni sanoo että ostetaan sitä missä on paras hinta-laatu-suhde ilman ylimääräisiä tunteita. Tiedä sitten uppoaako tämä suosisuomalaista höpinät paremmin keski-ikäisiin ja vanhempiin?
Onhan täällä tuo M-ketjun kauppakin, mutta ne ei ainakaan kilpaile hinnoilla muita vastaan. S-ketjun korttia ei ikinä ole ollut ja K-ketjun kortin pistin saksilla poikki.
Verotusta muuttamalla niitä työpaikkoja luotaisiin eikä millään tunnepuolen patrioottisilla kampanjoilla.
Terv. huomenna lidlariin jälleen :)
 
Siis yrititkö sä nyt vääntää vitsiä siitä että Keskon leimaava piirre olisi suomalaisuus? No nyt alkaa huvittaa kyllä.

Eikö vitsiä muista myös - keskon lisäksi.

Kampanjan ideahan on myös tuota suomalaisuutta esille. Eli lähinnä osoittaa, että niitä suomalaisia tuotteita löytyy. Ettei aina osteta vain ja ainoastaan sen hinnan perusteella. Ne jotka sen hinnan takia ostaa niin ostakoot ja tulevat ostamaan mutta on myös niitä jotka sitten "tuhlaavat" oman mielenrauhan takia suomalaiseen tuotteeseen - sallittakoon se heille.

Ja Japille tiedoksi, että Keskon kaupoista löytyy enemmän kotimaista kuin kilpailijoilta - tuotelukumääräisesti.

- - - Updated - - -

Menee jo hieman olkinukkeiluksi.

Yritetäänpäs vielä kerran.

1) En pidä itse kampanjaa tekopyhänä tai naiivina. Pidän tekopyhänä ensimmäisellä sivulla esiintynyttä oletusta siitä, että Kesko tekisi tämän muun kun oman myynnin lisäämisen vuoksi.
2) Naiivina pidän oletusta siitä, että 1+1 on 2 kun puhutaan työllistämisestä. Eli pidän erittäin epärealistisena kuvana väitettä 10 lisäeuron kulutuksen noususta per capita vaikutuksessa 10 000 uuden työpaikan luontiin.

En tiedä viittasitko valittamisella muhun, mutta olen kyllä mielestäni ihan asiallisesti argumentoinut - en valittanut.

Suhteellisen edun periaate on syynä markkinataloudelle, ei pelkästään kysynnän kasvu. Jarkko tekee tunnissa 2 leipää tai 10 pullaa. Matti tekee tunnissa 10 pullaa ja 2 leipää. Molempien kannattaa tehdä sitä, missä kumpikin omaa suhteellisen edun. Vaihto syntyy, molemmat voittaa.

En nyt sinulle valittamisesta tarkoittanut.
Mutta siis joo samoja linjoja siis meinataan tosta muusta.
 
Tiedä sitten uppoaako tämä suosisuomalaista höpinät paremmin keski-ikäisiin ja vanhempiin?

Eiköhän tässä ole kyseessä sama kun kehitysavussa ja vastaavissa: yritetään ostaa omatunto puhtaaksi. Tässä kampanjassa tietenkin se hyvä puoli että saa valita (toisin kuin kehitysavussa).
 
Ja Japille tiedoksi, että Keskon kaupoista löytyy enemmän kotimaista kuin kilpailijoilta - tuotelukumääräisesti.

Entä prosentuaalisesti? Olisi kiva nähdä sellainen tutkimus jossa tuo käy ilmi, ei ole oikeastaan kuin s ja k joissa tuotteita on ihan järkyttävä määrä eihän liiterit määrällä voi pärjätä kun panostavat kompaktimpaan kokoon että sieltä ruokakaupasta ei välttämättä haeta kottikärryistä lähtien. Teillä varmaan siellä on tutkimuksia tehtynä kun uraa kerran luot, niin pistä tutkimus näytille.
 
Minun mieleeni ei mahdu mitenkä täällä osataan taas mustamaalata jopa kotimaisten tuotteiden ostaminen huonoksi asiaksi. Monissa tuotteissa hintaero ei ole merkittävä, se tomaatti on hyvin kärjistetty esimerkki koska espanjassa kasvukausi on huomattavasti pidempi. Jos vertaat tomaatin kilohintaa kesällä ei ero ole kummoinen.

Jo maalaisjärjellä ajateltuna, kuinka voi olla huono asia että käytät sen palkkasi suomalaiseen ruokaan tai palveluihin. Tällöin rahasi jää Suomeen. Miksi on parempi työntää rahat muiden maiden kassoihin? Sama pätee myös yritysmaailmassa, pitäisi pyrkiä tekemään hankintoja kotimaasta ja kasvattaa ulkomaan myyntiä jotta saataisiin sieltä rahat pois.

Helppo kohde valittaa verojen korotuksista mutta niin se vaan menee. Ihmiset työntää rahansa ulkomaille eikä ole valmiita karsimaan valtion/kuntien palveluista. Ei jää paljoa muuta vaihtoehtoa kun verottaa kovemmin jottei ihmiset tyhmyydessään työnnä koko omaisuuttaan Puolaan ja Kiinaan.

Olipa kampanja keskon tai kenen hyvänsä, mielestäni oikean asian puolesta ollaan liikenteessä!
 
Suomen talous menee päin metsää, mutta se ei johdu espanjalaisista tomaateista, vaan kestämättömän kokoisesta julkisesta sektorista, verotuksesta joka lamaannuttaa yrityselämän, työelämän kannustinloukuista sekä tätä seuraavasta työttömyydestä. Keskustelu siitä suosiiko ihminen suomalaisia tuotteita, paljonko käytetään puolustusmenoihin ym. voivat parhaimmillaan olla haitallisia, sillä ne vievät huomion pois oikeista ongelmista.

Pistetääs tähän mun sönköt suomennokset erään Amerikkalaisen taloustieteilijän mietteistä liittyen siihen miten maan talous sortuu:

1) Et voi siirtää ihmisiä pois köyhyydestä siirtämällä heille rikkaiden varoja.

2) Raha jonka saat tekemättä työtä, on työtä jonka toisen on täytynyt tehdä saamatta rahaa

3) Valtio ei voi antaa kellekään mitään, mitä se ei ole joutunut ensiksi ottamaan joltain toiselta.

4) Varallisuutta ei voi lisätä jakamalla sitä.

5) Kun puolet kansasta saa ajatuksen ettei heidän tarvitse tehdä työtä sillä toinen puoli maksaa heidän kustannukset, ja kun vuorostaan toinen puoli kansasta saa ajatuksen ettei ole mitään järkeä tehdä työtä, sillä joku toinen vie sen mitä varten he tekevät työtä, on se minkä tahansa valtion lopun alku.

Huomatkaa, että kaikki edellä esitetyt taloustieteilijän "nightmare"-skenariot on Suomessa käytössä. Ei ihme että menee talous päin helvettiä.
 
Eikö Kesko saa myytyä ylihinnoiteltua tavaraansa enään ylikovilla kattelilla, kun pitää oikein yrittää vedota Suomalaisten isänmaallisuuteen. :D

Kymppi kuussa lisää luo 10 000 uutta työpaikkaa
Suomalaiset on kyllä sellasta kolehtikansaa, että oksat pois :D
 
Mustamaalaamisesta en osaa sanoa, mutta minusta on aika kyseenalaista markkinoida kuluttajalle mielikuvaa siitä, että kampanjan tarkoituksena on luoda uusia työpaikkoja Suomeen. Tarkoitus on lisätä kaupan tuottoa verhoamalla se johonkin mitä kummallisempaan laskelmaan työllisyydestä. Mun on helvetin vaikea uskoa, että 10€/kk lisäostoksilla tehdään 10000 uutta työpaikkaa. Näitä samoja paskoja kamppiksia on ollut ennenkin. Siinä ne menee kevät/kesävaate "alen" kanssa sulassa sovussa. Vaatteet tulee vaan Bangladeshista.

Ainakin minua häiritsee nykyisen paniikki-ilmapiirin hyväksikäyttäminen markkinoinnissa näyttelemällä hyväntekijää. Lopullisena tarkoituksena on vaan kerätä hillot veks hölmöiltä kuluttajilta.

Mua ei kyllä kiinnosta hevonvittua missä tuote on tehty. Minä ostan sen minkä koen hinta/laatusuhteeltaan itselleni sopivaksi. Jo mainittu makkara on hyvä esimerkki. Makkaraa ei suomalaiset osaa tehdä. Sitten kun ei ole makua, niin hei mä tiiän, lisätään juustoa! :face:. Kesällä tomaatti ja kurkku taas suomalaisena on omassa luokassaan Epsanjan serkkuun verrattuna.

En mä kovin fiksuna pidä ihmistä, jonka ostoperuste tuotteelle on tuotteen alkuperä. Ostaakko kallista ja rumaa suomalaista vai tyylikästä ja edukkaampaa ulkomaalaista. Siinä sitä on jokaiselle miettimisen paikka.:pomarfin:

3414249408.jpg
 
Itsea ei kylla kiinnosta ostaessa miten paljon sen minun ostaman tuotteen arvonlisays on painottunut suomeen. Hinta ja laatu ratkaisee. Nainhan se kaupanteossa menee muutenkin. Jos jollain tavalla haluan suomalaisuutta tukea niin kaytan palveluja ja ostan oman kotiseudun yritysten tuotteita jos mahdollista. Siina painaa enemman tunnearvo kuin rahallinen arvo:)
 
Valitettavaa mutta totta, komppaan tätä! Verottaja raiskasi perseeseen kaikilla tavoilla, tai siis valtion päättäjät jotka ohjaavat verottajaa. Tässä viimeisessä kehysriihessä vai mikä kikkare olikaan.

Ostan sen minkä saan halvimmalla ja jos joku myy ilman kuittia, vielä parempi. Ei vaan kiinnosta nämä talkoot hevon vitun vertaa kun verotus vaan nousee ja nousee.

Sitten kun pystyt jälleen kerran ajattelemaan ilman tunteenpurkauksia, voisit miettiä miten työttömyydenkasvu Suomessa vaikuttaa tähän tilanteeseen. :face:


Katkerat ihmiset täällä vaan tilittää "kuinka vitusti maksaa veroja", paskapuhetta. Jokainen voi katsoa maksamiaan veroja ja miettiä monta metriä sillä saadaan moottoritietä tai monta lääkäriä saadaan palkattua. Tai sitten kärjistetään sitä kuinka kallista kotimaiset elintarvikkeet ovat, esim tomaatit talvella. Ei vittu sentään, mistähän mahtaisi johtua. :wtf:

Kyllähän se vaan niin on, että täällä tehdään asiat yhteiskuntana ja yhteiskunnalle on hyvä asia, että mahdollisimman monella on töitä. Näin se veropohja laajenee ja saadaan verotusta laskettua kun oikeat ihmiset vielä valitaan sinne eduskuntaan. Mutta mitä vitun tekemistä tällä kampanjalla on politiikan kanssa ?

En tiedä muutenkaan kuinka paljon jengi oikeasti matkustelee kun väittää, että täällä on kaikki niin päin vittua ? Vittu oikeasti hävetkää...:face:

Ps. En todellakaan kiistä, etteikö poliitikassa olisi virheitä. Se ei vaan liity tähän kampanjaan tippaakaan.
 
Niin siis tämä uusi tempaus siis yrittää saada kuluttajan kuluttamaan enemmän - se niitä työpaikkoja tuo. Eli vielä ei ole suhteutettu mitään muuta kuin se, että jos ostot kasvavat, kasvavat myös tuottajille/teollisuudelle maksut. Eli mitä enemmän sitä enemmän. Se vain on puettu tuollaiseen hienoon kampanjaan ulkoasultaan.
Ja siis kun keskon ostot kasvaa sanotaan ny vaikka hk:lle, niin hk:han saa lisää rahaa. Eli ne yritykset jotka ovat tässä mukana lupaavat vähän samalla että työpaikat lisääntyvät JOS heidän tuotteiden myynti kasvaa. K-kaupathan ovat vain välikäsi, joilla se kate on sama kuin enenkin. Eli vain ostamalla saa vaikutettua.
Näin siis itse tämän haluan uskoa - enkä halua uskoa mitään "salaliittoteoriaa" siitä miten koko homma olisi vain suurta kusetusta. :)

edit. HYVÄ DARVI! JeEEEE1. Rajat auki, vapaata kauppaa ja poliitikot suohon. Nopeusrajotukset rekoista pois vielä niin saadaan nopeemmin se katteeton ja veroton olut saksasta suomeen!!! :D

Mitähän työpaikkoja se tuo ? Maanviljelys on koneistettu pitkälti sille tasolle että siellä on isäntä ja emäntä jotka tekee 2-3vko vuodessa töitä sen pellon parissa loput ajasta istutaan kunnan viroissa tai kaivetaan napaa sohvalla ei siellä mitään renkiä yms. palkata hommiin kasvukaudeksi.

Entäs sitten mylläri leipurit etc. koneistettu kanssa siihen tasoon että siellä on Jarkko ja Make painelemassa nappeja koneella jotka paistaa, leikkaa , pakkaa pullat yms. tuotteet. Entäs sitten kuljetus puoli saataisko sinne sitten 10k uutta rahtaria hommiin doubt it...

Entäpä tukkuihin ehkä sinne saadaan muutama mamu palkattua osa-aikaseksi tuskimpa kuitenkaan 10k työpaikkaa maanlaajuisesti koska määrät eivät muuttuisi mihinkään ainoastaan halvempi tuonti skeida vaihtuisi kalliinpaan suomi skeidaan mitens kauppoihin sitten ehei sinne tarvi ketään... ostettava määrä laskee itseasiassa koska useimmilla on suht tarkkaan laskettu ruokabudjetti ja se paukkuu rikki koska suomalainen ruoka on ylihintaista mutta laadultaan samaa p#skaa tai pahempaa mitä saa muualta ainoana erona vihannekset kesäisin.

Ja tuota litaniaa ei tarvitse lukea mitenkään antisuomi purkauksena itse pyrin ostamaan suomalaista yksin eleliälle se kurkun, tomaatin tms. kilohinnan ero ei vielä maailmaa kaada. Mutta olisi oikeasti kiva tietää mistä ne 10000 työpaikkaa luodaan kun kokoajan koneistetaan joka hommasta ne työntekijät pihalle kohta varmaan se nätti Salen kassakin on Mac:n tietokone robotti kädellä...
 
Minä ostan sen minkä koen hinta/laatusuhteeltaan itselleni sopivaksi.

Kyllä. Ei pitäisi suosia suomalaisia tuotteita sinänsä, vaan parasta (tai sopivinta hintansa puolesta) laatua. Jos suomalainen ei osaa tehdä laatutuotetta niin se on sitten iso voi eikä subventointi tilannetta auta.

Jos taas suomalainen tekee parasta mahdollista laatua kohtuuhintaan, sen ostaa suomalainen ilomielin ja todennäköisesti kelpaa myös ulkomaisille kuluttajille. Sitä voi itse kukin ihmetellä miten jengi ostaa himona monen sadan euron jenkkisian grillejä. Noin niinkuin esimerkiksi.

Ihan sivumainintana, jugurtin taidan ostaa tästedes vain Lidlistä. Paketissa lukee että se on tehty suomalaisesta tai ruotsalaisesta maidosta. S-kaupan jugurtti on tehty virolaisesta kamasta.
 
Ihmiselle ne rahat menee kuitenkin, oli suomalainen tai ulkomaalainen. En tajua koko kamppiksen logiikkaa. Ei se suomalaisen suosiminen nettohyvinvointia (termi, jonka taisin just keksiä?) kuitenkaan nosta mitenkään.

Mä ostan jatkossakin just niitä tuotteita jotka mun mielestä antaa parasta vastinetta rahalle.
 
Nyt on pakko kysyä, että onko tämä pelkkää provoilua vai oletteko tosissane päätelmissänne ?

Siis kotimaisen suosiminen ei lisää työpaikkoja Suomessa ? Tai kotimaisen suosiminen ei lisää hyvinvointia Suomessa ?

Olisi lisäksi todella mukava tietää tästä kotimaisten tuotteiden kilpailukyvyttömyydestä ulkomaisia vastaan, niitä todisteita kiitos ? Joo, tomaatit mainittu (talvella) varmaan jokainen ymmärtää miksi...

Netissä on kiva purkautua ja heittää kaikenmaailman juttuja nimettömänä ilman perusteluita, mutta joku raja sentään näissäkin.
 
Back
Ylös Bottom