Sinivalkoinen jalanjälki - Kampanja suomalaisen työn puolesta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja badboys
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä yritetään badboys selittää, että kaikki toi on nappikauppaa ja hiustenhalkomista ja tämänkin energian vois kohdentaa oikeiden ongelmien ratkomiseen, muun muassa niiden mitä tuossa ylempänä mainitsin.

Ei se suomalaisen suosiminen nettohyvinvointia (termi, jonka taisin just keksiä?) kuitenkaan nosta mitenkään

Kansantaloustieteen termistöä mikäli oikein muistan :whip:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitten kun pystyt jälleen kerran ajattelemaan ilman tunteenpurkauksia, voisit miettiä miten työttömyydenkasvu Suomessa vaikuttaa tähän tilanteeseen. :face:


Katkerat ihmiset täällä vaan tilittää "kuinka vitusti maksaa veroja", paskapuhetta. Jokainen voi katsoa maksamiaan veroja ja miettiä monta metriä sillä saadaan moottoritietä tai monta lääkäriä saadaan palkattua. Tai sitten kärjistetään sitä kuinka kallista kotimaiset elintarvikkeet ovat, esim tomaatit talvella. Ei vittu sentään, mistähän mahtaisi johtua. :wtf:

Kyllähän se vaan niin on, että täällä tehdään asiat yhteiskuntana ja yhteiskunnalle on hyvä asia, että mahdollisimman monella on töitä. Näin se veropohja laajenee ja saadaan verotusta laskettua kun oikeat ihmiset vielä valitaan sinne eduskuntaan. Mutta mitä vitun tekemistä tällä kampanjalla on politiikan kanssa ?

En tiedä muutenkaan kuinka paljon jengi oikeasti matkustelee kun väittää, että täällä on kaikki niin päin vittua ? Vittu oikeasti hävetkää...:face:

Ps. En todellakaan kiistä, etteikö poliitikassa olisi virheitä. Se ei vaan liity tähän kampanjaan tippaakaan.

Eipä voisi olla enempää samaa mieltä. Avaa tällä alueella minkä tahansa ketjun, niin aina itketään veroista, julkisesta sektorista tai torkkupeitoista. Kaikki on niin perseellään ja asioista päättää 200 suomen tyhmintä henkilöä, jotka eivät osaa yhteen- tai vähennyslaskua. No ei se mitään, tarpeeksi paljon kun itkee ja uhkaa säännöllisesti muuttaa pois Suomesta, ilmaisen koulutuksen jälkeen, niin kyllä ne asiat muuttuu paremmaksi.

Ja tämän ketjun aiheeseen, onko joku tosiaan sitä mieltä, että tuotteiden valmistusmaalla ei ole mitään väliä. Mulla on ainakin varaa suosia suomalaisia tuotteita ja palveluja, oon varmaan helvetin naiivi. "Kiinasta tilattua tuotetta ei voita mikään muu kuin Arskan kuititta tekemä työ", niin just.
 
Nyt on pakko kysyä, että onko tämä pelkkää provoilua vai oletteko tosissane päätelmissänne ?

Siis kotimaisen suosiminen ei lisää työpaikkoja Suomessa ? Tai kotimaisen suosiminen ei lisää hyvinvointia Suomessa ?

Asiaa voi ajatella muutenkin kun vain Suomen suhteen, jos ei ole itsekäs. Lisäksi sitä kauppaa tapahtuu molempiin päin, jos joka maassa toteutuisi tälläinen "isänmaallinen ryhtiliike", ei se loppupeleissä auttaisi ketään mitenkään. Jopa päin vastoin, se on usein kokonaishyödyn kannalta parempi että tuotteet valmistetaan siellä missä niiden valmistukselle on parhaat edellytykset, eikä niin että jokainen maa pyrkisi omavaraisuuteen kaikessa.

Ei mulla mikään tätä kampanjaa vastaan ole, mutta ei mua kyllä toisaalta jaksa kiinnostaakkaan.
 
Avaa tällä alueella minkä tahansa ketjun, niin aina itketään veroista, julkisesta sektorista tai torkkupeitoista. Kaikki on niin perseellään...

Hieman ironista että valitat valittamisesta ohittaen samalla useat asiallisesti esiintuodut vahvat argumentit.

jos joka maassa toteutuisi tälläinen "isänmaallinen ryhtiliike", ei se loppupeleissä auttaisi ketään mitenkään. Jopa päin vastoin

Tämä on totta. Pahimmillaan tuo johtaa protektionismiin ja siinä häviää sitten jokainen.
 
Pohjois-Koreassa on käytössä 100% "suosi kotimaista" kampanja ja Neuvostoliittokin pyrki aikoinaan huonolla menestyksellä samaan.

Se että tuetaan valtio tai yksityiskuluttaja lähtöisesti tehotonta ja laadutonta kotimaista tuotantoa on tekohengittämistä. Pahimmillaan yritykset tuudittautuvat "hyvin menee" fiilikseen kunnes tuki loppuu ja kilpailu avaa silmät. Jos taas tuote on kilpailukykyinen, ei se tukia kaipaa, kyllä jokainen valitsee sen jo automaattisesti. Siinä tapauksessa että on kaksi yhtä kilpailukykyistä tuotetta on ihan jees valita kotimainen vaihtoehto.

Tottakai jokainen voi valita vaikka kaikki kotimaista jos haluaa ja siitä hyvä mieli tulee. Mutta ei sillä kyllä tämän maan menestymisen kanssa ole mitään merkitystä.
 
Tämä. Ja vielä vähän päälle: kampanjan takana olevaa suomalaisen työn liittoa rahoitetaan verovaroista ja avainlippulogoa käyttävien firmojen toimesta. Jostain kumman syystä järjestön jäseninä on myös puolisen sataa kuntaa. Eli siis me kuluttajat pääsemme maksamaan tästä työllisyyskampanjasta entistä korkeampina kotimaisten tuotteiden hintoina ja korkeampina veroina.
 
Mäkään sen enempää jaksa väitellä/keskustella/inistä aiheesta. Eiköhän minun kantani ole tullut siitä kiinnostuneille selväksi. Sekä se että itsellähän on minkä tahansa ruoanmyyntiin liittyvän markkinoinnin kanssa "oma lehmä ojassa".

Mutta aihetta sivuten... Taitaa täällä keskustelu olla lähinnä miespuoleisten käsissä... Ja kaikkihan tietää kuka ne loppukädessä ne ostospäätökset perheissä tekee... heh. ;) Ja niiden päätösten tekijöiden motivaattoreita ostopäätöksiin voinee vain "3-jalkaset" arvailla. :)
 
Mäkään sen enempää jaksa väitellä/keskustella/inistä aiheesta. Eiköhän minun kantani ole tullut siitä kiinnostuneille selväksi. Sekä se että itsellähän on minkä tahansa ruoanmyyntiin liittyvän markkinoinnin kanssa "oma lehmä ojassa".

Mutta aihetta sivuten... Taitaa täällä keskustelu olla lähinnä miespuoleisten käsissä... Ja kaikkihan tietää kuka ne loppukädessä ne ostospäätökset perheissä tekee... heh. ;) Ja niiden päätösten tekijöiden motivaattoreita ostopäätöksiin voinee vain "3-jalkaset" arvailla. :)

Kyllä mä lähinnä meillä käyn ruokakaupassa. Nih. Heh heh ;)
 
Minun mieleeni ei mahdu mitenkä täällä osataan taas mustamaalata jopa kotimaisten tuotteiden ostaminen huonoksi asiaksi. Monissa tuotteissa hintaero ei ole merkittävä, se tomaatti on hyvin kärjistetty esimerkki koska espanjassa kasvukausi on huomattavasti pidempi. Jos vertaat tomaatin kilohintaa kesällä ei ero ole kummoinen.

Jo maalaisjärjellä ajateltuna, kuinka voi olla huono asia että käytät sen palkkasi suomalaiseen ruokaan tai palveluihin. Tällöin rahasi jää Suomeen. Miksi on parempi työntää rahat muiden maiden kassoihin? Sama pätee myös yritysmaailmassa, pitäisi pyrkiä tekemään hankintoja kotimaasta ja kasvattaa ulkomaan myyntiä jotta saataisiin sieltä rahat pois.

Helppo kohde valittaa verojen korotuksista mutta niin se vaan menee. Ihmiset työntää rahansa ulkomaille eikä ole valmiita karsimaan valtion/kuntien palveluista. Ei jää paljoa muuta vaihtoehtoa kun verottaa kovemmin jottei ihmiset tyhmyydessään työnnä koko omaisuuttaan Puolaan ja Kiinaan.

Olipa kampanja keskon tai kenen hyvänsä, mielestäni oikean asian puolesta ollaan liikenteessä!

Nyt on puhuttu täysin sydämellä eikä lainkaan järjellä. Oliko viestissäsi yhtäkään rationaalista ajatusta? Kaikki oli vain kopioitu valmiiksi auktoriteeteiltasi vailla mitään kritiikkiä.
 
Mustamaalaamisesta en osaa sanoa, mutta minusta on aika kyseenalaista markkinoida kuluttajalle mielikuvaa siitä, että kampanjan tarkoituksena on luoda uusia työpaikkoja Suomeen. Tarkoitus on lisätä kaupan tuottoa verhoamalla se johonkin mitä kummallisempaan laskelmaan työllisyydestä. Mun on helvetin vaikea uskoa, että 10€/kk lisäostoksilla tehdään 10000 uutta työpaikkaa. Näitä samoja paskoja kamppiksia on ollut ennenkin. Siinä ne menee kevät/kesävaate "alen" kanssa sulassa sovussa. Vaatteet tulee vaan Bangladeshista.

Nyt on kyllä senverta korjattava täysin selvää virhearviointiasi, että kaupan kate ei tämmösistä kampanjoista mihinkään liiku. Saattaa jopa laskea, koska: Halvempaa ulkomaalaishärpäkettä saa myytyä paremmalla katteella.

Itse toivon, että ihmiset alkaisivat juomaa pelkkää keskieurooppalaista kahvia ja unohtaisivat Pauligin tuotteet kokonaan. Mieluummin mä möisin 1,50€/pkt jotain juuroshopperin paskaa josta jää ees joku sentti, ku pauligin miinuskatteista juhlamoskaa.

- - - Updated - - -

Nyt on puhuttu täysin sydämellä eikä lainkaan järjellä. Oliko viestissäsi yhtäkään rationaalista ajatusta? Kaikki oli vain kopioitu valmiiksi auktoriteeteiltasi vailla mitään kritiikkiä.

Järjellä jos ajattelee ja vetää elämisen täysin rationaaliseksi, niin paras olisi että sinun laisesi vänkääjät ammuttaisiin saunan takana ja annettaisiin meidän "sinisilmäisten" viettää onnellinen ja mukava elämä ilman turhia "elämän karuja faktoja". :)
 
Sitten kun pystyt jälleen kerran ajattelemaan ilman tunteenpurkauksia, voisit miettiä miten työttömyydenkasvu Suomessa vaikuttaa tähän tilanteeseen. :face:

Muilla vain tunteenpurkauksia kun sulla kylmää hyvin perusteltua faktaa:

Katkerat ihmiset täällä vaan tilittää "kuinka vitusti maksaa veroja", paskapuhetta.
Ei vittu sentään, mistähän mahtaisi johtua. :wtf:
Kyllähän se vaan niin on, että...
Vittu oikeasti hävetkää...:face:

Ymmärtäähän sen, että kun sinulla ei ole mitään käsitystä taloudesta, vaan pelkästään isänmaallinen uho ja lammastelu omistajiesi edessä, niin eihän sieltä mitään muuta tule.
 
Mäkään sen enempää jaksa väitellä/keskustella/inistä aiheesta. Eiköhän minun kantani ole tullut siitä kiinnostuneille selväksi. Sekä se että itsellähän on minkä tahansa ruoanmyyntiin liittyvän markkinoinnin kanssa "oma lehmä ojassa".

Mutta aihetta sivuten... Taitaa täällä keskustelu olla lähinnä miespuoleisten käsissä... Ja kaikkihan tietää kuka ne loppukädessä ne ostospäätökset perheissä tekee... heh. ;) Ja niiden päätösten tekijöiden motivaattoreita ostopäätöksiin voinee vain "3-jalkaset" arvailla. :)

Et laittanut sitä prosentuaalista osuutta kotimaisista tuotteista, ei tainnut olla kovin mairitteleva tulos sillä mittarilla teidän sinivalkoisessa k-kaupassa.

Muistan kyllä jatkossakin mainita k-kaupan kierot markkinointikikat niin että saadaan suurempi jengi sieltä vielä pois. Pienillä teoilla ne isoimmat muutokset saadaan.


Oli muuten tänään iltasanomissa hintavertailu ja LIDL voitti kevyesti taas koot ja ässät.
 
Et laittanut sitä prosentuaalista osuutta kotimaisista tuotteista, ei tainnut olla kovin mairitteleva tulos sillä mittarilla teidän sinivalkoisessa k-kaupassa.

Muistan kyllä jatkossakin mainita k-kaupan kierot markkinointikikat niin että saadaan suurempi jengi sieltä vielä pois. Pienillä teoilla ne isoimmat muutokset saadaan.


Oli muuten tänään iltasanomissa hintavertailu ja LIDL voitti kevyesti taas koot ja ässät.

K- kaupoissa luonnollisesti on lukumääräisesti enemmän niin suomi, kuin tuotitavaraa (ellei paria isointa Prismaa lasketa). Ja riippuuhan tämä muutenkin kaupan sijainnista sekä kokoluokasta ylipäätään. Eli vertailua voi tehdä vain alueelllisesti jonkin aikapienen alueen sisällä. Maailmanlaajuisen tuonnin takia on aika itsestäänselvää, että tuontitavaran prosentuaalinen osuus tuotevalikoimasta on suuri. Luultavasti suurempi kuin muilla.


Sitten pty:n tietoa Japille. Suurin ketju viimevuonna oli S-market, sitten Prisma, sitten K-citymarket, sitten k-supermarket ja sitten k-market - tähän mennessä listaa on päivittäistavarakaupan myynnistä koossa jo 70%. Jäljelle jäävästä osuudesta 6.6% on lidlin. Eli työtä sinullakin on, että saat kuluttajista vielä 3% lidliin, niin saa tuon piskuisimman eli marketin kiinni. :)


Lidl voittaa tietysti nuo hintakilpailut - mutta ei valikoimakilpailua. Ja ostovoima vielä toistaiseksi suomessa on sen valikoiman perään - siitä johtuu Prismojen menestys.

edit. Japi sulla muuten varmaan tulis tippa temmin päähän, jos näkisit mun kaupan erikoisoluiden hinnat. :D
 
K- kaupoissa luonnollisesti on lukumääräisesti enemmän niin suomi, kuin tuotitavaraa (ellei paria isointa Prismaa lasketa). Ja riippuuhan tämä muutenkin kaupan sijainnista sekä kokoluokasta ylipäätään. Eli vertailua voi tehdä vain alueelllisesti jonkin aikapienen alueen sisällä. Maailmanlaajuisen tuonnin takia on aika itsestäänselvää, että tuontitavaran prosentuaalinen osuus tuotevalikoimasta on suuri. Luultavasti suurempi kuin muilla.


Sitten pty:n tietoa Japille. Suurin ketju viimevuonna oli S-market, sitten Prisma, sitten K-citymarket, sitten k-supermarket ja sitten k-market - tähän mennessä listaa on päivittäistavarakaupan myynnistä koossa jo 70%. Jäljelle jäävästä osuudesta 6.6% on lidlin. Eli työtä sinullakin on, että saat kuluttajista vielä 3% lidliin, niin saa tuon piskuisimman eli marketin kiinni. :)


Lidl voittaa tietysti nuo hintakilpailut - mutta ei valikoimakilpailua. Ja ostovoima vielä toistaiseksi suomessa on sen valikoiman perään - siitä johtuu Prismojen menestys.

edit. Japi sulla muuten varmaan tulis tippa temmin päähän, jos näkisit mun kaupan erikoisoluiden hinnat. :D

Eli teillä ei ollut edes lukumääräisesti eniten vaan prismoissa, eli suurimmat prismat on suomalaisimmat kaupat jos mennään sen lukumäärän mukaan, miksi sitten tuolla blogissa on keskon mainoksia? Muissa kaupoissa on prosentuaalisesti enemmän suomalaisia tuotteita ja silti tuolla blogissa mainostetaan jollain tavalla keskoa suomalaisen työn tuottajana? Sanoisinpa että melko harhaanjohtavaa mainontaa, ja vielä sellaisen asian puolesta minkä on tuominnut 80% tähänkin threadiin kirjoittavista.

Ei voi enää paljon huonommin keskon markkinointiosastolla mennä, valehdellaan markkinoinnissa ja markkinoinnin kohdennointi kusee täysin kun kukaan ei välitä asiasta.

Ei mulla ole mitään tarvetta saada väkisin jengiä lidliin, mutta kasvua lidl tekee kovasti, on tehnyt jo ilmeisesti keskon prosenteista, sehän varmaan teidän hommia rassaa. Eikä mua kiinnosta muuten metriäkään sun kaupan erikoisoluiden hinnat, en juo olutta :)
 
Eli teillä ei ollut edes lukumääräisesti eniten vaan prismoissa, eli suurimmat prismat on suomalaisimmat kaupat jos mennään sen lukumäärän mukaan, miksi sitten tuolla blogissa on keskon mainoksia? Muissa kaupoissa on prosentuaalisesti enemmän suomalaisia tuotteita ja silti tuolla blogissa mainostetaan jollain tavalla keskoa suomalaisen työn tuottajana? Sanoisinpa että melko harhaanjohtavaa mainontaa, ja vielä sellaisen asian puolesta minkä on tuominnut 80% tähänkin threadiin kirjoittavista.

Ei voi enää paljon huonommin keskon markkinointiosastolla mennä, valehdellaan markkinoinnissa ja markkinoinnin kohdennointi kusee täysin kun kukaan ei välitä asiasta.

Ei mulla ole mitään tarvetta saada väkisin jengiä lidliin, mutta kasvua lidl tekee kovasti, on tehnyt jo ilmeisesti keskon prosenteista, sehän varmaan teidän hommia rassaa. Eikä mua kiinnosta muuten metriäkään sun kaupan erikoisoluiden hinnat, en juo olutta :)

Myöskään huumorintajua en voi kyllä tarjota. Sitä kun saisi valikoimiin, niin aiettä. :)

Siis selvennetään vielä. K-ketjulla on eniten lukumäärällisesti mutta yksittäiseen kauppaan mahtuu valikoimaa sen kaupan pinta-alan mukaan ja täten Prisma vienee sen yksittäisen kaupan valikoiman. Olin epäselvä varmaan tästä tossa ekassa (niinku aika).

Kukaan ei valehtele markkinoinnissa. 80% tuomitsee tässä triidissä? Mit---vit---... Sehän sen kertookin miten kuluttajat Suomessa käyttäytyvät :D

- - - Updated - - -

:offtopic: Sano nyt vittu sen kananrinnan kilohinta niin tiedän vaihanko kauppaa

Marinoituna n. 1,5kg: rasioissa löytyy 5.5 alkaen k-kaupoista hintaan 3,99/kg.

Lidlin hinta kiinnostaa minuakin.

Tästä lisää tätä "k-kaupan hapatusta": http://www.k-menu.fi/

Tietty vituttaahan se taas joitakin, kun k-kaupasta saakin jotain edullisesti. (ei suunnattu muuten Viulgrimille mitenkään tää viesti sisällöltään)
 
Järjellä jos ajattelee ja vetää elämisen täysin rationaaliseksi, niin paras olisi että sinun laisesi vänkääjät ammuttaisiin saunan takana ja annettaisiin meidän "sinisilmäisten" viettää onnellinen ja mukava elämä ilman turhia "elämän karuja faktoja". :)
Joo, todellakin. Pohjois-Koreassahan tuollaisten temppujen lisäksi suositaan vain kotimaista tuotantoa, mahtava paikka elää varmasti.

Oletan, että nää "ostakaa kotimaista ruokaa, se on isänmaallista" heput valitsee suomalaisten elintarvikkeiden ohella muutkin tuotteet niiden kotimaiden perusteella? Auton renkaina on nokian renkaat, tankkaatte Nesteellä, tietoturvasta huolehtii F-Secure, äänentoiston hoitaa genelec, lenkkarit on karhut, jne.? Vai koskiko suomalaisten tuotteiden valitseminen vain elintarvikkeita?
 
Back
Ylös Bottom