Sinivalkoinen jalanjälki - Kampanja suomalaisen työn puolesta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja badboys
  • Aloitettu Aloitettu
otat melko henkilökohtaisesti. Toistan kysymykseni, johon en aiemmin saanut vastausta: ootko keskolla duunissa? Se selittäis paljon.


En huomannut kysymystä, kun edittinä oli tullut. En mä ainakaan koita ottaa henkilökohtaisesti, vaikka uraa kyseisellä ketjulla rakennankin.
En siis vain ole samaa mieltä netissä huudeltavien "paska k-ketju", "s-kortti haisee" ja "lidl rokkaa ku siel on niin halpaa" - kommenttien kanssa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitää vielä mussuttaa senverta, että siis näen että jokaisella ketjulla on siis sama päämäärä: Kasvaa niin myynnillisesti kuin tuotollisesti.
Päämäärä on sama mutta matka tehdään eritavoin.
Tämä sinivalkoinen jalanjälki on tällä hetkellä osa keskon suunnitelmaa, s-pankki on sokilla ja lidl vetää pienenvalikoimanhalvoillahinnoilla. Lähikauppa taasen ööööö - jaa-a. Se vaan on. M-ketju tulee pikkuhiljaa näkemäni perusteella vähän ässän ja keskon jalanjälkiä jollain välimuodon mallilla.

Että näin. Peace ja silleen. :)
 

Varmistukseksi nyt vielä, toi mun posti oli vastaus badboysille, ei sulle.

Toit kuitenkin jotain kantoja esiin, joten vastailen omia käsityksiäni samalla. Kesko ostaa suomalaisilta, mutta minkä prosentin verran? Ollaanko tuota prosenttia suhteutettu tuohon 10 e/kk = 10 000 työpaikkaan? Veikkaisin että ei. Mun pointti on joka tapauksessa, että vaikka Keskolta ostettaisiinkin 10e/kk enemmän suomalaisia tavaroita, ne rahat menisi suurimmilta osin muualle kuin suomalaisten työpaikkojen lisäämiseen.

Asiasta kukkaruukkuun, en sanonut että suomalaisten tuotteiden ostaminen vähentää muiden työpaikkoja. Tuo oli pelkästään johdannainen threadin aloituspostin logiikalle, että suomalaisten tuotteiden ostaminen lisäisi työpaikkoja; vaihtoehtoiskustannus. Jos henkilö ostaa tomaattinsa suomalaisina, ei hän osta enää espanjalaisia tomaatteja; jos henkilö ostaa tomaattinsa K-marketista, ei hän enää osta niitä Lidlistä. Kaupankäynnissä kaikki voittaa, mutta tässä on kyse vaihtoehtoiskustannuksesta. Ostat toiselta, niin et osta enää toiselta. Jos ostat suomalaisen tuotteen, et osta toisen maalaista tuotetta. Vuorostaan jos ostat Lidlistä suomalaisen tuotteen, luo se yhtä paljon työpaikkoja Suomeen, kuin Keskoltakin ostaminen.

Argumentointiahan tää vaan on. Toivottavasti ei kukaan ota henkilökohtaisesti. Kaikki saa keskusteluun osallistua, eikä kenenkään pidä ottaa itseensä vaikka asiasta kiinnostumaton puuttuisikin mielestään keskustelussa esitettäviin epäkohtiin.
 
Kampanja on osa moderneja hölmöläistarinoita Suomesta. Ensin verotetaan ja säännellään suomalaiset tuotteet kilpailukyvyttömiksi ja sitten halutaan kansalaisten ostavan niitä tuotteita ylihintaan, jolloin verojakin maksetaan paljon enemmän. Jos haluaa lisätä myyntiä, niin helpoiten se onnistuu vähentämällä verotusta ja sääntelyä. Isoveli haluaa kansalaisilta vielä hieman uhrauksia yhteisen hyvän nimissä. Kyllä te siihen pystytte! Poliitikot haluavat lisää varoja joilla leikkiä.
 
Varmistukseksi nyt vielä, toi mun posti oli vastaus badboysille, ei sulle.

Toit kuitenkin jotain kantoja esiin, joten vastailen omia käsityksiäni samalla. Kesko ostaa suomalaisilta, mutta minkä prosentin verran? Ollaanko tuota prosenttia suhteutettu tuohon 10 e/kk = 10 000 työpaikkaan? Veikkaisin että ei. Mun pointti on joka tapauksessa, että vaikka Keskolta ostettaisiinkin 10e/kk enemmän suomalaisia tavaroita, ne rahat menisi suurimmilta osin muualle kuin suomalaisten työpaikkojen lisäämiseen.

Niin siis tämä uusi tempaus siis yrittää saada kuluttajan kuluttamaan enemmän - se niitä työpaikkoja tuo. Eli vielä ei ole suhteutettu mitään muuta kuin se, että jos ostot kasvavat, kasvavat myös tuottajille/teollisuudelle maksut. Eli mitä enemmän sitä enemmän. Se vain on puettu tuollaiseen hienoon kampanjaan ulkoasultaan.
Ja siis kun keskon ostot kasvaa sanotaan ny vaikka hk:lle, niin hk:han saa lisää rahaa. Eli ne yritykset jotka ovat tässä mukana lupaavat vähän samalla että työpaikat lisääntyvät JOS heidän tuotteiden myynti kasvaa. K-kaupathan ovat vain välikäsi, joilla se kate on sama kuin enenkin. Eli vain ostamalla saa vaikutettua.
Näin siis itse tämän haluan uskoa - enkä halua uskoa mitään "salaliittoteoriaa" siitä miten koko homma olisi vain suurta kusetusta. :)

edit. HYVÄ DARVI! JeEEEE1. Rajat auki, vapaata kauppaa ja poliitikot suohon. Nopeusrajotukset rekoista pois vielä niin saadaan nopeemmin se katteeton ja veroton olut saksasta suomeen!!! :D
 
Niin siis tämä uusi tempaus siis yrittää saada kuluttajan kuluttamaan enemmän - se niitä työpaikkoja tuo. Eli vielä ei ole suhteutettu mitään muuta kuin se, että jos ostot kasvavat, kasvavat myös tuottajille/teollisuudelle maksut. Eli mitä enemmän sitä enemmän. Se vain on puettu tuollaiseen hienoon kampanjaan ulkoasultaan.
Ja siis kun keskon ostot kasvaa sanotaan ny vaikka hk:lle, niin hk:han saa lisää rahaa. Eli ne yritykset jotka ovat tässä mukana lupaavat vähän samalla että työpaikat lisääntyvät JOS heidän tuotteiden myynti kasvaa. K-kaupathan ovat vain välikäsi, joilla se kate on sama kuin enenkin. Eli vain ostamalla saa vaikutettua.
Näin siis itse tämän haluan uskoa - enkä halua uskoa mitään "salaliittoteoriaa" siitä miten koko homma olisi vain suurta kusetusta. :)

Tuossa on kyllä ihan hyvä logiikka, mutta pysyn silti kannassani että kaikessa on aina vaihtoehtoiskustannus; suomalainen tomaatinviljelijä varmasti saa pari uutta viljelijää palkattua, mutta mitä käy Jarmon kenkäostokselle kun rahat on käytetty suomalaiseen tomaattiin á 5 e/kg sen sijaan, että olisi ostettu espanjalaista tomaattia á 1e/kg? Mikäli Jarmolla ei ole enää varaa ostaa kenkiä suomalaisten tomaattien jälkeen, ei kenkäkauppias saa myytyä kenkiänsä, jolloin tomaatin myynnin kasvu heijastuu negatiivisesti kenkäkauppaan. Tämä tietenkin sillä oletuksella, että kengät ja tomaatit ovat normaalihyödykkeitä.

En minäkään mitään salaliittoteoriaa tässä yritä kyhäillä, kunhan yritän läimäyttää aloituspostin "ostakaa Keskolta 10e/kk niin luotte 10 000 työpaikkaa"-väitettä, joka on laitettu tuollaiseen jo mainitsemaani laupias samarialainen-muotoon. Kesko voi olla samarialainen, mutta vain jos tietää tien reunalla makaavan mukiloidun Miken pelastamisen tuottavan hänelle suuren voiton.

Suomalaisen ruuan sijasta ostan mieluummin vaikka Genelecit ja Nokian renkaat, enkä todellakaan keskolta.

Riittääkös sun farmilta pottuja mullekin? Voisin kolme jänistäkin ostaa samalla, kynittynä mielellään. Olipas huono vitsi.

Viitaten tuohon linkkaamasi threadiin ja badboysin vastauksien samankaltaisuuteen veikkaisin kyseisen henkilön kuuluvan Keskon markkinointitiimiin. Ei ihme, että Keskolla menee niin huonosti.
 
On se kumma.

Vieläkö tämä keskon mainosthreadi pyörii täällä?

On niin ala-arvoista markkinointia taas ja logiikka on kuin ekaluokkalaisilta, jos kulutetaan enemmän niin sitten saadaan työpaikkoja enemmän.

Suomalaiset varmaan ihan mielellään kuluttaisivat enemmän ja maksaisivat maitopurkista vaikka 4 euroa purkilta, jos vain palkat nousisivat, eikä kaikki menisi veroihin. Yle vero vapaaehtoiseksi, jonka maksamalla saa kortin minkä voi liittää digiboksiin jolloin näkisi YLEn kanavat, sama radioihin. Yhteisöverotus pois kirkoilta niin tuotteiden hinnat laskevat heti ja voidaan jälleen kuluttaa enemmän kotimaisiin tuotteisiin.

Mutta että K kauppoja pitäisi rahoittaa 10llä lisää kuussa? En kyllä ymmärrä miksi.
 
On se kumma.

Vieläkö tämä keskon mainosthreadi pyörii täällä?

On niin ala-arvoista markkinointia taas ja logiikka on kuin ekaluokkalaisilta, jos kulutetaan enemmän niin sitten saadaan työpaikkoja enemmän.

Suomalaiset varmaan ihan mielellään kuluttaisivat enemmän ja maksaisivat maitopurkista vaikka 4 euroa purkilta, jos vain palkat nousisivat, eikä kaikki menisi veroihin. Yle vero vapaaehtoiseksi, jonka maksamalla saa kortin minkä voi liittää digiboksiin jolloin näkisi YLEn kanavat, sama radioihin. Yhteisöverotus pois kirkoilta niin tuotteiden hinnat laskevat heti ja voidaan jälleen kuluttaa enemmän kotimaisiin tuotteisiin.

Mutta että K kauppoja pitäisi rahoittaa 10llä lisää kuussa? En kyllä ymmärrä miksi.


Mä en taas ymmärrä miksi pakkotoistolla pitäisi olla vain Lidl ketju?

Onko tää joku helvetin "bodataan halvalla" foorumi? Ei taida olla. Jotku tykkää käydä k-kaupassa, jotkut s- kaupassa ja jotkut lidlissä. Rohkeimmat käy jopa Valintatalossa. Hui että.
Jos ei halua rahoittaa k-kauppoja - ei käy niissä. Jos ei halua s-ketjulle ropojaan antaa - ei käy niissä.

- - - Updated - - -

Tuossa on kyllä ihan hyvä logiikka, mutta pysyn silti kannassani että kaikessa on aina vaihtoehtoiskustannus; suomalainen tomaatinviljelijä varmasti saa pari uutta viljelijää palkattua, mutta mitä käy Jarmon kenkäostokselle kun rahat on käytetty suomalaiseen tomaattiin á 5 e/kg sen sijaan, että olisi ostettu espanjalaista tomaattia á 1e/kg? Mikäli Jarmolla ei ole enää varaa ostaa kenkiä suomalaisten tomaattien jälkeen, ei kenkäkauppias saa myytyä kenkiänsä, jolloin tomaatin myynnin kasvu heijastuu negatiivisesti kenkäkauppaan. Tämä tietenkin sillä oletuksella, että kengät ja tomaatit ovat normaalihyödykkeitä.

En minäkään mitään salaliittoteoriaa tässä yritä kyhäillä, kunhan yritän läimäyttää aloituspostin "ostakaa Keskolta 10e/kk niin luotte 10 000 työpaikkaa"-väitettä, joka on laitettu tuollaiseen jo mainitsemaani laupias samarialainen-muotoon. Kesko voi olla samarialainen, mutta vain jos tietää tien reunalla makaavan mukiloidun Miken pelastamisen tuottavan hänelle suuren voiton.



Riittääkös sun farmilta pottuja mullekin? Voisin kolme jänistäkin ostaa samalla, kynittynä mielellään. Olipas huono vitsi.

Viitaten tuohon linkkaamasi threadiin ja badboysin vastauksien samankaltaisuuteen veikkaisin kyseisen henkilön kuuluvan Keskon markkinointitiimiin. Ei ihme, että Keskolla menee niin huonosti.

Kengät voi korjata itse. Ruokaa on vähän pakko ostaa kokoajan, ellei ala viljelemään ja kasvattamaan ruokaa itselleen.

Mutta yleistähän täällä pakkiksella on, että kiinteistökaupoilla saa kyllä tehdä rahaa mutta ei ruoalla? Tai lisäravinteilla edes - viitaten Fastin ylihintoihin huuteluun täällä.
 
Kengät voi korjata itse. Ruokaa on vähän pakko ostaa kokoajan, ellei ala viljelemään ja kasvattamaan ruokaa itselleen.

Mutta yleistähän täällä pakkiksella on, että kiinteistökaupoilla saa kyllä tehdä rahaa mutta ei ruoalla? Tai lisäravinteilla edes - viitaten Fastin ylihintoihin huuteluun täällä.

Argumentti toimii yhtä hyvin, tai yhtä huonosti, toisinkin päin. Eli ruokaa voi kasvattaa itse, mutta kengät on vähän pakko ostaa, sillä niiden valmistus on haastava prosessi.

Rahaa saa tehdä kaikella millä vain kykenee, kunhan hankintametodi ei vahinkoita ketään tai mitään. Taloudelliselta kannalta saman voi sanoa kunhan yrityksen yhteiskunnalle luomat kustannukset eivät ylitä hyötyjä. Kukaan ei tietääkseni ole sanonut, ettei ruualla saisi tehdä rahaa. Lähinnä itse huutelin aloituspostin sanoman tekopyhyydestä ja naiiviuudesta. En halua ryhtyä töykeäksi, mutta pitäisi tämä tulla noista mun posteista jo kohtuun selkeäksi. Ei ummarra mistä moiset väitteet nousee.
 
Jos valtio osallistuisi talkoisiin keventämällä byrokratiaa tai muuten ohentamalla verokuormaa, pistäisin hymyssä suin vaikka 100e/kk paikalliselle lihafarmarille ostamalla lihat suoraan sieltä.

Nyt on verojen ja veroluonteisten maksujen ja yleisen hintatason vuoksi laskettava euroja sitävarten tiukkaan, että haistakaa *ska kaikki kampanjoijat ja valtiot ja muutkin verenimijät.

Valitettavaa mutta totta, komppaan tätä! Verottaja raiskasi perseeseen kaikilla tavoilla, tai siis valtion päättäjät jotka ohjaavat verottajaa. Tässä viimeisessä kehysriihessä vai mikä kikkare olikaan.

Ostan sen minkä saan halvimmalla ja jos joku myy ilman kuittia, vielä parempi. Ei vaan kiinnosta nämä talkoot hevon vitun vertaa kun verotus vaan nousee ja nousee.
 
Ostan sen minkä saan halvimmalla ja jos joku myy ilman kuittia, vielä parempi. Ei vaan kiinnosta nämä talkoot hevon vitun vertaa kun verotus vaan nousee ja nousee.

Couldn't agree more :worship:
 
Tässä kampanjassahan siis epäsuorasti sanotaan että:

Meillä on sen verran huonommat tai kalliimmat tuotteet, ettei oikeen pärjätä kilpailussa noitten ulkomaalaisten kanssa. Voisitteko nyt kuitenki ostaa tätä meidän tuottamaa roskaa kun ollaan suomalaisia.
 
Argumentti toimii yhtä hyvin, tai yhtä huonosti, toisinkin päin. Eli ruokaa voi kasvattaa itse, mutta kengät on vähän pakko ostaa, sillä niiden valmistus on haastava prosessi.

Rahaa saa tehdä kaikella millä vain kykenee, kunhan hankintametodi ei vahinkoita ketään tai mitään. Taloudelliselta kannalta saman voi sanoa kunhan yrityksen yhteiskunnalle luomat kustannukset eivät ylitä hyötyjä. Kukaan ei tietääkseni ole sanonut, ettei ruualla saisi tehdä rahaa. Lähinnä itse huutelin aloituspostin sanoman tekopyhyydestä ja naiiviuudesta. En halua ryhtyä töykeäksi, mutta pitäisi tämä tulla noista mun posteista jo kohtuun selkeäksi. Ei ummarra mistä moiset väitteet nousee.

Niin siis itsehän en pidä tuota kampanjaa tekopyhänä saatika naivina. Tiedän sen, ettei se sitä ole.

Ja siis nettihän on valittajaa täynnä - ei niitä enemmistöä ole oikeassa maailmassa. Minäkin valitan kun valittajat itkee netissä. :D

Tohon suoraostoon vielä: Hommahan on alkanut tuollatavalla - on ostettu siltä kylän lihamieheltä lihat. Olemme nykytilanteessa koska asiakkaiden kysyntä on kasvanut ja on haluttu se maito saman oven takaa jne. On päädytty lopputulokseen missä on kannelmäen Prisman kokosta hökkeliä mistä saa mönkijästä hiivapakettiin kaiken saman katon alta.

Timba: Eikös nykyään verot vituta jokatapauksessa suuruudestaan huolimatta... nimittäin iän myötä tullutta viisautta, kun tajuaa asioista jotain. Tai luulee tajuavansa. Mä olen lopettanut taistelun. Maksan kiltisti ja koita tehdä itse rahaa vain enemmän vaikka kokoajan enemmän menee myös veroa. Minkäs teet - kovalla työllä ilon kautta :D

- - - Updated - - -

Tässä kampanjassahan siis epäsuorasti sanotaan että:

Meillä on sen verran huonommat tai kalliimmat tuotteet, ettei oikeen pärjätä kilpailussa noitten ulkomaalaisten kanssa. Voisitteko nyt kuitenki ostaa tätä meidän tuottamaa roskaa kun ollaan suomalaisia.

S-ketju = perustettiin pankki, jotta saadaan rahaa kun ei osata ruokaa myydä.
Lidl =työntekijät on koneita - vitut niistä kunhan saadaan volyymiä.
jne .jne. huom! ;)
 
Mä en taas ymmärrä miksi pakkotoistolla pitäisi olla vain Lidl ketju?
Saa täällä toki K-kauppaketjun perustaa - senhän jo teitkin. Sen sijaan on ihan turha itkeä sitä, että kaikki ei sun avaamassa ketjussa ollakaan samaa mieltä itsesi tai työnantajasi kanssa. Tämä on keskustelufoorumi. Jos haluat moderoida keskustelua, niin ala maksaa sponssina rahaa Mikelle.
 
Saa täällä toki K-kauppaketjun perustaa - senhän jo teitkin. Sen sijaan on ihan turha itkeä sitä, että kaikki ei sun avaamassa ketjussa ollakaan samaa mieltä itsesi tai työnantajasi kanssa. Tämä on keskustelufoorumi. Jos haluat moderoida keskustelua, niin ala maksaa sponssina rahaa Mikelle.

Ööö. Enkös mä juuri keskustele mutta olen vain erimieltä? Enkä mä mitään k-kauppaketjua ole perustanut tänne. Enkä mä itke etteikö muut ole samaa mieltä. Olenhan mä sen jo tänne kirjottanut.
 
S-ketju = perustettiin pankki, jotta saadaan rahaa kun ei osata ruokaa myydä.
Lidl =työntekijät on koneita - vitut niistä kunhan saadaan volyymiä.
jne .jne. huom! ;)

Mä en ymmärtänyt yhteyttä tohon mitä mä kirjoitin. Mä ajattelin tän kamppiksen ihan yleisenä "suosi suomalaista" kampanjana. Ne on aika noloja.
 
Katos vaan, oletin että ketju oli sinun kun niin palaen aihetta puolustit. Alkuperäinen perustaja oli näköjään lo luikkinut häntä koipien välissä pakoon.
 
Mä en ymmärtänyt yhteyttä tohon mitä mä kirjoitin. Mä ajattelin tän kamppiksen ihan yleisenä "suosi suomalaista" kampanjana. Ne on aika noloja.

Siis lähinnä tommosia kampanjoita, jos sä käänsit ton "suosi suomalaista", niin mää käänsin kahden muun ketjun liikeidean kampanjaksi. Siis niinku. ohi meni vai? heh.
 
Miksei saisi olla K ketju täälläkin, on vain turha yrittää tehdä siitä jotenkin suomalaisempaa ketjua kuin vaikka lidl tai S tai mikä vaan. Kaikista saa kotimaista tuotetta, ja kaikki ostaa jotain kotimaista varmasti, on vain turha yrittää tehdä siitä jotain ketjua jolla pelastetaan suomalainen elämäntapa jos sieltä käy ostamassa kalliimpaa tuotetta.

Itse en käy k kaupassa kuin ehkä 2-3 kertaa vuodessa ihan randomilla, johtuen tosin siitä että perheen toinen puolisko on töissä S ketjussa joten saadaan hyvät alennukset sieltä, mutta jos ei olisi niin varmaankin Lidl olisi se viahtoehto halvimpana, ei vain jaksa maksaa turhasta, ja sen takia tälläiset kampanjat on vitun naurettavia, kun ei ole oikeasti mitään syytä miksi pitäisi kenenkään.

Rajat on auki ja se on sitä varten että saisi halvempaa tuotetta kaikki. Jos joku haluaa yrittää myydä kalliimmalla kuten vaikka alko jonka tulokset tippuvat vuosi vuodelta niin ei parempaa keinoa ole opettaa päättäjille ettei tuo massaverotus toimi kuin vain ostamalla sitä halvempaa ja opettamalla että kalliilla on turha yrittää myydä.

Minä haen viinani heti alkosta kun hinta kohtaa viron hinnat. En mä ota ressiä siitä että valtio kuihtuu huonoilla päätöksillä, kyllä asiaan jossain kohtaa tulee muutos. Niin kauan kuin ei tule, rahani menevät ulkomaille.
 
Back
Ylös Bottom