Silloin minua sattui...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Polvi on kanssa kaynnyt sijoiltaan. Mielestäni se ei niinkään sattunut mutta se,todellakin,pysäyttävä tunne,sen kyllä muistaa koko loppuikänsä. Ok - ei nyt aina mutta ainakin aina urheillessa. Ja olihan se sitten jälkeenpäin ihan reilusti kipeä.

Nuorena kävi niin että multa puhkesi umpisuoli. Napa turposi ulospäin ja maha oli kivikova. Kolmantena päivänä mutsi totesi että nyt lääkäriin. Kenenkään maha ei ole raaoista omenoista noin kipeä!
Terveyskeskus leguri tutki ja sanoi että pitäisi lähteä alueen keskussairaalaan.
Mutsi kysy että -"Varataanko me aika sinne vai miten..." Lääkäri vastas että -"Niin,oletteko omalla autolla vai menettekö ambulanssilla."

- Jostain syystä on jäännyt toi keskustelu mieleen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
5 vuotta sitten päätin "oikasta" parkkipaikalle sellaisen tiheän pensaan yli gasellimaisesti hyppäämällä. Parkkipaikka oli pari metriä tien tasoa alempana ja se pensas oli siinä mäessä joka vietti sinne parkkipaikalle. Hyppy----jalka jää kiinni johonkin oksan tynkään....mahalasku asfaltille. Tipahdin IHAN flattina, tulin kyynärpää edellä alas ja löin samalla naaman katuun. Saldo: Kovin kipu ikinä joka säkenöi ympäri kehoa niin pahasti että makasin siinä kadulla vain ekat 15 minuuttia tointumassa. Sitten katottiin niin silmäkulma auki ja kun yritin liikuttaa oikeaa kättä nii käsi ei toimunut ja kuului vain vetistä rutinaa paidan sisältä. Meinas irtoo :urjo: samantien. Noh taksilla lekuriin ja siellä röntgenissä todettiin että kyynerpää on iha murskana. Edelleen vuosien jälkeen joka työntöliike treenissä sattuu vallan mukavasti.
:david:

Viime kesänä oltiin isolla porukalla kaverin mökillä. Siinä sitten aika tukevassa humalassa juoksin laiturilta takaisin rantaan. Siinä on joku 40cm pudotus ja alla on pyöreistä kivistä tehty polku. Tietenkin kivet oli märkiä ja jotenki jalka petti alta sillä seurauksella, että putosin taittuneen nilkan päälle koko painolla. Mökki on keskellä ei mitään ja kaverit umpitunnelissa. Päätettiin sit vaan hoitaa kipua juomalla lisää viinaa. Aamulla sitten kattomaan tohtoria ja röntgenissä huomattiin et nilkan luista oli osa murskautunut. Ei muuta ku kipsi jalkaan ja odottamaan parantumista. Helvetti ku vieläkin on luunpaloja nilkassa!

KelkanNaru sanoi:
5 vuotta sitten päätin "oikasta" parkkipaikalle sellaisen tiheän pensaan yli gasellimaisesti hyppäämällä....
Juu. Itselle tuli kanssa tästä mieleen, kun olin joskus perheen kanssa skidinä suomenlinnassa ja tietenkin kun olin jäänyt jälkeen muusta porukasta, niin piti oikoa sellaisen kallikohdan yli... Noh tuloksena kunnon pannut. Onneksi ei luita mennyt, mutta kipu oli kova.
Tähän vois heittää legendaarisen sanonnan mitän vaari aina tolkutti "Ne tiet on sitä varten, että niillä käveltäis" :thumbs:

Hammasvaivoja ei ole onneksi koskaan ollut, ja synnyttää miesten ei tarvitse. Vierestä olen kyllä synnytystä seurannut, ja hattua nostan naisille kun tuon käyvät läpi. Eikä se keisarinleikkauskaan ihan hauskaa katseltavaa ole.

Koettu on käden murtuminen, kylkiluun murtuminen (oikein hauska kun esim. naurattaa), varpaiden murtumiset, kynsien irtoamiset jne. mutta voiton minulla vie munuaiskivi.

Alaselkä/kylki on aivan saatanallisen kipeä, ja välillä vihlaisee kuin puukkoa väännettäisiin selässä. Mikään asento ei ole hyvä, ja ainoa mitä oikeastaan jaksaa tehdä on itkeä. Tuossa tilassa sitten töistä taksilla (lyhyt matka) lääkäriin. Onneksi joku ystävällinen potilas huomasi tilani ja vaati päästää minut ensin tutkittavaksi, vaikka lääkäri ensin vähän vastustelikin. No, kahden miinutin päästä lääkärikin muutti mielensä, ja jonkun pika-pika varmistus pissakokeen jälkeen jatkettiinkin sitten ambulanssilla sairaalaan. Ambulanssimiehetkin (hmm, toinen oli kyllä nainen, mitenkähän tuollainen yksityiskohta on jäänyt mieleen) päättivät ajella pillit päällä ettei tarvitsisi turhan pitkään kärsiä. Siitä kiitos heille. Sairaalassa sitten saikin melkein heti sellaiset lääkkeet ettei tuntenut enää mitään. Siellä homma osataan. :)

Itse kivi oli pieni ja tuli aika pian sitten itsekseen pois. Onneksi ei ole uusinut, mikä noilla toisinaan tapana on. Vettä kannattaa juoda runsaasti aina, sen opin.

No itelläni kävi sellanen että harrastin nuorempana yleisurheilua ja minut ja kaverini oltiin siirretty vanhempien harrastajien joukkoon. No kaks 13v sälliä sellasten 16v korstojen kanssa sitten treenattin. Valkku sano että tehdään tasajalka hyppyjä 110cm korkealle pöydälle. No ei siinä mitään darkki hyppää kaks onnistunutta hyppyä ja sit lipsahtaa jalat....Tärähdän perseelteni lattialle, valkku kysyy sattuko. Vastasin että ei vähän takapuolessa tärähti, mietein että nahka ois vähän menny käkkärälle säärestä. Mutta kun vedin housun lahkeen ylös nii luu paistaa sieltä.... No toinen lahje ylös ja sama tulos. En oikeen tienny mitä tehä istuin siinä hölmön näköisenä ja ne vanhemmat treenarit tuli kattoon ja oli :urjo: et VITTU SUL PAISTAA LUUT SÄÄRISSÄ...Olin sit et kerro lisää!!! :curs: Perkele et teki hyvää ku ne lääkärit puudutti. Ruisku sisään ja sit ne käänteli sitä siellä haavassa :itku: Sitten ku ne ompeli sitä nii ei ollukkaan puutunu kunnolla :thumbs:. Nyt on makeet niken sponssit säärissä, jäi ihan niken merkin näköset arvet :eek:

Noin 10 vuoden ikäisinä meillä oli kaverin kanssa tapana tuikutella pimeässä taskulappuilla lähipubista palaavia kännisiä asiakkaita. Yksi ei ymmärtänyt leikkiämme vaan lähti peräämme. Pinkasimme kaverin kanssa karkuun roskiskatoksen taakse. Huonoksi onneksi juoksimme katoksen taakse eripuolilta ja törmäsimme kovalla vauhdilla toisiimme. Kaverin otsa osui keskelle kasvojani sillä seurauksella että hetkeksi minulta meni taju, hampaat läpi ylähuulesta, sekä nenä murtui. Kaveri selvisi säikähdyksellä. Tämän jälkeen juopot saivat olla meiltä rauhassa.

Ai saakeli että sattui jo lukeminen...
Mulle ei kovin ihmeellisiä ole tapahtunu, ikinä mikään ollu katki eikä edes sijoiltaan, vaikka:
-puuhun olen ajanut pyörällä. Ei tullut edes haavaa.
-piikillä kurviin - etupyörä yhtäkkiä siellä misää takapyörän pitäis olla - mahallaan liukumista - jaloilleen ja semmonen "wtf?"-fiilis. Eiku äkkiä pyörää hakemaan pois tieltä enneku joku ajaa sen yli. Polvesta lähti nahka, pyörän tanko vääntyi, ei muuta.
-barettimarssilla hajos jalka (rasitusvamma), nahat lähti molemmista jaloista rakkuloiden kanssa kun otti teipit irti marssin loputtua. Kirvelsi aikas mukavasti. Matka veksiin kesti puoli tuntia (normaalisti 5-10 min kävellen).

Mutta: jos edes mainitsee miehelle, että jotain voisi tapahtua hänen heiluvilleen, niin se ei edes naurata vaan mies vetää heti polvet yhteen ja kasvoille tulee semmonen tuskainen ilme. Tämä on ainoa asia, josta miehet eivät siedä vitsejä heitettävän. Tämä on se ainoa asia, joka ei todellakaan naurata miehiä. :thumbs:

Eniten sattui varmaan silloin, kun poikaystävä kertoi löytäneensä toisen naisen tai silloin, kun isäni voimakkaassa humalatilassa tokaisi, että "susta ei ikinä tule yhtään mitään". :rolleyes:

Nojoo, ei ole jäänyt mieleen mitään fyysistä kipua. Ainoana tulee mieleen se, kun eräs kokematon gentleman halusi kokeilla anaaliseksiä... :evil:

superpohje sanoi:
Tähän vois heittää legendaarisen sanonnan mitän vaari aina tolkutti "Ne tiet on sitä varten, että niillä käveltäis"

Kyllä ne vaarit tietää :thumbs:. Omalta samantyyppisen turpakaatuilun jälkeen rullaantuneita sääriä ja parkuvaa pentua ihmetellessä: "Noh, molemmat jalat hajalla on ainakin tasainen kyyti - ei tarvihe nilkuttaa".

On varmaan muillekin itsepuolustuslajien harrastajille tapahtunut, mutta tämä oli ilkeä:

Juuri karaten keltaisen vyön saaneena lähdin "matsireeneihin" ekaa kertaa. Siellä keskityttiin ottelemiseen ja kuinka ollakaan, sain parikseni kaikkein ilkeimmän vastustajan koko porukasta. No en tiedä ilkeimmän, mutta varomattomimman. Itse olin se 60kg keltavyö ja pari oli varmaan 120kg ruskeavyö. Pitihän äijän näyttää uudelle tyypille mistä kana kusee ja heti kun oli kumarrettu, niin eikös se potkaissut takapotkun IHAN TÄYSIÄ suoraan silmääni!!! Juu ei puhettakaan mistään kevyemmästä ottelusta aloittelijan kanssa...

Pikkuisen taisi itku päästä kun keräilin lattialta itseäni :itku:

No hyvänä puolena tuon täräyksen jälkeen ei sitten lyönnit naamaan ole esim. baarissa tuntunut yhtään miltään.

Mulla oli kohdunkaulan ja kohdun tulehdus (joku mysteerinen) ja miesgyne yritti sitten selvittää asiaa - sillä oli sellanen mukava neliskanttispäinen ultraäänilaite (ison dildon kokoinen) tuolla meitsin sisällä, millä se sitten hakkasi täydellä voimalla ylöspäin ja kysyi "Sattuuko! Sattuuko?!" :itku: :itku: :itku: (Tää kuulostaa ihan joltain hillitömältä sketsiltä tai sairaalta painajaiselta näin kirjoitettuna) Mikään ei ole varmaan koskaan sattunut niin paljon. Kipua on ehkä vaikea kuvitella, mutta ne paikat on tosi herkät ja sitten ne oli vielä tulehduksesta niin paskana, että jo sormella vatsan PÄÄLTÄ tökkääminen sattui, niin entäs sisältä! Oli siinä vitun fiksu miesgyne. Huusin sitten niin kovaa, ettei ne raskaana olevat naiset siellä odotushuoneessa varmaan uskaltanut koko gynelle mennä sen jälkeen. Äijä vielä kaiken lisäksi vastasi puhelimeen kesken kaiken ja silti oli pakko sitä saatanan kojetta pitää samalla mun sisällä. Ehkä se oli salaa s/m-suuntautunut... :evil: Mä en keksi mitään muuta selitystä. :curs:

maxmussel sanoi:
Mutta: jos edes mainitsee miehelle, että jotain voisi tapahtua hänen heiluvilleen, niin se ei edes naurata vaan mies vetää heti polvet yhteen ja kasvoille tulee semmonen tuskainen ilme. Tämä on ainoa asia, josta miehet eivät siedä vitsejä heitettävän. Tämä on se ainoa asia, joka ei todellakaan naurata miehiä. :thumbs:

Mutta tuo ylläoleva ei naurata vieläkään, kun joskus kakarana on vetänyt krossipyörällä hyppyristä niin että alastullessa ei sitten ollutkaan enää jalat polkimilla vaan maahantulo oli kiveksillä tankoon. Karmeinta on se neljännessekunnin aika osuman ja kivun iskemisen välillä, kun tiesi että kohta sattuu, ja kovaa :rolleyes: Fiilis on vähän sama kuin jos mahassa olisi kymmenen kääpiötä jotka monottaisi yhtäaikaisesti kovaa jokaiseen sisäelimeen.

Ip-treeneissä ei ole vieläkään päässyt eroon siitä "sori"-refleksistä joka tulee aina kun saa näpsäytyksen jalankärjellä menemään läpi alasuojiin. Vaikka kuinka tietää että se ei sattunut suojien läpi eikä potku ollut kova, niin silti joku alkueläin sisällä huutaa että miestä ei ole reilua potkaista sinne :) Sama juttu käy kun itse ottaa suojiin osumaa. Ei satu oikeasti, mutta puoli sekuntia odottelee sitä että kohta sattuu. Harjoituksen puutetta kai...

Muuta pahempaa ei ole kyllä sattunut. Viisarit on poistettu mutta tukevassa puudutuksessa ja puustakin on putoiltu mut siinäkään ei ole pahempaa tullut, mitä nyt koko reiden mitalta oksantynkään kuoriutuneet nahat. Vähän toki sattui liikkatunnilla se kun tipahdin hyppytreenissä sääriluillani penkinreunaan (vieläkin luussa kuoppa ja ihossa musta kohta), mut ei se tuota pyöräilyepisodia millään voita.

Tuska, it´s all in your mind!!!

Uskon omakohtaisesti siihen, että kipua voi hallita itse erittäin hyvin tiettyyn pisteeseen saakka. Se vain vaatii harjoitusta. Omakohtaisesti olen nostanut rullilla rähmälleen menon jälkeen vasemman kämmenluuni ja osan ranteesta takaisin paikoilleen kyynärluun päältä. (Näytti aika hurjalta, kun kyynärvarsi oli "portaalla".) Laittanut olkapääni useita kertoja paikalleen ja muuta pikku fiksailua. Itselleni kipu on lähinnä jännä tunne, joka kertoo, että jossain on nyt jotain vialla ja se on korjattava heti.

Kivun korkeakouluna taisi mulla toimia 15 vuotta lätkäveskarina. Aloittaessani 80-luvun alussa ei oikein EPS:llä ollut tarjota hirveästi toimivia varusteita, joten kivusta tuli ystävä otsasta varpaisiin. Suosikkikohtana on edelleen kyynäärpään sisäpuoli, kiekko siihen luuhun ja :haart: !

Aimotarmo sanoi:
Suosikkikohtana on edelleen kyynäärpään sisäpuoli, kiekko siihen luuhun ja :haart: !
Ai tosiaan! Sillonku oli pakko oppia nunchakun käyttöä, niin oli nuo luut aina ja pysyvästi mustelmilla. Ja se sitten olikin kivaa, ku taas osui... :eek:

Juurihoito, tulehtuneeseen hammasjuureen. Se on siinä. Nimimerkillä Kokemusta on, ai vittu soikoon. Kun lääkärisetä sönki sellasella sukkapuikolla hammastani, tuntui välillä siltä, että voiko noin kovaa kipua olla edes olemassa. Mutta voi sitä.

Toinen oli sukupuolitautitesti: lääkärimimmi otti lerssini käteen ja tutki sitä mietteliään näköisenä. Ajattelin, että jes, tämähän on mieluisaa. Mutta annahan olla. Tyttö kaivoi jostakin tarvikekaapista about puoli metriä pitkän topsypuikon ja alkoi kairata peenistäni... nnnnoooOOOOOOoouuu...!! Piti koko loppupäivä köpötellä kumarassa kuin vanha ukko. Häväistyllä pilillä pissaaminen oli myös varsin bueno kokemus.

Kyllä koettelee ihmislasta. :eek:

Spoonie_Luv sanoi:
Toinen oli sukupuolitautitesti: lääkärimimmi otti lerssini käteen ja tutki sitä mietteliään näköisenä. Ajattelin, että jes, tämähän on mieluisaa. Mutta annahan olla. Tyttö kaivoi jostakin tarvikekaapista about puoli metriä pitkän topsypuikon ja alkoi kairata peenistäni... nnnnoooOOOOOOoouuu...!! Piti koko loppupäivä köpötellä kumarassa kuin vanha ukko. Häväistyllä pilillä pissaaminen oli myös varsin bueno kokemus.

Höpöhöpö! Turhaa pelottelet penslaamisella virtsaputkesta. Ei se satu, se vaan vahvistaa vartta... :)
Sitäpaitsi mun mielestä jokaisen tulisi käydä seuraamassa paikallisessa kiguliparantolassa hieman nöyrää odotushuonekäyttäytymistä. Hiljaisempaa, kuin huopatossutehtaassa ja omien kenkien kärjet näyttävät kiinnostavan jokaista. Loistava paikka hankkia muuten deittikin. Tietää ainakin, että ei pahemmin pihtaile!! :love:

Spoonie_Luv sanoi:

Täytyy myöntää, ettei toi ollut munkaan kohdalla mikään maailman mukavin kokemus. Onhan noihin tutkimuksiin tuskattomampia keinojakin olemassa, tai ainakin mun tapauksessa oli mut kai kaikissa lääkäreissä asuu pieni sadisti!

Olisiko ollut 16-vuotiaana kun sattui inan verran.
Ote lipesi ja tipuin apinakeinusta. Tietenkin korkeimmasta kohdasta kun sillä vauhdilla oli mahdollisuus päästä (n.3m) ja tietysti alla oli mukava suht jyrkkä mutta lyhyt alamäki. Pää mäen yläosan kohdalle ja polvet mäen alaosaan. Käsillä otin sen verran vastaan etten naamaani lyönyt.
Tulos oli selän revähdys ja lievä aivotärähdys. Ja hienot jäljet jäivät alaselkään.

Mullekki o sattunu kaikkea kivaa. Kahdesti ollu päässä reikä joka on pitäny liimata arpia on jaloissa vaikka kuinka paljon. Pelasin jokunen vuosi sitten jalitsua mokkena ja nämä munille tulevat pallot olivat yleisiä. Katulätkää pelatessa jäinen pallo tullu munille useampaankin kertaan ja nokkospuskassa pyöritty :rock:. Ja yks oli ku jäi sormi peräkontin luukun väliin. Ainiin ja viime syksynä jäi pikkurilli peräkärryn ( painoa oli satoja kiloja) ja auton puskurin väliil muistona kivat arvet hyvä ettei lähteny sormi irti. Onni onnettomuudessa ettei edes sormi murtunu ( oon ollu aina kunnon maito vasikka :D ) mutta rapatessa roiskuu ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom