Silloin minua sattui...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
oli aika kiva joululoma ekalla (tai tokalla ) mutsi oli jemmannu karkkia keittiön
yläkaappiin ,ja minä sitte nousin sinne keittiön apupöydälle ja kävelin avojalon sitä pöytää pitkin, sit siinä "kävelyreitin " varrella oli hella ja seki piti ylittää, no mä sit astuin siihen hellalle ja mun paskaa mäihää hella oli tulikuuma , jalkapohjathan siinä palo ihan mukavasti . oysiin tuli reissu ja siteet jalkoihin.
voitte vaan kuvitella miltä tuntuu astua ku jalkapohjat on vesikellolla.
ja toinen millon ei paljo naurattanu oli nielurisa leikkauksen jälkeinen olotila.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mare sanoi:
Kolme puudutus piikkiä perä perään suoraan kurkkuun, välissä oli ehkä n.1min tauko jossa syljin verta kuppiin.. sen jälkeen pienellä veitsellä haava josta mörsmät valu pois ja taas sylkeä verta. Suurin kipu mitä olen tuntenut. Niin ja kyseessä oli kurkkupaise :eek:

Kurkkupaise täälläkin, mutta EI puudutusta. Lääkäri veti päälleen muovitakin, hoitaja otti olkapäistäni ja toinen alaleuastani kiinni ja sitten puhkaistiin paise teräspiikillä. :eek: AI. Ja mätä lensi ;)

Veljelleni tehtiin sama, mutta saksien terällä... Eivät hennommat instrumentit tehonneet.

Leikittiin viime kesänä kaverin kaa bensalla landella ja sytyteltiin kaikkee siistii. Bensaa roisku mun kädelle ja tyhmänä tyyppinä sanoin kaverille, jolla oli tulitikku kädessä et tunke äkkii se tikku tohon kohtaan mis on bensaa. Noh, kaveri sitte parin suostuttelu sanan jälkeen suostu ja tunki. Nooh, vitut siitä mitään leimahdusta tullu vaa pieni reikä sormeen :)

Bensa palaa kädessä suht nätisti, eikä satu liikaa, kun vaan pitää käden liikkeessä. Sitä bensaa ei saa myöskään olla liikaa.

Eipä ole mitään maata mullistavaa sattunut, mutta tässä jotain:

-Yritin leikata linkkuveitsellä jotain katki kotipihalla. Painoin koko painollani sitä veistä alas ja eikös se sitten jotenkin linksahtanut kiinni. Ja etusormi jäi väliin. Eikun Hatanpäälle kiinnittämään palaa takaisin.

-Putosin lapsena puusta 2m korkeudelta suoraan terävään kiveen, kyynärpää edellä. Osui suoraan "kiukkusuoneen" tms arkaan paikkaan.

-Ekalla luokalla piirsin juuri terotetulla lyijykynällä kämmeneeni, joka oli pulpetin päällä. "Kaveri" tulee ja iskee täysillä kynän päähän. Siinä se tatuointi näkyy vieläkin.

-10kg:n paino on tipahtanut suoraan isovarpaan päälle metrin korkeudelta. Voitte kokeilla laittaa vaikka kovan pähkinän alle niin kovaa tulee alas.

-Nuorena ja tyhmänä aloin kyykkäämään. Eikun 130kg heti tankoon ja ei mitään varmistusrautoja, kavereista puhumattakaan. Selkähän siinä meni. Viikon oli niin kipeä, ettei voinut edes kylkeä kääntää sängyssä. Jos yskäisikin, niin vihlaisi niin että silmät kostui. Luulin, että pyörätuoliin joudun, mutta onneksi kävi toisin.

P.S juurihoidossa olin, mutta pyysin oikein tehopuudutukset enkä tuntenut YHTÄÄN MITÄÄN :)

1) Thaimaassa asuessani jouduin skootterilla pieneen onnettomuuteen ja kyydissä olleen kaverini kanssa lensimme sarvien yli komeassa kaaressa
( varustus : ilman paitaa, shortsit jalassa ja sandaalit jalassa ). Itse liu'uin alla ja kaveri selässä ---> No kaverilla aukes kämmenet vähän ja toiseen polveen tuli pieni haava, koska hän käytti minua liukurina :D

No itsehän vietin seuraavat 4 päivää sairaalassa ---> koko kroppa päästä varpaisiin oli auki ja kunnolla asvaltti-ihottumalla, vasen puoli naamasta mukaan lukien. Kyllä se tippa suonessa makaaminen vielä meni, mutta kuumassa ilmastossa haavojen puhdistus oli erittäin tärkeätä, etteivät tulehdu.

No haavat puhdistettiin joka aamu, ja yön aikana kudosneste oli tietenkin liimannut sideharsot kiinni ihoon. No nautinnon aloitti se kun joka puolelta kroppaa revittiin siteet irti. Sen jälkeen kirkkaalla puhdistusnesteellä+pumpulilla kaikki haavat läpi ---> sattu jo iha hyvin.

Sen jälkeen päästiin asiaan : Leikkaushaavojen hoidossa käytettävää Coca Colan väristä EXTREME puhdistus nestettä pumpuliin ja koko kroppa läpi sillä... :itku:

Kyllä kipu ja kirvely oli sitä luokkaa et vitutti niinku liito-oravaa hakkuuaukealla.

2) Molempien nännien lävistys samalla kerralla :rock:
ja kun jenkkifudis-treeneissä sattuu ja tapahtuu niin vasen nänni otti ja
repesi 3/4 irti (rengas)....no nyppäsin itse si lopun, koska olisi revennyt
joka tapauksessa.

No eipä mennyt kauaa kun toinenkin rengas tarttui treeneissä jonnekin ja
repesi noin 1/2 irti. Annoin ko. renkaan olla, mutta alkoihan se kasvaa ulos,
joten kävin otattamassa sen pois.

Kun molemmat nännit olivat kasvaneet umpeen lävistytin molemmat nännit
uudelleen, tällä kerralla laitettiin tapit, eikä sen jälkeen ole ollut mitään
ongelmia treeneissä/peleissä.

Eli molemmat nännit on lävistetty kahteen kertaan....
Mahtava tunne :rock: ( yht. 180 € --> "tonnin nännit" )

Cader sanoi:
Esteliä pakko kommentoida, että joku siis haluaa alapään olevan riekaleina kuin pientä arpea vatsaansa ja tämä kaikki ilman puudutuksia, niin huh. Sen mitä olen kaveripiirin synnyttäjiä kuullut, niin vaikka 'luonnollinen' tapa onkin ponnistaa se vekara alapäästä ulos, niin keisarileikkaus on äidille huomattavasti hellempi tapa kuin se 'luonnollinen' tapa, ja voisin kyllä uskoa paremmin, että ne alapään leikkausarpien paranemisaika on ihan jotain muuta kuin vatsan arpien parantuminen. Mutta kai lienee niin, että alatiesynnyttäjät vannovat oman tapansa nimeen ja keisarileikatut oman tapansa.
No siis nuo kommentit on kuultu useamman lapsen äideiltä, joille on tehty keisarinleikkaus sekä ovat myös kokeneet alatiesynnytyksen. Eli on vertailupohjaa. :) Synnytyksenä keisarinleikkaus on helpompi, mutta palautuminen on helpompaa alatiesynnytyksestä. Kun se leikkaushaava ei kumminkaan ole ihan mikään pikkuinen, ja isosta vatsan alueen operaatiosta paraneminen on hankalampaa.

Eikä se ponnistaminen niin vaikeaa aina ole. Nimimerkillä lähes luomusynnyttänyt kaksi kertaa, toisella kerralla sain kohdunkaulapuudutuksen justiinsa ennen ponnistusta ja toisella kerralla ei niin mitään kun en tahtonut. Pirusti sattui, mutta sittenpä se oli ohi. Kummallakin kerralla meni jokunen tunti ja ponnistus oli ohi alle vartissa, toisella kerralla neljässä minuutissa. Tunnustan kyllä, että välillä sattui niin, että oli usko loppua, ja ilmoitin, että en jaksa enää... Vaan no, kyllähän sitä jaksoi.

Alapään "riekaleet" paranivat nopeasti, varsinkin toisella kerralla kun ei leikattu episiotomiaa (sori pojat jos teksti herättää ahdistusta ;) ). Istuminen onnistui hyvin jo seuraavana päivänä, jokusen viikon päästä jo... No, *sensuroitu*. :D

Yhä sanon, että kivuliainta on ollut se toisen synnytyksen jälkeinen repeämien ompelu. Auts. Auts. Auts.

Ja lisään listaan yön yli odottamisen aluesairaalassa, kun röntgen oli suljettu eikä lääkäri tahtonut lähettää keskussairaalaan. Aamulla röntgenissä todettiin, että on se miten näyttääkin olevan, nilkka murtunut, kehräsluut pudonneet jonnekin jalkapohjan paikkeille, jalka nilkasta asti pois paikaltaan ja leikkaus tehtävä nopeasti hermovaurioiden välttämiseksi. Eipä ihme, etteivät isotkaan kipulääkelaakit auttaneet, kun sen nilkan kanssa 7 tuntia makoili. Aluesairaalan kirurgi sitten otti ja rusautti nilkan edes auttavasti paikoilleen varoittamatta ilman kipulääkitystä, auts. Minkä jälkeen olo helpottui valtavasti, kipu väheni heti. Ja ambulanssilla leikkaukseen naapurikaupunkiin.

Tapaus 1: Jäın auton alle pyörällä. Auton nopeus 80km/h - nılkat poıkkı

Tapaus 2: Joukkotappelu. Vastatappelıja löı rautaputkella ja ıtse yrıtın lyödä samaan aıkaan - nyrkkı ja pamppu vastapalloon - kolme sormea poıkkı

Tapaus 3: 25kg käsıpaıno varpaılle - etuvarvas murtuı

...ja joka vıtun kerralla sattuı nıı maan perkeleestı!!!!

Devin sanoi:
Jumantsuikka! :eek: Ootko ihan varma tosta nopeudesta? Sulla on sit käyny aikamoinen munkkipulla, kun tässä vielä kirjottelet.

Tiiän vastaavan tapauksen, jossa pyöräilijä jäi about tollasta nopeutta (70-100 km/h) kaasuttavan auton alle. Paljon ei jääny äijästä jäljelle... Hampaita tosin löyty viel seuraavana päivänä melkeen 100:n metrin päässä tapahtumapaikasta.

Pippeliin on kans kerran sattunu. Olin saunassa joskus 17-vuotiaana ja tytteli rupes käsittelemään mulkkuani melko rajusti. No eihän kokematon teinityttö osannu mulkkua runkata vaan vetäs ylös-alas liikkeessä jokaisen toiston rivakasti alas ja sitten se tapahtui: Se klinu siinä nupin alla pärähti poikki ja verta tuli niinku härän kurkusta. Vittu ku kirveli. Sen jälkeen arvauskeskukseen..vanhemmalle naislekurille. Minä:tyttöystävä otti vähän rajusti kiinni... Lekuri: No rusettiako sä sille tulit hakemaan?

KeppiNiska sanoi:
Devin sanoi:
Jumantsuikka! :eek: Ootko ihan varma tosta nopeudesta? Sulla on sit käyny aikamoinen munkkipulla, kun tässä vielä kirjottelet.

Tiiän vastaavan tapauksen, jossa pyöräilijä jäi about tollasta nopeutta (70-100 km/h) kaasuttavan auton alle. Paljon ei jääny äijästä jäljelle... Hampaita tosin löyty viel seuraavana päivänä melkeen 100:n metrin päässä tapahtumapaikasta.

Kyllähän sıınä tuurıa olı. Kaıkılle neuvoksı: älkää lähtekö ylıttämään tuusulantıetä yöaıkaan pyörällä :hyper: Kyseınen auto olı musta ja ajoı ılman valoja. Vıtun äpärä!!! Se auto olı vanha paska Kadettı ja sıt sıl kuskıl olı pokkaa tullaa mun luo ku makasın maassa ja sen eka kysymys olı: Anna sun yhteystıedot et voın lähettää sulle auton huoltolaskun!

Devin sanoi:
Kyllähän sıınä tuurıa olı. Kaıkılle neuvoksı: älkää lähtekö ylıttämään tuusulantıetä yöaıkaan pyörällä :hyper: Kyseınen auto olı musta ja ajoı ılman valoja. Vıtun äpärä!!! Se auto olı vanha paska Kadettı ja sıt sıl kuskıl olı pokkaa tullaa mun luo ku makasın maassa ja sen eka kysymys olı: Anna sun yhteystıedot et voın lähettää sulle auton huoltolaskun!

Jumalauta että olis käynyt muutama tappo-ajatus mielessä kun joku lasauttaisi ensin yli ja sitten tulisi vielä viereen vittuilemaan että autoon tuli lommo. Kai sentään kurkotit jonkun käden etäisyydellä olevan esineen, vaikka sen fillarin raadon, ja huitaisit sitä aivan saatanan kovaa?

juu sanoi:
Jumalauta että olis käynyt muutama tappo-ajatus mielessä kun joku lasauttaisi ensin yli ja sitten tulisi vielä viereen vittuilemaan että autoon tuli lommo. Kai sentään kurkotit jonkun käden etäisyydellä olevan esineen, vaikka sen fillarin raadon, ja huitaisit sitä aivan saatanan kovaa?

Eı sıın tıenny mıtä ajatella, olı sıın sen verran shokıssa. Mut nyt jälkeen päın ajatellen nı kyl oıs pıtäny kurıstaa se äıjä sısäkumılla taı ketjulla!!

Alotin työt uudessa paikassa tämän viikon alusta, ja jo tänä aamuna MEINASI sattua sitten ihan aikuisten oikeesti... :itku:
Ruvettiin työkaverin kanssa viemään sellasta teräselementtiä hallista pihalle, kaveri traktorin puikoissa ja minä toisessa päässä pitelemässä elementistä kiinni ettei se heilu ja huoju miten sattuu...
Paja on aikas pieni ja ei ehkä niitä kaikkein siistimpiä...

No, kaveri alkaa nostamaan elementtiä ylös liian äkkinäisellä liikkeellä, meikäläinen horjahtaa siitä syystä taaksepäin, kompastun ja kaadun koko 92 kilon painolla pystyssä sojottavaan kulmarautaan, jonka pää on sopivasti sahattu 45 asteen kulmaan...
Vähän aikaa siinä voivottelin ja olin jo lähdössä pihalla jatkamaan töitä, kunnes alkoi tuntumaan siltä, että jotain lämmintä valuu pitkin reittä...(olin jo tässä vaiheessa varma ettei se ole paskaa... :D )
No, haalarit alas, kurkkaus pakaraan ja kas kummaa, tuloksena uusi reikä perseessä...
Siitä sitten autolla sairaalaan tikattavaksi ja saikkua perään... :rock:

Veikkaan että tänään nähdään useammassa joensuulaisessa baarissa persettään esittelevä mies... :hyper:

-EDIT- Tuli puhetta naislääkärin kanssa, että tänään tulee varmaan lähdettyä bilettämään, niin persettä tulee varmaan näyteltyä kaikille tutuille ja tuntemattomille(lisää katu-uskottavuutta 34%). Lääkäri totesi ettei hänelle tarvitse enää esitellä, oli saanut kuulemma tuijotella sitä jo ihan tarpeeksi... :D

Muutama vuosi sitten tuli laivalla kohellettua oikein huolella... kaikki alkoi siittä kun tuli välirikko silloisen eukon kanssa ja tätä piti tietenkin hoitaa juomalla vodkapullo miltei yksinään raakana... jossain vaiheessa oli sitten uni tullut ja olin jollain ihmeen tavalla onnistunut kiipeämään hytin yläsänkyyn ja siinä hetken nukuttuani olin ilmeisesti päättänyt yrittää miltä tuntuu hypätä pää edellä alas sieltä... itse en tapauksesta mitään muista mutta olin tullut pää edellä yläsängystä alas ja laskeutunut kauniisti otsallani sänkyjen välissä olevalle pöydälle. Aamulla sitten heräsin ja rupesin ihmettelemään että miksi perkeleessä päähän sattuu aivan tolkuttomasti ja miksi ihmeessä toinen silmä ei aukea lainkaan... kömmin sitten hytin vessaan pesemään naamaa kun siinä silmän päällä tuntui olevan jotain rähmää ja koin pienen säikähdyksen kun huomasinkin että silmänympärystä oli kokonaan kuivuneen veren peitossa...

- Sormi murtui viime elokuussa, kipu oli saatanallinen.
- Juurihoito oli kesken hampaassa ja väliaikainen paikka, alkoi sitten särkeä niin maan perkeleesti
- Toki multakin löytyy klassinen nielupaise, ei puutunut kun puudutettiin ja avattiin... :rock:

Jäın auton alle pyörällä. Auton nopeus 80km/h - nılkat poıkkı

Siis osuiko tuolla nopeudella? Itse ajoin kerran vanhan pyöräilevän ukon päälle tiellä, jolla oli 80 km/h nopeusrajoitus. Sain jarrutettua jonkin verran ennen tuota, joten nopeus osumahetkellä oli arviolta 40-60 km/h. Ukolta murtui "vain" toinen sääri ja sai vekkejä päähänsä. Oli muuten ukon vika.

Mua nössöä kävi pappaa niin sääliksi, että en edes vaatinut siltä omavastuuta takaisin. :nolo:

Eli kilttiä ja empaattista taas laskutettiin muiden virheistä. :curs:

Peukalo murskaksi viime yönä. "hyvä" tuuri luut murtui vain nivelen yläpuolelta. Vitun kipeä vielä. Kyllä tosta sormen näköinen tuli. Käy tosi kipeää kun sormi murskaantuu litistymällä.
Tuli jonkin verran kirottua yöllä sairaalassa. 3 viikkoa saikkua. Ei toi muuten harmita mutta kun taitaa tulla joku viikko treenitaukoa, pari kolme ainakin salilta.
Pitää kait alkaa vastoin tapoja tänään juopotteleen :)

Kun joskus 5.luokalla tyhmänä temppuilin fillarin kanssa ..... niin vedin suunnilleen jotain 30 km/h aikamoisesta hyppyristä pyörä lähti käsistä ja minä putosin suoraan oman ranteeni päälle ja ranteen luu katki .... sillon sattu

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom