Silloin kuumotti

Ideana siis yksinkertaisesti kertoa, milloin on alkanut ns. paska valumaan punttiin, mikä sai sydämesi pumppaamaan niin julmetusti?

Itselläni tulee pari juttua mieleen: Muutama vuosi sitten ajelin kohti kotia iltavuoron jälkeen. Oli alkusyksy ja hieman hämärää. Käännyin pienelle hiekkatielle josta oli matkaa kotiin enää n.700 metriä. Ajelin siinä rauhassa, kunnes mutkan takana täysin yllättäen seisoi iso hirvi. Jarrut lukkoon ja samassa hirvi hyppäsi pois alta, en siis onneksi osunut vaikka lähellä kävikin. Eikä mulla hirveesti vauhtiakaan ollut, ehkä jotain 50km/h mutta kyllä se vaan silti säikäytti. Kotona tärisi kädet hetken aikaa. :)

Toisessa tapauksessa sain puhelun, jossa kerrottiin tyttöystäväni ajaneen autonsa katon kautta ympäri. Paikka oli vain muutaman kilometrin päässä kotoa, joten lähdin tietenkin kohti tapahtumapaikkaa. En varmasti ikinä unohda sitä näkyä, kun paikalla on poliisi, pari paloautoa, ambulanssi ja kaikilla vilkut päällä. Tyttöystävän auto oli kyljellään ojan pohjalla vähän matkan päässä... paikkana siis nelostie ja nopeusrajoitus sillä kohtaa 100km/h. Lähdin kävelemään kohti onnettomuuspaikkaa saatuani luvan siihen palomestarilta, joka samalla kertoi että tyttöystäväni on kunnossa. Helpotuksen määrä oli siis melkoinen siinä vaiheessa :) Tyttö löytyi ambulanssista ja lähdettiin siitä sitten kotia. Loppu hyvin, kaikki hyvin! (auto meni tietty lunastukseen, mutta peltiä saa rahalla)

Siinäpä minun jutut, annetaan muiden jatkaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmaan aika moni pystyy samaistumaan miettien lapsuuttaan:

903300025.jpg

Alaikäisenä oli aina kovat kuumotukset kun ostettiin kaljaa väärennetyillä lapuilla.. Kyllä jännitti mutta ai että sitä tunnetta kun käveli kaupasta ulos mäyräkoirat käsissä!

Ihmissuhteissa:
Joskus aikoinaan olin kaukosuhteessa tytön kanssa, joka tykkäsi vetää jonkin asteisen alkoholimyrkytyksen joka ikinen viikonloppu juhliessaan ystäviensä ja puolituttujen sekä naiivisti tuntemattomien seurassa. Sai aina pelätä, että millon hää jäätyy hankeen tai tulee hyväksikäytetyksi, aina siitä onneksi säikähdyksellä selvittiin!

Action puolella:
Lapsena tuli kiipeiltyä jossain leikkipuiston laitteessa, josta putosin selälleni parin metrin matkan, ja molemmilla puolilla päätä korvien vieressä vatun isot kivet, siinä kohtaa tulin siihen tulokseen, että mulla on pelastusenkeli.

Joskus aikoinaan kuljin toisen asteen opintojen takia linkalla suhteellisen pitkän matkan päivittäin, tuli nukuttua linkassa ja heräiltyä, kun linkka saapui perille. No siitä sitten juuri silmät avanneena kohti koulua autotien yli, kunnes herää siihen kun pään läpi kulkeutuu ääni "TÖÖööööt", ja kun kääntää pään vasemmalle, niin pakettiauton keula muutaman metrin päässä, paskahalvaus pitkän harppaus ja siitä sitten löysää kävelyä coolin näkösenä vaikka todellisuudessa sydän kurkussa ja paskat housussa (sanoinkuvainnollisesti).

Auton kanssa törttöillessä myös tullut säikyteltyä itseä ja muita, mutta eihän niitä yksittäisiä tilanteita muista.

Junnuna toteutettiin vanha "palava paskapussi" -temppu. Eli lastattiin paperipussiin paskaa, roudattiin jonkun ovelle, sytytettiin tuleen ja pimpotettiin ovikelloa. Tarkoituksena nauraa piilosta kun oven avaaja polkemalla sammuttaa pussin ja levittää paskat ympäriinsä.

Noh, ei tullu mieleen että mitä jos ketään ei olekaan kotona. Palo sitten talosta kuisti.

Silloin kuumotti.

Hahah voidilla aika paha ^

Muistui mieleen yksi pojankoltiaisena suoritettu jekku: Soitettiin kaverin kanssa toisen kaverin isälle pilareita. Haukuttiin homoksi (tietämättä mitä se tarkoittaa) siaksi ja vaikka miksi. Ei tullut mieleen, että puhelun vastaanottaja näkee soittajan numeron. Myöhemmin illalla kun meidän puhelin soi, mä TIESIN että nyt meikäläinen joutuu vastuuseen. Tämä kaverin isä, jolle oltiin soiteltu, oli aika perkeleen iso ja pelottavakin mies. Noh, mun ratkaisu tilanteessa oli mennä piiloon saunaan, josta en uskaltanut tulla ulos kuin vasta seuraavana aamuyönä kun pakkanen vei voiton. Porukat oli soitellut kaikki kaverini läpi ja huolesta sairaana melkein tehneet poliisille katoamisilmoituksen.

Seuraavana päivänä sitten selvisi, että juuri kaverin isähän se oli siellä mun isälleni soitellut koskien pilapuheluita. Lakki kourassa mentiin pyytämään anteeksi. Kuumotus oli kova.

Joskus 15- kesäsenä kaverin kanssa spedeiltiin jotain ja kaveri piti jaloilla kaiteesta tukee ja puristi mut tiiliseinän ja ittensä väliin. Happi ei kulkenut ja naurattikin samalla kun koitin huutaa, että en saa henkee. Hetken päästä kaveri irrotti, olin tässä vaiheessa jo tajuton, ja kaaduin naama edellä betonille. Vakava aivotärähdys, nenä paskaks, leuka paskaks jne.

Nousin siitä heittäen jotain läppää ja kaverit luuli että olin ottanut käsillä vastaan, kun ei huomannut että oli taju pois. Ilmeet oli aika mielenkiintoset kun naama oli aivan muusina ja veressä. Omakin naama venähti siinä vaiheessa, kun katsoin kohtaa johon olin kaatunut niin noin 10cm päässä oli tämmönen 5cm korkea metalli"tikku" mihin tommoset isot ovet teljetään, että ne pysyy auki. Ei varmaa tarvis tännekkään kirjotella, jos olis osunut.

Harmillista teidän kannalta tietty ;)

Täräytettiin kaverin isän lähes uusi XC70 Volvo katolleen reippaasta nopeudesta muutama vuosi sitten jollain pienlentokentällä. Kuskina oli vielä alaikänen kaverini. Sillon vähän kuumotti kun päästiin kertomaan, että "voit nukkua aamulla vähän pidempään kun ei sun tarvii lähteekkään sinne hirvimetälle...". Sillon kieltämättä kuumotti...:jahas:

Olin kolmannella luokalla ala-asteella. Meillä oli tuolloin jonkinlainen "välituntiapulainen" käytäntö eli aina jäi kaksi oppilasta, tyttö sekä poika, välitunnin ajaksi sisälle koulurakennukseen pyyhimään tauluja puhtaaksi jne. Välitunnilla jysäytti hirveä paskahätä päälle ja painelinkin vessaan tarpeilleni. Pieni koulu ja pienet vessat eli tytöille ja pojille oli molemmille vain omat pienet kopit, joissa oli yksi pönttö. Laskin kaapelia hartaudella ja paskankäry oli aivan järkyttävä. Miten niin pienestä ihmisestä lähteekään sellainen haju? Päästessäni vessasta takaisin eteisaulaan totesin tilanteen: koko helvetin aula haisi aivan paskalle. Sitten pärähti kellot soimaan välitunnin päättymisen merkiksi ja oppilaat rynnivät ulkoa sisälle. Naama punaisena pelkäsin, että käry kävi ja kaikki nauraisivat minulle. Ensimmäisten oppilaiden päästessä aulaan alkoi hyi täällä haisee huudot. Sillä samalla hetkellä toinen välituntiapulainen, pieni tyttö nimeltään Maija, tuli ulos tyttöjen kopista ja välittömästi alkoi ivahuudot Maijalle, että Maija kävi paskalla!

Silloin kuumotti. :D

80-luvun lopussa kaverilla oli Sudenpentujen Käsikirja (siis se minkä sai Aku Ankan kautta tilalta). Siinä oli ohjeet kuumailmapalloon, eli ts. paperista tehty kuppi, joka nousee ilmaan, kun sitä lämmitää kynttilällä alapuolelta. Semmoinenhan piti rakentaa kaverin kämpillä. Ja hienohan siitä tulikin. Pantiin se pöydän kulmalle ja alettiin sytkällä lämmittämään alapuolelta. Ja sehän nousi ilmaan, ja syttyi samalla palamaan!!!! Prkl. Semmoinen tulipallo, joka nousi hitaasti kohti kattoa. Äkkiä roippaistiin se lattialle ja poljettiin sammuksiin. Hirveä palaneenkäry koko kämpässä ja kaverin porukat tulee töistä puolen tunnin päästä. Tuuletettiin oikein urakalla ja pestiin käsiäkin. Ei jääty kiinni.

Samoihin aikoihin piti koulussa ottaa kokeisiin allekirjoitukset vanhemmilta. Sain sen verran huonon numeron, etten uskaltanut nimmaria pyytää, vaan hoidin homman omalla tavalla. Sitten yhtenä iltana äiskä yllättäen kysyy, että miksi lottolapun mustassa "kopiolapussa" on hänen nimmarinsa. Vartin sai huutaa ja kiistää itkemällä, etten tiedä asiasta kyllä yhtään mitään. Tiedoksi, että silloin lottolaput oli 2 osaisia, ruksasit etupuolen ja kopiolapun avulla sun merkkaukset siirtyi allaolevaan kopioon, joka oli asiakkan kappale.

Väänsin vanhalla salilla pohkeita semmosessa Hack-laitteessa puupalikka päkiöiden alla. Koneessa piti olla väärin päin, eli naama koneeseen päin. Monesti siinä pumppaillessa mietin että naama kyllä entinen jos tuo palikka lentää tuolta jalkojen alta, mutta koska olin nähnyt monen tekevän koneessa samalla tyylillä, ajattelin että eipä tässä hätiä. Noh, kyllähän se palikka sitten pyörähti, koneessa limppuja toista sataa kiloa. Onnistuin jollain ihmeen kaupalla hyppäämään takaperin pois laitteesta samalla kun kelkka jysähti pohjaan. Jos tuo ninjaliike ois jääny tekemättä niin oisin tullut sen kelkan ja painojen avustamana naama edellä suoraan siihen metallilevyn reunaan. Kyllä vähän meinas kädet täristä loppureenin ajan.

Toinen juttu: Olin skidinä tulossa ulos bussin takaovesta kun kuski löi oven kiinni ja lähti kaasuttelemaan pois pysäkiltä. Paha vaan että meikäläinen oli vielä välissä ja jäin roikumaan pää alaspäin toisen jalan ja käden varassa naama aivan bussin takapyörän vieressä. Joku täti onneks huomas tilanteen ja lähti juoksemaan bussin perässä, mutta kerettiin silti puoliväliin toiselle pysäkille ennenku kuski tajus pysähtyä ja pääsin irti.

Intissä metsäleirillä meillä oli ns, vapaa-aikaa illalla. Pyörin siinä teltan ja nuotiopaikan välillä kunnes yhtäkkiä tajusin, että ei vittu missäs vitussa meikäläisen rynkky on :wtf: Alkoi ilta jo hämärtymäänkin mukavasti. Hetken kelasin asiaa ja tulin siihen tulokseen, että olin jättänyt rynkyn nojaamaan puuhun käydessäni paskalla noin puolisen tuntia sitten. Hirveetä ravia paskapaikalle takaisin ja sieltähän se rk sitten löytyi. :)

Meidän joukkueella hukku yks rynkky intissä. Oli jäänyt vaunun kannelle ja siitä sitten kaiken ryskeen keskellä tippunut jonnekin metriseen hankeen. Ei paljoa auttanut, että kaikki lumi suli liejuiseksi paskaksi etsintöjen aikana. Kuumottava tilanne, kun tärisevä-ääninen kokelas aloitti lauseen "Herra luutnantti..."

ps. Itse en ollut osallisena katoamiseen, etsintöihin kylläkin... ja monta kertaa :D rynkky hukku 2006 ja löyty 2010 suhteellisen ruosteisena :D

Tuli tosta alaikäsenä baarista mieleen... Noh olin baarissa ja poliisi pamahti sisään menin sitten vessaan piiloon ei ne sinne tullu. Sit tulin joku 30min myöhemmin ulos ni poliisit hävinny. Noh lähin himaan ni poliisi seiso alaovella ja kysy henkkarit... Sit mentii tiskille ja mult kysyttiin et kuka sulle myi ni ne kaikki jotka oli mulle myyny oli hävinny koko baarista ja omistaja väitti mua kusettajaks ja sano ettei kukaan ole myynyt mitään :) noh sit seuraaval viikol luki lehdessä et poliisi teki iskuja baareihin ja yks jäi kiinni...

Tuli tosta alaikäsenä baarista mieleen... Noh olin baarissa ja poliisi pamahti sisään menin sitten vessaan piiloon ei ne sinne tullu. Sit tulin joku 30min myöhemmin ulos ni poliisit hävinny. Noh lähin himaan ni poliisi seiso alaovella ja kysy henkkarit... Sit mentii tiskille ja mult kysyttiin et kuka sulle myi ni ne kaikki jotka oli mulle myyny oli hävinny koko baarista ja omistaja väitti mua kusettajaks ja sano ettei kukaan ole myynyt mitään :) noh sit seuraaval viikol luki lehdessä et poliisi teki iskuja baareihin ja yks jäi kiinni...

Vähän sama homma, kun olin väärennetyillä lapuilla. Tuli pieni rähinä baarissa ja joku oli soittanut sit heti poliisit, kun ei ole ovimiestä tässä pikkumestassa. Siinä pihalla oli painit päällä ja näin poliisiauton, enkä olis päässyt juoksemaan mistään pakoon, niin baariin sisälle ja biljardipöydän alle piiloon. Ei nähny poliisit mua ja ilta sai jatkua :D

Onhan tota tullu tehtyä koltiaisena kaikenlaista. Parempi ehkä kuitenkin että ihan kaikesta ei tehdä julkista..

Vielä yksi tapaus tuon paskapussi -scenaarion lisäksi tulee päällimmäisenä mieleen.

Uudenvuoden alla oli aina pojilla hauskaa. Raketteja ostettiin iso kassi ja niitä ammuttiin milloin missäkin kirkoista kauppakeskuksiin. Yhtenä iltana pyörittiin tylsistyneenä taas jätkien kesken ympäri naapurustoa raketit mukana ja saatiin sitten jostain päähänpisto ruuvata katulampputolpasta se vyörätönkorkeudella oleva luukku auki. Työnnettiin luukkuun raketteja ja hauskan kimeasti kaikui paukut tolpan sisällä. No se oli ihan hauskaa siihen asti kun joku älysi tunkea vesuvius-tulivuoren sinne reikään. Sehän sitten sytytti koko perkeleen tolpan sisältä palamaan. Jonkun aikaa se siinä sauhusi kunnes alkoi paukkua ja iskeä salamaa ilmoille. Sitten yhtäkkiä katosi katuvalot koko korttelista :D

Siinä sitten säikähtäneenä pimeyteen kadotessani huomasin että paikalle tallustaa ihminen koiran kanssa ja ottaa puhelimen esiin. Kun tuli lähemmäs niin huomasin, että voihan paska! Se oli mun mutsi koiran kanssa ulkona ja puhelin korvalla soittamassa hätänumeroon. Tiesin että mutsi aivan varmasti epäilisi meitä. Silloin kuumotti!

Fiksuna poikana keksin kuitenkin keinon selvitä pinteestä. Otin jalat alle ja juoksin aivan helvetin kovaa pihojen kautta oikaisten kotiin. Heitin vaatteet pois, käänsin kiukaasta saunan päälle ja menin suihkuun. Äiti tuli kotiin n. 15minuutin kuluttua ja rupesi jo ovelta kovaan äänen huutamaan mun nimeä. Sauna ei ollut kerennyt edes lämmetä mutta onneksi kuumalle käännetty suihku oli saanut huoneeseen höyryä. Raotin vain suihkuhuoneen ovea ja totesin mutsille ovenraosta rauhallisesti että "Mitä nyt, mä oon saunassa?" - Ja äiti huokaisi helpotuksesta :D

Hyviä juttuja tullut tähän. =D Itse joskus olin alaikäisenä tupakalla kotona takapihalla. Olin ehtinyt parit sauhut imaista niin porukat ajaa autolla pihaan. Äkkiä tumppi helvettiin ja keksimään jotain tekosyytä miksi olin talvella talon takana missä ei ollut muuta kuin lunta. Ennen hyvää tekosyytä porukat ehtivät jo kyselemään multa niin sieppasin lapion seinän vierasta ja sanoin etsiväni sitä. Sitä seurasi jatkokysymys mitä mä lapiolla, mikään lumityöselitys ei ois ollut uskottava mun kohdalla, joten sanoin että aioin vaihtaa mopoon renkaat. 8) Selitys toimi hyvin mutta jäin myöhemmin kuitenkin kiinni.

Myös poliiseja alaikäisenä karkuun juokseminen kaljatouhuissa oli kuumottavaa mutta onnistuneen pakoretken jälkeen erittäin nautinnollista.

Myös poliiseja alaikäisenä karkuun juokseminen kaljatouhuissa oli kuumottavaa mutta onnistuneen pakoretken jälkeen erittäin nautinnollista.
Tämä, erityisesti kun (pussi)kaljottelua tuli aloiteltua 15 kesäisenä.
Taisi olla ysiluokan päättärit kun oli tälläinen pienoinen kuumoitus päällä. Oltiin jo kaljoteltu koulun pihalla hyvän aikaa kun eräs meistä huomasi poliisi-Mondeon ajavan tietä koululle. Tuli melkoinen kiire meille alaikäisille pakata kaljat reppuun ja lähteä pyörällä pakoon viereiseen metsään. Siellä sitten kierrettiin ~3km lenkki polkuja pitkin kun luultiin poliisipartion lähteneen perään (wtf, autolla metsään?). Vitullinen kuumotus päällä kun pelättiin kiinni jäämistä ja soittoa kotiin sekä erityisesti juomien takavarikointia. About puoli tuntia myöhemmin oltiin taas koulun lähellä ja kurkittiin metsästä josko virkavaltaa näkyisi. Ei näkynyt mutta siirryttiin silti varmuuden vuoksi koulun taakse näkösuojaan jatkamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom