Joskus ylä-asteen alussa olin vähän häiriintyneen kaverin kanssa pyörimässä kerrostalojen pihoilla. Käveltiin siinä pyörätelineiden ohitse ja sitten mulla vain "naksashti" joku päässä ja hyppäsin telineessä olevan pyörän päälle ja väänsin etuvanteen kieroksi. No sitten katsoin kaveria joka tuijotti kyseisen talon pihaan ja sanoi että "nyt juostaan". Joku mies oli nähnyt mun tempauksen. Ja sitten juostiinkin ja kovaa. Mää olin tuolloin vielä tosi nopea juoksemaan ja sain karisettua sen ukkelin aika helposti juoksemalla metsikköön joka tosin mallia "alamäki". Ja ai että kun sitä metsikköä pinko niin lujaa kun jaloistaan pääsi niin monta kertaa kantoon tyssäs jalat ja siellä lenneltiin ja kengät jäi jonnekkin sinne metsään. Noh, sitten kun olin selvinnyt metsä etapista jalkakäytävälle niin ajattelin vielä varmistaan yhden puskan takaa ettei se ukkeli enää mun perässä ole. Kurkkasin varovasti puskan takaa ja sieltä se rupes heti pinkomaan mua kohti. Siinä vaiheessa olin ilman kenkiä ja kuset housussa että jähmetyin vain paikoilleen ja ukkeli sai mut kiinni. Siinä sitten itkettiin ja selviteltiin mitä tuli tehtyä. Ei ollut takaa-ajajan pyörä kyseessä ja sanoi "en mää sun vanhemmilles kerro". Tästähän mä niin helpotuin ja menin kotiin ilman kenkiä. Seuraavana päivänä olin kaverin kanssa meillä ja kuulin kun mun äitin puhelin soi koko ajan. Menin sitten kysymään että kuka soittaa? Äiti vastasi että joku outo numero koittanut monta kertaa jo soittaa. Sitten mä rupesin kelaileen että se kaveri jonka kanssa olin sillon hajottanut pyörän asu siinä ihan sen talon vieressä ja että se ukko joka mut sai kiinni niin varmaan tiesi missä se kaveri asu. Ja ajattelin pala kurkussa että parempi varmaan kertoa heti äitelle. Kerroin sitten mitä olin tehnyt ja äitihän oli tosi vihainen ja mää sitten sanoin että mää meen käymää siellä talolla. Sitten menin kaverin kanssa sinne talolle ja ilmoitustaululla oli lappu että joku oli hajottanut polkypyörän. Menin sitten ihan poruilla pimpottamaan siinä ilmoituksessa olevan sukunimen oveen. Kaveri istu siinä rapuilla ja naureskeli "mitä sää ny tollasesta poraat hahaha". Sitten selviteltiin ilkivallan uhrin kanssa mitä tein ja miksi ja se sanoi että oli tosi hienoa että itse tulit tunnustamaan ihan ovelle asti. Sitten sovittiin että soittaa isälle ja sopii korvaushommista. Sinä päivänä olin ulkona niin pitkään kun sain eli klo 22 illalla sitten vasta menin kotiin koska tiesin että siellä tulee kunnon huudot ja nehän sieltä tulikin ja 2 viikkoa kotiarestia ja pleikkariin ei saanut koskea :( Jälkeenpäin toihan oli tosi tyhmä juttu mutta tossa iässä mun aivot oli vielä varmaan pahasti kasvuvaiheessa :D