Siivet selkään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Solid10
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Missio : selkään leveyttä, kitoos.
Nyt on nimittäin tullut seinä vastaan - selkä ei leviä. Ennen minulla ei ollut ongelmia selän kanssa, se levisi kuten muutkin, mutta nyt jää jälkeen ja pahasti! Paksuutta tulee kyllä, mutta ei sitäkään niin kuin suhteessa muihin lihaksiin massaa!
Heittäisittekö jotain liikkeitä, jotka nimenomaan leventävät?
Tällä hetkellä (ylä)selkäohjelmani on tällainen:
- Alataljasoutu kapealla otteella (3 * 6-8)
- Kulmasoutu tangolla vastaotteella (3 * 6-8)
- Ylätalja rinnalle (3 * 6-8)
- Kulmasoutu käsipainoilla (2 * 10 rest/pausena)

Tuon lisäksi teen sitten selkäpäivänä mm. hartianostoja trapeziuksille yhteensä joku 6 sarjaa, ja alaselkä sitten vielä erikseen (mavet ja muut).
Liikkeet osaan mielestäni tehdä, koska ennen parin vuoden taukoani sain levitettyä ihan kivasti tuota selkämystä. Saan tuntuman hyvin, ja lihakset ovat hyvin väsyneet reenin jälkeen (+ kipu aivan helvetistä). Mutta kun ei leviä. Venyttelen, syön, lämmittelen.. vaan ei. Prkl, auttakaa minua! :itku:

leuanveto leveällä otteella kämmenet eteenpäin ensimmäiseksi liikkeeksi koko ohjelmaan ja sarjoja sopivasti...jos sitten ei levene niin sitten ei millään...

Ok.. pitääpä koittaa noita sitten ens selkäpäivänä. Kannattaisiko esim. alataljasoutu tehdä leveällä otteella, ts. tangolla? Onko tuolla väliä tähän asiaan? Huoh, miten n00biksi sitä taas itsensä tunteekaan.. :nolo: Kiitos vastauksista!

Joo, leuanvetoja ehdottomasti, ainakin oma selkäni on levinnyt niillä silminnähden.

Alataljan kahvalla taas tuskin on suurta merkitystä, joskin vaihtelu virkistänee tässäkin kohtaa :thumbs:

Kannattaisiko esim. alataljasoutu tehdä leveällä otteella, ts. tangolla? Onko tuolla väliä tähän asiaan?

Ei mielestäni. Oikein tehtynä saat kapealla otteella rasitusta enemmän "siiville".

Yksi hyvä siipien kehittäjä on ehdottomasti ylätalja kapealla otteella, siihen kannattaa tutustua jos tuntuu ettei siivet kasva.

Muutoin voisin suositella Telexin kuuntelemista, mutta siitä aiheutuva oksennusrefleksi pilaa huolella suunnitellun tankkauksen...

Sorry Offtopic, mutta oli pakko! Oli.

Itse aiheesta en varsinaisesti mittään tiijjä, mutta komppaan muita leuanvetojen suhteen.

Muutoin voisin suositella Telexin kuuntelemista, mutta siitä aiheutuva oksennusrefleksi pilaa huolella suunnitellun tankkauksen...
:lol2: Arvaatko mikä biisi on soinut päässä koko päivän, kun olen ko. asiaa murehtinut? :lol2:

Ylätalja kapealla otteella? Ja edelleen myötäotteella? Jotenkin aina kuvittelin että tuossa pitää tehdä pelkästään leveällä otteella.. jotenkin helpompi siirtää vastuu treenistä selälle kuin hauiksille, mutta toisaalta tuossa saisi puristettua ehkä helpommin.. hmm.. olisi nyt jo sunnuntai, polttelee päästä vetelemään leukoja!!!

joo kyllä ne leuanvedot on hyviä varsinkii jos niitä ei ennen oo harrastanu ni tulee vaihtelua. Niitä mukaan ja ylätaljaa kapeella otteella suosittelen.

Ylätalja kapealla otteella? Ja edelleen myötäotteella? Jotenkin aina kuvittelin että tuossa pitää tehdä pelkästään leveällä otteella.. jotenkin helpompi siirtää vastuu treenistä selälle kuin hauiksille, mutta toisaalta tuossa saisi puristettua ehkä helpommin..

Käytät sitä samaa A-kahvaa, mitä olet alataljassa käyttänyt. Kädet samoinpäin kuin alataljaa tehdessä ja sitten kunnon rutistukset siipiin, niin luulisi olevan selkä liekeissä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kannattaako leuat vetästä myötä vai vastaotteella? Ja jos vedät itsesi yläasennossa sillai, että leukatanko tulee niskantaakse, onko se parempi vai se, että tehdään perinteiseen tyyliin tanko rintaa kohti?

Kannattaako leuat vetästä myötä vai vastaotteella? Ja jos vedät itsesi yläasennossa sillai, että leukatanko tulee niskantaakse, onko se parempi vai se, että tehdään perinteiseen tyyliin tanko rintaa kohti?

Eipä mahda käsiotteella olla väliä, kunhan vetelee. Paitsi että jos on taipumusta olkapääkipuihin, en suosittelisi myötäotetta lainkaan, ainakin minulla vääntää olkapäitä tosi ikävästi.

Niskan taakse en ole koskaan edes kokeillut, eiköhän normityyli piisanne useimmille. Lisäpainoja vaan kehiin, jos kevyeksi käy :thumbs:

Eipä mahda käsiotteella olla väliä, kunhan vetelee. Paitsi että jos on taipumusta olkapääkipuihin, en suosittelisi myötäotetta lainkaan, ainakin minulla vääntää olkapäitä tosi ikävästi.

Niskan taakse en ole koskaan edes kokeillut, eiköhän normityyli piisanne useimmille. Lisäpainoja vaan kehiin, jos kevyeksi käy :thumbs:

Eiks toi ota haukkareihin ensisijasesti?

Kaikki leuanvedot ottavat voimakkaasti myös selkään, otteesta/oteleveydestä riippumatta. TJEU :)

Itse olen saanut vastaoteleuanvedoilla "siivet" niin kipeiksi, ettei ikinä.

Taidan olla jossain määrin onnekas koska minulla ei oikeastaan mikään selkäliike ota haukkareihin.

Tarkemmin kun mietin niin taidan psyykata itseäni aina vetämään kyynärpäitä taaksepäin sen sijaan että ajattelelisin tankoa/käsipainoa. Kokeilkaa !

Piti vielä sanomani, olen itse saanut huomattavaa kehitystä latseihin leuanvedolla jossa varsin leveä myötäote sekä ylätaljalla kapealla vastaotteella ja isoilla romuilla.

ylhäältä tulevia vetoja paljon eri otteilla ja eri kahvoilla. taljoja ja leukoja. taljat ottaa kuitenkin aivan erillailla kuin leuat vaikka liike on lähes samanlainen. raskailla talja vedoilla saa paremmin selän kipeäksi kuin leuoilla IMO.

Kokeiles vielä, että käytät vetoremmejä leukoja vedellessä. IMO paljon helpompi saada leu'at tuntumaan juuri siellä missä pitääkin. Keskityt vain tarkasti lapojen työskentelyyn.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom