SI-nivelestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kösseli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos labrum=rustorengas, on revennyt, niin todennäköisesti tarvii jonkinsortin korjausleikkauksen, ne kun ei varmaan itekseen parane.
Veikkaisin, että ongelmat johtuvat juurikin sieltä aiheutuvasta yliliikkuvuudesta. Tukilihaksistoa kun ei ole suunniteltu toimimaan itekseen, ilman jotain niveliä kiinni pitäviä saranoita. Luulisin niillä olevan liikaa töitä. En ole tokikaan minkään sortin lääkäri, mutta melkeinpä omiin kokemuksiin verraten, voisin näin veikata.

Pahalta kuulostaa, mutta toivottavasti tulee kuntoon.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jopas kuulostaa tutuilta nuo nivuskivut, sekä tuo muljahtelu. On se perkele raastavaa, kun aamulla herätessään ei saa sukkia laitettua jalkaan ilman voimasanoja ja silloin tällöin kävelykin aiheuttaa niin viiltävää kipua, että joutuu pysähtymään hetkeksi. Selvästi sinulla on kyllä todella paljon pahemmat oireet, mutta pystyn kyllä samaistumaan tiettyihin kipuihin. Kyllä nää vaivat vaan syö miestä, kun useasti jalkapäivä jäänyt välistä näiden kipujen takia, kun ei pysty edes omaa kehonpainoa laskemaan toiselle jalalle niin yritä siinä sitten lähteä vetämään jotain jalkatreeniä. Yläkropan treeneistäkin syövät jonkun verran tehoja, kun ei pysty pitää balanssia jaloilla kun heti alkaa särkemään.

Mikäli jonkunnäköistä vastausta vaivoihisi löydät, niin raportoi ihmeessä tänne.

Jos labrum=rustorengas, on revennyt, niin todennäköisesti tarvii jonkinsortin korjausleikkauksen, ne kun ei varmaan itekseen parane.
Veikkaisin, että ongelmat johtuvat juurikin sieltä aiheutuvasta yliliikkuvuudesta. Tukilihaksistoa kun ei ole suunniteltu toimimaan itekseen, ilman jotain niveliä kiinni pitäviä saranoita. Luulisin niillä olevan liikaa töitä. En ole tokikaan minkään sortin lääkäri, mutta melkeinpä omiin kokemuksiin verraten, voisin näin veikata.

Pahalta kuulostaa, mutta toivottavasti tulee kuntoon.

"tähystetty 24.10.2013 kivut jatkuivat huolimatta tähystyksestä." elikkäs olin jo siis tähystyksessä ja sieltä poistettiin ylimääräinen luu ja putsattiin paikat. Labrumissa oli pieni repeämä mutta tuntuu että ei johtunut siitä kokonaisuudessaan ainakaan vaivat..Ei leikkaus auttanut oikeestaan mitään..

Jalkareenit jäänyt itselläkin alkuvuodesta lähtien kokonaan pois, kun nivuskipu meni niin pahaksi töissä. (Paljon nostelua ja vetämistä) Magneettikuvat otettu lonkasta ja yläselästä + röntgenit ennen näitä. Ei vaan tahdo löytyä syytä kipuihin. Töitä olis vaan kiva vielä jatkaa, kun ikää vata 26v :D

Seisominen,istuminen ja kävely alkaa olemaan aika tuskallista jo. Raportoin kyllä jos jotain ihme poppakonstia tulee eteen tai joku GURU keksii vaivoihini syytä tai osaa korjata mut =)

"tähystetty 24.10.2013 kivut jatkuivat huolimatta tähystyksestä." elikkäs olin jo siis tähystyksessä ja sieltä poistettiin ylimääräinen luu ja putsattiin paikat. Labrumissa oli pieni repeämä mutta tuntuu että ei johtunut siitä kokonaisuudessaan ainakaan vaivat..Ei leikkaus auttanut oikeestaan mitään..

Jalkareenit jäänyt itselläkin alkuvuodesta lähtien kokonaan pois, kun nivuskipu meni niin pahaksi töissä. (Paljon nostelua ja vetämistä) Magneettikuvat otettu lonkasta ja yläselästä + röntgenit ennen näitä. Ei vaan tahdo löytyä syytä kipuihin. Töitä olis vaan kiva vielä jatkaa, kun ikää vata 26v :D

Seisominen,istuminen ja kävely alkaa olemaan aika tuskallista jo. Raportoin kyllä jos jotain ihme poppakonstia tulee eteen tai joku GURU keksii vaivoihini syytä tai osaa korjata mut =)
Juu ei varmaankaan pelkkä putsailu mitään auta. Tiä sitte onko tommone rusto edes korjattavissa.. Tarvis löytää joku juoksioiden vaivoihin perehtynyt fysioterapeutti tms, joka olis aiheeseen perehtynyt oikeen oikeesti. Suojakiree pakara tai joku voi helposti kiskoa lonkan vinoon ja lopulta paikaltaan..

Itseasiassa siitä poistettiin joku pieni luunpala myös koska oli nirhannu sitä labrumia, mutta samat oireet oli ennen tätä leikkausta.

1kk päästä pitäisi mennä takaisin töihin. Saa nähdä mitä tulee. Voi olla lihaksetki niin epäbalansissa lonkassa, että vinossa koko mies sen takia. Kävellyt vasemmalla jalalla varmaan tietämättä enemmän / tukijalkana ainakun seisoo. jne. Himassa olen jumpannut kaikenmaailman lonkkaa tukevialiikkeitä almost joka pv hetikuin pystyi leikkauksen jälkeen+kuntopyörää salilla.

Venytellyt myös sen mitä pystynyt. En tiedä onko enemmän haittaa kuin hyötyä jos yli-liikkuvuutta?

En tiedä kuuluuko ongelmani juuri tähän, mutta minun on pakko avautua. Noin kolme päivää sitten pelasimme porukalla ulkojäillä jääkiekkoa ja itse
olin maalivahtina ja onnistuin luultavammin venyttämään oikeaa jalkaani liikaa. Tunsin, kuinka oikea nivunen muljahti/revähti/napsahti. Seuraavana aamuna oikean jalan nivunen ja lonkka oli kipeä ja jumissa. Sängystä tai mistä vain nouseminen ja liikkeelle lähtö oli vaikeinta. Välillä käveleminen on ollut ontumista ja joskus tuntuu, että nivunen napsahtaa / muljahtaa ja hetken jalka tuntuisi olevan kunnossa.

Kokeilin venytellä eilen illalla varovasti, ja jalka tuntui olevan suht kunnossa sen illan ja aamulla jalka oli taas jumissa. Olen varannut ajan lääkärille ja toivottavasti selviäisi vain, että nivunen ja lonkka olisi vain revähtänyt ja levolla pääsisi ongelmasta. Mitä olen lukenut nivelten leikkauksista, niin eivät luultavasti leikkaisi vielä tällä iällä, vaan kokeilevat kaikkia muita vaihtoehtoja. Enkä haluaisi jättää väliin tämän talven ulkojäitä...

Onko täällä muita ollut vastaavanlaisessa tilanteessa?

Kiitos!

En tiedä kuuluuko ongelmani juuri tähän, mutta minun on pakko avautua. Noin kolme päivää sitten pelasimme porukalla ulkojäillä jääkiekkoa ja itse
olin maalivahtina ja onnistuin luultavammin venyttämään oikeaa jalkaani liikaa. Tunsin, kuinka oikea nivunen muljahti/revähti/napsahti. Seuraavana aamuna oikean jalan nivunen ja lonkka oli kipeä ja jumissa. Sängystä tai mistä vain nouseminen ja liikkeelle lähtö oli vaikeinta. Välillä käveleminen on ollut ontumista ja joskus tuntuu, että nivunen napsahtaa / muljahtaa ja hetken jalka tuntuisi olevan kunnossa.

Kokeilin venytellä eilen illalla varovasti, ja jalka tuntui olevan suht kunnossa sen illan ja aamulla jalka oli taas jumissa. Olen varannut ajan lääkärille ja toivottavasti selviäisi vain, että nivunen ja lonkka olisi vain revähtänyt ja levolla pääsisi ongelmasta. Mitä olen lukenut nivelten leikkauksista, niin eivät luultavasti leikkaisi vielä tällä iällä, vaan kokeilevat kaikkia muita vaihtoehtoja. Enkä haluaisi jättää väliin tämän talven ulkojäitä...

Onko täällä muita ollut vastaavanlaisessa tilanteessa?

Kiitos!

Jos ei dropeilla mene ohi tai kuvissa ei mitään erikoista näy. Niin käy näyttämässä jollekki kirolle/naprapaatille. Näin itse tekisin. Hyvä että varasit lääkärin heti, etkä jäänyt odottelemaan että vaiva menee itsestään ohi.

Kaikki mikä aiheuttaa kipua niin älä tee. Eiköhän ne ulkojäät kannata jättää väliin jos sattuu?

Itseasiassa siitä poistettiin joku pieni luunpala myös koska oli nirhannu sitä labrumia, mutta samat oireet oli ennen tätä leikkausta.

1kk päästä pitäisi mennä takaisin töihin. Saa nähdä mitä tulee. Voi olla lihaksetki niin epäbalansissa lonkassa, että vinossa koko mies sen takia. Kävellyt vasemmalla jalalla varmaan tietämättä enemmän / tukijalkana ainakun seisoo. jne. Himassa olen jumpannut kaikenmaailman lonkkaa tukevialiikkeitä almost joka pv hetikuin pystyi leikkauksen jälkeen+kuntopyörää salilla.

Venytellyt myös sen mitä pystynyt. En tiedä onko enemmän haittaa kuin hyötyä jos yli-liikkuvuutta?

Jatkoa..
Tänään käyty naprapaatilla näyttämässä vaivoja. Sanoi heti, että ristinivel hieman kiertynyt ja neljäs alin nikama "liian syvällä ja kiertynyt" = sain jumppaohjeita ja asentoa korjaavia liikkeitä.

Uskoi, että liialliset venytykset aiheuttanut väljyyttä myös. Saa nähä auttaako yhtään jumpat. Alaselkä pitäisi magneettikuvata myös jos ei vaivat ala pikku hiljaa lähtemään.

Mites ihmiset jaksaa täällä?

Itselläni on tapahtunut aika uskomaton käänne parempaan, jos vertaatte vaikka tuohon mun syyskuun postiin! Tässäkin ketjussa linkattua "jalka toisen päältä" -tyyppistä venytystä tekemällä on SI-nivelkivut ja ENNEN KAIKKEA alaselkäkivut hävinneet kokonaan. Olen myös roikkunut paljon leuanvetotangossa. Jomotusta tulee edelleen, paikoitellen paljonkin, ja joutuu itse aukomaan usein paikkoja, mutta enää ei ikinä tunnu siltä, että joku painaisi neulaa selkään. Ihan käsittämätön muutos, oikeasti. En pysty yksinkertaisesti tajuamaan, miten alaselästä tuli kivuton.

En ole koskaan treeniuralla pystynyt tekemään jaloille mitään, ja vielä viime syksynä 40kg kyykky aiheutti järkyttävän, vihlovan rouskauksen lantiossa ja seuraava päivä oli tuskaa. Nyt syväkyykkään 85kg @ 3x8, ja olen kyykkyä voinut tehdä 3 kertaa viikossa joulusta lähtien ilman ainuttakaan de-loadia tai extra-välipäivää. Maven kanssa etenen vielä hiljalleen, mutta ei ole estynyt toistaiseksi.

Toivon, etten venytä tai kuluta paikkoja tietämättäni pahasti, mutta hyvältä on tuntunut tähän mennessä. Toivottavasti ei tule äkkiloppua jalkatreeniin. Treenin aikana on aina vähän jomotusta lantiossa, mutta kaikki lähtee pois välittömästi salilta poistuttua, eli ei ole pitkäaikaista. Ennen kaikkea mm. häntäluu oli minulla ennen jatkuvasti kipeänä, ja sitä aristi selkeästi edes painaa vähän. Nyt se on täysin kivuton, mikä toivon mukaan vihjaa jatkuvan paikallistulehduksen laantuneen. JES!

MSM-jauhe muuten kannattaa ainakin testata, itse en ollut ennen kuullutkaan ja nyt on käytössä

Zone-sarja -42%
Mites ihmiset jaksaa täällä?

Itselläni on tapahtunut aika uskomaton käänne parempaan, jos vertaatte vaikka tuohon mun syyskuun postiin! Tässäkin ketjussa linkattua "jalka toisen päältä" -tyyppistä venytystä tekemällä on SI-nivelkivut ja ENNEN KAIKKEA alaselkäkivut hävinneet kokonaan. Olen myös roikkunut paljon leuanvetotangossa. Jomotusta tulee edelleen, paikoitellen paljonkin, ja joutuu itse aukomaan usein paikkoja, mutta enää ei ikinä tunnu siltä, että joku painaisi neulaa selkään. Ihan käsittämätön muutos, oikeasti. En pysty yksinkertaisesti tajuamaan, miten alaselästä tuli kivuton.

En ole koskaan treeniuralla pystynyt tekemään jaloille mitään, ja vielä viime syksynä 40kg kyykky aiheutti järkyttävän, vihlovan rouskauksen lantiossa ja seuraava päivä oli tuskaa. Nyt syväkyykkään 85kg @ 3x8, ja olen kyykkyä voinut tehdä 3 kertaa viikossa joulusta lähtien ilman ainuttakaan de-loadia tai extra-välipäivää. Maven kanssa etenen vielä hiljalleen, mutta ei ole estynyt toistaiseksi.

Toivon, etten venytä tai kuluta paikkoja tietämättäni pahasti, mutta hyvältä on tuntunut tähän mennessä. Toivottavasti ei tule äkkiloppua jalkatreeniin. Treenin aikana on aina vähän jomotusta lantiossa, mutta kaikki lähtee pois välittömästi salilta poistuttua, eli ei ole pitkäaikaista. Ennen kaikkea mm. häntäluu oli minulla ennen jatkuvasti kipeänä, ja sitä aristi selkeästi edes painaa vähän. Nyt se on täysin kivuton, mikä toivon mukaan vihjaa jatkuvan paikallistulehduksen laantuneen. JES!

MSM-jauhe muuten kannattaa ainakin testata, itse en ollut ennen kuullutkaan ja nyt on käytössä

Mystisiä nää si-nivelten temput. Hienoa että siellä homma on kuitenkin lähtenyt parempaan suuntaan! Omalla kohdallani olen vaan lopettanut etukyykkäämisen ja näin nivel ei vaivaa. Mystisen tästä tekee se, että 3-4 kertaa viikossa tehty takakyykky ei aiheuta mitään kipuja, mutta ensimmäisenkin etaritreenin jälkeen saa kärsiä muutaman päivän. Eikä siinä muuten mitään vikaa olisi mutta painonnostajana vähän ikävä elää ilman etukyykkyä.

Puhuit häntäluun kivusta, itellä sitä ilmenee myös. Huomasitko koskaan tuolilla istuessa pystyväsi naksauttamaan jotakin tuolta häntäluun alueelta pelkkien pakaroiden jännittämisellä? Mielessä on käynyt jonkin sortin yliliikkuvuus noissa nivelissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huomasitko koskaan tuolilla istuessa pystyväsi naksauttamaan jotakin tuolta häntäluun alueelta pelkkien pakaroiden jännittämisellä? Mielessä on käynyt jonkin sortin yliliikkuvuus noissa nivelissä.

Todellakin. Se itse asiassa on harvoja huoliani, sillä mulla naksuu lantion paikat jatkuvasti ja helpolla. Kivuttomasti, mutta naksuvat kuitenkin 24/7

Moi kaikille

Haulla löytyi tuttu ongelma

noin 15 vuotta ollu jaloissa heikkoutta/kipuja , vuosi sitten keväällä oli muutaman kuukauden iskiaskipuhelvetti joka kesällä helpotti kunnes jälleen keväällä alkoi selkävaivat , jäsenkorjauksessa löytyi polvet pois paikaltaan , SI pois paikaltaan ja selkä sen takia mutkalla . Muutaman kerran saanu käydä mutta vaivat uusii , iskiaskipu on molemmissa jaloissa , alaselkä kipeä , jaloissa puutumista ja kylmää . Onko tuolle nyt mitään tehtävissä kuin käydä vaan manipulaatiossa ? Nivelet myös paukkuvat melkoisesti , sormet , ranteet , niska , alaselkä , polvet .

aktiivisimmat kuntoiluharrastukset jäi nuoruuden polvi- ja olkapäävamman takia , liikkuminen lähinnä töissä .

aktiivisimmat kuntoiluharrastukset jäi nuoruuden polvi- ja olkapäävamman takia , liikkuminen lähinnä töissä .

Kuntouttamaan. Jumppapallon kanssa syvien selkä- ja vatsalihasten jumppaa. Lantiokorin stabilointiharjoituksia jne jne. Varmasti helpottaa. :)

Laitetaas oma stoori ketjuun. kolme viikkoa sitten tiistaina liukastuin kaks kertaa-> keskiviikosta alkaen alaselkä kipee/oikea pakara. Alkuun kokeilin buranaa ja sirdaludia. Ei vaikutusta. Sitten kiropraktikolle kaks käyntiä->diagnoosina lihasjumi/venähdys->tee näitä venytyksiä. ei vaikutusta. tämän jälkeen hieronta, oikea pakara niin prkl jumissa. sitten työterveyden fysioterapeutille->testejä, diagnoosi si-nivelen lukko+kinesioteippaus+2pv sairaslomaa. Pakara/alaselkä entistä kipeempi. Uudestaan lääkärille tän viikon maanantaina->viikko sairaslomaa, noidannuoli diagnoosina+buranaa+panadolia. tiistaina hieronta, pohjilla sirdaludia+buranaa, pakaraa ja alaselkä saatiin auki mutta vika ei niissä. keskiviikkona fysioterapeutti ja ongelma ratkes(toivon mukaan). vaivana ei ollutkaa si-nivel,vaa vastaanlainen liitos etupuolella lantiossa häpyluuliitos. fysioterapeutti mobilisoi sen ja eteentaivutuksessa sai taas kädet lattiaan. tänä aamuna (torstai) viel pientä jäykkyytä mutta se jäykkyys tulee pakarasta/takareidestä koska muutamalla venytyksen jälkeen sai kädet lattiaan taas :)

lisäyksenä että kipu ja jäykkyys oli pahimmillaan aina aamulla. kipu ei myöskään säteillyt eikä ollut jatkuvaa.päivän mittaan liikkuvuus vähä parani. vasenta jalkaa kun nosti niin silloin kipu tuntu oikean puolen pakarassa.

Mulla on ollut ruoto kierossa ja SI nivel lukossa jo niin kauan etten edes muista milloin viimeksi olen seissyt suorassa. Eilen sitten tein Mavea ja ekan kovan sarjan aikana tuntui selvä luiskahdus tuolla SI nivelen tienoilla mutta koska se ei ollut kivulias vaan enemmänkin semmoinen "ahaa, tuttu tunne" niin tein sarjan loppuun ja vielä sen päälle 2 sarjaa lisää.

Tänään sitten peilistä katsoikin sellainen ilmestys, jolla menikin vyönsolki ja bokserien kuminauha vaakatasossa koska molemmat lantion reunat oli samalla korkeudella. Ja kuten sanottua en edes muista koska viimeksi on ollut näin. Eli mavettaessa meni joko toinenkin SI lukkoon, tai aiemmin lukossa ollut puoli aukesi ja nyt on äijä taas vaaterissa. Hieno olo ainakin toistaiseksi. :rock::dance:

Laitetaas oma stoori ketjuun. kolme viikkoa sitten tiistaina liukastuin kaks kertaa-> keskiviikosta alkaen alaselkä kipee/oikea pakara. Alkuun kokeilin buranaa ja sirdaludia. Ei vaikutusta. Sitten kiropraktikolle kaks käyntiä->diagnoosina lihasjumi/venähdys->tee näitä venytyksiä. ei vaikutusta. tämän jälkeen hieronta, oikea pakara niin prkl jumissa. sitten työterveyden fysioterapeutille->testejä, diagnoosi si-nivelen lukko+kinesioteippaus+2pv sairaslomaa. Pakara/alaselkä entistä kipeempi. Uudestaan lääkärille tän viikon maanantaina->viikko sairaslomaa, noidannuoli diagnoosina+buranaa+panadolia. tiistaina hieronta, pohjilla sirdaludia+buranaa, pakaraa ja alaselkä saatiin auki mutta vika ei niissä. keskiviikkona fysioterapeutti ja ongelma ratkes(toivon mukaan). vaivana ei ollutkaa si-nivel,vaa vastaanlainen liitos etupuolella lantiossa häpyluuliitos. fysioterapeutti mobilisoi sen ja eteentaivutuksessa sai taas kädet lattiaan. tänä aamuna (torstai) viel pientä jäykkyytä mutta se jäykkyys tulee pakarasta/takareidestä koska muutamalla venytyksen jälkeen sai kädet lattiaan taas :)

Hyvin samanlaisia oireita mulla.

Kiropraktikolla käynti häivytti oireet hetkeksi lähes kokonaan, mutta hoitosuhteen päätyttyä ongelmat palasivat samanlaisina. Nyt omt-terapiassa käyty, ja muutama liike saatu. Ens viikolla röntgeniin, kun epäilen että tää johtuu kun aikanaan loukkasin jalkani liikenneonnettomuudessa. Aika näyttää.

Kannanpas oman korteni kekoon jos tästä tarinasta olisi jollekkin hyötyä. Elikkä niin kauan kuin muistan on fasettilukot olleet riesana, näitä kävin manipulaatiossa (keskipohjalainen korjaus) aukomassa kun tilanne meni tuskaiseksi. Si-nivelkin muutaman kerran laitettiin ja vasen polvi. Niinkuin suurella osalla Suomalaisista, raha ei kasva puussa ja käynnit rokotti lompakkoa liikaa joten aloin aukomaan lukkoja itse, tätä saikin tehdä päivittäin tihenemässä määrin kunnes reilu viikko sitten kävi aika pahasti, yläselkä meni totaalisen kramppiin (6nikamalukkoa samanaikaisesti oli liikaa) siitä sitten kipupiikin ja saikun kautta kotiin, melkoset tuskat oli muutama päivä kunnes kattelin että miten tuo lantio on kierossa ku korkkiruuvi, kävin sitte taas paikkoja aukaseen ja muunmuassa si siellä oli päin persettä. Noh kotiin ja illalla ihmettelemään että mihis se piriformiskipu ja iskiasoireet oikeen jäi, kuukausia kestäny olkapää/hartiavammakipuki jäi olemattomiin. Siinä sitte laskeen 1+1 että saattaspa se si vääntää lantion vinoksi mikä alkaa rasittaa selkää ja nikamat paukkuu. Menihän se selkä lukkoon ylhäältä heti seuraavana päivänä ja perseessä tuntu ku olis tulikuuma rautakanki tulossa läpi ja jalat alko oireilla, äsken käväsin sitte aukomassa nikamat ja si paikalleen niin taas loppu kivut. Eli alan uskoo yhä enemmän method Holman ajatukseen että lantiosta se kaikki lähtee, älkää aliarvioko tuota Si: n vaikutusta, se nivel on suoraan helvetistä keksitty ihmisten riesaksi mutta koska sellanen nyt sitte on, aion opetella sen laittamaan paikalleen itse (täällä nähdyt ei ole toimineet) jos tästä vielä terveen päivän näkis :)

Juu siitä kuuluu yleensä ihan selvä ääni kun se pamahtaa takas paikalleen, ei kannata pelästyä.

Mulla ei ollu ihan paikallaan ja tein nuo ja paukahti ihan päin persettä että vois siinä toisinkinpäin käydä, toki jos se on jo virheasennossa ei paljoa voi menettää :)

Back
Ylös Bottom