SI-nivelestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kösseli
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Lekuri sano ettei mulla nivelrikkoa mut lonkka väsyy vasemmalta istues ja lonkankoukistajia venyttäes vasen jalka edessä lonkka jotenki ahdistaa kuin olisi pois paikaltaan. Mikä olis oikea venytys vaivaan ja mikä vialla?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitä lonkankoukistajan venytyksiä teet? Voitko laittaa linkkiä kuvaa tms.

Paras ja tehokas venytys itselleni on ollut tämä askelkyykkytyyppinen venytys. Olen sitä vielä tehostanut lantion työnnöllä eteen (pakaratyöntö) ja sitten ylikorostamalla samalla ryhtiä. Sitten vielä laittamalla molemmat kädet edessä olevan polven päälle ja painamalla venytyksen ajan alaspäin.
Jos mahdollista, niin kannattaa venyttää kolmesti päivässä. Minulla oli yhteen aikaan 15 x 15s venytystä ja kolme sarjaa. Tämä oli kyllä tehokasta, mutta alkaa maistumaan puulta aika äkkiä, kun muutkin kehon osat vaativat huoltoa. Alkaa päivässä aika loppua:)
Toisaalta huomasin, että ei tämän tyyppisessä vaivassa ns. väkisin venyttämällä saada tuloksia aikaan.
Vielä korostaisin syytä miksi vaiva on tullut ja sen korjaamista. Tulokset on huonoja jos tämä jää huomiotta.
Tiedän tapauksen jossa jumppailu vaati 3 vuotta, että olo oli suht tasapainoinen.
Minullakin tuli patellaan selvä kuluma, mutta ei ainakaan vielä ihmeemmin haittaa.
Lonkka oli sisäkierrossa, mutta sinne ei tainnu ihmeepää tulla..
Nämä on siis vaan minun omia huomioita! Apua ja ohjeita olen saanut fysioterapiasta.

Kannattaa kokeilla painaa lonkankoukistajien triggerpisteitä esim. kova pallo maassa, päälle makaamaan ja etsii hyvät kohdat.
Pitää aina paikallaan 15s ja kun käynyt läpi, niin venytystä.

itsellä kun on todella kireät koukistajat, niin liika staattinen venytys aiheuttaa kipuja koukistajiin. Dynaamiset pumppaavat venyttelyt toimivat myös hyvin.

Toi sivulihas mulla kiree toiselta puolen. Ku istuu penkillä ja nostaa vasemman jalan oikean jalan päälle ja painaa vasenta jalkaa polvesta alaspäin. Kiristää niin stanasti. Voisko tää lihas vetää kieroon lantioo tms. Istues väsyy lonkka vasemmalta puolelta myös.

Toi sivulihas mulla kiree toiselta puolen. Ku istuu penkillä ja nostaa vasemman jalan oikean jalan päälle ja painaa vasenta jalkaa polvesta alaspäin. Kiristää niin stanasti. Voisko tää lihas vetää kieroon lantioo tms. Istues väsyy lonkka vasemmalta puolelta myös.

Voi ihan hyvinkin tehdä noin.

Huomasin et työtuoli ollu kallellaan vähän oikealle. Vaihdoin tuolia ja venyttäny tuota lihasta nii jotenki ei enää väsy lonkka vasemmalta istues ja olkapää sekä polvi jomotuskin katos sen siliän tien ainaki toistaiseksi!? Ei vtu jos oliki tuolista kaikki.

Si-nivel ei voi mennä paikoiltaan ilman jotain tapaturmaa kovaa kolausta tms. Syy vinoon rankaan ja hartioiden korkeuseroon, jalkojen pituuseroon on kireät lihakset. Lantiossa selässä jaloissa missä vaan. Itsellä meni 15v tajuta se ja liian myöhään opin venyttelemällä pitämään lantion suorassa. Nivelrikkoa tms ehtiny jo tulla toiseen polveen mikä oli aina rasituksen alla ja vastapuolen olkapäähän ja toisen yläselän lihakset pysyvästi jumissa. Jne. Liian myöhään tajus miten kuuluu venytellä.
Minulla oli toiselta puolelta kans hartia alhaalla. Tein todella paljon töitä, että olisin saanut sen kuntoon+hierontaa.
Se ei lähtenyt edes roikkumalla, vaan pahensi tilannetta ja oli todella v-mäinen vaiva, kun koko niska oli jumissa.
Sellaisella ohjeella se aukes, että kiersin ylävartaloa sisäänpäin ongelmapuolella ja samalla kurotin kättä ylöspäin.
Jotain kaks viikkoa venyttelin useita kertoja 15s kerralla.
Tuntuma jäi, että jokin lihas kiskoi hartiaa alaspäin, mutta tälläisella venytyksellä se aukes.
Tuota kannattais kokeilla, jos vaiva ei ole helpottanut.

Onko kukaan käynyt SI -nivelkipujen takia jäsenkorjaajalla?

Ite oon käyny 3 x omt -fyssarilla ja ahkerasti tehny erilaisia lantion ja lonkkien mobilisoivia harjoitteita joka päivä, mutta silti tämä jo 3 kk kestänyt alaselkäkipu vaivaa. Juurikin vasemmalta puolelta pakaran yläosan kohdalta. Istuessa tuntuu eniten. Fyssari ensimmäisella kerralla manipuloi lantiota ja kahdella seuraavalla käsitteli.

Jäsenkorjaajista oon kuullu että voisivat olla tehokaskin apu SI -nivelvaivoihin.

Kokemuksia?

Onko kukaan käynyt SI -nivelkipujen takia jäsenkorjaajalla?

Ite oon käyny 3 x omt -fyssarilla ja ahkerasti tehny erilaisia lantion ja lonkkien mobilisoivia harjoitteita joka päivä, mutta silti tämä jo 3 kk kestänyt alaselkäkipu vaivaa. Juurikin vasemmalta puolelta pakaran yläosan kohdalta. Istuessa tuntuu eniten. Fyssari ensimmäisella kerralla manipuloi lantiota ja kahdella seuraavalla käsitteli.

Jäsenkorjaajista oon kuullu että voisivat olla tehokaskin apu SI -nivelvaivoihin.

Kokemuksia?
Vuosia olen käynyt erilaisilla ammattilaisilla, osteopaatti, kiropraktikko, omt-fysio ja nyt toista kertaa huomenna jäsenkorjaajalle. Itellä ollu ongelmia oikean puolen lantion kanssa. Näistä hoidoista on mulle aina noin yhden päivän hyöty jonka jälkeen lantio taas vino ja rintarankaan kerääntyy fasettilukkoja. Joillekkin yksi kertakäynti voi riittää, riippuu ihan henkilöstä.

Missä päin asut? Kampissa on ainakin Ari Siponen niminen jäsenkorjaaja joka vaikutti pätevältä ensimmäisellä käynnillä.

Tuli käytyä muutama vuosi sitten useamman kerran. Helpotti aina pariksi päivää. Sitten todettiinkin selkärankareuma.
Hyvää teki kuitenkin.
Voin suositella, Espoossa Ville Montonen

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Back
Ylös Bottom