SI-nivelestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kösseli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Laitetaas päivitystä jos jollekki olis vaikka apua tästä. Elikkäs aika monta kertaa on niveltä saanu punnata paikalleen, tuo itse paikallen laitto ei tainnu pitää ihan paikkaansa, tais olla vaan lantio mikä hetkeks asettu suoraan. Tuossa muutama viikko sitte kävin omt:llä sitä laittaan paikalleen melkosen kivun kanssa, samana iltana tuntu tuttu rusahdus ja melkosen vitutuksen saattelemana ajattelin jo et olkoon koko paska kun ei pysy ja vähäsetki rahat menee turhaan. SI-vyön kanssa kitkuttelin pari viikkoo ja sitte töissä naksahti kun jotenki hassusti nostin jalkaa, alko takamus kiristää tais se sittenki olla paikallaan aikalailla 2 viikkoa, tuntu aika hyvältä. Pari päivää oli laittamatta kiireiden takia ja nyt reilu viikon pysyny kun eilen kävin korjauksessa niin olikin SI pysyny ja muualla oli vika, ehkä se joskus vielä jumahtaa paikalleen :) ihmeellisesti nuo takareidet kiristelee vielä mutta muunmuassa hartia/niskakivut loppu aikalailla heti :)

Semmosia neuvoja vielä vaivasta kärsiville, tärkein on ettei kumarru, kurkottelu ja sohvaltakin ylös nouseminen siten että hilaa ahterinsa takakenossa reunalle ja siitä kääntyy polvilleen maahan ja se puoli mikä vaivaa, pitää suorassa ja terveen puolen koukistaa. Samoin jos nostaa maasta jotain, rikki olevan puolen polvi maahan ja varovasti nostaa. Kun siinä si:n paikalla tuntuu (ja kuuluu) rusahdus pian laittaan paikalleen sitten pysyy paremmin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pakko laittaa tänne, kun löysin vahingossa hemmetin hyvän tavan avata toi SI-nivel. Kaikessa yksinkertaisuudessaan: seisot suorassa yhdellä jalalla ja rauhallisesti käännät vartaloa sen tukijalan puolelle niin pitkälle kuin menee. Toista tarvittaessa. Eli jos seison vasemmalla jalalla, käänny vasemmalle jne. Huomasin tuon ruokaa laittaessa, kun käännyin tuolla tavalla ja SI-nivel aukesi todella äänekkäästi ja nyt olen käyttänyt sitä jonkin aikaa. Ainakin mulla tuntuu toimivan paljon varmemmin kuin muut tavat.

Laitetaan tämäkin ennekuin tuhlaatte rahaanne muualle, jos ette itse sitä jumia saa auki. Kiropraktikko on se joka sen saa auki, vaatii tietynlaisen pöydän. Itse kävellyt naprapaatin ovelta suoraan kiropraktikon ovelle (apua ongelmaan saamatta) ja vaatimalla vaadittuani pääsin sisään (oli onneksi peruutusaika tarjolla :))

Kerroin ongelman ja myös sen mistä tulin, ei muuta kuin ukko pöydälle ja diagnoosi tuli heti, 10sek. ilman mitään kipuja oli jumi avattu, ei sen kuulu sattua. Oli myös muita lukkoja kropassa jotka samalla avattiin, olo helpottui kun oli kotiin päässyt.

Zone-sarja -42%
Laitetaan tämäkin ennekuin tuhlaatte rahaanne muualle, jos ette itse sitä jumia saa auki. Kiropraktikko on se joka sen saa auki, vaatii tietynlaisen pöydän. Itse kävellyt naprapaatin ovelta suoraan kiropraktikon ovelle (apua ongelmaan saamatta) ja vaatimalla vaadittuani pääsin sisään (oli onneksi peruutusaika tarjolla :))

Kerroin ongelman ja myös sen mistä tulin, ei muuta kuin ukko pöydälle ja diagnoosi tuli heti, 10sek. ilman mitään kipuja oli jumi avattu, ei sen kuulu sattua. Oli myös muita lukkoja kropassa jotka samalla avattiin, olo helpottui kun oli kotiin päässyt.

Oliko nivelet yhtä hyvän tuntuisia vielä seuraavana päivänä? Tai viikon päästä?

Tuo on aika hauska, "vaatii tietynlaisen pöydän", kaikkea muuta, emännältäki laittanu muutaman kerran paikalleen ihan normisäädöllä

Joo näitä on aina että muutako käy siellä ja siellä ja heti tuli kuntoon, on kuultu ja nähty kaikki jo

Ei edes jaksa alkaa selittää koko stooria, muutako että hyvä että tuli kuntoon ja noin helposti, kaikilla se ei mene kuin elokuvissa

Oliko nivelet yhtä hyvän tuntuisia vielä seuraavana päivänä? Tai viikon päästä?

Oli sillä kertaa hyvässä kunnossa. On pari kertaa ollut niin että vaatinut kaksi avauskertaa ennekuin tullut kuntoon.

-Jarkko- , itsellä on monelta vuodelta kokemusta faseteista ym. jumeista nii paljon ettei mitään rajaa, on käyty fyssarit, osteopaatit, naprapaatit, kiropraktikot ja jopa kansanparantajia pari kappaletta läpi ja onneks n. kolme vuotta sit löysin paikan minkä jälkeen ei enää tarvi muualle mennä, erittäin osaavat kiropraktikot joilla käyn aina ku tulee ongelmia.

SI-nivelen voi saada itse auki jos tietää mitä tekee mutta itse olen yrittänyt olla jopa kaksinkerroin saamatta mitään aikaiseksi ja kaikki vaan ei pysty siihen itse. Tietynlaisella pöydällä tarkoitan ihan perus kiropraktikon pöytää jota et esim. fyssarilta löydä.
Mutta eivät ihmiset tietenkään kaikkeen pysty ja siksi kaikki eivät välttämättä tule aina kuntoon.

Tässä hiukan omaa tarinaa!

Eli joskus kevään lopussa alkoi imetä sellaista vittumaista jomotusta oikealla puolella alaselkää ja ajattelin silloin, että siellä on vain joku paikka pikkuisen jumissa. No varasin myöhemmin ajan hierontaan ja nyt on käsitelty pakarat, alaselkä, reiden ulkosyrjät ja kaikki mitkä voisi tuo jomotuksen aiheuttaa. Ei vaikutusta! Aloin sitten käymään kirolla ja fyssarilla. On väännelty ja käännelty eikä ole oikein vieläkään löytynyt helpotusta. Fyssarilla on aina hiukan helpottanut. Siellä esimerkiksi oli yksi sellainen testi, jossa pidin vasempaan jalkaa suorana ja laitettiin oikea jalka koukussa vasemman jalan päälle ja lähdettiin painamaan alas, niin joka ikinen kerta tämä oikea jäi aina vajaammaksi mitä toinen jalka. Siinä sitten vedeltiin jaloista ja kaikkea muuta, niin tuntui aina paremmalta.

Eiköhän tämä tuohon si-niveleen jotenkin liity? Sanotaan että välillä ei ole mitään ja välillä saattaa ilmetä aivan hetken aikaa jomotusta ja menee pois. Esimerkiksi yks päivä ei ollut pitkään aikaan ilmennyt mitään kunnes istuin sohvalla jonkin aikaa, niin alkoi pakottamaan taas. Jotenkin outoa! Olen ollut nyt sairaslomalla töistä ja minun veikkaukseni on se, että sieltä tämä on tullut. Siellä tulee päivittäin ikävää kiertoa lantion seudulle ja joudun paljon kurottelemaan sekä repimään.

Röntgenissä tuli varmuuden vuoksi käytyä, ei löytynyt mitään. Kaikki oli ihan kunnossa. Voisiko tämä olla jotain muuta jumia? Jotenkin turhauttavaa tuhlata rahojaan kaiken maailman hoitoihin.

^ Pakaran alueella on melkoisesti hermotusta, mutta tuossa tapauksessa kannattaisi myös hieroa alaselkä, jos sitä ei tehty. Alaselän alueella on ql, pitkät selkälihakset jne, mitkä saattaa tarjota jäykkyyttä ja kipua myös. Lisäksi esim kireät takareidet voivat tuoda hyvän lisämausteen alaselän kiputiloihin. Hieronnassa ois syytä vetästä jaloista kattoon saman tien. Monesti päädytään vaan helpottamaan kiputiloja, mikä ei tuo oikeita hoitotuloksia.

Teeppä pari lihastestiä, näistä molemmat jumisena aiheuttaa tuollaista

Nelikulmainen lannelihas (tämä menee enempi kyljen puolelle)
Trigger_Point_Therapy_Trunk_and_Spine-1_1024x1024.jpg

Voite tehostaa liikettä laittamalla venytettävän puolen jalan toisen eteen, alota varovasti ja jos tuntuu nopeesti kyljessä kiristystä vika on tässä

toinen on Gluteus Medius, tämä ilmenee lähinnä liikkuessa jolloin esim. kävellessä kipu jatkaa kasvuaan kunnes lepää hetken

View: https://www.youtube.com/watch?v=DDRURiy7Zx0

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
SI-nivelen parhaimmat tunnusmerkit.. Istut tai makaat ja kun nouset ylös niin selkä ihan jumissa, vääntää sua vinoon ja sattuu, vihloo ym. Mutta kun kävelet jonkin aikaa niin kipu ym. häviää melkein kokonaan. Itsekin käynyt Si-nivelen ollessa jumissa jopa mavettamassa ja kyykkäämässä koska kun kävelen salille niin kipu hävivää.

Moni kärsii tästä vaivasta tietämättään ja voi ilmetä vaan pienenä kipuna ja vihlontana mutta jos esim. talvella liukastuu ja pyllähtää perseelleen tai selälleen niin se voi aukaista lukon ja sit ihmetellään ku sen seurauksena selkä onkin parempi?

Mulla on myös tuo nelikulmainen lannelihas ( quadratus lumborum) aiheuttanut vaivaa niin että luulin että on joku fasettilukko, varsinkin mavea tehdessä veti lihakset ihan tukkoon sarjojen välissä. Moni hieroja hieroo sitä eri tekniikoilla mutta minun mielestä paras on kun vetää kaikilla sormilla kyljestä keskiselkää kohti asiakkaan maatessa mahallaan, silloin hieronta myös pakottaa lihaksen venymään ja olo helpottuu heti. Hieman on kivuliasta kylläkin. En löytänyt yhtään videota missä näin tehdään, jos löytyy niin postaan heti.

QL:ää voi ite lähteä yrittää aukomaan tällä keinoin

View: https://www.youtube.com/watch?v=OO0fZD7P7ko

Lonkankoukistajatkin ois hyvä aukoa sekä venytellä, koska ihan yhtälailla ne voi säteillä alaselkään kipua ja/tai vetää alaselän kireälle, jonka vuoksi kipuilee kyseiseltä alueelta.
Sekä kuten mainittu niin takareidet ja perselihat auki myös kunnolla... Sekä tietysti latsit, vetää yhtälailla kiristyessään alaselän notkolle, jolloinka se tietysti käy taas kovilla.

Viimeksi muokattu:
Tässä hiukan omaa tarinaa!

Eli joskus kevään lopussa alkoi imetä sellaista vittumaista jomotusta oikealla puolella alaselkää ja ajattelin silloin, että siellä on vain joku paikka pikkuisen jumissa. No varasin myöhemmin ajan hierontaan ja nyt on käsitelty pakarat, alaselkä, reiden ulkosyrjät ja kaikki mitkä voisi tuo jomotuksen aiheuttaa. Ei vaikutusta! Aloin sitten käymään kirolla ja fyssarilla. On väännelty ja käännelty eikä ole oikein vieläkään löytynyt helpotusta. Fyssarilla on aina hiukan helpottanut. Siellä esimerkiksi oli yksi sellainen testi, jossa pidin vasempaan jalkaa suorana ja laitettiin oikea jalka koukussa vasemman jalan päälle ja lähdettiin painamaan alas, niin joka ikinen kerta tämä oikea jäi aina vajaammaksi mitä toinen jalka. Siinä sitten vedeltiin jaloista ja kaikkea muuta, niin tuntui aina paremmalta.

Eiköhän tämä tuohon si-niveleen jotenkin liity? Sanotaan että välillä ei ole mitään ja välillä saattaa ilmetä aivan hetken aikaa jomotusta ja menee pois. Esimerkiksi yks päivä ei ollut pitkään aikaan ilmennyt mitään kunnes istuin sohvalla jonkin aikaa, niin alkoi pakottamaan taas. Jotenkin outoa! Olen ollut nyt sairaslomalla töistä ja minun veikkaukseni on se, että sieltä tämä on tullut. Siellä tulee päivittäin ikävää kiertoa lantion seudulle ja joudun paljon kurottelemaan sekä repimään.

Röntgenissä tuli varmuuden vuoksi käytyä, ei löytynyt mitään. Kaikki oli ihan kunnossa. Voisiko tämä olla jotain muuta jumia? Jotenkin turhauttavaa tuhlata rahojaan kaiken maailman hoitoihin.

Noniin! Kiitoksia kovasti neuvoista.

Ajattelin tuossa aamupäivällä että perkele annan vielä yhden mahdollisuuden alan ammattilaiselle. Tuttava suositteli terveystalolla toimivaa fysiatrin erikoislääkäriä. Siinä sitten heti paikalle saavuttua kyseli hiukan tietoja ja että mistä kiikastaa ja tehtiin nämä samat testit joita fyssari ja kiro teki eli selkä häntä päin ja kumarrukset ja sama istuen. Totesi sitten heti että joo nämä menevät aivan eri linjassa. Sitten pisti meikäläisen kulmaa vasten ja otin seinästä tukea ja hän duunaili siinä pienen hetken. Tuomio oli tämä: lantioluu pois paikoiltaan? Laittoi sen siinä sitten paikoilleen. Seisten ja istuen lantio reilusti kallistunut oikealle, harjojen korkeusero 5cm.

Ihmetteli kovasti että olen pystynyt toimimaan näinkin hyvin tämän vaivan kanssa jo tovin. Minulla vain heräsi kysymys, miten voi olla että fyssari tai kiro ei ole huomannut tätä vaikka ovat tehneet aivan samat testit?

Tulee lähinnä sellainen mieleen, ettei olisi ollut fysiatrin erikoislääkärillä pientä lapin lisää tuossa 5cm mitassa? Voinut olla vaikka 1-2cm, joka helposti jäänyt huomaamatta aiemmilta henkilöiltä.

Tulee lähinnä sellainen mieleen, ettei olisi ollut fysiatrin erikoislääkärillä pientä lapin lisää tuossa 5cm mitassa? Voinut olla vaikka 1-2cm, joka helposti jäänyt huomaamatta aiemmilta henkilöiltä.

No se voi kieltämättä juu olla.

Tässä puhutaan varmaan lonkkanivelestä tai SI-nivelestä? Miten fysiatri sen korjasi?

Mitä tulee siihen ettei fyssari tuota löytänyt, niin olen itse huomannut ja usein sanonut, että jokaisella asiantuntijalla on omat näkökulmansa, erikoisosaamisensa ja tapansa tutkia. Joskus vaatii valitettavan monta näkökulmaa, ennen kuin päästään oikeille jäljille. Toiset näkevät vain oireet ja pyrkivät hoitamaan niitä, toiset osaavat ns kaivaa syvemmältä.

Olisko tällaiseen arvoitukseen apua; Oikean puolen SI on aika ajoin lipsahdellu, mutta on pysynyt nyt muutaman kuukauden, mutta nyt vuorostaan vasen on kipuillut ja kuvan mukaan lantio on nyt suorassa!? (aikaisemmin oikean puolen laiton jälkeen on oikea puoli vähän jäänyt alas)
Huomaa kyllä selästä että liikkuu paremmin. Voikohan tuo oikea lonkka olla paikaltaan tai olisko oikea jalka vähän pidempi, kävellessä huomaa että vois olla.

Latest posts

Back
Ylös Bottom