Shellin V-power

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marek
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
7.4.2003
Viestejä
360
Muistan kun Shell mainosti kyseistä bensaa reilut puoli vuotta sitten. Ajattelin, että maksaa varmaan jotain 1-5senttiä enemmän kuin normi 95:nen. Havahduin tuossa Shellin ohi mennessäni että ***kele sehän maksaa n. 13senttiä enemmän kuin normaali 95:nen.
Onko joku kokeillut tuota bensaa. Kuluuko sitä muka vähemmän kuin "tavallista" bensaa?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jossain tredissä tästä oli jo vääntöä. Isä-ukon autossa bensiiniä kuluu noin litra puolitoista satkulla vähemmän jos käyttää v-poweria
 
Niin mikä auto kuluttaa toista litraa vähemmän tuota V-Poweria kuin jotain muuta?
 
Kiinnostas itseäkin, et onko mitään perää noissa vähemmissä kulutuksissa noiden kalliiden bensojen osalta. Siis jos puhutaa ihan normaaleista 1.3 - 2.0 litrasista perheautoista.
 
en usko että kuluttaa juurikaan vähempää. muutaman prosentin tehonlisäyksen saattaa saada.
 
Sellaista voisi vielä tuosta V-powerista kysäistä, että onko siitä mitään haittaa, jos on tankki puolillaan 98:a ja tankkaan siihen loput puolet tota V-poweria? Harvemminhan nyt kukaan täysin tyhjätankkista autoa menee tankkaamaan, mutta pitäskö ennemmin venaa että tankki on melkein tyhjä?
 
Minähän en mistään tiedä, mutta ainakaan minun mielestä ole mitään haittaa vaikka eri oktaanilukuja sekoittaisikin?
 
keskustelua asiasta löytyy täältä

Sellaista voisi vielä tuosta V-powerista kysäistä, että onko siitä mitään haittaa, jos on tankki puolillaan 98:a ja tankkaan siihen loput puolet tota V-poweria? Harvemminhan nyt kukaan täysin tyhjätankkista autoa menee tankkaamaan, mutta pitäskö ennemmin venaa että tankki on melkein tyhjä?

ei mitään haittaa. sama asia kuin sekottaisi laimeaan mehuun vahvaa mehua, makeaa mehua se silti on.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MUTU: periaatteessa jos pitkään ajaa muulla kuin vakio-oktaaniluvuilla, niin pitäisi sytytystä muuttaa.

Jokuhan tossa toisessa topikissa selitti, että uudet autot osaa mukautua. Jos auto ei osaa mukautua niin vaan tietty oktaanilukunen bensa on parasta useimmiten 95. Eli jos se ei mukaudu toi v-power ainoastaan huonontaan palamista.
 
MUTU: periaatteessa jos pitkään ajaa muulla kuin vakio-oktaaniluvuilla, niin pitäisi sytytystä muuttaa.

Eikös joissain biileissä oo se oktaani tunnistin?
ps. ^prkl too slow...
 
Ei muuten ole mitään mahdollisuuksia, että todellisuudessa tuossa autossa kulutus muuttuisi mainitsemallasi tavalla.
 
Ei muuten ole mitään mahdollisuuksia, että todellisuudessa tuossa autossa kulutus muuttuisi mainitsemallasi tavalla.

Sama. Joku hikinen parin pykälän oktaaniluokituksen nosto parantaisi tehoa jos:
-auto tajuaisi jollakin anturilla että siinä on nyt huippuhypersuperbensaa
-sytysennakko säätyisi useita asteita tuon tajuamisen jälkeen

Ja em. siis vain parantaisi auton tehoa sen jonkun hikisen 1%. Mitä ei kyllä tapahdu normiperheautossa ilman että joku manuaalisesti säätäisi ennakoita ja ruiskukarttoja.

Ja jos joku tuon säädön tekisikin, niin:
-joutuisi jatkossa ajamaan aina V-tyylin bensalla, jottei kone nakuttaisi
-edelleen paranisi vain auton tuottama maksimiteho, ei bensankulutus

Jos se isipapan Mersu on käytetty viripajalla välissä niin teho voi 1 tai 2 heppaa nousta. Muuten ainoa ilo kökötysbensasta on parempi nakutuksenkesto ja parantunut teho/paino suhde kun kyydissä on kevyempi lompakko. Jos Mersu ei nakuttanut aiemminkaan niin mitään iloa ei ole. Kaikista vähiten bensankulutukseen liittyvää.

-> isipappa Mersukuski puhuu paskaa tai sillä on erittäin vilkas mielikuvitus ja on ajellut reippaasti matalammilla kierroksilla saatuaan superpentsiiniä tankkiin.
 
Ei ne mersumiehen jutut välttämättä aivan tuulesta temmattuja ole , vaikkakin ehkä vahvasti liioiteltuja . Uudemmissa autoissahan palotapahtumaa säädetään aivan nakutuksen rajoille(nakutustunnistimen avulla..) , jotta saataisiin optimaalinen hyötysuhde. Ja kyllä se muutaman oktaaninkin ero aiheuttaa sen että sytytysennakkoa voidaan säätää aikaisemmalle(Jonka tekee siis moottorinohjaus..) Lisäksi moottorissa jossa on muuttuva venttiilien nousu/ajoitus niitäkin voidaan säätää . Otetaan esimerkiksi N-ryhmän Mitsubishi Evo ralliautot joilla osa kuskeista ajaa 98-pumppubensalla ja osa kisabensalla( kisabensa muistaakseni n.102 oktaanista ja kallista kuin synti..) tehoeroa kertyy kymmenkunta hevosvoimaa . Tosin totuuden nimessä täytyy sanoa että monella on dynamometrissä ajettu erikseen ohjelmat moottorinohjaukselle pumppu ja kisabensoille jotta kaikki hyöty saadaan ulos . Noin yleisesti lastutetuissa autoissahan kulutuksen mahdollinen lasku johtuu parantuneesta väännöstä .
 
300CE ei nyt niin uusi voi olla että siinä noita kaikkia tunnistushässäköitä yms. olisi. Jos vie vähemmän tota V-poweria niin sitten vie.
 
Paperilla kulutus voi pienentyä.

Bensassa on n J/l. Paremmassa bensassa on n+x J/l. Vähemmän kasoa, sama energia, samat kierrokset = pienempi kulutus.

Vaan kuinka lie käytännössä.
 
itkekää mitä itkette, fakta vaan on että eri bensoilla auton kulutus VOI muuttua hyvinkin selvästi

Yhtä hyvillä perusteilla kuin sinäkin sanoit oman kommenttisi, vastaan että PASKAPUHETTA!
 
Zone-sarja -42%
Xantia Activa:lla ajeltiin Alastaron radalla ja kaveri väitti moneen otteeseen, että auto lähettää ihan eri tavalla 99-oktaanisella.

Tiedä sitten. (Kulutuksesta ei hajua)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom