Sheikkeri hakusessa

Päivää !

Tietäiskö kukaan Helsingin keskustan liepeillä jonkin sortin kauppaa, josta saisi ostettua hyvän sheikkerin (treenin jälkeistä palautusjuomaa & iltaprotskudrinkkiä varten, of course) ? Ei oikein tahdo löytyä mistään perusmarketeista tuollaisia... nykyinen käytössä oleva sheikkeri on aivan liian pieni (vähän yli 3 dl), eli olisi hakusessa isompi kapistus (6 - 8 dl). Ja tietysti sellainen jossa on kiinni kierrettävä, tiivis ja kunnolla paikallansa pysyvä kansi ettei pääse soosit roiskumaan pitkin seiniä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lisäravinnekaupoista löytyy. Ei välttämättä kierteellä, mutta kunnollisella painettavalla korkilla silti.

Mä olen jo vuosia käyttänyt feeliksin viiden desin suolakurkkutölkkiä, paremmaksi ei sheikkeri mun mielestä voi mennä. Hinta 1,60€ lähimmässä alepassa täytteineen (täyte kannattaa poistaa ennen käyttöä) :jahas:

Jokaisen suuremman luokan kaupan, eli prismojen ja citymarkettien, lisäravinnehyllyltä löytyy.

Mä tilasin pakkiksen nettikaupasta ja kyllä siellä jauhot ja vesi sisällä pysyy...

Jyväbroileri sanoi:
Lisäravinnekaupoista löytyy. Ei välttämättä kierteellä, mutta kunnollisella painettavalla korkilla silti.
Onko tollasia normishekkereitä olemassa, jossa se korkki ois kierteellä? Siis ei mitään juomapulloa vaan sheikkeri. Kyllä sitä ihan säännöllisesti ainakin kerran kuussa tulee ravisteltua palautusjuomat pitkin keittiötä...

Kimple sanoi:
Onko tollasia normishekkereitä olemassa, jossa se korkki ois kierteellä? Siis ei mitään juomapulloa vaan sheikkeri. Kyllä sitä ihan säännöllisesti ainakin kerran kuussa tulee ravisteltua palautusjuomat pitkin keittiötä...

Eipä ole vielä kävellyt vastaan Suomessa, samaa on pohdittu täällä aikaisemminkin. Eri merkkiset sheikkerit on yleensä samalta valmistajalta ja malli täsmälleen sama. On se ihme ettei kukaan ole vielä tajunnut tehdä sheikkeriä kierrekorkilla :david:

keijo s sanoi:
Mä olen jo vuosia käyttänyt feeliksin viiden desin suolakurkkutölkkiä, paremmaksi ei sheikkeri mun mielestä voi mennä. Hinta 1,60€ lähimmässä alepassa täytteineen (täyte kannattaa poistaa ennen käyttöä) :jahas:
Voi peräsuoli mikä sheikkeri :lol2: kaskun ei tonnikala purkki :lol2: No pää-asia notta toimii......

Raejuusto sanoi:
Eri merkkiset sheikkerit on yleensä samalta valmistajalta ja malli täsmälleen sama.
Niin on juu, mutta ne saatanan pelsepuubit oli menny tärveleen varmaan jonkun muotin ja nyt joku spede on tehny niistä hintsun verran eri kokoisia mitä aikasemmin. Vituttaa hiukka kun on kaappi täynnä sheikkereitä(vanhaa ja uutta mallia) ja se ero on niin mitätön, mutta taas riittävän iso silloin kun menne "korkit" sekaisin ja oikein kunnolla sheikkaa, poikkeuksetta joka toinen kerta on vuoto...joskus oikein saatanallinen, notta on kattoo myöten kämppä litkussa
:curs:

Raejuusto sanoi:
Eipä ole vielä kävellyt vastaan Suomessa, samaa on pohdittu täällä aikaisemminkin. Eri merkkiset sheikkerit on yleensä samalta valmistajalta ja malli täsmälleen sama. On se ihme ettei kukaan ole vielä tajunnut tehdä sheikkeriä kierrekorkilla :david:

Itse asiassa tällä hetkellä sheikkerin virkaa toimittava viritys on kierrekannella, mutta se vaan jurppii kun tää on tilavuudeltaan aivan liian pieni (vähän yli 3 dl). Tätähän ei tosin ole tarkoitettu mihinkään lisäravinnehormoonitouhuun :D kun tää on Nescafe Ice Coffee Shaker... sain ilmaiseksi joltain ihme messuilta... heh.

mun mielestä erittäin suurta virkaa sheikkerissä näyttelee se verkko. Joskus jääny kotiin ja salilla vatkailee palkkaria ja ihmettelee kun ei sekoa.....

onneksi nykyään palautusjuomat on instantoitu helposti sekoavaan blah blah... mutta: ei se nyt NIIN tärkeä ritiläkään ole... kunhan pysyy sheikkerissä kansi kiinni (tähän kannattaa kiinnittää huomiota sheikkeriä ostaessa)

Tylerd sanoi:
mun mielestä erittäin suurta virkaa sheikkerissä näyttelee se verkko. Joskus jääny kotiin ja salilla vatkailee palkkaria ja ihmettelee kun ei sekoa.....
Ei helvetti... Voisitko nyt kertoa tarkemmin, että miksi se proteiini ei sekoitu ilman ritilää? Itse heitän sen ritilän aina huitsin vittuun, koska sillä ei tee yhtään helvetin mitään. :jahas:

Nyt jumalauta hei, te käytte salilla ja itkette siitä, kun ette saa yhtä helvetin jauhoa sekaisin sheikkerissä?

Tässä ohjeet ratakiskosta väännettynä:

1. Laita himassa sheikkeriin tarvittavat jauhot. Heitä ritilällä vaikka koiraa.
2. Treenin jälkeen ota sheikkeri pois repusta. Jos et ota sheikkeriä pois repusta, näytät hassulta kun juot palautusjuomaasi. Lisäksi veden laskeminen reppuun voi päättyä ikävästi.
3. Ota sheikkerin kansi pois. Sekin helpottaa huomattavasti veden saamista sheikkeriin.
4. Laske hanasta kylmää vettä jauhojen päälle sellaisella kohtuullisella paineella.
5. Laita kansi KIINNI!
6. Pidä toisella kädellä kantta sheikkerissä kiinni, ja ravista sitä perkeleen sheikkeriä kovempaa kuin brittiläinen au-pair.
7. Hakkaa tarvittaessa kevyesti sheikkerin pohjaan, jos jauhot meinaa jäädä möykyksi pohjalle.
8. Ravista lisää
9. Toista tarvittaessa kohdat 7 ja 8! Jos et ole vielä tehnyt kohtaa 2, on nyt korkea aika tehdä se. Jos toistat kohdan 4 liian monta kertaa, saat palautusjuoman syliisi. Jos toistat "mustankissanpaksutposket" 18 kertaa peräkkäin sekoamatta sanoissa, olet kova jätkä.
10. Avaa suu
11. Juo palautusjuoma
12. Laita kansi kiinni
13. Pue ja mene kotiin

Kierrekorkilla olevia sheikkereita on kylla saatavilla. Ja itsella on sellainen kaytossa nytten. Tosin parempana pidan painettavalla korkilla olevaa sheikkeria.

Ritilaa olen aina kayttanyt. Mutta nyt pitaa koittaa ilman, kun tuli hyvat ohjeet.

Using Sheiker for Dummies by Tomi :D

Jooh.. Aika turha toi ritilä, en ole enää käyttänyt aikaan.

Itse sekottelen juomat kokonaan valmiiksi ennen salille lähtöä, ehtii liueta siinä tunnin aikana täydellisesti. Pari kertaa vaan levähtänyt reppuun, sen takia käärinkin sheikkerin nykyään varoiksi muovipussiin.

Näitä yleisimpiä "virallisia" sheikkereitä on muuten kahta eri mallia. Näissä uudemmissa on siinä kansiosan korkissa semmonen härän pään tyylitelty figuuri logo, ja menevät tiiviimmin kiinni kuin edeltäjät.
Ite laitan treenin jälkeen sheikkeriin ekaksi veden, ja sitten vasta purut, niin ei jää hitustakaan sinne alareunaan pyörimään.
Yleensä olen heittänyt sen ritilän menemään, mutta nykyinen drinksu ei meinaa sekottua ilman sitä. Kyseessä on ihan laadukas juoma, eli ei pitäis siitäkään olla kiinni.

edit: Tylerd tuolla jo näköjään kirosikin näitä uusia ja vanhoja, tai lähinnä niiden ristytyksiä. Siitä korkin logosta ne tosiaan erottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom