Serge Nubret Pump Training

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J..
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä nyt täytyy vaan nöyränä kuunnella jos on natuna painettu 178 pitkään varteen 96kg paino ja rasvat pyörii jossain 5% paikkeilla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saat toki olla eri mieltä, mutta siinä paljastuu vain se, miten vähän tunnet tätä aihetta. Kaiken keskipiste on se hypertrofia, joka on se mekanismi, joka yksinkertaistettuna kertoo lihakselle, että pitää kasvaa suuremmaksi ja vahvemmaksi, jotta pystyy kantamaan suurenevaa kuormaa. Se on se mihin lihaksenkasvatus on aina perustunut, ja perustuu vastakin. Se, että se toimii, että se jyllää kehossa, sen indikaattori on se pumppi, joka oikeasti tehtynä johtuu siitä, että ko. lihaksen aineenvaihdunta pörrää ylikierroksilla, ts. lihaksessa on mittaansa nähden ylimääräistä verta, joka tuo sinne lihakseen ylimääristä ravintoainetta, korjatakseen sen lihaksen rasituksesta johtuvat kulumat vahvemmaksi kudokseksi. Ihan vaan hiukan pyöristellen ja yksinkertaistaen se menee näin, ja jos joku on keksinyt tämän osan ihmisen biologiasta uusiksi, niin siitä sopii esittää tutkimukset alleviivausten kera..😁
Jos pumppi olisi merkittävin hypertrofian indikaattori, niin 1-10kg käsipainosarjalla ja muutamalla vastuskuminauhalla voisi rakentaa huipputason lihasmassan. Kyllä se yksisteen on vähän kuin erektio eli vain hetkellinen tila, vaikka sitäkin tarvitaan yhtenä elementtinä. Mekaaninen kuorma = voimakas lihastensio on tutkitusti merkittävin elementti.
 
Kuten sanoin: Jos on aikuinen, jos on treenitaustaa ja vetää pro bodarin treeniä, mutta 171 senttisenä painaa vain ~70 kiloa, niin mikä olikaan se aloituspaino? Oletko ollut joskus 25 kiloinen aikuinen? 35 kiloinen aikuinen?
Classic bodybuildingissa tällä pituudella painoraja on 73kg.
Kuten sanoin, minä painoin armeijan jälkeen alle kympin rasvaprosentilla 56 kiloa, ja siihen samaan runkoon on lisätty 40 kiloa lihaa treenaamalla ensimmäiset 10 vuotta kuin mikä tahansa saliapina, sitten 10 vuotta vähän paremmilla ohjelmilla ja tekniikoilla, sitten 10 vuotta jo melko kohtuullisilla toimivilla metodeilla, koko ajan naturaalina, pelkillä prode-aminohappo-lisäravinteilla.
Niin eli oot 49-vuotiaana 96kg, 10% rasvoilla, 178cm pituudella. Laitahan kuvaa tästä kunnosta ennenkun kukaan uskoo sua.
Ja joo, palautumiskykyä pystyy kehittämään, doupilla, hyvinkin paljon. Naturaalina hyvin hyvin vähän, paljon lähinnä brosciensen mukaan, koska tietyillä tahoilla on tarve puolustella täysin järjenvastaisia treenimääriä valehtelemalla..
Palautumiskykyä pystyy kasvattamaan myös naturaalina, kun vaan tekee. Ihminen ei oo niin heikko organismi kuin luulet.
Älä ymmärrä väärin, en minä mitään pahaa tarkoita, vaan ihmettelen. On tosi kovia 70 kiloisia bodareita, joilla on huikeat lihasmassat, mutta he ovat yleensä sellaisia 140-150 senttisiä, joiden lähtöpaino on ollut luokkaa 40 kiloa kuivana.. 😄
Franco Columbu oli 165cm ja 85kg. Sekä veti douppia niin perkeleesti. Nyyssölä oli alle 70kg uransa alussa kun sijoittui hyvin kisoissa, hänelläkin pituus taisi olla 170cm luokkaa.

Lopetahan hyvä mies jo tuo hourailu. Mikä tarve sulla on lähteä dumaamaan toisen treeniä jos se toimii hänelle?
 
Classic bodybuildingissa tällä pituudella painoraja on 73kg.

Niin eli oot 49-vuotiaana 96kg, 10% rasvoilla, 178cm pituudella. Laitahan kuvaa tästä kunnosta ennenkun kukaan uskoo sua.

Palautumiskykyä pystyy kasvattamaan myös naturaalina, kun vaan tekee. Ihminen ei oo niin heikko organismi kuin luulet.

Franco Columbu oli 165cm ja 85kg. Sekä veti douppia niin perkeleesti. Nyyssölä oli alle 70kg uransa alussa kun sijoittui hyvin kisoissa, hänelläkin pituus taisi olla 170cm luokkaa.

Lopetahan hyvä mies jo tuo hourailu. Mikä tarve sulla on lähteä dumaamaan toisen treeniä jos se toimii hänelle?
Nyyssölä ei kyllä ole lähelläkään 170cm. Kisapainojen vertaaminen toki ns. normikuntoihin on vähän hataraa, kun sitä painoa lähtee 10% rasvoista vielä rasvakilojen lisäksi useita kiloja nesteistä, kun kisakuntoon vedetään. Ja mitä perussaleilla porukkaa näkee, niin kyllähän hyvin harvassa on joitain kisaajia lukuunottamatta ne 10% rasvoissa pysyttelevät tai olevat miehet, ainakaan joilla yhtään näkyvämmin lihasta olisi. Se on jo aika kireä kondis kuitenkin. Tietenkin ns luontaiset langanlaihat ajokoirat voi olla normitilassaan jo 10% rasvoissa, mutta kovin esteettinen näky se ei toki ole.

Mutta joo jos oikeasti olisi 178/96 10% BF niin kuvia olisi kiva nähdä.
 
Viimeksi muokattu:
Ne kymppirasvat oli silloin kun intistä oli päästy, siihen päälle pakattu 40kg lihasta nii se on laskenu rasvat sinne lähemmäs viittä.
 
Kyllä nyt täytyy vaan nöyränä kuunnella jos on natuna painettu 178 pitkään varteen 96kg paino ja rasvat pyörii jossain 5% paikkeilla.
Koetahan nyt käsittää: Armeijan jälkeen rasvaprosentti oli 100% varmuudella alle kymmenen, koska verisuonet pullotti sixpacissakin, ja säikeet näkyi joka lihaksessa. Ts. sitä se armeijan ruoka teettää, ja motivoiva liikunta, piste. Noin 50-55 vuotiaana, noin parinkymmenen treenivuoden jälkeen RASVATON paino oli 96 kiloa. Koska painosta on otettu rasvan osuus pois, enkä ole kasvanut pituutta, niin lyhyen matematiikan mukaan painoero 19v-50/55v on lihasmassan lisäystä. Oliko vaikee? 20 kiloa per vuosikymmen, onkos tuo nyt paljon? 2 kiloa vuosi, määrätietoisella treenillä, mitä hä? Mahdotonta uskoa, kun itse kehittyy vain grammoja vuodessa? Eikös tuo ikään kuin todista sen pointin, ts. väitin tuossa, että kannattaa treenata sitä lihasmassaa kyytiin, eikä kyydistä pois treenaamalla hullun määrän liikaa?

Silleen aikuisten oikeasti, ensimmäisiä ohjeita mitä koskaan sain kuntosalilla, Gold's gym Matinkylä. oli että älä treenaa liikaa, koska liika treenaaminen pikemminkin syö lihasmassaa, kuin kehittää sitä. Sen kertoi eräs J. Rännälä, sama heppu joka neuvoi mm. Marko Savolaista, jotta Marko treenaa niin, että sitä lihaa myös syntyy ja jää kyytiin. Minä olen ihan täysin syytön siihen, että sain hyviä neuvoja heti harrastuksen alussa, se johtui siitä, että ko. gymillä treenasi käytännössä koko suomen kärki, päivittäin oli tusinan verran heppuja, joilla oli SM kultaa jonkin vuoden jostain painoluokasta. Jännä miten siinä oppii, kun ei ole somea, jossa idiootit kirjoittaa paskaa ja antaa paskoja neuvoja? Silloin ei kuunneltu Nyyssölöitä tai Sireeneitä, silloin seminaaria piti Leinon Jarit jne. Ts, onko se jotenkin minun vikani, että minua opasti oikeasti asioista tietävät, ja teitä opastaa broscienceen luottavat pölvästit? :ROFLMAO:
 
Koetahan nyt käsittää: Armeijan jälkeen rasvaprosentti oli 100% varmuudella alle kymmenen, koska verisuonet pullotti sixpacissakin, ja säikeet näkyi joka lihaksessa. Ts. sitä se armeijan ruoka teettää, ja motivoiva liikunta, piste. Noin 50-55 vuotiaana, noin parinkymmenen treenivuoden jälkeen RASVATON paino oli 96 kiloa. Koska painosta on otettu rasvan osuus pois, enkä ole kasvanut pituutta, niin lyhyen matematiikan mukaan painoero 19v-50/55v on lihasmassan lisäystä. Oliko vaikee? 20 kiloa per vuosikymmen, onkos tuo nyt paljon? 2 kiloa vuosi, määrätietoisella treenillä, mitä hä? Mahdotonta uskoa, kun itse kehittyy vain grammoja vuodessa? Eikös tuo ikään kuin todista sen pointin, ts. väitin tuossa, että kannattaa treenata sitä lihasmassaa kyytiin, eikä kyydistä pois treenaamalla hullun määrän liikaa?
Varmasti voisit vaikka laittaa kuvan tai pari nykykunnosta sitten, niin uskotaan sua. Ja varmasti myös tiedostat että se treeni mikä toimii sulle, ei välttämättä toimi mulle? Ihmiset kun katsos ovat yksilöitä.
 
Varmasti voisit vaikka laittaa kuvan tai pari nykykunnosta sitten, niin uskotaan sua. Ja varmasti myös tiedostat että se treeni mikä toimii sulle, ei välttämättä toimi mulle? Ihmiset kun katsos ovat yksilöitä.
Mielenkiintoista, että sinua kiinnostaa kuusikymppisen ukon poseerauskuvat, mutta kun kaveri sanoo treenanneensa vuosia kuten Nubret, ja painavansa silti noin 70 kiloa, niin ei kiinnosta yhtään? Lienet jonkinlainen perverssi? Aika jännä, ja kaikki mitä minä olen sanonut, pohjautuu siihen, että siitä treenistä, mistä täällä foorumilla kovasti puhutaan, pitäisi olla myös tulosta. SItten kun joku, esim. minä mainitsen, että sen treenin optimointi voisi olla parempi idea kuin joidenkin 70-luvun gurujen hullut volyymiohjelmat, niin minä olen se paha ihminen tässä farssissa? Mitä jos puhaltaisit elimeen, jos edes osaat? :ROFLMAO:
 
Mielenkiintoista, että sinua kiinnostaa kuusikymppisen ukon poseerauskuvat,
Jos väität olevasi 178cm, 96kg, kuusikymppinen ja alle kympin rasvoissa, todellakin kiinnostaa, koska muuten puhut täyttä paskaa.
mutta kun kaveri sanoo treenanneensa vuosia kuten Nubret,
Sanoinko näin? Sanoin tietääkseni treenanneeni pitkään mutta tällä tyylillä nyt kolmisen kuukautta ja tuloksia on tullut?
Lienet jonkinlainen perverssi?
Totta vitussa olen, mutta naisten kanssa.
Aika jännä, ja kaikki mitä minä olen sanonut, pohjautuu siihen, että siitä treenistä, mistä täällä foorumilla kovasti puhutaan, pitäisi olla myös tulosta.
Joillain on, joillain ei.
SItten kun joku, esim. minä mainitsen, että sen treenin optimointi voisi olla parempi idea kuin joidenkin 70-luvun gurujen hullut volyymiohjelmat, niin minä olen se paha ihminen tässä farssissa?
Kyllä olet. Jos en kysynyt sulta mitään, pidä mölinäsi omana tietonasi. Sama kuin jehovantodistajilla tai vegaaneilla.
Mitä jos puhaltaisit elimeen, jos edes osaat? :ROFLMAO:
Miksi mä sinne puhaltaisin, eikös niitä yleensä imetä ja nuolla? Vai mikäs pervesio tää on? Kerro ihmeessä lisää!

E. Minne oot kadonnut koronaketjusta? Sua kaivataan sinne viihdyttämään!
 
Eihän tuossa ilmeisesti puhuttu edes 96-kilosta 10% rasvoissa, vaan 96kg rasvattomasta massasta 178cm varressa. Eli vielä reilusti hurjemmasta lihasmassasta. Tuon Robozin viimeisimmän postauksen mukaan.
 
Eihän tuossa ilmeisesti puhuttu edes 96-kilosta 10% rasvoissa, vaan 96kg rasvattomasta massasta 178cm varressa. Eli vielä reilusti hurjemmasta lihasmassasta. Tuon Robozin viimeisimmän postauksen mukaan.
Katos joo. No, sittenhän mua kiinnostaa vielä enemmän nähdä millainen mörkö Roboz on.
 
Vertailuna Coleman pitempänä voitti pro kortin 91 pienemmällä lihasmassalla. Että ei robozin tartte ihmetellä jos joitain kiinnostais kuvia nähä fysiikasta.
 
Ketjun alkuperäiseen aiheeseen aiheeseen: siinä esim. PRB on oikeassa, että pumppi ei tosiaan ole oikein missään roolissa lihaskasvussa (sen aktiivisen proteiinimassan lisääntymisessä) nykyisen näkemyksen mukaan. Riittävä sarjatiukkuus ja mahdollisimman suuri kuormitus lihasjännityksessä (mieluusti venytyksessäkin) ovat ne tärkeimmät.

Oli miten oli niin uskokoon kukin mihin haluaa. Se on vähän hankala aihe tutkittavaksi tuo fyysisen kuormituksen vaikutukset keskushermostoon lyhyellä tai varsinkin pitkällä aikavälillä. Eihän kaikki usko burnoutiin tai huippu-urheilussa ylikuntoonkaan. Kevennykset myös olisi turhia fyysistä suorituskykyä kehittäessä, jos hermostollinen palautuminen ei olisi pullonkaula. Kyllähän suurin osa ikänsä urheillesta saati kroppansa fyysisellä kuormituksella sekottaneista tietää käytännössä miten asia on. Mutta jatkakaa.
Siis kenen mielestä hankalaa? Jos neurotutkijat ja liikuntafysiologit (mm. Trexler, Henselmans) kertovat tutkimustuloksista ja että "cns fatique" on sekoitettu todellisuudessa muihin mm. biokemiallisiin muutoksiin, niin oletko tosissasi, että maallikkojen arvailut syistä ovat validimpia perusteita? Että pakkohan maan on olla litteä, kun kävellessä siltä tuntuu! Siitä uskomisesta tässä on tarkoitus päästä eroon.
Keventämisen fysiologisen tarpeen syy voi olla ihan muualla kuin cns-uupumisessa.
 
Jos väität olevasi 178cm, 96kg, kuusikymppinen ja alle kympin rasvoissa, todellakin kiinnostaa, koska muuten puhut täyttä paskaa.

Sanoinko näin? Sanoin tietääkseni treenanneeni pitkään mutta tällä tyylillä nyt kolmisen kuukautta ja tuloksia on tullut?

Totta vitussa olen, mutta naisten kanssa.

Joillain on, joillain ei.

Kyllä olet. Jos en kysynyt sulta mitään, pidä mölinäsi omana tietonasi. Sama kuin jehovantodistajilla tai vegaaneilla.

Miksi mä sinne puhaltaisin, eikös niitä yleensä imetä ja nuolla? Vai mikäs pervesio tää on? Kerro ihmeessä lisää!

E. Minne oot kadonnut koronaketjusta? Sua kaivataan sinne viihdyttämään!
Kaipailet minua sinne foliohattuidioottien kansoittamaan korona- ketjuun? Mitä sinne hyödyttää kirjoittaa, kun asetelma on koko ajan sama. Foliohattuidiootit pelkäävät rokotteita ihan turhaan, eivät usko mihinkään mitä virallinen tieto kertoo jne. samaa paskaa sivulta toiselle, Silti teillä ressukoilla siellä ei ole ainuttakaan todistetta ainoankaan väitteen tueksi, pelkkää lapsen tasolle jääneiden puskahuutelua, denialismia, typeryyttä. On antoisampaa väitellä pihan rakkien kanssa, ne sentään heiluttaa häntää kun niille juttelee..:ROFLMAO:
 
Eihän tuossa ilmeisesti puhuttu edes 96-kilosta 10% rasvoissa, vaan 96kg rasvattomasta massasta 178cm varressa. Eli vielä reilusti hurjemmasta lihasmassasta. Tuon Robozin viimeisimmän postauksen mukaan.
Mikä tässä on niin kovin vaikeaa? Alipainoisena armeijan jälkeen 56 kiloa, siitä parikymmentä vuotta voimailua noin 2 kiloa lihasta per vuosi, se on teidän mielestänne tekemätön paikka, kun ette itse kasva kuin grammoja vuodessa? Se on juuri se pointti, kun treenaa oikein, lihas kasvaa, kun väittelee netissä ja luulee tietävänsä, lihas ei sillä kasva. Voitte verrata Colomboon, Nyysssölään, keneen tahansa, kun ei järki riitä tajuamaan, että lähtöasetelmakin on jo eri. Miksi jokaisesta ei tule kehonrakentajaa Olympia- lavalle? Siksi, koska ne pulleat paksut lihakset syntyy vain osalle porukasta, ja usein ne edellyttää, että henkilö on rakenteeltaan sirotekoinen, ts. pienet nivelet = massa näyttää suuremmalta. Entä jos on rakenteeltaan kuten valmetin traktori? Raskastekoinen ja isot nivelet jne.? Vaikka sitä lihasta olisi, se ei näytä miltään. Jokaisella salillä näkee heitä..Ja edelleen suurempi ihme on se, että vaikka treenaa kuin Nubret, pysyy noin 70 kiloisena. :LOL:
 
Ketjun alkuperäiseen aiheeseen aiheeseen: siinä esim. PRB on oikeassa, että pumppi ei tosiaan ole oikein missään roolissa lihaskasvussa (sen aktiivisen proteiinimassan lisääntymisessä) nykyisen näkemyksen mukaan. Riittävä sarjatiukkuus ja mahdollisimman suuri kuormitus lihasjännityksessä (mieluusti venytyksessäkin) ovat ne tärkeimmät.


Siis kenen mielestä hankalaa? Jos neurotutkijat ja liikuntafysiologit (mm. Trexler, Henselmans) kertovat tutkimustuloksista ja että "cns fatique" on sekoitettu todellisuudessa muihin mm. biokemiallisiin muutoksiin, niin oletko tosissasi, että maallikkojen arvailut syistä ovat validimpia perusteita? Että pakkohan maan on olla litteä, kun kävellessä siltä tuntuu! Siitä uskomisesta tässä on tarkoitus päästä eroon.
Keventämisen fysiologisen tarpeen syy voi olla ihan muualla kuin cns-uupumisessa.
Et siis tiedä, että se pumppi on indikaattori sille, että lihaksessa tapahtuu jotain, sen verenkiertoa on lisätty treenillä? Ei se pumppi itsessään mitään tee, vaan se aineenvaihdunnan lisäys, joka sen pumpin aiheuttaa. Kuvaa toki hyvin sitä älykkyyden määrää, joka täällä tietäväisenä päätään aukoo, itseasiassa. Treenin tarkoitus on maksimoida hypoertrofia, koska ilman hypertrofiaa ei ole lihaskasvua, koska sana merkitsee kirjaimellisesti sitä, miten lihas kasvaa vastaamaan kasvanutta rasitusta. Jotta saavutettaisiin maksimaalinen hypertrofia, siihen ei riitä mikään perinteinen runkkupenkki jne. perseily, vaan pitää tietää mitä tekee. Sitten kun tekee kuten setä neuvoo, huomaa sen eron, ja sen huomaa vitun varmasti.

Eräs tuttu sattui treeniin samaan aikaan, teki ensin tasapenkkiä, sitten vinopenkkiä, treenaillut jo vuosia ts. osaa homman kuin pakkislainen. Selitin sitten vinopenkkiin uuden tekniikan, ts. muuten sama, mutta hitaat laskut ja venytys painon alla, hiukan kevyempi kuorma ja enemmän toistoja per sarja jne. Kysyin sitten viikon päästä, että huomasitkos mitään sen vinopenkin jälkeen? Kysyi, että tarkoitatko sitä tuskaa ja repivää kipua rintalihaksissa? Kysyin, että tiedätkös mistä se johtuu? Se johtuu siitä, että sillä lihaksella on tehty jotain, mihin se ei ole tottunut, ts. vaikka vinopenkki on tuttu liike ja muutokset pieniä, niin vaikutus olikin yllättävän suuri..:ROFLMAO:
 
Kaipailet minua sinne foliohattuidioottien kansoittamaan korona- ketjuun? Mitä sinne hyödyttää kirjoittaa, kun asetelma on koko ajan sama. Foliohattuidiootit pelkäävät rokotteita ihan turhaan, eivät usko mihinkään mitä virallinen tieto kertoo jne. samaa paskaa sivulta toiselle, Silti teillä ressukoilla siellä ei ole ainuttakaan todistetta ainoankaan väitteen tueksi, pelkkää lapsen tasolle jääneiden puskahuutelua, denialismia, typeryyttä. On antoisampaa väitellä pihan rakkien kanssa, ne sentään heiluttaa häntää kun niille juttelee..:ROFLMAO:
Äläpä yleistä, idiootti. Sua kaivataan sinne viihdyttämään. Toisaalta, viihdytät sä täälläkin.
 
Ja edelleen suurempi ihme on se, että vaikka treenaa kuin Nubret, pysyy noin 70 kiloisena. :LOL:
Laitahan nyt se kuva millainen mörkö sä oot.
 

Liitteet

  • IMG_4355.jpg
    IMG_4355.jpg
    113,5 KB · Katsottu: 205
Mikä tässä on niin kovin vaikeaa? Alipainoisena armeijan jälkeen 56 kiloa, siitä parikymmentä vuotta voimailua noin 2 kiloa lihasta per vuosi, se on teidän mielestänne tekemätön paikka, kun ette itse kasva kuin grammoja vuodessa? Se on juuri se pointti, kun treenaa oikein, lihas kasvaa, kun väittelee netissä ja luulee tietävänsä, lihas ei sillä kasva. Voitte verrata Colomboon, Nyysssölään, keneen tahansa, kun ei järki riitä tajuamaan, että lähtöasetelmakin on jo eri. Miksi jokaisesta ei tule kehonrakentajaa Olympia- lavalle? Siksi, koska ne pulleat paksut lihakset syntyy vain osalle porukasta, ja usein ne edellyttää, että henkilö on rakenteeltaan sirotekoinen, ts. pienet nivelet = massa näyttää suuremmalta. Entä jos on rakenteeltaan kuten valmetin traktori? Raskastekoinen ja isot nivelet jne.? Vaikka sitä lihasta olisi, se ei näytä miltään. Jokaisella salillä näkee heitä..Ja edelleen suurempi ihme on se, että vaikka treenaa kuin Nubret, pysyy noin 70 kiloisena. :LOL:
Ei se lihaskasvu ole tasaista. Varmaan 5 edes sinnepäin optimaalista treenivuotta (treeni ja ravinto lihaskasvun kannalta) niin yksilö saavuttaa jo 80-90% siitä lihaskasvupotentiaalistaan mitä on ja se loppu on sitten sitä hidasta puurtamista eikä se ole enää niin merkittävää. Otat kevyitä kuureja ja taas vuoden pari kehityt ja taas tasaantuu. Sitten vaaditaan enempi ja enempi jne.

Miksi sinä tartut täällä johonkin foorumilaisiin. Minulla itsellä ei ole edes hypertrofia päätavoitteena tälläkään hetkellä, mutta on sitä jaksottain tullut tehtyä treenihistorian aikana. Lahjoja nyt ei pahemmin ole ollut tai ole touhuun ja olisin kyllä muutamaan kiloon vuodessa tyytyväinen jo, vaikka lifetime natuus on taaksejäänyttä. Tuolla mainitsemallasi lihasmassallasi olisit isompi kuin amatööripuolen classic physique kisaajat SM-tasolla. Veikkaan että on melko lahjakkaita joukossa ja kaikki mahdolliset keinot käytössä.
 
Back
Ylös Bottom