Seppo Räty!

Voihan se olla, että valmentajat on päivitetty, eikä uudet anna pojille ruokaa millä kasvaa. :) Pitää mahtua kalsarimainosten muottiin, että saadaan rahaa. Mitenköhän Räty olisi soveltunut tällaiseen H.Haatainen tapaisiin muikistelumainoksiin?

Ohi aiheesta menee, mutta huomasko kukaan siinä lyhyessä Rädyn haastattelussa Nelosella, että sillä on iskenyt jonkin sortin keripukki. On sillä mun mielestä ollut useampi hammas suussa ennen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
inflames sanoi:
Ohi aiheesta menee, mutta huomasko kukaan siinä lyhyessä Rädyn haastattelussa Nelosella, että sillä on iskenyt jonkin sortin keripukki. On sillä mun mielestä ollut useampi hammas suussa ennen.
7päivässä oli kuva ja aika lahjakkaasti oli hampaat kadonnut. on sillä ollut hampaat ennen suussa tai siis useampi ku nyt :)

Liekkö ollu tässä aikasemmin jo, mutta minkä ikänen mies Räty on?
Tainnut tosiaan Sepolle karamelli maistua, oli sellanen pepsodent-hymy. :)

inflames sanoi:
Liekkö ollu tässä aikasemmin jo, mutta minkä ikänen mies Räty on?
Tainnut tosiaan Sepolle karamelli maistua, oli sellanen pepsodent-hymy. :)
syntynyt v1962

Tuo penkkivideo oli kyllä mahtava. Äijällä ei kädet liikkunut ollenkaan :)

Itekkään aina niin täysin puhtaalla tee, kun en oo mikäään kisaan valmistautuja, mutta...
Tuo oli jo kyllä enenmmän, kuin runkkupenkki.

Juu on kyllä tuo Ulliksen penkki sitten jo niin totaalinen runkkupenkki että ei taida olla hyötyä missään lajissa tollasesta. Tank Abbottin ja Manuel Martinezin pompauttelut nyt vielä ymmärtää, mutta tossa ei ollut edes sitä räjähtävyyttä.

Onko muuten kenelläkään mitään kunnollista kuvaa Seppo Rädystä? Kun googlen kuvahaulla ei oikeen mitään kunnollisia löytynyt.

Deat sanoi:
Juu on kyllä tuo Ulliksen penkki sitten jo niin totaalinen runkkupenkki että ei taida olla hyötyä missään lajissa tollasesta.
Tossa nyt sentään oli jalat lattialla, joten kädet taipui ees vähän ala-asennossa. Oon nähnyt samaa tyyliä jalat penkillä, siinä ei tartte laskea tankoa yhtään.

neutraali sanoi:
no ei sillä penkki tuloksella oo mitään merkitystä mihin se keppi lentää, kaveri joka penkkas(silloin) n100kg heitti keppiä noin 50 metriä, itse heitin 25metriä vaikka revin niin lujaa kuin pystyin, enkä koe olevani hirveän heikko voimiltani, tuloksena selkä+olkapää vitun kipeeksi eli voimalla ei tuossa lajissa juurikaan(siis siinä määrin mitä ehkä luullaan) mitään tee, vaan se lähtee muista tekijöistä kuten räjähtävyys,kimmoisuus ja loistava tekniikka. pelkällä voimalla ei keppiä heitetä, se on varma. voimalla ei myöskään voida korvata puutteellista tekniikkaa.

En muuten puhunut tossa postissa penkistä mitään vaan yleensäkin voimasta. Kuten tuossa jo mainittiinkin niin jos tekniikka hajoaa heikolla kaverilla niin tulos on sysipaska. Vahvalla kaverilla on vielä ne voimat mitkä ei hajoa mihinkään.

neutraali sanoi:
siltä minustakin tuntuu että hoikempaan suuntaan ollaan menty. myös monessa muussakin lajissa joissa mörssäreitä on ollut reiluhkosti, on nykyään ruvettu tulemaan sporttisemmiksi näöltään. en tiedä tuntuuko se sitten vaan siltä.
ehkä ne on huomannut ettei ylipaino olekaan ylivoimaa :)
Onko ne luikut nyt enää niin sporttisen näkösiä? 10-ottelijat ja 100 juoksijat on vielä hiukan, mutta ite en ihannoi urheilijoiden 190/65 mittoja. Onhan ne varmaan sitten nopeempia ja parempia tollain, mutta ei ne nyt niiin sporttisen näkösiä enään oo.

Dopey sanoi:
Tossa nyt sentään oli jalat lattialla, joten kädet taipui ees vähän ala-asennossa. Oon nähnyt samaa tyyliä jalat penkillä, siinä ei tartte laskea tankoa yhtään.

Katsopas uudestaan, ne jalat eivät ole lattialla. Vaan hän pitää ne siinä vinopenkin avustajan korokkeella. Saa tällä tavalla enemmän persettä nostettua.. Sitten salin ulkopuolella mainostetaan täysillä, että otin 200kilolla kutosen.
Meidän salilla on vastaavanlainen tapaus. Otti samalla tavalla joskus jonkun kutosen 150kilolla.. Yksi kerta sitten otti sotilaspenkkiä pysäytyksellä, niin 90kg tuli varsin nihkeästi. :)

Käsikranaatin heitto - uusi alik Ville Tiisanoja, UrhK 79.50 (1997)

Puolustusvoimien ennätys, heidän kotisivuiltaa poimittuna. Onkohan tuo lienee maailman ennätys vai heittääkö Adam Nelson pidemmälle ;)

Ei liity aiheeseen mitenkään, mutta kuriositeetti jonka tiedolla voi voittaa Tupla Tai Kuitti visailun.

Vähän aiheesta. Villellä on kova penkki. :hyper:

neutraali sanoi:
no ei sillä penkki tuloksella oo mitään merkitystä mihin se keppi lentää, kaveri joka penkkas(silloin) n100kg heitti keppiä noin 50 metriä, itse heitin 25metriä vaikka revin niin lujaa kuin pystyin, enkä koe olevani hirveän heikko voimiltani, tuloksena selkä+olkapää vitun kipeeksi eli voimalla ei tuossa lajissa juurikaan(siis siinä määrin mitä ehkä luullaan) mitään tee, vaan se lähtee muista tekijöistä kuten räjähtävyys,kimmoisuus ja loistava tekniikka. pelkällä voimalla ei keppiä heitetä, se on varma. voimalla ei myöskään voida korvata puutteellista tekniikkaa.

Tähän voin nyt kyllä itse heittää kommentin väliin että. räjähtävän nopea käsi ja voima yhdistettynä korvaa kyllä tekniikkaa kyllä todella paljon itse heittänyt 72m misten keihästä 18 vuotiaana. Tekniikkaa kukaan ei opettanu ja ainoat treenit jota tein oli kehonrakennus tyylistä puntin nostoa ja pelkkää kepin heittoa silloin tällöin kentällä. Nyt menee 50m miesten keihästä :D

Salia olin siihen mennessä treenannut 3 vuotta ja keihästä kesäisin silloin tällöin heittänyt 3vuotta. Voin kertoa keihään tekniikkaa ei opi itse ikinä ellei sitä sulle joku opeta.

pikkupasi sanoi:
Käsikranaatin heitto - uusi alik Ville Tiisanoja, UrhK 79.50 (1997)

Puolustusvoimien ennätys, heidän kotisivuiltaa poimittuna. Onkohan tuo lienee maailman ennätys vai heittääkö Adam Nelson pidemmälle ;)

Kässy lähteny kuin jostain 'kässynheittimestä' konsanaan. :D

ja itse aiheeseen, Rätyhän jossain parin vuoden takaisessa haastattelussa kommentoi että nykyisten keihäsmiesten touhu on neitimäistä puuhastelua. :lol2: :thumbs:

:offtopic: vahvasti. Tuolla puhuttiin Pitkämäen tuloksesta 11m "3-tasaloikassa". Miten tämä loikkaputki oikeaoppisesti suoritetaan? Saako hyppyjen välissä keskittyä uuteen ponnistukseen vai hypätäänkö se "yhtä vauhtia" kuten kolmiloikkakin?

Ite oon hypänny tossa alkukesästä 272cm vauhditonta pituutta, kolmea putkeen voisi koittaa joskus.

Feel the pain sanoi:
Zelesnykö muka punnertanu 160 kg!? Mies ei paina ku jotain 75 kg, vaikee uskoa että sen painonen keihäänheittäjä punnertaa sellasen määrän rautaa. Rädyssä on myös läskiä, ei se kaikki massa lihasta ole, tuskin nostanu penkissä enempääkö sen 190 kg.. Noh, mene ja tiedä.

Nombre: Jan Zelezny

Estatura: 1.86m

Peso: 80kilos
Adiestrador: Jan Pospisil
Oprima aqui para ver Foto en Secuencia del Lanzamiento de 98.48m

Marca Personal: 98.48

tollanen löyty jostain coijsdpf-sivuilta!!!

ja ei siihen 150kg penkkitulokseen tarvi olla 120kg läskimaha.

e: ja kai keihäänheitossa enemmän tarvitaan jalkojen ja selän lihaksia kuin penkkiin vaikuttavia lihaksia

Feel the pain sanoi:
Zelesnykö muka punnertanu 160 kg!? Mies ei paina ku jotain 75 kg, vaikee uskoa että sen painonen keihäänheittäjä punnertaa sellasen määrän rautaa. Rädyssä on myös läskiä, ei se kaikki massa lihasta ole, tuskin nostanu penkissä enempääkö sen 190 kg.. Noh, mene ja tiedä.

Aiemmin tässä tredissä >

Jouni Virtamo sanoi:
Aika monissa viesteissä dissataan tässä miestä, joka on omassa lajissaan maailmanmestari ja jolla on lisäksi viisi himmeämpää arvokisamitalia.

Seppo Räty treenasi kerran 1980-luvulla Jorma Rädyn salilla Helsingissä ja nyppäisi raakana rinnalle 180 kiloa ja penkkasi 200 kiloa. Mielestäni hän oli aika voimakas. Kokoa oli myös reilusti, aika pitkä mies ja painoi salin vaa´alla reilut 120 kiloa. Treenin ulkopuolella rennon ja hieman vetelän oloinen mies oli todella räjähtävä liikesuorituksissaan.

Tuskin nyt huvikseenkaan tänne valehtelee?

njietro sanoi:
Onko ne luikut nyt enää niin sporttisen näkösiä? 10-ottelijat ja 100 juoksijat on vielä hiukan, mutta ite en ihannoi urheilijoiden 190/65 mittoja. Onhan ne varmaan sitten nopeempia ja parempia tollain, mutta ei ne nyt niiin sporttisen näkösiä enään oo.
mitä helvettiä, puhuin lajeista missä on mörssäreitä ollut ja nykyään niisssä lajeissa on menty sporttisempaan suuntaan. en ole kyllä ikinä 10-ottelussa ja 100m nähnyt yhtä ainuttakaan mörssäriä. lue viestit ennen kuin kommentoit.
Dopey sanoi:
oliko? mielestäni jalat oli jonkin sortin korokkeella(reiden pintakin meni yläviistoon kun se meni makaamaan siihen penkkiin, kun se normaalisti menee hieman alaviistoon), muuten ei voi onnistua nuin paljoa perseen nostaminen penkistä, jos on virallisen korkuinen penkkipunnerrus penkki.

edit: raven olikin kommentoinut jo asiaa.

MAX_23 sanoi:
Tähän voin nyt kyllä itse heittää kommentin väliin että. räjähtävän nopea käsi ja voima yhdistettynä korvaa kyllä tekniikkaa kyllä todella paljon itse heittänyt 72m misten keihästä 18 vuotiaana. Tekniikkaa kukaan ei opettanu ja ainoat treenit jota tein oli kehonrakennus tyylistä puntin nostoa ja pelkkää kepin heittoa silloin tällöin kentällä. Nyt menee 50m miesten keihästä :D

Salia olin siihen mennessä treenannut 3 vuotta ja keihästä kesäisin silloin tällöin heittänyt 3vuotta. Voin kertoa keihään tekniikkaa ei opi itse ikinä ellei sitä sulle joku opeta.
jaa, no multa puuttui sitten varmaan se räjähtävyys kun keppi lensi poikittain n25metriä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom