Seppo on kova jätkä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja äksy
  • Aloitettu Aloitettu
Kaikki kunnia Rädylle !! Saavutukset todella kovia ja kaveri kaikkea muuta kuin juntti. Rehelliset, suorat mielipiteet eikä mitään mumbo-jamboa. Suht turha yksittäisiä aiheyhteydestä irroitettuja lauseita arvostella jälkeenpäin - tekevälle sattuu.

Todellisia juntteja ovat nämä Kälviältä kaupungiin kaksi vuotta sitten muuttaneet "mie oon stadista" maailmanmiehet...joiden mielestä kaikki muut on juntteja

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Seppo oli urheilukenttien väripilkku ja todellinen persoona. Seppo ei turhia selitellyt jos keppi ei lentänyt vaan tunnusti suoraan että miehessä se vika oli. Monet tuntuvat nykyään toimivan sen mukaan mitä media vaatii, mutta Seppo ei pelännyt olla oma itsensä. Jos Seppo oli juntti, niin olisin mieluusti itsekin sellainen. Mutta missä viipyy Sepon patsashanke ;)

Olen aivan samaa mieltä. Seppo oli mahtava persoona, kunnon äijä, eikä mikään neiti kuten osa tämänä päivän urheilijoista.

Voita Mike samamäärä MM ja Olympia mitaleita mitä Räty ja tuu sitten haukkumaan muita tänne.

Originally posted by Beck
Vertaat nyt Rätyä ehkä kaikkien aikojen kovimpaan heittäjään, vaan kuinka moni suomalainen keihäänheittäjä on ollut kovempi heittäjä kuin Räty?

Aika moni.

Jonni Myyrä, Matti Järvinen, Tapio Rautavaara, Pauli Nevala, Hannu Siitonen...Ehkä vielä Jorma Kinnunenkin.

Ei mulla ole mitään Rätyä vastaan. Päinvastoin. Mutta yksi asia ihmetyttää: Täällä palstalla moni olisi valmis tappamaan pedofiilit. Kuten ehkä pitäisikin...Kuitenkin Rädyn maininta 15-vuotiaan saamisesta lähentelee pedofiliaa. Itseasiassa se on sitä. Ikäraja on Suomessa 16 vuotta. Olisi perkele sanonut, että kun saisi 16-vuotiasta...Mutta sattuuhan noita mokia.

Originally posted by ozzie
...Ei mulla ole mitään Rätyä vastaan. Päinvastoin. Mutta yksi asia ihmetyttää: Täällä palstalla moni olisi valmis tappamaan pedofiilit. Kuten ehkä pitäisikin...Kuitenkin Rädyn maininta 15-vuotiaan saamisesta lähentelee pedofiliaa. Itseasiassa se on sitä. Ikäraja on Suomessa 16 vuotta. Olisi perkele sanonut, että kun saisi 16-vuotiasta...Mutta sattuuhan noita mokia.

Huomaa ettei sinulla todellakaan ole mitään Rätyä vastaa :rolleyes: , mutta kerrohan, mistä päättelit että Räty tarkoitti 15 vuotiasta tyttöä ja seksuaalista kanssakäymistä? Hänen lausahduksensahan kuuluu: "Jos viistoistavuotiasta sais." (Räty eräässä radiohaastattelussa
kysyttäessä seuraavan vuoden tavoitteista), Lähde: http://vitsi.nippu.net/sepporaty.html.

Tuollahan voisi tarkoittaa periaatteessa vaikka viskiä, konjakkia tmv., loppu on kuulijan, tai tässä tapauksessa lukijan, tulkintaa.

PS. Pidän itsekin, kuten jo aiemmin laitoinkin, lausahdusta sopimattomana sen tulkinnanvaraisuudesta johtuen.

Originally posted by janipp
Olen aivan samaa mieltä. Seppo oli mahtava persoona, kunnon äijä, eikä mikään neiti kuten osa tämänä päivän urheilijoista.

Voita Mike samamäärä MM ja Olympia mitaleita mitä Räty ja tuu sitten haukkumaan muita tänne.

Penkkasin paljon enemmän kuin Räty, joten se on mulle puuhastelija eikä mikään kova jätkä :D

Aika moni.

Jonni Myyrä, Matti Järvinen, Tapio Rautavaara, Pauli Nevala, Hannu Siitonen...Ehkä vielä Jorma Kinnunenkin.

Ei mulla ole mitään Rätyä vastaan. Päinvastoin. Mutta yksi asia ihmetyttää: Täällä palstalla moni olisi valmis tappamaan pedofiilit. Kuten ehkä pitäisikin...Kuitenkin Rädyn maininta 15-vuotiaan saamisesta lähentelee pedofiliaa. Itseasiassa se on sitä. Ikäraja on Suomessa 16 vuotta. Olisi perkele sanonut, että kun saisi 16-vuotiasta...Mutta sattuuhan noita mokia.

Kerro mulle millä määreellä Tapio Rautavaara, Hannu Siitonen ja Jorma Kinnunen ovat menestyneempiä ja "suurempia" keihäsmiehiä kuin Seppo Räty? Hannu Siitosella mm. yksi EM-kulta ja olympiahopea. Kerro!

Kas kun et listannut kaikkia vanhoja keihäsmiehiä listaasi mm. Seppo Hovista ja Aimo Ahoa.

Originally posted by JohnnyB
Huomaa ettei sinulla todellakaan ole mitään Rätyä vastaa :rolleyes: , mutta kerrohan, mistä päättelit että Räty tarkoitti 15 vuotiasta tyttöä ja seksuaalista kanssakäymistä?

Hänen lausahduksensahan kuuluu: "Jos viistoistavuotiasta sais."
Tuollahan voisi tarkoittaa periaatteessa vaikka viskiä, konjakkia tmv., loppu on kuulijan, tai tässä tapauksessa lukijan, tulkintaa.

Minulla EI ole mitään Rätyä vastaan. Miksi olisi? Yksi värikkäimpiä persoonia Suomen urheilumaailmassa kautta historian. Ja tulokset puhuvat puolestaan. Noilla edellisessä mainitsemillani vaan on vielä suuremmat meriitit. Ehkä Rautavaaralla ei keihäässä, mutta mies oli muuten ylivoimaisen monipuolinen.

Asia nyt vaan on niin, että eri sukupolvilla on omat sankarinsa. Aika luonnollista? Urheilussa minun sankarini lapsena oli Hannu Siitonen. (ME 93,90, v.-73) Sorry! Nyt täytyy funtsata...Se ei ollut ME, mutta todella lähellä. Unkarilainen Miklos Nemeth heitti 94,08. Nämä kaikki tulevat nyt ulkomuistista. Jos meni väärin, niin korjatkoon joku. Tsekkaan itse netistä kohta.

Asia on vähän sama, kun äänestetään esim. vuosisadan parasta bändiä. Eihän sellaisesta voi äänestää!

Aikuisena ei mitään sankareita enää ole ollut, eikä tule, mutta kyllä minä Rädystä pidin. Hyvä jätkä.

Niinpä niin. Se lausahdus 15-vuotiaasta voi tosiaan tarkoittaa edellä mainittujen lisäksi vaikka viinimarjamehua, vadelmahilloa, AARGGHH.....VAIN minulla on likainen mielikuvitus...

Originally posted by jarre55
Kerro mulle millä määreellä Tapio Rautavaara, Hannu Siitonen ja Jorma Kinnunen ovat menestyneempiä ja "suurempia" keihäsmiehiä kuin Seppo Räty? Hannu Siitosella mm. yksi EM-kulta ja olympiahopea. Kerro!

Kas kun et listannut kaikkia vanhoja keihäsmiehiä listaasi mm. Seppo Hovista ja Aimo Ahoa.

Nih. Rautavaaran jo sanoinkin ja Kinnusesta sanoin 'ehkä'. Siinä oli kai vähän provoa mukana...Siitonen oli lapsuuden sankari, se tuli listalle siksi. Mutta muut kuuluvat sinne.

Ja millä se suuruus määritellään? Tulosten keskiarvolla? Maailman/Euroopan ennätysten/mestaruuksien mukaan? Olympiavoittojen? Puheiden ja julkisuuskuvan perusteella? Suomen mestaruuksien/ennätysten mukaan. Jne Jne...

Viittaan: Mikä on 1900-luvun paras bändi? Millä se paremmuus määritellään?

Hovinen ja Aho eivät ole millään mittarilla parempia kuin Räty. Kas siksi en listannut heitä.

Asiallinen keskustelu kunniaan, niin kuin tämä threadi. :rolleyes:

Räty on ihan ok äijä mun mielestä.

Mites se alkuperäinen aihe, ne treenit. Onko niistä varmaa tietoa?

No keihäänheittäjää ja bändiä voidaankin hyvin verrata keskenään. Jos musiikissakin olis MM, EM jne, niin sitten voitaisiin jonkinlaista vertausta tehdä..
Eikös se paremmuus määritellä aina menestyksen myötä..

Originally posted by Raven
No keihäänheittäjää ja bändiä voidaankin hyvin verrata keskenään. Jos musiikissakin olis MM, EM jne, niin sitten voitaisiin jonkinlaista vertausta tehdä..
Eikös se paremmuus määritellä aina menestyksen myötä..

Miksei keihäänheittäjää ja bändiä voisi verrata keskenään? Viihdetaiteilijoita ovat nykyään molemmat. No ehkä se oli vähän ontuva vertaus, mutta tarkoitin sitä vertailun vaikeutta sillä. Mikähän tämän threadin alkuperäinen viesti muuten oli? Täytyy tsekata...

Paremmuus mitataan menestyksen myötä. Totta. Mutta MIKÄ on se mittari?

Edellinen viestini: Millä se suuruus määritellään? Tulosten keskiarvolla? Maailman/Euroopan ennätysten/mestaruuksien mukaan? Olympiavoittojen? Puheiden ja julkisuuskuvan perusteella? Suomen mestaruuksien/ennätysten mukaan. Jne Jne...

Kumpi on parempi. Moninkertainen maailmanennätysmies vai yksinkertainen olympiavoittaja
:rolleyes:

Seppo oli helvetin kova keihäsmies...siitä :worship:

Ja Seppo heitti ihan hyvää läppää, vaikka joskus vähän meni asiattomuuksienkin puolelle, mutta ne oli hauskaa kateltavaa ne Sepon haastattelut. Ja minua ainakin syö ne perkeleen perseennuolijat mitä siellä "huippu-urheilijoiden" joukossa pyörii ihan riittävästi ja voi sitä selittämistä...koskaan ei oo miehessä vikaa vaan varustessa/kelissä/flunssaa pukkaa jne jne...no meitä on moneen junaan...

juntti vs. juntti

:offtopic:

Kylläpä kyllä. Jos joku Einari arvelee, että juntti on ihminen, joka asuu maaseudulla, ja ei-juntti ja sivistynyt on se, joka asuu kaupungissa ja miel. Tsadissa niin johan on.

Totuushan on, että juntteja on joka puolella. Aivan sama, kummalta puolelta kehä kolmosta asiaa arvelee. Keskellä korpea asuu sivistyneitä, hygieniastaan huolehtivia ihmisiä, jotka käyvät säännöllisesti parturissa. Ja Suomen megalopoleissa asuu itsetietoisia, ihastuttavalla persoonalla ja valtavalla henkisellä pääomalla varustettuja henkilöitä, jotka väittävät, ettei juntteja ole kuin landella ja böndellä. Ja päinvastoin.

Onhan se nähty. :curs:

Nih. Rautavaaran jo sanoinkin ja Kinnusesta sanoin 'ehkä'. Siinä oli kai vähän provoa mukana...Siitonen oli lapsuuden sankari, se tuli listalle siksi. Mutta muut kuuluvat sinne.

Ja millä se suuruus määritellään? Tulosten keskiarvolla? Maailman/Euroopan ennätysten/mestaruuksien mukaan? Olympiavoittojen? Puheiden ja julkisuuskuvan perusteella? Suomen mestaruuksien/ennätysten mukaan. Jne Jne...

Hovinen ja Aho eivät ole millään mittarilla parempia kuin Räty. Kas siksi en listannut heitä.

No vaikka sen perusteella, montako arvokisamitalia ukolla on. Se on hyvä määre. Toinen on ME-tulosten määrä.

Olet julkisuudenhenkilö ja edustat maatasi maailmalla. Tuo yhtälö tuo MINUN mielestäni velvollisuuden käyttäytyä sen mukaisesti. Eli EI lausuntoja viisitoistavuotiaista eikä myöskään "vittu repeile":curs:

Kyllä Räty oli kova jätkä keppiä viskomaan, jutut olivat hyviä, vaikka välillä menikin hieman yli. Mutta kun vertaa Rätyä tämän päivän mallipoika/keihäänheittäjiin niin onhan ero kuin yöllä ja päivällä. Muutenkin tämän päivän suomalaiset yleisurheilijat taitavat enemmän keskittyä siihen lehtien kansissa keikkumiseen meikattuina ja päntättyinä, se itse urheilu tuntuu olevan toisarvoinen asia.

Seppo :5:

Kumpi on parempi. Moninkertainen maailmanennätysmies vai yksinkertainen olympiavoittaja
:rolleyes:

Toi on tietenkin paha, mutta pitää ottaa myös taso huomioon. Tosin en tiedä mikä taso oli joskus rautavaara ym. heppujen aikoihin. Mutta voisin kuitenkin kuvitella, että se oli Rädyn aikaan kovempi ja useampia heittäjiä oli kärkikahinoissa.. Mutua taas.. Joku vois etsiä ja vertailla.. tasoa, ei siis tuloksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom