Sen ja sen kaupungin salit tänne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
^ jep ihan perus hotellien saleja tuommoset. Eihän siellä ikinä oo mitään valvojia nii omistajat pyrkii minimoimaan ihmisten riskit loukata ittensä vapaitten painojen kanssa tai jotain sinne päin. Laitetaan vaan paljon kaikkia vemputuskoneita niin ihmisillä on hyvä mieli :)

Työreissuja pukkaa jatkossa aika kiitettävästi Espooseen ja Glo Sellossa olen yleensä majoittunut. Tajusin juuri, että Sellossahan olisi myös punttisali eli Elixia, johon pääsee "halvalla" (10€/kerta) treenaamaan, jos majoittuu Glossa. Onko kellään kokemuksia tuosta salista? Riittääkö rautaa riskimmällekin ukolle; vapaat painot, ylä/alataljat jne...?

Toinen vaihtoehto olisi majoittua Flamingossa, kun Jumbossakin olisi Elixia. Onko tästä kellään mitään hajua? Riittääkö rauta?

Sellon läheisyydessa (viereinen rakennus) on myös SATS, Pohjois-Leppävaaran puolella (junaradan toinen puoli, noin 500 m Sellosta) löytyy FIT1. Näistä on itsellä molemmista kokemusta ja hyviä ovat, FIT1 vapaiden painojen alue on ehkä hivenen laajempi. SATSilla toki enemmän näitä spinning yms. saleja, mutta varsinainen punttis on ok. FIT1 kokonaisuutena suppeampi, mutta punttis on vähintään samaa tasoa SATSin kanssa. Molemmissa voi tuo kertamaksu olla suht hintava eli verrattavissa Elixiaan, mutta vuoden jäsenyys on FIT1 huomattavasti edullisempi. Kannattaa googlailla lisää.

Ainiin, löytyyhän tuosta 500 m säteeltä vielä Fressi. Siitä ei itsellä kokemusta ole, mutta hinnaltaan lienee ainakin samalla tasolla.

Työreissuja pukkaa jatkossa aika kiitettävästi Espooseen ja Glo Sellossa olen yleensä majoittunut. Tajusin juuri, että Sellossahan olisi myös punttisali eli Elixia, johon pääsee "halvalla" (10€/kerta) treenaamaan, jos majoittuu Glossa. Onko kellään kokemuksia tuosta salista? Riittääkö rautaa riskimmällekin ukolle; vapaat painot, ylä/alataljat jne...?

Toinen vaihtoehto olisi majoittua Flamingossa, kun Jumbossakin olisi Elixia. Onko tästä kellään mitään hajua? Riittääkö rauta?

Flamingon salilla olen kerran käynyt, kun ilmaiseksi pääsin. Kyllä siellä kiekot riittää, jos ei kovin montaa vahvaa kaveria satu yhtaikaa salille ja sitä pelkoa tuskin on. Siisti, tilava ja ihan ok sali, mutta ei tosin minun makuuni. Painotus kuitenkin laitteissa.

Mitään lavaan rinnastettavaa aluetta siellä ei ole, joten rive/tempaus/mave -treenit pitää tehdä hissutellen, ettei lattiat hajoa.

Veikkaanpa, että aika hintava paikka kertamaksu käynteinä.

Flamingon Elixiassa taljassa vastukset 150 asti muistaakseni, pari kertaa on nähnyt kun joku lataa siihen käsipainoa vielä päälle. Kyykkyhäkkejä ja penkkejä molempia löytyy kaksi kappaletta, levypainoista ei ole pulaa. Käsipainoja taitaa löytyä neljään- tai viiteenkymppiin asti. Suurin osa laitteista LifeFitnessin, mutta löytyy muutama hyvä HammerStrengthinkin levypainolaite. Ja lattia oli tosiaan parkettia, eli ei passaa kolistella. Klo 16-18 sopii varautua siihen, että tupa voi olla aika lailla täynnä. Niin ja suht kallis taitaa olla kertamaksu, mutta käytä ihmeessä pari ekaa treeniäsi tutustumiskertana :)

Edelliset 1,5v olen treenannut Variston Foreverillä, johon olen ollut kyllä kovin tyytyväinen. Parasta salissa on autohalli, josta yleensä aina löytyy tilaa, joten ei tarvitse käyttää aikaa parkkipaikan etsimiseen. Treeni- sekä pukutilat siistit, ja vapaita painoja riittävästi. Kyykkyhäkkejä kolme, joihin ei ole tarvinnut yleensä koskaan jonotella edes ruuhka-aikoina. Kävijäkunta on todella kirjavaa eläkeläisistä true-treenaajiin.

Nyt kuitenkin huomasin, että viime sunnuntaina on Pitäjänmäkeen avattu Fitness 24 Seven, joka sijoittuu aivan työmatkani varrelle. Kolmivuorotyötä tekevälle ihmiselle 24h auki oleva sali on aivan mielettömän hieno asia, ja kuukausikortin hinta 19,90€ verrattuna nykyiseen Foreverin 64,00€ kuukausimaksuun tekee erotuksena yhden etelänmatkan verran vuodessa. Kun tänään kävin tsekkaamassa uuden salin tilat, ei tarvinnut enää kauhean pitkään pohtia, kummassa paikassa tulen jatkossa käymään :)
Tilat niin ikään hyvin siistit ja vapaita painoja pitäisi löytyä riittävästi. Respan mukaan tilat on vielä vähän keskeneräiset, kun puuttuu peilit, osa painoista ja joitain viherkasveja. Ovat tulossa kuulemma pian. Miinuksena ehkä parkkitilan puute päiväsaikaan, sillä tienoolla on paljon yrityksiä ja kerrostaloja. Lähellä on kyllä Talin hallin parkkialue, joka on maksullinen arkisin klo 8-16, eli ilta-aikaan pitäisi tilaa löytyä.

Onko muita pakkislaisia kerennyt jo tänne?

Tänne minäkin vaihdoin. Myöskin Foreverilta mutta Pasilan pisteestä. Pari treeniä takana ja tykkään kovasti! Torstaiaamuna ja lauantai-iltana sai ainakin treenailla rauhassa :)

Onko joku jyväskyläläinen joka täälä surffaa niin käynyt killerin salilla ja palokan salilla? kumpi on parempi jne.
Haluaisin vain kuulla kokemuksia jos joku käy sielä palokas, että onko minkämoinen niin näin niinku käyttää?

Tuli koettua ensimmäistä kertaa tuo Impivaarana uimahallin sali. Turussahan tämä sijaitsee. Kyseessä on ihan jees mesta, löytyy lämmittelysali erikseen missä voi tehdä venytyksiä, polkea kuntopyörää tai harrastaa about jokaista cardiobunny -harjoitetta. Itse sali on tietty aika pitkälti konedominoitu, mutta niitä on onneksi riittävästi ettei liian ahdasta tuppaa olemaan. Kyykylle on tosin vain yksi paikka ja se on tavallaan jaettu leuanvetotangon kanssa. Sama alue on myös ainoa missä voi tehdä rinnallevetoa, mavea jne. Siitä pieni miinus. TOSIN! Salillahan käy ainoastaan RHP-porukkaa, joten tuo alue ei ole ikinä varattu mitä ei kyllä voi sanoa käsipainoalueesta, jossa nämä hauisposettajat posettaa ja vääntää hauista sen 51:ssä eri muodossa. Ihan jees paikka. Hintaa on sen 7.5€ aikuiselta ja saliaikaa ei ole rajoitettu, tämän lisäksi uimahalliinkiin voi mennä uimaan ja sehän on uusi ja hieno. Itse vietin liki puolitoista tuntia salilla ja toisen vastaavan uimassa, joten ihan jees.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko Konalassa kauppakeskus Ristikon lähellä hyviä saleja? En ainakaan löytänyt yhtään. Pitäjänmäessä olisi ********** Gym, mutta sinnekin jonkin verran matkaa.

Onko Konalassa kauppakeskus Ristikon lähellä hyviä saleja? En ainakaan löytänyt yhtään. Pitäjänmäessä olisi ********** Gym, mutta sinnekin jonkin verran matkaa.
aha, sensuuri iski. No pitäjänmäessä on kuitenkin yksi sali. :D

Onko joku jyväskyläläinen joka täälä surffaa niin käynyt killerin salilla ja palokan salilla? kumpi on parempi jne.
Haluaisin vain kuulla kokemuksia jos joku käy sielä palokas, että onko minkämoinen niin näin niinku käyttää?

Palokkaan taisivat järjestää jonkun kimppatreeninkin joskus alkuvuodesta, siitä löytyy juttua off topic - kaupungit - Jyväskylä: olisko kimppatreenit mitään. Ja se aika aktiivinen pakkislainen, joka rakentaa taloa ja avatarissa kaksi tappelevaa lasta taitaa käydä Palokassa. Hitto, mä oon hyvä stalkkeri ja epäselvä opastaja, mutta nuo jäi mieleen, kun itsekin tällä suunnalla treenailen. Tosin en oikein mitään salia voi suositella, kun en matkatyöläisenä ole oikein missään vakkari. Vaajakosken uimahallin sali on halpa ja suht ok, ei liikaa väkeä.

Myllypuron forever on tosi mukava sali.

+iso parkkipaikka
+iso vapaiden alue
+laadukkaat cybex laitteet
+useampi kyykkypaikka, myös ylä- ja alataljoja useita, muutamakin erilainen jalkaprässi
+paljon härpäkkeitä ja laitteita joita ei muilla saleilla näe
+paljon lättyjä
+käsipainot 1-50kg
+1200m2
+sali lähes tyhjä 8-15
+arena centerin respasta eli n.30m salilta saa offilla ostettua hodareita, pizzoja yms.

-sali saattaa olla melko täynnä 16-20 välisenä aikana
-kaikki eivät osaa laittaa painoja takaisin
-paskaa musiikkia
-arena centerissä kun on näitä sähly ja futsal kenttiä niin viikonloppuisin kun on turnauksia yms. koko mesta parkkipaikka mukaanlukien on tupaten täynnä

- - - Updated - - -

30 mETRIÄ salilta

Tampereen Hervannan vapaa-aikakeskus: kertamaksu 1,20 € :D Jotenka tällä hinnalla saa:

- 1-10 kg setti josta puuttuu täysin 9kg painot, ilmeisesti joku teiniporukka heittänyt Ahvenisjärveen. Isompia painoja miehille, en tiedä painoja koska olen vielä tikku nainen eikä kiinnosta.
- kaks vaakapenkkiä, yks vinopenkki, tankoja ja levypainoja.
- erilaisia laitteita, takareisilaite hajalla. Vatsa- ja selkäpenkit ok.
- yksi crossari joka on aina varattuna.
- kaks taljahäkkyrää.

Ruuhkaista on 17-20 ja 20 alkaa useimpina päivinä jotain yksityisvuoroja.

Ja se puoli missä on tangot, penkit, lähes kaikki käsipainot ja ylipäätään kaikki tarpeellinen on suljettu ties kuinka pitkän aikaa vielä kun lattiamaton uusiminen nyt vaan on niin vaikeeta että siihen menee puolisen vuotta.

No, olen köyhä eikä aika riitä toistaiseksi minkään maailman tavoitteellisuuteen joten tällä mennään, Nääshallilla täydennettynä :D

Olen treenaillut elokuun lopusta Leppävaaran Evossa ja tässä plussia ja miinuksia mitä tuli mieleen.

+ Oma nurkkaus funktionaaliseen harjoitteluun (kahvakuulia, Redcordin narut, kuntopalloja)
+ Pääsääntöisesti mukavaa porukkaa ja täällä on tullut jopa juteltua joidenkin kanssa
+ Personal trainerit
+ Laitteet ja tilat hyvässä kunnossa
- Pieni pukukoppi ja siellä ei voi säilyttää tavaroita (ei ole kaappeja)
- Ruuhka-aikana lukolliset kaapit saattavat olla kaikki käytössä
- Varsinkin näin vuoden alussa välillä aikamoiset ruuhkat 16-18 välillä
- Ei saunaa, jos sellaisia kaipaa (itse en kaipaa)
- Suorat, pienemmät tangot alkavat 10 kilosta ja kasvavat 5 kilon välein (kaipaisin myös suoria tankoja, joihin voi latoa itse painoja)
- Joitakin laitteita kaipaisi (esim. Hack-kyykky ja laite, jossa voisi tehdä pohjenostoja istualtaan)

Asun Jyväskylässä, mutta käyn ainakin kerran kuussa Espoossa vanhempieni luona ja pitäis sielläki päästä reenaamaan. En vaan meinaa löytää salia missä vois reenata sitoutumatta mihinkään överisoppareihin. Noi kaupungin salikortitkin ois vähän turhia, kun ei tulis käytyä sit kuitenkaan niin useesti. Kehtaisko niissä käydä ilmatteeks, ku oon kuullu et niitten korttivalvonta ei oikeen pelaa? Muutama kaveri käy ainakin huoletta Tapiolassa reenaamassa ilmaiseksi, vaikka ovessa on lukenut viimeset 3 vuotta "tehovalvonta käynnissä, pidä kortti mukana". :D

Lepuskin liikuntahallin sali ois meikää lähimpänä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom