Selkätreeni kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

JFG

Hieron tässä selkätreeniäni uuteenn uskoon. Push-pullilla mennään:
1. yläselkä+mave+hauberi
2. jalat
3. rinta+olkapää+ojentaja

Otin leuanvedot pois ohjelmasta, kun en saa tehtyä enää kun 10+8+6 leukoja. (Paino noussut ja varmaan voimakin hiukan hävinnyt selästä) Ajattelin alkaa taas vetelemään taljoilla pidempiä sarjoja. Eilisen selkätreenin jälkeen ei tunnu missään.

tein nuo eilen:

3x10etutalja
3x6-8 kulmasoutu (tai T-soutu)
2x20 yhden käden kulmasoutua
1x5 mave

Riittäiskö nuo?

Enemmän sarjoja sais olla mun mielestä, sitte tota järjestystä ja toistomääriä kannattaa vaihdella aina välillä, niin ei pääse selkä tottumaan samaan rääkkiin.

1x5 mave ? Siis yksi sarja jossa 5 toistoa ? Itse teen oikeastaan 4x8-10, nousevilla painoilla, viimeisessä sarjassa tulee sitten 8 toistoa. Selkä on vieläkin kipeä perjantain treenistä :D Kokoa ja voimaa on myös tullut joten toimii ainakin mulla.. Tämän lisäksi vetelen kotona leukoja aina silloin tällöin ..

En tiedä kuinka järkevä oma ohjelma on (oma tekoinen), mutta mulla toimii:

Pyöräilyä 10min
2x12 Ylätaljalla lämmittelyä (hitaasti, todella hyvällä tuntumalla = pienet painot)
2x12 Selän ojentajakone (myös hitaasti, edelleen hieman lämmitellään lihaksia)
4x8-10 Mave
2x10 Kulmasoutu käsipainoilla
2x10 Alatalja (vipuvarrella, kun ei tavallista löydy)..
2x8-10 Ylätaljan eri variaatiolla vetelen oikeastaan viimeset paukut pois..

Tästä tulee varmaanki kommenttia että ihan liikaa, joka on kyllä mahdollista, pitäis varmaan vähentää, en vaan osaa lopettaa salilla ennenku on kaikki laitettu peliin ... Nyt on siis menossa kolmas täyslepopäivä (+ aamuaerobinen), ja edelleen tuntuu selässä :)

PS. kannattaa hankkia vetoremmit, itselläni ainakin auttaa todella paljon mavessa ja ala"taljassa", kun ei tarvii keskittyä tangon rutistamiseen ;) Käytössä nuo fastin remmit, suosittelen :thumbs:

edittiä vielä: Itse sain selän todella kipeäksi sen jälkeen kun otin maven mukaan, ei saa vaan lopettaa kun 1x5x50kg on nostettu :david: :D. Myös yläselkä tykkää paljon alataljasta, joten kannatta ottaa se mukaan.

ak8400 sanoi:
PS. kannattaa hankkia vetoremmit, itselläni ainakin auttaa todella paljon mavessa ja ala"taljassa", kun ei tarvii keskittyä tangon rutistamiseen ;) Käytössä nuo fastin remmit, suosittelen :thumbs:

:offtopic: Tuleeko niitten remmien mukana mitään ohjeita, että kuinka ne saa sidottua oikein?

mitenkäs oma selkätreeni, onko mistään kotosin? :
Mave suorinjaloin 1x70 kg
Mave normaalisti 1x10x105 kg 1x10x140 kg 4-6x150-170
Ylätalja eteen 2x8
T-soutu 2x8
Epäkkäät:
Pystysoutu 3x8
Kohautukset 2x12

ak8400 sanoi:
1x5 mave ? Siis yksi sarja jossa 5 toistoa ? Itse teen oikeastaan 4x8-10, nousevilla painoilla, viimeisessä sarjassa tulee sitten 8 toistoa. Selkä on vieläkin kipeä perjantain treenistä :D Kokoa ja voimaa on myös tullut joten toimii ainakin mulla.. Tämän lisäksi vetelen kotona leukoja aina silloin tällöin ..

En tiedä kuinka järkevä oma ohjelma on (oma tekoinen), mutta mulla toimii:

Pyöräilyä 10min
2x12 Ylätaljalla lämmittelyä (hitaasti, todella hyvällä tuntumalla = pienet painot)
2x12 Selän ojentajakone (myös hitaasti, edelleen hieman lämmitellään lihaksia)
4x8-10 Mave
2x10 Kulmasoutu käsipainoilla
2x10 Alatalja (vipuvarrella, kun ei tavallista löydy)..
2x8-10 Ylätaljan eri variaatiolla vetelen oikeastaan viimeset paukut pois..

Tästä tulee varmaanki kommenttia että ihan liikaa, joka on kyllä mahdollista, pitäis varmaan vähentää, en vaan osaa lopettaa salilla ennenku on kaikki laitettu peliin ... Nyt on siis menossa kolmas täyslepopäivä (+ aamuaerobinen), ja edelleen tuntuu selässä :)

edittiä vielä: Itse sain selän todella kipeäksi sen jälkeen kun otin maven mukaan, ei saa vaan lopettaa kun 1x5x50kg on nostettu :david: :D. Myös yläselkä tykkää paljon alataljasta, joten kannatta ottaa se mukaan.

1x5-8 mavea riittää kyllä mulle, koska teen sen ihan täysillä (ensin tietty lämmittelyt, 50%, 70%..) ja lisäksi kyykkään raskailla painoilla, joten alaselkä saa kyllä riittävästi kyytiä. En halua hajottaa alaselkää, mave + kyykky on nääs perkeleellisen kova yhdistelmä alaselälle ja vaatii paljon palautumista.

Vetoremmit mulla on jo käytössä.

Onko sulla seuraavana päivänä yläselkä kipeenä?

No tuossa hämäs toi kun ei ollut noita lämmittely sarjoja ilmoitettu aiemmin. Kannattaa varmaan pitää noi toistot tossa viiden paikkeilla, useimmilla alkaa tekniikka hajoaa jos tulee useempia toistoja. Mulla on yleensä alaselkä kipee muutamana treenin jälkeisenä päivänä, harvemmin yläselkä.

CiioN sanoi:
:offtopic: Tuleeko niitten remmien mukana mitään ohjeita, että kuinka ne saa sidottua oikein?
ne kierretään tangon ympäri. vastakkaiselta puolelta tankoa lähtien ja pikkurillistä etusormeen päin.

Massiwe sanoi:
mitenkäs oma selkätreeni, onko mistään kotosin? :
Mave suorinjaloin 1x70 kg
Mave normaalisti 1x10x105 kg 1x10x140 kg 4-6x150-170
Ylätalja eteen 2x8
T-soutu 2x8
Epäkkäät:
Pystysoutu 3x8
Kohautukset 2x12
ei tuu mun mielest kovin paljon sarjoja yläselälle..muuten mikäs toi suorinjaloin mave 1x70kg on??

Jos tarkoitus on saada se treeni menemään perille YLÄSELKÄÄN, niin jättäisin ne mavet vähemmälle ja keskittyisin kulmasoutuun, alataljaan ja ylätaljaa/leuanvetoon eri otteilla. Itse en tee mavea ollenkaan, teen tosin takareisille SJMV:n ja siina saa kyllä sekäkin osansa, eli epäsuoraa selkätreeniä tulee siinä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Timba79 sanoi:
Jos tarkoitus on saada se treeni menemään perille YLÄSELKÄÄN, niin jättäisin ne mavet vähemmälle ja keskittyisin kulmasoutuun, alataljaan ja ylätaljaa/leuanvetoon eri otteilla. Itse en tee mavea ollenkaan, teen tosin takareisille SJMV:n ja siina saa kyllä sekäkin osansa, eli epäsuoraa selkätreeniä tulee siinä.

nojaa, itsellä takaolkapäät, trapsit, latsit ja lapojen välissä olevat pikku veijarit ovat aina kipeät MaVen jälkeen. ja tietysti alaselkä. kun tekee rauhallisesti ja ylhäällä käyttää hartioita takana, niin varmasti saa yläselkäkin kelpo kuritusta.

CiioN sanoi:
Ei tule, mutta ei niitten käyttö vaikeata ole, pakkikselta löytää varmaan kuvia tai viimeistään googlella. Kannattaa kuitenkin harjotella johonkin ennen salille menoa. Itselleni oli kuitenkin TODELLA positiivinen yllätys kun kokeilin noita :D

JFG sanoi:
1x5-8 mavea riittää kyllä mulle, koska teen sen ihan täysillä (ensin tietty lämmittelyt, 50%, 70%..) ja lisäksi kyykkään raskailla painoilla, joten alaselkä saa kyllä riittävästi kyytiä. En halua hajottaa alaselkää, mave + kyykky on nääs perkeleellisen kova yhdistelmä alaselälle ja vaatii paljon palautumista.

Vetoremmit mulla on jo käytössä.

Onko sulla seuraavana päivänä yläselkä kipeenä?
No joo, et maininnu mitään lämmittelysarjoista, 1x5 kova sarja on, kuten jo sanottiinki, varmaanki ihan jees. Koita vaan lisätä sarjoja/liikkeitä niin varmaan alkaa jo tuntua

Kyllä yläselkä oli myös kipeänä, johtunee kulmasoudusta ja vipuvarrella tehdystä alataljasta jonka vedin todella puhtaalla tekniikalla oikein rutistaen lavat yhteen. Tuntui seuraavana päivänä esimerkiksi kun painoi lapoja yhteen ja olankohotuksissa (hartiat takana).

Timba79 sanoi:

Milläs perustelet maven vähentelyt? Teen siis lämmittelysarjat esim. 10x20+5x60+5x100 ja varsinainen sarja 5 x verisuonet katkeaa. Ja mave tulee yläselkätreenin jälkeen, jotenka ihan täyttä puhtia ei saa maveenkaan. Mielestäni mave on yksi parhaista kokonaisvaltaisista liikkeistä ja mitä mainioin alaselän vahvistaja.

Leuanvedoista olen päättänyt nyt ainakin väliaikaisesti luopua, koska niitä olen aina tehnyt ja on aika katsoa onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. Ja kuten mainitsin, on leauanvetokunto myös huonontunut, enkä pääse niissä nyt haluamiini toistoihin. Turhauttaa, kun ei mene 3x10. Yritän hankkia lisää voimaa ja siirryn tämän jälkeen ehken taas leukoihin.

SJMV mua myös kiinnostaa, mut selkäongelmia nuorempana +suvussa vikoja, niin en oo lähtenyt sillätavalla perehtymään. Ko. liikessä kun on oikeiden painojen valitseminen hiukka vaikeeta, pelottaa että ottaa liikaa painoo. Ja mieluusti joku opastaisi liikkeen kanssa. Pystytkö arvioimaan Mave vs. SJMV sarjapainoeroja?

sarjataukojen totaalinen lyhentäminen (egopainot nurkkaan) piristää treeniä kummasti..tauot 45 sek-1 min.

Mites jos tekisit maven ennen yläselkää? Itselläni ainaki menee sen verran energiaa tohon maveen että en sitä treenin lopussa saisi tehtyä.. Yläselkä liikkeet, kuten alatalja, onkin sitten huomattavasti helpompia.

JFG sanoi:
Milläs perustelet maven vähentelyt? Teen siis lämmittelysarjat esim. 10x20+5x60+5x100 ja varsinainen sarja 5 x verisuonet katkeaa. Ja mave tulee yläselkätreenin jälkeen, jotenka ihan täyttä puhtia ei saa maveenkaan. Mielestäni mave on yksi parhaista kokonaisvaltaisista liikkeistä ja mitä mainioin alaselän vahvistaja.

SJMV mua myös kiinnostaa, mut selkäongelmia nuorempana +suvussa vikoja, niin en oo lähtenyt sillätavalla perehtymään. Ko. liikessä kun on oikeiden painojen valitseminen hiukka vaikeeta, pelottaa että ottaa liikaa painoo. Ja mieluusti joku opastaisi liikkeen kanssa. Pystytkö arvioimaan Mave vs. SJMV sarjapainoeroja?

Perustelin ne omalla kohdallani jo tuolla SJMV:n kovaa tekemisellä. Mutta tuolleen varmaan on ok, että teke mavet vasta yläselkätreenin perään, yleensä ne ohjelmissa on vaan ensimmäisenä ja silloin on varmasti suuremmat puhdit jo jääneet maveen, mun mielestä ei paras juttu bodarille näin. Tuo sun tapa on paljon parempi.

Mullakin on selkäongelmia vaikka muille jakaa, mutta silti tuo SJMV toimii hyvin. Suhteista painoissa paha sanoa mitään, kun en tota normi mavea käytännössä tee. Mutta edellisessä treenissä meni kutonen 130 kilolla, että jos tuo nyt jotain jostakin kertoo. Varovaisesti ja selkää kuunnelleen teen aina SJMV:n, jos selkä ei tykkää, niin jätetään jopa joskus väliin tai jos tuntuu hyvältä niin vedetään kovaa ja loppuun asti.

Ja tämä mavehomma oli mun mielipide, ei todellakaan mikään totuus tai fakta mistään. Mutta turha sitä sen enempää on ylistääkään tai minään välttämättömyytenä pitää.

Mave on ihan hyvä tehdä viimeiseksi selkäliikkeeksi. Siinä menee selkä niin tuukkoon, ettei sen jälkeen huvita paljoa muuta tehdä. Mielestäni Latsien treenaus ei kyllä hirveästi vaikuta siihen jaksaako mavea enään tehdä. Selän paksuus liikkeet, kuten kulmasoudut on sitten eriasia. Mavestahan puhutaan yleensä alaselkä liikkeenä, mutta niinkuin aikasemminkin mainittiin niin vaikutukset on todella laajat. Suurin työ tulee tietenkin alaselälle ja jaloille, mutta myös yläselänlihakset ja trapsit siinä aktivoituvat.

toolate sanoi:
Mave on ihan hyvä tehdä viimeiseksi selkäliikkeeksi. Siinä menee selkä niin tuukkoon, ettei sen jälkeen huvita paljoa muuta tehdä. Mielestäni Latsien treenaus ei kyllä hirveästi vaikuta siihen jaksaako mavea enään tehdä. Selän paksuus liikkeet, kuten kulmasoudut on sitten eriasia. Mavestahan puhutaan yleensä alaselkä liikkeenä, mutta niinkuin aikasemminkin mainittiin niin vaikutukset on todella laajat. Suurin työ tulee tietenkin alaselälle ja jaloille, mutta myös yläselänlihakset ja trapsit siinä aktivoituvat.

Mun tätyykin kokeilla tätä tosissaan kun pääsen dieetistä eroon. Eli teen 2-3 tiukkaa mavesarjaa selkätreenin loppuun. Dieetillä sitä ei viitsi edes kokeilla, kun kuitenkin koko ajan kuljetaan palaumisen rajoja hipoen.

Suositut

Back
Ylös Bottom