Selkätreeni & käsivarret

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ongelmanani yhdistetyssä selkä- ja hausitreenissä on, että kyynärvarren lihakset väsyvät liikaa jo selkäosion aikana, ja hauissarjoissa puhti loppuu kyynärvarsista paljon ennen itse treenattavia haukkoja, joten hauikset eivät tule treenatuiksi "loppuun asti". Joten kaipaisin pakkislaisilta suosituksia selkäohjelman muokkaamiseksi vähemmän kyynärvarsia rasittavaksi. Nykyisellään treenini noudattelee jotakuinkin seuraavaa protokollaa:

3 * ylätalja
3 * kulmasoutu levytangolla
3 * kulmasoutu käsipainoilla
3 * hauiskääntö seisten tangolla
2 * vasarakäännöt

Kiitos.

En usko tohon olevan mitään muuta keinoa, kuin vetoremmien hankinta. Itellä oli joskus samankaltasia ongelmia, mutta kyynärvarsien vahvistuttua ne hävisi.

Mä kamppailen samaisen ongelman kanssa, eli kyynärvarret ja näppivoimat väsyy armotta ennenkuin selässä on edes kunnon tuntumaa. Ainut apu olisi ristiote, mutta sitä kun ei viitsi oikein soutuliikkeissä tms. harrastaa. :rolleyes:

Ratkaisu 1: Kyynärvarsien vahvistus erillisillä liikkeillä.

Ratkaisu 2: Vetoremmit

Itse ajattelin yhdistää nämä, ottaa välillä selkätreenin kunnolla vetoremmien kanssa, ja sitten toisaalla ilman ja vielä vahvistaa kyynärvarsia erillisillä liikkeillä.

itse teen hauikset erillään selästä koska tuntui että säästelin selkätreenissä,
joten en saanut selästä kaikkea irti joten päätin alkaa treenaamaan selän erikseen ja rinnan ja hauikset yhdessä..toiminut hyvin...tietysti makuasia jokainen treenaa tavallaan mutta kokeile ihmeessä,varmaan moni täällä samaa mieltä..

Oma mielipiteeni on, että mikäli ei treenaa voimannostoa varten, kannattaa ehdottomasti ottaa vetoremmit käyttöön selkätreeniin. Itse en ainakaan voi treenata ilman, sillä sormissa ei mitenkään riitä voimat kunnon selkätreeniin.
Kyynärvarret saavat kyllä varmasti riittävästi treeniä muutenkin, ja jos siltä tuntuu niin voihan niitä treenata erikseen!

En tykkää ollenkaan tehdä selkää ja hauista samassa treenissä. Jos et haluu remmejä, niin tee hauikset omana päivänään tai esim. rinnan kanssa.

Kannattaa treenata hauikset ensin ja sitten selkä.Tässä järjestyksessä on se idea,että hauikset on aivan lopussa ennen selkätreeniä,joten eipä ainakaan tule tehtyä selkäliikkeitä hauiksilla.

Kyllähän se pakosti vaikuttaa selkätreeniin, jos hauikset on jo aivan loppu ennen selkäliikeiden alottamista! Ei toimi, MrBuffet.

Hanki remmit. Selkälihasryhmät pystyy käsittelemään niin paljon kovempia painoja kuin mitä kädet voi.

Messerschmit sanoi:
3 * ylätalja
3 * kulmasoutu levytangolla
3 * kulmasoutu käsipainoilla
3 * hauiskääntö seisten tangolla
2 * vasarakäännöt

Edellä tuli jo hyviä ohjeita. Jos edelleen kiinnostaa, kuinka itse treeniä muuttamalla saat kyynärvarsille kohdistuvaa taakkaa pienemmäksi, voit kokeilla näitä:

-Vaihda tangolla tehty hauiskääntö käsipainoille --> rasittaa kyynärvarsia vähemmän
-Korvaa joku selkäliikkeistä päänylivedoilla (taljalla, kässäreillä tai tangolla, IMO paras tuntuma taljalla)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tee ne kulnasoudut sillain ettet käytä sitä haukkaria eli nykäset tarpeeks sitä painoo siitä lähtökohdasta! Itellä ei ainakaan ota haukkariin vaikka ois liikaakin painoo!

mites ois haukat rinnan kanssa tai omana käsipäivänä ojentajien kaverina supereina?

Selkä ja hauberit eri päiville, esim. selkä - ojentajat, rinta - haukkarit.
Tulee yksi suora ja yksi epäsuora harjoitus käsille. Toimii. :rock:

Selän ja hauiksien erottelu ei sekään ratkase sitä ongelmaa jos kyynärvarsista puhti loppuu ylipäätään selkätreenissä.

Eli jos se on ongelma, niin vetoremmiä sitten vaan, tai miehekkäät forkut.

Vetoremmeille ääni täältäkin. Tottakai kannattaa aina treenata mahd. pitkään ilma niitä, mutta turhaa jättää selkätreeni puoliväliin jos näpeistä loppuu pito.

Tämä ei nyt varsinaisesti aiheeseen liity, mutta onkohan mun kyynärvarret tulehtuneet kun ne on olleet jo viitisen päivää kipeät? Torstaina tein normaalin selkä, haius, kyynärvarret treenin enkä seuraavana päivänä vielä huomannut mitään erikoista. Mutta nyt etenkin oikea kyynärvarsi on tuosta "päältä" kipeä. Sattuu kun taittaa rannetta tai jos nostaa esim. maitopurkkia tai sitten kädellä kokeilemalla. Mitä tällaisessa tilanteessa pitäis tehdä? Tavallista lihaskipua tämä ei ole. Pelkkää lepoa vai auttaako joku voide tai lääke? Syö miestä kun viime aikoina ei ole tullu treenattua kunnolla ja nyt sitten vielä tällainen vaiva iski.

Timba79 sanoi:
Vetoremmeille ääni täältäkin. Tottakai kannattaa aina treenata mahd. pitkään ilma niitä, mutta turhaa jättää selkätreeni puoliväliin jos näpeistä loppuu pito.

Timba puhuu vähän, mutta asiaa!

Oisko mitenkää mahollista et alottasit selkätreenin maastavedolla? Etukäteisväsyttäsit selän ja käsissä ei juurikaan tuntuis? Ja jos salilla jolla treenaat saa käyttää magnee ni käytä sitä?

Sam Earch sanoi:
Tämä ei nyt varsinaisesti aiheeseen liity, mutta onkohan mun kyynärvarret tulehtuneet kun ne on olleet jo viitisen päivää kipeät? Torstaina tein normaalin selkä, haius, kyynärvarret treenin enkä seuraavana päivänä vielä huomannut mitään erikoista. Mutta nyt etenkin oikea kyynärvarsi on tuosta "päältä" kipeä. Sattuu kun taittaa rannetta tai jos nostaa esim. maitopurkkia tai sitten kädellä kokeilemalla. Mitä tällaisessa tilanteessa pitäis tehdä? Tavallista lihaskipua tämä ei ole. Pelkkää lepoa vai auttaako joku voide tai lääke? Syö miestä kun viime aikoina ei ole tullu treenattua kunnolla ja nyt sitten vielä tällainen vaiva iski.

Minä suosittelisin nyt lepoa yhdistettynä johonkin voiteeseen (orudis, feldene, icopower) ja vaikkapa buranaa muutama päivä kuurina. Sitten kun kipu sallii niin itse venyttelemään kyynärvarsiaan. Joltain tulehdukselta tai ylirasitukselta toi vaikuttaa. Jäähoito ei varmasti ole huono vaihtoehto, itellä tehnyt todella hyvää olkapään ongelmien hoidossa.

hafanafa sanoi:
Oisko mitenkää mahollista et alottasit selkätreenin maastavedolla? Etukäteisväsyttäsit selän ja käsissä ei juurikaan tuntuis? Ja jos salilla jolla treenaat saa käyttää magnee ni käytä sitä?

Ai että maveko ei sitten yhtään rasita kyynärvarsia ja verota puristusvoimaa tulevasta reenistä? Ainakin kannattaa sitten se mave tehdä niillä remmeillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom