Selkätreeni & käsivarret

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
MrBuffet sanoi:
Kannattaa treenata hauikset ensin ja sitten selkä.Tässä järjestyksessä on se idea,että hauikset on aivan lopussa ennen selkätreeniä,joten eipä ainakaan tule tehtyä selkäliikkeitä hauiksilla.

Kuulostaa aika mielenkiintoiselta, onko kukaan muu täällä kokeillut moista järjestystä selkä ja hauistreenissä?

Mr. Speed sanoi:
Kuulostaa aika mielenkiintoiselta, onko kukaan muu täällä kokeillut moista järjestystä selkä ja hauistreenissä?
Minä olen tuota muutaman kerran ihan mielenkiinnosta kokeillut,ja täytyy sanoa ,että seuraavana päivänä oli selkälihakset kipeenä.Kun teen normaalisti ensin selän ja sitten hauikset,silloin on vaikeampaa saada liikkeitä tehtyä puhtaasti selällä.

Timba79 sanoi:
Ai että maveko ei sitten yhtään rasita kyynärvarsia ja verota puristusvoimaa tulevasta reenistä? Ainakin kannattaa sitten se mave tehdä niillä remmeillä.

Niin eikö alunperin ollut kyse kyynärvarsien lihaksien väsymisestä, suurin osa vastauksista kun on viitannut hauiksiin. Maastaveto nimittäin kyllä rasittaa kyynärvarsia siinä missä muutkin selkä liikkeet, vaikka hauikset pääsevätkin vähemmällä! Siis vetoremmit käyttöön!

Sam Earch sanoi:
Tämä ei nyt varsinaisesti aiheeseen liity, mutta onkohan mun kyynärvarret tulehtuneet kun ne on olleet jo viitisen päivää kipeät? Torstaina tein normaalin selkä, haius, kyynärvarret treenin enkä seuraavana päivänä vielä huomannut mitään erikoista. Mutta nyt etenkin oikea kyynärvarsi on tuosta "päältä" kipeä. Sattuu kun taittaa rannetta tai jos nostaa esim. maitopurkkia tai sitten kädellä kokeilemalla. Mitä tällaisessa tilanteessa pitäis tehdä? Tavallista lihaskipua tämä ei ole. Pelkkää lepoa vai auttaako joku voide tai lääke? Syö miestä kun viime aikoina ei ole tullu treenattua kunnolla ja nyt sitten vielä tällainen vaiva iski.
Mulle tuli pari vuotta sitten sama ongelma ja menin sen takia lekurille. Nuori lääkäri määräsi buranaa ja kantositeen mukaan, jotta käsi pysyisi levossa ( käteni oli jo niin kipeä silloin, ettei työnteko enää onnistunut ja kipu tuntui kyynärpäässä asti eli ojentajalihaskin oli aika kireenä). Viikko meni eikä mikään muuttunut, joten uudelleen lääkärille. Tällä kertaa lääkärinä oli jonkin sortin erikoislääkäri entinen huippu-urheilija, joka sitten hiukan ihmetteli kollegansa tyhmyyttä ja määräsi hoidoksi vain pelkkää pitkäkestoista puoliminuuttia-minuutin venyttelyä muutaman kerran päivässä. Tämä venyttely auttoi parissa päivässä ja kyynärvarret tuli kuntoon. Tämän episodin jälkeen on tullut venyteltyä kyynärvarret ja ojentajat hyvin käsitreenin jälkeen.

Niin no maven pointti oli et saataa saada enempi irti hausitreenistä. Jos remmejä on hankkimas ni sithä tää ongelma varmaan häviää? Itse tekisin kuite selkätreenin alkuu maven ja yrittäsin saaha otteen sille mallille et vois tehä ilmankin. Tokihan remmit tuo varmuutta jos niitä käyttää.

Remmeistä... Mun mielipide on että kantsii mahollisimman paljon välttää remmejä maastavedossa. Oikeestaan ainut liike mikä _oikeasti_ kasvattaa näppilihaksii (ellei sit erikseen niitä treeni).

pink_pussy sanoi:
Remmeistä... Mun mielipide on että kantsii mahollisimman paljon välttää remmejä maastavedossa. Oikeestaan ainut liike mikä _oikeasti_ kasvattaa näppilihaksii (ellei sit erikseen niitä treeni).

Kyllä jokanen selkäliike, joka näppeihin ottaa, kasvattaa näppivoimaa/kestävyyttä.

"Kannattaa treenata hauikset ensin ja sitten selkä.Tässä järjestyksessä on se idea,että hauikset on aivan lopussa ennen selkätreeniä,joten eipä ainakaan tule tehtyä selkäliikkeitä hauiksilla."

- Good point -

Itsellä samaa vaivaa kanssa :itku:

Joskin kyynärvarret palautuvat nopeammin kuin haukkarit/selkä, joten voisi yrittää ottaa erillisen liikkeen kyynärvarsille johonkin toisen treenipäivän loppuun esim.
-> Tulisi treenattua enemmän kyynärvarsia.

Itse teen "rinta" -päivänä muutaman leuanvedon ensin normaalisti, sitten myötäotteella ja lopuksi yhden sarjan ns. peukalot itteen päin (siis kaksi samansuuntaista kapulaa vierekkäin ja niissä roikutaan jne. )

Toivottavasti joku ymmärsi. Näin yövuorossa on vähän :zzzz: olo...

Hankin Fitness Exposta vetoremmit kun sattui hyvännäköiset olemaan tarjolla, ja nyt voi sanoa että suosittelen!

Näppivoimat laahaa kuitenkin sen verran aina jäljessä, että ne on jarruna esim. selkätreenissä pahan kerran.

Nyt ensimmäinen selkätreeni remmien kanssa takana, esimerkiksi kulmasoutu ja etenkin kulmasoutu käsipainolla saivat täysin uusia ulottuvuuksia remmien kanssa, ja melkeinpä ensimmäistä kertaa todella sai selkälihaksia rankaistua kuten tahtoi ja loppuun asti!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom