Selkä kasvuun...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, sillä ei kyllä saa selkää kasvamaan :D Voi olla hyödyllinen jos selkää pitää kuntouttaa esim. jonku vamman jäljiltä mutta muuten ei kyllä. Mave, leuanveto ja kulmasoutu = hyvä kombo.

Jeesatkaa please Serialia, sama ongelma jatkuu aina vaan, alkaa -tuttaa; olen tästä ehken jossain kysellytkin, mutta kelasin 10 sivua reeniosiota, enkä löytänyt niin kyselen tässä, kun kerran on selkäreenistä puhe.

Eli, eilen kävin reenaamassa yläseljän, liikkeinä, lämpääreiden jälkeen 2 kovaa sarjaa kutakin:
- ylätalja eteen leveellä myötäotteella
- alatalja
- tuettu soutu, Kraftwerkin masiina, eli siis rinta nojataan rintatukeen.

Ja oikein hyvin otti latseihin, jopa lapojenkin väliin, ei siinä mitään, mutta TAAS on olkapäät kipeemmät/väsyneemmät kuin selkä.
Ymmärrän että olkaan ottaa rintareenin yhteydessä, mutta saatana vie, mulla on olkapäät sivusta, edestä ja takaa väsyneemmät ja jäykemmät ku mitä ne on about koskaan olkapääreenin jälkeen.

Ajattelin aikaisemmin että no tekniikka varmaan huono, ja tiputin painoja, ja aloin tehdä toistot ihan vitun hitaalla negatiivisella, johon aina reipas nosto, kuitenkin ilman repimistä. Näin reenasin siis eilen.

Seurauksena oli että olkapäät on nyt vielä normaaliakin väsyneemmät selkäreenin jälkeen.
Aiemmin tosin, kun tuli vähän revittyä viimeiset toistot, olkapäissä tuntui jälkeenpäin epätervettä kipua, nyt tämä on tällaista reenikipua.

Mutta pystyykö kukaan arvailemaan tämän perusteella mitä juutasta teen niin väärin, että selkäreeni tuntuu olevan enempi olkapääreeni?

Muuten punnustelujakoni on nelijakoinen;
reidet
rinta + haba
selkä + pohe
olkapäät, trapsit, ojentajat,
välissä lepoa niin paljon kun tuntuu...tai oikestaan niin paljon kunnes taas viitsii mennä salille.

Serial:
Mulla tulee ainakin kaksi juttua mieleen mistä voisi johtua.
- Haba reenattu ennen selkää -> haba ei jaksa sitä mitä selkä jaksaisi ja avitetaan sitten olkapäillä?
- leviääkö/nouseeko kyynärpäät ylä- ja alataljassa? Tuetussa soudussa tuskin ainakaan?

Mites käytäkkö remmejä? Voisi auttaa tohon ekaan juttuuni tai jos et remmeistä tykkää niin kokeile vaikka jättää kerran toi habareeni välistä ennen selkäreeniä.
Onko trapsit tukossa? Se voi kans ehkä vaikuttaa asiaan.

Mutuilua, mutta jospa tästä jotain ideaa saisi :)

e: Ite oon muutes huomannu senkin, että rintareenin jälkeisenä päivänä ihan jo tangossa roikkuminen kiristää etuolkapäitä.

Lepopäivä ennen selkätreeniä? Ettei olkapäät ole jo valmiiksi jumissa tehoja viemässä. Luulen että tiedostamatta jännität olkapäitä selkäliikkeitä tehdessä. Ylätaljaa tehdessä hartiat alas, sama muissa vastaavissa liikkeissä joissa tätä voi ja kannattaa toteuttaa, 'rentoutta' hartioihin.

Kokeile joku treeni vaikka ilmankin noita taljoja. Esiväsytystä pulloverilla ennen treeniä + latsit pumppiin. Ihan eri tuntuma tehdä sitten selkää, kun se siellä tuntuukin, missä sen haluaa tuntuvan. Ja saako noista liikkeistä edes selkätreeniä aikaiseksi? ;) Leveää kulmasoutua, t-kulmista treeniin yms.

Kiitoksia vinkeistä, kyynerspäät menee muuten varmasti leveelle ainakin ylätaljassa. Ja varmasti myös jännitän olkapäitä huomaamatta kun teen selkää.
T-kulmiksesta en oikeen tykkää, kun joutuu roikkuun siinä tangossa usein epäluonnolliselta tuntuvalla tavalla, sen oikeen paikan löytäminen on ku mäkärää nussis, milli sivuun ja sen on silmäs.
Kyllä mä tosiaan saan nämä jeenit tuntumaan selässä ihan hyvin...mutta olkapäissä vielä paremmin. Which is not nice.

Kiitoksia vinkeistä, kyynerspäät menee muuten varmasti leveelle ainakin ylätaljassa. Ja varmasti myös jännitän olkapäitä huomaamatta kun teen selkää.
T-kulmiksesta en oikeen tykkää, kun joutuu roikkuun siinä tangossa usein epäluonnolliselta tuntuvalla tavalla, sen oikeen paikan löytäminen on ku mäkärää nussis, milli sivuun ja sen on silmäs.
Kyllä mä tosiaan saan nämä jeenit tuntumaan selässä ihan hyvin...mutta olkapäissä vielä paremmin. Which is not nice.

Äh, ei mulla mielestäni ton enempää kyynerspäät leviä kun Bisleyllä tossa kuvassa:
2.jpg

No, ehkä mulla leviääkin olkapäät, tai pääsee jotenkin irti ja joutuu sit pyristelemään henkensä hädässä.

Ihan esimerkkinä nuo liikkeet :) Uskaltaisin rohkeana väittää, että paremmin saa juuri selkään kohdistumaan liikkeet, joissa ollaan ns raudan päällä, eikä kiskota painoa edestä tai jostain ylhäältä/kulmasta. Paljon enemmän mahdollista juuri niitä tehdä kaikella muulla enemmän kuin selällä.

Ei kyllä muuten mitään hajua, mistä voisi olkapäiden (etu/sivu) lihaskivut johtua selkätreenien jälkeen :D Jotain työtähän niiden on siis pakko tehdä ja tuskin ne juuri muuta, kuin stabilisoivat. Joten staattista työtä voi tullakkin ja tätä kautta laktaattia ja sen seurauksena lihaskipuja.

Vedä leukoja ja tee kulmista/mavea rauhallisella tekniikalla olkapäät alhaalla ja takana. Ei pitäisi tulla ainakaan mitään huonoja kulmia, asentoja tms.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aloitan 1-2kk päästä jälleen 2 jakoisen ohjelman ja tällä hetkellä treenaan arskan kultaisella kuusikolla. Joten olisi tarkoitus saada selkä jumalauta kasvuun, kun nyt tällä arskan ohjelmalla on huomattu kun myötäoteleukoja ei mene kuin pari, että selässä ei lihaa juurikaan ole. Mavea tai SJMV:tä en voi tehdä, kun en ole sitä salilla nähnyt oikeestaan ikinä kenenkään tekevän, joten ei voi vinkkejäkään kysyä, enkä viitsi sitä alkaa omassa päässäni miettimään sitä tekniikkaa.
Mutta alatalja, ylätalja, kulmasoudut ainakin onnistuu, mutta oisko jtn vinkkejä tälläiselle juuri ja juuri alle vuoden puntilla käyneelle nuorelle (18v. ) että millaisia sarjoja ja toitoja yms. kannattaisi sitten alkaa tekemään? Ja ei varmaankaan kannata noita leukojakaan jättää kokonaan tekemättä kun niitä nimenomaan haluaisin parantaa, mutta ei ne tunnu nyt oikeen kehittyvän.

Rohkeasti vain se mave mukaan. Ei se mullakaan tekniikka täydellinen ole, mutta hei, puntilla ollaan käyty vasta kun vähän aikaa kunnolla. Sama niinku säkin. Opettelet sen tekniikan vain, kyllä se siitä lähtee kulkemaan;)

Enpä viiti yksikseen alkaa opettelemaan.. kyykky jne mulle on opetettu, mutta tota mavea ei näy kukaan oikeen tekevän.

Kyse ei ole todellakaan siitä vaan siitä etten halua pistää paikkoja paskaksi.. olisi kyllä hyvä jos tulisit mulle näyttämään miten liike menee :D

Lähdet pienillä painoilla rakentamaan tekniikkaa. Mave ei mikää yksinkertainen liike olekaan etkä opi sen tekniikkaa yhdessä kerrassa vaikka joku tulisi sun nivelkulmat taittelemaan sopiviksi. Toki olisi hyvä, jos joku voisi tarkistaa ja korjata tekniikkavirheitäsi, mutta ei ole mahdottomuus opetella itsenäisesti, kunhan otat selvää tärkeimmistä asioista.

Itekkin just mietin tässä taannoin uusia kikkoja selkätreeniin kunnes keksin soutulaitteen (seated row). Sai muuten helvetin hyvän tuntuman selkään ja ku laitto painopakkaan tarpeeks romuja niin sai tosi hyvän ja raskaan treenin aikaseks! Tietenkään yksinään tää ei riitä, mut esim. 3 sarjaa tätä 4-5 leuka-/mavesarjan jälkeen on ainaki itellä lähteny toimimaan tosi mukavasti.

Kokeilin parin vuoden tauon jälkeen ylätaljaa ja kyllä oli selkä semmosessa pumpissa ettei aikaisemmilla (leuat, mave, kulmasoutu) ole tuntunut samanlailla.

Miten muuten noissa ylätaljoissa on yleensä painoja kun täällä salilla on vain 90kg, ja itse vedin viimeisen sarjan 80 kg:lla. Siis jos minullakin loppuu painot niin miten tuommosella joku oikeasti vahva voisi edes treenata? 87kg+30kg:lla olen kutosen tehnyt leukoja vertailuksi.

Kokeilin parin vuoden tauon jälkeen ylätaljaa ja kyllä oli selkä semmosessa pumpissa ettei aikaisemmilla (leuat, mave, kulmasoutu) ole tuntunut samanlailla.

Miten muuten noissa ylätaljoissa on yleensä painoja kun täällä salilla on vain 90kg, ja itse vedin viimeisen sarjan 80 kg:lla. Siis jos minullakin loppuu painot niin miten tuommosella joku oikeasti vahva voisi edes treenata? 87kg+30kg:lla olen kutosen tehnyt leukoja vertailuksi.

ei voisikaan jos painopakka menee 90kg asti. yleensä niitä painoja kuitenkin on enemmän, meidän salille on muistaakseni toisessa taljassa 140kg pakka ja toisessa 160kg pakka. 160kg:lla treenaa jo vähän kovempikin jätkä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom