Selkä kasvuun...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kokeilin parin vuoden tauon jälkeen ylätaljaa ja kyllä oli selkä semmosessa pumpissa ettei aikaisemmilla (leuat, mave, kulmasoutu) ole tuntunut samanlailla.

Miten muuten noissa ylätaljoissa on yleensä painoja kun täällä salilla on vain 90kg, ja itse vedin viimeisen sarjan 80 kg:lla. Siis jos minullakin loppuu painot niin miten tuommosella joku oikeasti vahva voisi edes treenata? 87kg+30kg:lla olen kutosen tehnyt leukoja vertailuksi.
Ei kai muuten kuin tekemällä tolla pienemmällä painolla homman raskaaks tekemällä pidempää sarjaa, hidastamalla liikettä tai negatiivista osuutta tai tekemällä tiputussarjoja tai respauseja tai muita vastaavia.

Miten muuten noissa ylätaljoissa on yleensä painoja kun täällä salilla on vain 90kg, ja itse vedin viimeisen sarjan 80 kg:lla. Siis jos minullakin loppuu painot niin miten tuommosella joku oikeasti vahva voisi edes treenata? 87kg+30kg:lla olen kutosen tehnyt leukoja vertailuksi.

Saatan olla :david: , mutta eikö ylätaljaa voisi vetää yhdellä kädellä?

Tai sitten laittaa jonkun käsipainon pakan päälle. :D

Olen nähnyt jossain levypainoja pistettävän pakkaan mukaan.

Niin, muutenkin vitutti kun olen pari vuotta kotona treenaillut että paremmat vehkeethän täältä kotoa löytyy kun tuolta muka hyvältä salilta, mm. isoimmat kässärit 32kg, ja hinta 6e kerta (sentäs kk-liput jos opiskeijakortin omistaa edulliset). Uimalan salille pakko itsensä varmaan änkeä, vaikka sinne ei saa mitään sarjalippuja joten se on 3,8e kerta ja jotain 1000e vuosi täten + aina täynnä :/

Onko muuten yleensä niin että kyykkypaikan joutuu varaamaan maveen?

Onkos kellään tietoa, että onko oikein, kun ylätaljatreenin jälkeen/sarjojen välissä menee selkä "puristuksiin", eli tulee tarve venyttää selkää "auki". tuntuu, ettei treeni mene siiville, vaan selän keskiosaan, ikäänkuin http://en.wikipedia.org/wiki/Trapezius
Tuon kuvan punastetun lihaksen alaosaan ja siitä alemmas.

http://en.wikipedia.org/wiki/Latissimus_dorsi_muscle
Tuolta näkee, että latsitkin ulottuvat sinne keskiosaan, mutta nykyään treeni ei enää tunnu latsien sivuosissa, eli niissä "siivissä", mitkä edestäpäin näkyy. Onko muilla tätä ongelmaa?

Joka treenin jälkeen selkä on kipeä, ihankuin pitkän tauon jälkeen jälleen treenatessa on, eli treeni mennee perille kuitenkin, olisi kiva saada se vaan toimimaan sivulatseille, jos niin voi sanoa :)

Onkos kellään tietoa, että onko oikein, kun ylätaljatreenin jälkeen/sarjojen välissä menee selkä "puristuksiin", eli tulee tarve venyttää selkää "auki". tuntuu, ettei treeni mene siiville, vaan selän keskiosaan, ikäänkuin http://en.wikipedia.org/wiki/Trapezius
Tuon kuvan punastetun lihaksen alaosaan ja siitä alemmas............

Millä otteella ja kahvalla teet..?

Luultavasti vetelet ylätaljaa enemmänkin kulmasoutua muistuttavassa asennossa..

Kannattaa kokeilla leveetä myötäotetta ja vaikka vähän pienemmillä sarjapainoilla kokeilla rutistamista latseilla.. Ja tätä kautta nostella sarjapainoja, että ne latsitki tulee sitten tiukempiin sarjoihin mukaan..

Treenaan tällä hetkellä kotona (ei ole varaa käydä salilla) ja selälle ei ole muita liikkeitä kuin pull-over ja kulmasoutu tangolla.
Leuanvetotankoa en saa kämppään.

Saanko noilla liikkeillä selälle tarpeeksi rasitusta, jos treenaan kulmasoutua eri kulmia ja oteleveyksiä käyttäen? Vai pitäskö yrittää jostain repii rahaa, että pääsis salille vetelemään leukoja ja ylätaljaa?

Treenaan tällä hetkellä kotona (ei ole varaa käydä salilla) ja selälle ei ole muita liikkeitä kuin pull-over ja kulmasoutu tangolla.
Leuanvetotankoa en saa kämppään.

Saanko noilla liikkeillä selälle tarpeeksi rasitusta, jos treenaan kulmasoutua eri kulmia ja oteleveyksiä käyttäen? Vai pitäskö yrittää jostain repii rahaa, että pääsis salille vetelemään leukoja ja ylätaljaa?

Yates soutua, kulmasoutua vastaotteella ja pullovereita.. Eiköhän noilla pärjää ihan hyvin..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mimmonen liike on yates soutu? niin ja toinen mitä oon miettiny, mikä on ahola hammer?

Yates soutu on kulmasoudusta versio, jossa yläkroppa ei oo vaakatasossa vaan noin 45 asteen kulmassa ja tankoa vedetään lantioon, eli alavatsaan päin. Ajatuksena, että kyynärvarret vain roikkuu painossa kiinni ja kyynärpäitvä vedetään ylös ja taakse. Ote on siis kapea, niin, että kyynärpäät kulkee kylkien vierestä. Kroppa vaakatasossa ja kädet leveämmällä tehtäessä liike ottaa enemmän yläselkää, eli takaolkapäihin ja lapojen väliin jne. Mutta Yates tyylillä enemmän latseihin.

http://www.youtube.com/watch?v=3fG67yKNMBU

Herätetääs tää ketju henkiin.

ImageUploadedByTapatalk1417115977.414062.webp

Tossa on mun selkä. Kysympä vaan et mitä hemmtiä teen väärin kun se ei kasva millään.

Vaikea sanoa mitä teet väärin ku et kerro mitä teet :rolleyes: Ei sillä että minä voisin neuvoa kun oma kroppa on mallia omena.

Kulmasoutu nurkassa a-kahvalla aika kumarassa
Ylätalja
Kulmasoutu rintaan etukenossa
Räkkimave

Toi on aika perus reeni

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom