Selkä kasvuun...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
itse pidän jonkinlaisena mittarina selkäreenin onnistumiseen sitä, että seuraavana päivän persiin pyyhkiminen ei oikein ota onnistuakseen. Nään muutenkin latsien lihaskivun eri hyvänä asiana pari päivää treenin jälkeen.

Oma selkäreeni:
Mave, parit lämppäri kympit, 5x5 raskasta
Kulmasoutu tangolla, parit lämppäri kympit, 5x5 raskasta
ylä- ja alatalja, 3x10
ja sillon tällöin moottorisahaa 3x10

Minä olen kokenu rinnallevedon hyvänä liikkeenä selkätreenin yhteydessä. Napsauttaa epäkkäät sellaseen kuntoon, että t-paitaki painaa pari päivää harteita :)

Lihaskipu on kyllä useimmiten merkki siitä että reenataan kohtuu pienellä volyymillä ja harvakseltaan. Suurilla määrillä ja tihellä treenifrekvenssillä lihakset eivät oikeastaan kipeydy ollenkaan.
jahans. ku reenasin hst niin lihakset oli lähes aina kipeänä paitsi silloin kun jätti reilusti varaa, tyyliin 5-10 toistoa :). reenasin hstllä yhtä jaksoiseti n 1,5vuotta..

mutta yleisesti ottaen varmasti totta tuo mitä sanoit.

Ite teen selkä ja jalkapäivänä tällasen, onko huono vai hyvä?

Ylätalja taakse 3x 7x30kg.
Alatalja 4x 10x50kg.
Ylätalja eteen 2x 6x30kg.
Maastaveto 2x 5x60kg.
Leuanveto 2x6

Pitäisikö vaihtaa?

jahans. ku reenasin hst niin lihakset oli lähes aina kipeänä paitsi silloin kun jätti reilusti varaa, tyyliin 5-10 toistoa :). reenasin hstllä yhtä jaksoiseti n 1,5vuotta..
Niin no HST:ssä perinteisesti tehdään 1-2 kovaa sarjaa per treeni 3krt viikko. Joten niitä työsarjoja tulee viikossa 3-6... eli todella vähän, jos vertaa mihinkään määräpainoitteiseen treeniin. Ei tuossa vielä liikaa pohjia pääse kertymään.

Ite teen selkä ja jalkapäivänä tällasen, onko huono vai hyvä?

Ylätalja taakse 3x 7x30kg.
Alatalja 4x 10x50kg.
Ylätalja eteen 2x 6x30kg.
Maastaveto 2x 5x60kg.
Leuanveto 2x6

Pitäisikö vaihtaa?
Itse laittaisin leuat ja maastavedon ensimmäisiksi liikkeiksi.

Niin no HST:ssä perinteisesti tehdään 1-2 kovaa sarjaa per treeni 3krt viikko. Joten niitä työsarjoja tulee viikossa 3-6... eli todella vähän, jos vertaa mihinkään määräpainoitteiseen treeniin. Ei tuossa vielä liikaa pohjia pääse kertymään.
niin normaalisti tulee mutta minä tein sovellettua hst josta on tullut jo aiemminkin höpötettyä. sarjoja tein enemmän mitä siinä oikeasa hst ja tein aina ns normaali sarjoja jossa toistot pyöri 4-12välissä. tein keskimäärin 4-5sarjaa per kerta per lihas, joskus ku oli paikat liiankin tukossa niin tein yhtenä kertana viikosta tyyliin 3sarjaa. tosin eihän tossakaan tuu vielä ku 11-15sarjaa viikkoon. sulla varmaan tulee joku 20 ku oot niin hc......;)

tosin eihän tossakaan tuu vielä ku 11-15sarjaa viikkoon. sulla varmaan tulee joku 20 ku oot niin hc......;)
No parhaimmillaan tuli 22 kovaa sarjaa/viikko/pääliike. Mutta lähinnä koska lahjattomien tarvii reenata enemmän ja fiksummat pääsee vähemmällä. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
22sarjaa on jo ihan kohtuullinen määrä jos kaikissa takoo esimerkiksi 4-10toistoa ja painot on sellaset jossa joutuu oikeasti tekemään töitä eikä mitään ns kevyehköjä sipaisuja. volyymi kohillaan. ykkösiä jos tekee niin ei ole kovinkaan paljoa ellei sitten paukuta lähelle 100% painoilla :)

sarjojahan voi paukuttaa vaikka 50viikkoon eikä se kerro tehoista vielä yhtään mitään. en tarkoita että sinulla näin olisi kuitenkaan.

Tuo ohjelma tuli vedettyä ilman sisäänajoja tehojakson 3 viikolle asti jolloin otettiin uudet maksimit. Toimi kuin junan vessa. Raudat oli tosiaan kohtuu kovat kokoajan, mutta silloin sai kyllä pääasiassa vaan reenailla. Sovelsin penkkiin ja kyykkyyn. Apuliikkeitä ei juuri tarvittu ja nostovarmuus oli kovempi kuin koskaan. Ja lihaskipuja ei pientä jumia enempää ollut havaittamissa.

http://www.voimaharjoittelu.net/venalainen-kyykkyohjelma/con/529

paras laite?

Kertokaapas kokeneet mikä on paras laite selkäreeneissä. Ylätalja? Meikäläiseltä on kulmasoudut, mavet ym. oikeat liikkeet pannassa nyt pidemmän aikaa, enkä tahtoisi aikaani tuhlata mihenkään turhiin hilavitkuttimiin. Periaatteessa kaikki istaalta suoritettavat liikkeet käyvät. Leukoja vetäisin mielelläni, mutta sali ei siihen tarjoa mahdollisuutta.

Kertokaapas kokeneet mikä on paras laite selkäreeneissä. Ylätalja? Meikäläiseltä on kulmasoudut, mavet ym. oikeat liikkeet pannassa nyt pidemmän aikaa, enkä tahtoisi aikaani tuhlata mihenkään turhiin hilavitkuttimiin. Periaatteessa kaikki istaalta suoritettavat liikkeet käyvät. Leukoja vetäisin mielelläni, mutta sali ei siihen tarjoa mahdollisuutta.

Ylätalja leveällä ja kapealla otteella, alatalja leveällä ja kapealla otteella, kulmaasoutu tuettuna ja käsipainoilla.

Ylätaljakin käy mukavasti oikeisiin paikkoihin, kun simuloi tavallaan leuanvetoa. Nappaa kohtuu kaposella vastaotteen, niin hyvin menee perille sekin. Sellainen olkapäiden levyinen ote suunnilleen.

Onneksi omalla salilla toimii leuanvedot yms. Ehdottomasti parhaat selkäliikkeet maven jälkeen kulmasoutu ja leuanveto, nekun tekee kovaa niin en itse näe syytä ottaa lisäliikkeitä kun kaikki muut liikkeet kuitenkin ovat jonkillaisia variaatioita nuista kahdesta.

Ja ei sillä, jos ne hyvin tekee niin tuskinpa edes jaksaisi kunnolla mitään taljoja rassata.

EDIT: siis itse ehdottomasti suosittelen leuanvetoa ylätaljojen sijaan, mutta jos leukoja ei syystä tai toisesta saa riittävän hyvin vedettyä niin sitten kenties on se ylätalja ihan hyvä ystävä :)

EDIT: siis itse ehdottomasti suosittelen leuanvetoa ylätaljojen sijaan, mutta jos leukoja ei syystä tai toisesta saa riittävän hyvin vedettyä niin sitten kenties on se ylätalja ihan hyvä ystävä :)

Samaa suosittelen itsekin. Leveällä myötäotteella tein 3 kertaa viikossa (5-9 sarjaa) leuanvetoa pari kuukautta, niin selkälihakset turposi aivan mielettömästi. Tolkuttoman rankat treenit, mutta toimi kuin tauti. Nyt vain pitää ottaa vähän muitakin tyylejä ja lisäpainot mukaan monipuolisuuden nimissä. Mielenkiinnolla odottelen mikä on tilanne taas 2 kuukauden päästä.

Kulmasoutua tangolla + ylätalja leveellä myötäotteella/leukoja, lämmittelynä kannaa kokeilla ristitaljaa latseille penkillä istuen, saa hyvän tuntuman latseihin.

Sellaisesta liikkestä kysyisin kun vatsa pysyy maassa ja jalkoja ja yläkroppaa nostetaan samanaikaisesti. Onko se tehokas tai edes hyödyllinen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom