Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by colemanni
jep on aivan yhtä raskasta liikuttaa pystysuoraan alaspäin 12-15 x80kg ylätaljassa pelkästään keskittymällä supistamaan selkäänsä kuin vetää alkuheijarilla 45 asteen kulmassa 6-8x140kg pakkaa keskittyneenä liikuttamaan painoa, uskokaa tai älkää mutta kokeilkaa.mä olen kokeillut molemmat tavat .
Originally posted by pollo
Itse olen myös huomannut tuon.
Aloin ihmettelmään, kun en saanut selkää oikein kipeäksi, mutta sitten tajusin panostaa tekniikkaan ja tuntumaan. Vuosi sitten nyin 80llä tuota ylätaljaa ja nyt 60llä. Tosin tekniikka ja palautukset ovat hieman erit. ;)
Sillä, että onko pumppia selässä ei ole juuri merkitys, paitsi kun pumppi kierrolla. Jos tekniikka on kunnossa, mutta rauta ei enää nouse, on treeni mennyt silloin oikeaan paikkaan.
Sitten en malta korostaa kulmasoudun merkitystä selän treenaamisessa. Teki sitä sitten T-soutuna tai normaalisti tangolla, niin mielestäni on tärkeää, että sitä kulmaa löytyy. Kulmasoutuahan sitä tehdään...
Ei siinä mitään vikaa ole.Originally posted by Jep
Ite olen pyhitänyt selälle oman päivän niin toimiiko tämä?
.
.
.
Originally posted by Jep
Ite olen pyhitänyt selälle oman päivän niin toimiiko tämä?
-ylätalja / leuanveto 3 sarjaa
-alatalja 3 sarjaa
-vipuvarsikone ylhäältä leuanveto otteella 2-3 sarjaa
-vipuvarsikone yhdellä kädellä istuen 2 sarjaa per käsi
Kulmasoutu tangolla vaikka jokatoinen viikko jomman kumman vipuvarsiliikkeen tilalle?
Originally posted by tommih
Iha hyvältä näyttää. Joo, ehdottomasti mä ainakin ottaisin toisen vipuvarsiliikkeen tilalle jonkun tosi raskaan liikkeen. Kulmasoutu, kulmasoutu kp:lla (ei Ouramlla) tai t-tankosoutu.
Ei kannata, kulmasoutu menee aika vaikeeksi. Se ojennus on viimeisenä liikkeenä hyväOriginally posted by yajo
Kannattaisko toi selän ojennus tehdä ennen kulmasoutua kun alaselkä menee kulmasoudussa aika pahasti jumiin?
Originally posted by Warheart
Ei siinä mitään vikaa ole.
Voisikin laittaa tähän vähän omia treenejä.
Ylätalja eteen 2 x 15-20
Triplasarjat (3 kertaa läpi):
Ylätalja kapealla vastaotteella 1 x 10-12
Kulmasoutu tangolla 1 x 12-15
Alatalja 1 x 10-12
seuraavat kolme päivää.
Minkä ihmeen takia noin älyttömän pitkiä taukoja, jos saa tiedustella?Originally posted by Mixu
ennen pidin 3-5 min taukoja sarjoilla (pitkiä!) ja sain aina selän kipeäksi.
Saa toki tiedustella. Tein sellaisilla painoilla, että jos sainkin 12 x painoX, niin minuutin palautuksella en tod olisi saanut 10 x painoX, mutta koska halusin pitää toistot ja painot samana, pidensin taukoja. Ja siitä en tiedä, miten hyvä ratkaisu tuo on, mutta aina oli selkä kipeä seuraavana päivänä.Originally posted by Tomi
Minkä ihmeen takia noin älyttömän pitkiä taukoja, jos saa tiedustella?
Laji on kuitenkin kehonrakennus? Tai siis tavoitteena on lihasmassan kasvattimen? Mitä merkitystä sillä on (muuta kuin egolle), että saatko seuraavassa sarjassa 12 vai 8 toistoa? Pienennä painoja niin saat sen 12 toistoa.Originally posted by Mixu
Saa toki tiedustella. Tei sellaisilla painoilla, että jos sainkin 12 x painoX, niin minuutin palautuksella en tod olisi saanut 10 x painoX, mutta koska halusin pitää toistot ja painot samana, pidensin taukoja.
Originally posted by Mixu
Kumpi on parempi merkki, täysi väsyminen treenissä, vai seuraavien päivien arkuus lihassa?