Selkä kasvuun...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Mike
Heitetääs tähän Colen ja mun selkätreeni mikä kestää 15 minuuttia.

Ylätalja x 4
80kg
70kg
60kg + pakkoja niin monta kuin perse kestää
50kg + pakkoja niin monta kuin perse kestää

Alatalja x 4
80kg
70kg

Hammer vipukoneessa x 2

Kulmasoutu käsipainoilla x 4

Kaikki sarjat putkeen, taukoa vain kaverin sarjan verran. Tuntuma on helvetistä ja lihat tulee sairaan kipeeksi.

Mike, millään tavalla itseäni suhun vertaamatta katoin että oot mun kanssa samanikäinen. Jouduitko menemään tämän tyyppiseen treeniin samasta syystä kuin meikäläinenkin eli kroppa ei kertakaikkiaan kestä enää omaan tasoon nähden isoja painoja. Ei ikään kuin "uskalla" ottaa raskailla treeniä, kun tuntuu, että kroppa ei kestä (tulee muutakin kuin lihaskipua). Vielä 5 vuotta pysty tekeen ihan mitä vaan ja milloin vaan.

Originally posted by Keisari
Mike, millään tavalla itseäni suhun vertaamatta katoin että oot mun kanssa samanikäinen. Jouduitko menemään tämän tyyppiseen treeniin samasta syystä kuin meikäläinenkin eli kroppa ei kertakaikkiaan kestä enää omaan tasoon nähden isoja painoja. Ei ikään kuin "uskalla" ottaa raskailla treeniä, kun tuntuu, että kroppa ei kestä (tulee muutakin kuin lihaskipua). Vielä 5 vuotta pysty tekeen ihan mitä vaan ja milloin vaan.

Muutettiin vain radikaalisti treenimetodeita, ei mitään loukkaantumisen pelkoa ole alla. Kylmä fakta vain on se, että volyymitreeni on 10 kertaa intensiivisempää kuin 10 min palautuksilla revitään isoilla painoilla. Lihakset tulevat aivan saatanan kipeäksi jokaisessa treenissä. Ilmeisesti ainakin mun kohdalla tää on oikea treenisysteemi, eikä Colemannikaan ole valittanut, paitsi seuraavana päivänä lihaskipuja :)
Alamme tekemään tässä kuitenkin kerran kuussa yhden kierron lyhyemmillä sarjoilla ja hiukan pidemmillä palautuksilla, ettei kroppa pääse totaalisesti tottumaan.

Force: niinpaljon kuin menee, yli kymmentä tulee, ei niitä laskeskella. Tosin noissa treeneissä putoaa tosi radikaalisti nuo sarjojen toistomäärät lyhyiden palautusten johdosta.

jep ,nykyinen treenimme on kyllä totaalisen erilaista kuin ennen kun joskus on tullu revittyä kulmasoutuja valtavilla romuilla (180kg ja 90kg käsip.)keinolla millä hyvänsä niin nyt teemme 50-60% painoilla niihin nähden ja totaalisen tehokkaalla lihassupistuksella ja äärimmäisen eristetysti vain selällä.
Jostakin voi tuntua hullulta treenata vain tuntuman mukaan mutta luulempa että ne jotka epäilee eivät ole koskaan kunnon tuntumaa saaneetkaan. Kuten Mike mainitsi ei ole oleellista montako toistoa teet ,vaan oleellista on se miten kauan pystyt toistoja tekemään supistamalla treenaamaasi lihasta.
pakkotoistoja saatamme tehdä 4-5 per sarja ja ne suoritetaan siten ettei toistojen tekeminen ole äärimmillään rimpuilua tyyliin "MENEE MENEE" painojen hädin tuskin liikkuessa ,vaan avustaja on mukana täysillä ja toistot noudattavat samaa liike nopeutta ja toistotahtia kuin toistot jotka menevät vielä siistitisti omin voimin.

jos sisäistät tämän harjoituksen voin taata että treenin jälkeen ja aikana selkäsi turpoaa ennen näkemättömään pumppiin ja seuraavana päivänä tiedät harjoitelleesi.

Originally posted by colemanni
jos sisäistät tämän harjoituksen voin taata että treenin jälkeen ja aikana selkäsi turpoaa ennen näkemättömään pumppiin ja seuraavana päivänä tiedät harjoitelleesi.

Kuulostaa perkeleen hyvältä. Oon itekkin pikkuhiljaa siirtyny volyymitreeniin, ja todellakin, tuntuma lihaksissa on miljoona kertaa parempi kuin perinteisellä systeemillä.

Painoista pitää karsia, mutta perkele, bodytyylillähän tässä mennään!

En vain voi painottaa tarpeeksi supistuksen tärkeyttä selkätreenissä, se on kaiken perusta. Temme sarjat kohtuullisen vajaalla liikeradalla venytyksessä ja venytämme sarjojen jälkeen lyhyitä venytyksiä. Tällä tavalla vain tulee tolkuton pumpi jo pelkässä lämmittelyssä, en sitten tiedä mihin perustuu tuo mieletön pumppi noin niinkuin fysiologisesti.

Jos täällä on joku joka haluaa tulla Tampereen Wolffille treenaamaan selän tai jonkun muun lihasryhmän meidän kanssa niin ei muutakuin mailia tulemaan. Siinä on sitten paha lintsata ja laakista oppii miten se lihas treenataan, tämä siis niille jotka ovat aloittelevassa vaiheessa tai vain muuten hakevat treenejään.

Originally posted by Sam225
Lopetetaan jo tämä jankkaus näistä sarjamääristä.
Tällaiset kommentit on yhtä tyhjän kanssa.
ON juma***ta muitakin tapoja treenata kuin kp:n tyyli.
Mike ja Cole varmaan "ei tee kunnolla" kun tekee noin monta sarjaa selkätreenissä. Eikä muuten varmaan Richard75, jolla se selkä on myös aika pieneksi jäänyt.

:david: :david:

Ja joku tais taas ottaa ton pikkasen väärin. Lukeeko jossain mun kirjottamassa tekstissä että Mike ja Cole ei tee kovaa koska tekee niin monta sarjaa??? Eipä taida. Totesin vain sen, että henk.koht. en jaksa tehdä noin montaa kovaa sarjaa. Enkä siis itse näe omalla kohdalla järkeä tehdäkkään koska selkä on jo kovin kovin väsy vähemmillä sarjoilla. Jos puhtia riittää niin antaa palaa vaan.

Originally posted by hillosipuli
Mitäs ovat nämä liikkeet ylä/alatalja ja Hammer vipukoneessa..pöh ei mitään tietoa
Herra siunaa ja varjele - mitä olet tehnyt selällesi ennen?
Ylätalja:
CBPulldownFront.gif

Alatalja:
CBSeatedRow.gif

Hammer vipukoneessa (tähän en itsekään ole varma muuten:
LVPullover.gif

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, tää viimenen on se Dorian Yatesin Blood n' Gutsin selkätreenin alussa käyttämä "Oooooooomph!"-pullover-laite. Tollanen on myös Mayorsilla, mutta ilmeisesti en osannyt käyttää sitä, koska olin kolmen toiston jälkeen pää alaspäin ja housut nilkoissa. Pitänee joskus kysyä vinkkejä, että minäkin saan huutaa Ooooooooooooooooooooooomph!!!1

Originally posted by Mixu
Ylätalja:
CBPulldownFront.gif

IMHO toi äijä tekee ylätaljaa "väärin". Se laukaisee lihasjännityksen ylhäällä. Eikö parempi tapa ole suorittaa niin, että ylävartalo on koko ajan lähes samassa kulmassa, katse ylhäällä ja käsiä ei päästetä suoriksi. Tämä on tärkeää ainakin tässä säikeessä puhutun tuntuman kannalta.

Edit: missä sen housut on tässä pätkässä :lol2:

Originally posted by Tomi
ilmeisesti en osannyt käyttää sitä, koska olin kolmen toiston jälkeen pää alaspäin ja housut nilkoissa.
Sitä se teettää kun treenaa Rintafileen ja Wintikan kanssa.:)

Originally posted by Keisari
Originally posted by Mixu
Ylätalja:
CBPulldownFront.gif

IMHO toi äijä tekee ylätaljaa "väärin". Se laukaisee lihasjännityksen ylhäällä. Eikö parempi tapa ole suorittaa niin, että ylävartalo on koko ajan lähes samassa kulmassa, katse ylhäällä ja käsiä ei päästetä suoriksi. Tämä on tärkeää ainakin tässä säikeessä puhutun tuntuman kannalta.

Edit: missä sen housut on tässä pätkässä :lol2:

Juu tuossa on malliesimerkki miten ei pidä selkää tehdä, päin vittua menee. Niitä olkapäitä ei saa roikottaa, se selkä venyy ilman roikottamistakin. Mutta mitä tosta selvää saa, niin eihän tolla sällillä edes ole latseja millä se vois vetää tota taljaa.

Originally posted by Mike
Heitetääs tähän Colen ja mun selkätreeni mikä kestää 15 minuuttia.

Ylätalja x 4
80kg
70kg

Alatalja x 4
80kg
70kg

Hammer vipukoneessa x 2

Kulmasoutu käsipainoilla x 4

Kaikki sarjat putkeen, taukoa vain kaverin sarjan verran. Tuntuma on helvetistä ja lihat tulee sairaan kipeeksi.

Tosta näkee noista painoista vähän kontrastia minkä verran painoa laittaa ylä ja alataljaan.
Viimeksi tein varmaan alataljaa max. 30-35 kg, ylätaljassa taisi olla max. 40-45 kg. Toistot oli siinä 12-15 välillä, selkä kuitenkin on kasvanut vaikka oon tehnyt nysvä painoilla:)

Tosin jotkut nais ihmisetkin tekee isommilla painoilla omalla salilla, suoritus tekniikasta näkee että rasitusta tulee on lähinnä käsille ja alaselälle ja hiukan voi tuntua keskiselässäkin.
Notta se on vaikea treenata lihasta jos tiedä missä se on.

Originally posted by makew
Viimeksi tein varmaan alataljaa max. 30-35 kg, ylätaljassa taisi olla max. 40-45 kg. Toistot oli siinä 12-15 välillä, selkä kuitenkin on kasvanut vaikka oon tehnyt nysvä painoilla:)
:eek:

-edit-

Taidanpas koittaa tänään tota JJJ:n selkäreeniä, mutta otan ylätaljan tilalle leuanvedon taljassa, tai voinhan mä vaikka tehä niitä vuoroviikottain.

Eli:

-ylätalja / leuanveto (taljassa) 3 kovaa sarjaa
-alatalja 3 sarjaa
-vipuvarsikone ylhäältä leuanveto otteella 2-3 sarjaa
-vipuvarsikone yhdellä kädellä istuen 2 sarjaa per käsi

Originally posted by Sherm Stick
:eek:

Joo, mutta kertokaas mielipiteitä tästä:
leuanveto (taljassa)
vipuvarsisoutu
alatalja

Jokasessa 4 sarjaa ja toistoja 8-12.

Kannattaa tehdä toistoalueella 12-15.
Ite voisin kuvitella tekeväni jopa 20 toiston sarjoja ja teenkin seuraavassa treeniohjelmassa.
Leuanvetoa ei voi tehdä taljassa, sitä sanotaan ylätalja vedoksi vaikka vaikuttaa samalta liikkeeltä niin ei ole sama.
Alataljan voisit vaikka tehdä V-kahvalla joka vastaa oikein tehtynä t-tanko soutua V-kahvalla joka on latseille pirun hyvä liike.
Kulmasoutu tangolla ja käsipainoilla on kans hyviä liikkeitä.

Muutamat toimiviksi havaitut vinkit:

3-4 liikettä, 8-12 sarjaa, toistot alueella 12-15(20),
supistus latseilla,
älä retkauta olkapäitä ylhäällä vaan jätä pieneen koukkuun kädet.
Vedä lavat yhteen kunnolla niin ylätalja vedossa kuin kulmasoudussa tangolla.
Käytä maltillisia painoja alkuun, että saat selän hermotettua oikein.
Keskity aina siihen tuntumaan latseissa treenatessa selkää.

Tässä nyt päivitetty versio:

ylätalja (joka toinen vko kapea vasta-ote ja joka toinen vko leveä myötä-ote) 3
alatalja 3
vipuvarsikone ylhäältä 2-3
vipuvarsikone yhdellä kädellä istuen tai kulmasoutu (kp) 2

Toistoja 12-15.

Alataljan voisit vaikka tehdä V-kahvalla joka vastaa oikein tehtynä t-tanko soutua V-kahvalla joka on latseille pirun hyvä liike.
Joo, V-kahvalla mä sen aina oon tehnykkii.

Pitää muistaa noi vinkit ja keskittyä kunnolla. Kitoos

Originally posted by Sherm Stick
Tässä nyt päivitetty versio:

ylätalja (joka toinen vko kapea vasta-ote ja joka toinen vko leveä myötä-ote) 3
alatalja 3
vipuvarsikone ylhäältä 2-3
vipuvarsikone yhdellä kädellä istuen tai kulmasoutu (kp) 2

Toistoja 12-15.

Joo, V-kahvalla mä sen aina oon tehnykkii.

Pitää muistaa noi vinkit ja keskittyä kunnolla. Kitoos

No turha mua on kiitellä kun noi on joku muu keksinyt sanoa... lähinnä Richard75:lle ja Mikelle menee mun kiitokset:worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom