Sarjapituudet dieetillä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kun olette reilusti miinuskaloreilla minkäpituisia treenisarjoja teette?

Itselle tuli mieleen, että kehotyyppisessä treenaamisessa ei olisi järkeä, koska lihas ei kuitenkaan miinuskaloreilla kasva, joten ajattelin tehdä sarjoja maksimissaan 5 toistoa läpi dietin ja palata pidempiin sarjoihin kunhan massakausi alkaa joulun tienoilla.

Ajatuksia, kokemuksia tai oikeaa tietoa???

On fiksua pyrkiä treenaamaan kovaa niin pitkään kuin mahdollista. Itse pyrin ainakin pitämään toistomäärän samana kun ennenkin eli siinä 20-6 tietty liikkeestä riippuen. Ja jos ne voimatasot rupeaa liika nopeeta putoamaan niin kalorit ovat liian miinuksella. Ja omalla kohdalla ainakin pystyn tasaisesti koventamaan treeniä joka viikko, mutta ei tietty niin nopeasti kuin suuremmissa rasvoissa!

^^ mä olen vetänyt lyhyitä 6 toiston sarjoja dietillä: sarjapainot noussut, läski palanut. Mutuillut ihan samaa, että pitkät pumpit on turhia ja ehkä haitallisia dietillä kun miinuksilla ollaan.. tästäkin on täällä ollut juttua

Se on vaikea sanoa sitä sarjapituutta muille, kun ihmiset tahtoo olla täysin erilaisia! Mutta ehkä paras keino on tehdä niinkuin hyvältä tuntuu tehdä, eli lyhyttä tai pitkää, tai kumpaakin.

Tee sellasia sarjapituuksia mitä ennenkin. Se millä oot ne lihat saanu on varmaan paras tapa koittaa myös pitää niistä lihoista kiinni sillä aikaa kun rasvaa poltellaan.

Sarjapituudet ja syklitys

Eikö treeniä tulisi kuitenkin vaihdella.

Ja näin mutuiluna, että tuskin ne lihat lähtee kovin helposti kävelemään, vaikka treenaisikin enemmän voimatyylisesti ja koittaisi nostaa voimatasoja. Ainakin täällä kuulostaa siltä, että moni on onnistunu nostamaan voimatasoja dietillä, mutta lihasmassa ei kasva juuri kellään.

Eli toimiiko sykli dietillä voimatyylistä harjoittelua ja massakaudella kehotyylistä harjoittelua pitkällä juoksulla paremmin kuin päinvastainen. Vai vetääkö joku dietillä pitkää sarjaa ja massakaudella treenaa voimaa ja huomannut että se toimii? :eek:

Ja massa ja diettikausia pitää vaihdella ja samoin treenisarjojen pituuksia, niin haen tässä sellaista järkevää yhdistelmää näille. Tietoa ei ole, mutta mutu-mielipiteet on turhankin vahvoja.

Se on vaikea sanoa sitä sarjapituutta muille, kun ihmiset tahtoo olla täysin erilaisia! Mutta ehkä paras keino on tehdä niinkuin hyvältä tuntuu tehdä, eli lyhyttä tai pitkää, tai kumpaakin.

Peruskomppia satelee. Itellä nyt kanssa dieetti päällä ja oma treeni perustuu edelleen kolmelle pääliikkeelle kolmena eri päivänä (vinopenkki, mave, kyykky). Pääliikkeissä sarjat menee näin:

Kyykky: 2 x 15, 2 x 10, 2 x 6
Mave: 2 x 8, 2 x 6, 2 x 4 (en koskaan tee pitkiä mavesarjoja, selkä ei diggaa)
Vinopenkki: 2 x 12, 2 x 10, 2 x 8

Ja painot pyrin pitämään noissa liikkeissä samoissa lukemissa joka treenissä. Jos tämä onnistuu dieetillä, olen tyytis. Apuliikkeinä teen kohtuullisen kokonaisvaltaisia liikkeitä sen mukaan, mikä hyvältä tuntuu. Siihen en osaa ottaa kantaa, mikä olisi oikea sarjapituus dieetillä noin niin kuin liikunta-/ravitsemustieteellisesti, mutta helpointa mielestäni olisi noudatella samaa treeniä kuin ennenkin, jotta tulosten tarkkailu on helppoa. Ja muistakaa kattoa peiliin, jos tarkoituksena on säilyttää massaa!

Miksi muuten lihaspumppi olisi haitallista dieetillä ja minkä kannalta haitallista? Ok, ylikunnon vaarahan kai kasvaa dieetillä, mutta vielä 7 vuoden aikana ei ole vastaan tullut.. Antakee joku tähän kysymykseen varma vastaus niin kaikki yli kutosen sarjat jää tähän paikkaan. :D

Tee sellasia sarjapituuksia mitä ennenkin. Se millä oot ne lihat saanu on varmaan paras tapa koittaa myös pitää niistä lihoista kiinni sillä aikaa kun rasvaa poltellaan.

Samaa mieltä olen. Tosin jättäisni suosiolla jotkut 12-15 toiston sarjat dieetillä väliin ja tekisin 6-10 toiston sarjoja. Tosin olen huomannut, että ainakin itsellä nuo 6-10 tuo paljon paremmin tuloksia mitä pidemmät sarjat.

Mutta mutta, onhan siitäkin ollut paljon puoltavaa kommenttia, että voimatreenillä pystyy dieetillä kehittymään ja jos voimat kehittyy, tuskin lihaakaan paljon palaa. Että ehkä niitä sarjoja voisi vähän lyhentää, eli tehdä vaikka jotain 5-8 toistoa.

Itse teen suunilleen samanlaisia sarjoja kuin offilla eli tiukkoja kutosia.

En usko, että dieetti on paras ajankohta kokeilla mitään uutta ja mullistavaa.
Joo ei todellakaan. Kannataa tehdä semmoista treeniä joka itselle sopii, eli ohjelma jolla ei ainenkaan ihan hirveesti lähde lihaa. Ihan HC basic treeniä aivan kekkosen kovaa.

Mutta mutta, onhan siitäkin ollut paljon puoltavaa kommenttia, että voimatreenillä pystyy dieetillä kehittymään ja jos voimat kehittyy, tuskin lihaakaan paljon palaa.
Totta, tosin esim. normaalilla bodytyylillä treenattaessa sarjapainot tippuu kyllä varmasti jonkin verran 10 dietti viikon jälkeen oli kui terminaattori kone tahansa, tosin nyt varmaan joku sieltä huutaa, joo ei mulla 20 dietti viikon aikana tippunu sarjapainot yhtään...:jahas:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Totta, tosin esim. normaalilla bodytyylillä treenattaessa sarjapainot tippuu kyllä varmasti jonkin verran 10 dietti viikon jälkeen oli kui terminaattori kone tahansa, tosin nyt varmaan joku sieltä huutaa, joo ei mulla 20 dietti viikon aikana tippunu sarjapainot yhtään...:jahas:[/QUOTE]

Varmasti joo, mutta riippuu tietty ihan siitä miltä kukin näyttää 10 dieetti viikon jälkeen.. Mutta tottakai ne voimat voivat hieman pudota sitten kun rasvat alkaa olemaan jo täysin olemattomissa lukemissa. Mutta jos voimat ja paino vaan putoavat, eikä rasvaa ole lähtenyt niin sit on kyllä jotakin pahasti pielessä. Mutta niinku sanoin, riippuu täysin kunnosta missä on sen dieetin lopussa.

Peruskomppia satelee. Itellä nyt kanssa dieetti päällä ja oma treeni perustuu edelleen kolmelle pääliikkeelle kolmena eri päivänä (vinopenkki, mave, kyykky). Pääliikkeissä sarjat menee näin:

Kyykky: 2 x 15, 2 x 10, 2 x 6
Mave: 2 x 8, 2 x 6, 2 x 4 (en koskaan tee pitkiä mavesarjoja, selkä ei diggaa)
Vinopenkki: 2 x 12, 2 x 10, 2 x 8

Ja painot pyrin pitämään noissa liikkeissä samoissa lukemissa joka treenissä. Jos tämä onnistuu dieetillä, olen tyytis. Apuliikkeinä teen kohtuullisen kokonaisvaltaisia liikkeitä sen mukaan, mikä hyvältä tuntuu. Siihen en osaa ottaa kantaa, mikä olisi oikea sarjapituus dieetillä noin niin kuin liikunta-/ravitsemustieteellisesti, mutta helpointa mielestäni olisi noudatella samaa treeniä kuin ennenkin, jotta tulosten tarkkailu on helppoa. Ja muistakaa kattoa peiliin, jos tarkoituksena on säilyttää massaa!

Miksi muuten lihaspumppi olisi haitallista dieetillä ja minkä kannalta haitallista? Ok, ylikunnon vaarahan kai kasvaa dieetillä, mutta vielä 7 vuoden aikana ei ole vastaan tullut.. Antakee joku tähän kysymykseen varma vastaus niin kaikki yli kutosen sarjat jää tähän paikkaan. :D

Juup eli tollei määkin pyrin tekemään aina paitsi mun pääliikkeet on joka kerta
selälle, kulmasoutu tangolla, t-kulmasoutu
jaloille, kyykky, käänteinen hak
rinnalle, penkki käsipainoilla ja vinopenkki tangolla

Mulla ainakin toimii tosi hyvin se et teen progressiivisia lämmittelyjä, ja sit yks kova sarja iha loppuun per liike. Ja se pumppihan ei ole välttämätöntä, mutta se pumppi kyllä kertoo jos se liike menee oikeille lihaksille.

Mahdollisimman samalla tavalla sitä kannattaa reenata dieetillä kuin offillakin, mikäli useita kokeneita kilpailijoita on uskominen.

Eikä tuo ohjelmien vaihtaminenkaan mikään itsestäänselvyys ole. Jatkuvuuden kannalta ei ainakaan kannata vaihtaa. Tässäkin on jos jonkinmoista koulukuntaa.

Ei kuulosta kovin järkevältä ruveta vetään jotai voimajuttuja dieetillä, kun ei paikat välttämättä kestä. Kyllä ne voimakaudet on parempi ajoittaa vähän muille ajoille.

Näin itse sen mieltäisin.

Ei silti varmasti ole järkevää jatkaa esim. arskan kultaisen kuusikon tekemistä enää dieetille, ennemmin ottaa käyttöön 2-jakoisen sitten...
Niin ja kysymyshän olikin toistomääristä.... :wall:

OT. Eikö tää ole vähän outo väite, jota viljellään sielä sun täällä. Eikö ihmiset ole itseasiassa hyvinkin samanlaisia.

Täälläkin on näköjään täysin sama mitä sanoo, kun aina löytyy joku joka ei ole tyytyväinen vastaukseen. Tarkotinpahan vaan tollakin sitä et kannattaa tehdä niinkuin parhaaksi näkee. Ja tän sanon oman kokemuksen perusteella!

Viime dieetillä itse ajoin 8 viikon voimaohjelman läpi ja hyvinhän ne tulokset nousi :) Suosittelen ainakin kokeilemaan, jos ei toimi niin se on sitte kyynel :D

Väittäisinpä, että dieetillä raskaiden sarjojen merkitys on huomattavasti suurempi kuin plussakaloreilla ollessa. Koko kisadieetin ajan pidin kiinni pääliikkeiden sarjapainoista ja tein vielä viimeisillä viikoillakin raskaita kutosia, koska näiden kaikkein traumaattisimpien sarjojen korvaaminen esim. jollain kevyemmillä 10-15 toiston sarjoilla olisi mielestäni ollut varma tie kataboliaan kovalla dieetillä.

Sen sijaan heti dieetin jälkeen, kun pääsin plussakaloreille, pudotin treenipainoja useimmissa liikkeissä mainittavasti lepuuttaakseni hieman niveliä. Plussakaloreilla kuitenkaan tuskin lihasta palaa vaikka sarjoja kevennettäisiinkin. Pyrin tietysti koko ajan kasvattamaan sarjapainoja takaisin parhaalle tasolleen, mutta toistaiseksi lihasmuisti ja plussakalorit ovat toimineet pienilläkin painoilla pumppaillessani, ja lihasta on dieetin jälkeen tullut hyvin takaisin.

Väittäisinpä, että dieetillä raskaiden sarjojen merkitys on huomattavasti suurempi kuin plussakaloreilla ollessa.

Sen sijaan heti dieetin jälkeen, kun pääsin plussakaloreille, pudotin treenipainoja useimmissa liikkeissä mainittavasti lepuuttaakseni hieman niveliä.

Ai perhana, oletko antanut nyt kokonaan pikkurillisi, vai enemmänkin, pumppi-paholaiselle?:D

Hyvä, tätä menoa jopa minusta tulee sua vahvempi, ja möyhennän sitten sut lavalla:D ;)

Ai perhana, oletko antanut nyt kokonaan pikkurillisi, vai enemmänkin, pumppi-paholaiselle?:D

Hyvä, tätä menoa jopa minusta tulee sua vahvempi, ja möyhennän sitten sut lavalla:D ;)
WTF? :confused: Eihän tässä mitään uutta tietoa sulle ole, eli pumppailen nyt vuoden loppuun saakka kisojen jälkeen hieman pienemmillä raudoilla lepuuttaakseni niveliä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom