Sampo Pankin uusi verkkopankki

Eli neuvot verkkopankin käytössä. Jos bugaa niin otat yhteyttä back office tiimiin. En kyllä keksi miten tuo näyttää mitenkään erikoisen hyvälle CV:ssä.

Paitsi että kunnon sankari kirjoittaa siihen, että on ollut mukana nostamassa Sampoa takaisin jaloilleen ja niin edelleen.

Opintolainan korosta tuli muuten lasku 17.6. Eräpäivä oli 16.6. Lisäksi kaikki kirjeenvaihto pankin kanssa on verkkokaupasta kadonnut vaikka millä rajauksilla hakisi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään ottivat vihdoin yhteyttä sammosta moottoripyörälainaa varten näin 3 vko odottelun jälkeen. Muuten sain korkojen ja perustamismaksun puolesta ihan hyvän tarjouksen (4.5 prime + 1 marginaali ja avaus puoleenhintaan), mutta vaativat lainalle kaksi takaajaa.

Tämä oli minusta hieman erikoista kun lainan määrä on alle 10 ke, minulla on säännölliset ihan ok tulot, ei mitään luottohäiriöitä tai muita lainoja ja takaajalla olisi tuota massia hieman enemmänkin.

Onko tuo takaajamäärä pankkikohtainen vai onko se kaikilla sama?
 
Sammon takia meiltä meni yhdistyksen tilinpäätös perseelleen, kun sieltä ei saada tarvittavia papereita ulos ja sinne lähti samantien muutamat avustukset, kun tilinpäätöstä ei ole tehty, eikä sitä voida tarkastaa. Kiitos Sampo, miten osaattekin kusta homman noin täydellisesti.
 
Tänään ottivat vihdoin yhteyttä sammosta moottoripyörälainaa varten näin 3 vko odottelun jälkeen. Muuten sain korkojen ja perustamismaksun puolesta ihan hyvän tarjouksen (4.5 prime + 1 marginaali ja avaus puoleenhintaan), mutta vaativat lainalle kaksi takaajaa.

Tämä oli minusta hieman erikoista kun lainan määrä on alle 10 ke, minulla on säännölliset ihan ok tulot, ei mitään luottohäiriöitä tai muita lainoja ja takaajalla olisi tuota massia hieman enemmänkin.

Onko tuo takaajamäärä pankkikohtainen vai onko se kaikilla sama?

Jos haluaa kulutusluottoon noin alhaisen koron, lainalla pitää olla omia vakuuksia (esim osakkeita, rahastoja tai asunto) tai sitten ulkopuolinen takaus. Ihan normaalia, suorastaan standard. Pankin kannalta kysymys on odotusarvoista ja riskipreemiosta.

Ilman takauksia tai omia vakuuksia lainan kyllä saa, mutta lainan hinta on heti paljon suurempi. Ei pankki ole hyväntekeväisyyslaitos, joka ottaa ilmaiseksi riskejä.
 
Joo ei tuossa ollutkaan mitään erikoista, lähinnä se pointti että yksi varakas ja pankin asiakas ei riitä vaan vaaditaan silti kaksi nimeä.
 
Joo ei tuossa ollutkaan mitään erikoista, lähinnä se pointti että yksi varakas ja pankin asiakas ei riitä vaan vaaditaan silti kaksi nimeä.

Kuulostaa vähän omituiselle, etenkin kun kyseessä on vain kymmpitonni. 100.000 lainalla tuon jo ymmärtäisi vähän paremmin.

Taidettu Sampossa mennä vähän ääripäästä toiseen? Ennen lapotaan rahaa mukaan kun vaan viittii ottaa ja nyt tarvitaan varmaan 100.000 asuntolainaan 10 takaajaa. ;)
 
Noh, laittelin jo Osuuspankkiin yhteydenottopyyntöä ja kattoo onko heidän kanssa sama juttu. Jos on niin isä lupautui itsekin rahat lainaamaan pankkia pienemmällä korolla joten periaatteessa sama.
 
En vaihtaisia Sampoon Nordeasta ja juttujen ja artikkeleiden perusteella en sulata Java appletteja, jotka siirtää vastuun haxoraamisesta asiakkaalle, eikä pankille.
 
Kuulostaa vähän omituiselle, etenkin kun kyseessä on vain kymmpitonni. 100.000 lainalla tuon jo ymmärtäisi vähän paremmin.

Taidettu Sampossa mennä vähän ääripäästä toiseen? Ennen lapotaan rahaa mukaan kun vaan viittii ottaa ja nyt tarvitaan varmaan 100.000 asuntolainaan 10 takaajaa. ;)
otathan huomioon sen, että moottorpyörälaina on pankille sama kun pyytäsit lainaa viinaan, huumeisiin, huoriin ja hotellihuoneeseen viikoksi.

itekin väitän että kaks takaajaa sen takia että saa noin hyvillä ehdoilla lainaa. 10k taitaa olla normi raja mitä yks henkilö voi taata henkilötakauksia.
 
otathan huomioon sen, että moottorpyörälaina on pankille sama kun pyytäsit lainaa viinaan, huumeisiin, huoriin ja hotellihuoneeseen viikoksi.

itekin väitän että kaks takaajaa sen takia että saa noin hyvillä ehdoilla lainaa. 10k taitaa olla normi raja mitä yks henkilö voi taata henkilötakauksia.

Kai siellä on jossain kulutusluoton luottoehdot näkyvillä tai ainakin saatavissa. Eihän se muuta ole kuten tuossa kirjoititkin. Täysin verrattavissa vaikka etelän reissuun.
 
otathan huomioon sen, että moottorpyörälaina on pankille sama kun pyytäsit lainaa viinaan, huumeisiin, huoriin ja hotellihuoneeseen viikoksi.

itekin väitän että kaks takaajaa sen takia että saa noin hyvillä ehdoilla lainaa. 10k taitaa olla normi raja mitä yks henkilö voi taata henkilötakauksia.

Joo toki, huon oli tuo 100.000 asuntolainaan vertaus.

Mutta mutta, jos on takaa varakas pankin asiakas, niin ei pitäisi kovan paljon olla nipottamista kympin lainaan. Mutta tuo onkin Sampo-pankki ja mä ihmettelen, kuka viitsii ko. pankin asiakas yleensäkään olla...
 
Mutta tuo onkin Sampo-pankki ja mä ihmettelen, kuka viitsii ko. pankin asiakas yleensäkään olla...

Mä taas ihmettelen miks pitäis vaihtaa pankkia jos on tyytyväinen saamaansa kokonaispakettiin eikä uudistustenkaan jälkeen ole ollut ongelmia? Kortti on toiminut, samoin verkkopankki aina kun olen niitä tarvinnut. Mitään ylimääräisiä veloituksia tai varauksia ei tileillä ole ollut, eli kaikki on ihan normaalia. Mikään tarve mulla ei ole pankkia puolustella, enkä pidä esimerkiksi tiedotusta todellakaan onnistuneena, mutta kun mulla kerran homma toimii niin en ole pankkia vaihtamassakaan. Ihan jo tuttavapiiristä löytyy samoin ajattelevia, joten ehkä Suomessa on enemmänkin niitä joilla ei ongelmia ole. Varmasti tässäkin pätee se, että tyytymättömät pitävät suurimman metelin. Toki jokainen saa vaihtaa tai olla vaihtamatta, itse en vain näe syytä vaihtaa.
 
Mä taas ihmettelen miks pitäis vaihtaa pankkia jos on tyytyväinen saamaansa kokonaispakettiin eikä uudistustenkaan jälkeen ole ollut ongelmia? Kortti on toiminut, samoin verkkopankki aina kun olen niitä tarvinnut. Mitään ylimääräisiä veloituksia tai varauksia ei tileillä ole ollut, eli kaikki on ihan normaalia. Mikään tarve mulla ei ole pankkia puolustella, enkä pidä esimerkiksi tiedotusta todellakaan onnistuneena, mutta kun mulla kerran homma toimii niin en ole pankkia vaihtamassakaan. Ihan jo tuttavapiiristä löytyy samoin ajattelevia, joten ehkä Suomessa on enemmänkin niitä joilla ei ongelmia ole. Varmasti tässäkin pätee se, että tyytymättömät pitävät suurimman metelin. Toki jokainen saa vaihtaa tai olla vaihtamatta, itse en vain näe syytä vaihtaa.

Nimen omaan näin, ruma kello kauaksi kantaa vai miten se sanonta meni. Muistaekseni ongelmia oli vain muutamalla prosentilla ja nekin satunnaisia. Luulenpa, että osa-asiakkaista palaa vielä takaisin jossain vaiheessa...
 
Luulenpa, että osa-asiakkaista palaa vielä takaisin jossain vaiheessa...

Kukaan ei huvin vuoksi vaihda pankkia. On siinä sen verran hommaa kuitenkin. Eikä ainkaan niin, että jaksaisi vaihtaa edes takaisin ellei Sampo tarjoaisi kunnon edut kilpailijoihin verrattuna.

Aika lopullisesti toi maine on mennyt.
 
Kukaan ei huvin vuoksi vaihda pankkia. On siinä sen verran hommaa kuitenkin. Eikä ainkaan niin, että jaksaisi vaihtaa edes takaisin ellei Sampo tarjoaisi kunnon edut kilpailijoihin verrattuna.

Aika lopullisesti toi maine on mennyt.

Ihmisten muisti on niin lyhyt loppupeleissä ja vaivaahan pankinvaihtaminen ei kovin paljoa vaadi.
Siinä kyllä olet oikeassa, että jonku syyn perässä se vaihto tapahtuu eikä vain huvikseen.
 
y
Kukaan ei huvin vuoksi vaihda pankkia. On siinä sen verran hommaa kuitenkin. Eikä ainkaan niin, että jaksaisi vaihtaa edes takaisin ellei Sampo tarjoaisi kunnon edut kilpailijoihin verrattuna.

Aika lopullisesti toi maine on mennyt.
väitän että suurimmalla osalla pankin vaihto = avattu tili toiseen pankkiin
ja noi kaikki on raportoitu pankkia vaihtaneiksi.

tosiaan kohuttu opintolainan "ylikorko"jupakka (kl:n otsikosta) koski about 5:ttä henkilöä :D
todellisuudessahan kyse oli normaaleista koroista mutta niitä ei vaan pääomitettu lainaan...

vähän niinkun yleensäkin netissä: jos tuotteesta on hyviä kokemuksia niin ei tule niin herkästi kerrottua niistä mutta jos joku tuote on ihan paska niin sitä haukutaan parhaimmillaan useammalla keskustelupalstalla saman henkilön toimesta.


ja oikeesti, jos nyt tony halme asettuis ehdolle niin varmasti pääsis uuestaan eduskuntaan ja varmaan pääministerikskin jos äänestäjiltä kysyttäis.... se siitä kansan muistista :D
 
Ossipena on joko itse duunissa Sampo-pankissa tai vastaavasti joku ossipenan läheinen. Sen verran kovaa puffaamisyritystä löytyy.

Mun mielestä täysin paska pankki ollut jo jonkin aikaa, mutta tämän Danske Bank fuusion jälkeen mennyt kyllä täysin roskapankiksi. Vuolan kommentit eivät myöskään ole auttaneet asiaa. Miten noin kyvytön ihminen voi olla viestintäjohtajana? Ihmettelen vaan, että kuka viitsii tollaisen pankin asiakkaana kärvistellä.
 
Koska kaikki eivät tunnu ymmärtävän sitä tosiasiaa että kaikilla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Miksi siis turhaan vaihtaa? Siksi että jotkut ongelmaiset mesoavat netissä tai siksi että uusissa kirjoitetaan heti jostain ongelmista jotka eivät kuitenkaan itseen vaikuta? Ja osa heidän uusista sijoituspalveluista on kuulema hyviä jne.
 
tai sitten toisilla ollut enemmän ongelmia kuin kerran.
jos lyödään omat tähän 3kertaa joutunut etsimään pankkiautomaattia kun kortti ei toimi bensaautomaatilla, nettipankissa useamman kerran jäänyt laskut maksamatta.
keväällä kortit ei toiminut hammaslääkärillä taas pankkiautomaatin etsintää.(tais käydä 2 tai 3kertaa).
tililtä laskutettu ylimäärisiä maksuja(toki jo korvattu) mun mielestä tossa vain on liikaa ongelmia.
laina pysyy toistaiseksi sammossa koska on kiinteä korko niin ei kannata vaihtaa. mutta muut maksut ja liksat yms olen vaihtanut muualle.
Kiva jos ei toisilla ole ollut ongelmia. kannattaa koputtaa puuta.....
ja kaikki ongelmat siis tullu danske muutosten jälkeen sitä ennen ei mitään ongelmia.
 
Back
Ylös Bottom