Sampo Pankin uusi verkkopankki

Tuo on mielestäni väärin otsikoitu, tili ei ollut minnekkään kadonnut, vaan laitettu passiivitilaan koska sitä ei käytetä. Eikö kaikki muutkin pankit tee näin?

mutta asiaan. itse olen ollut sampon asiakas about 20v ja verkkopankin asiakas niin kauan kuin se vain on ko. firmassa ollut, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia minkään asian suhteen...
Katoppas Sampon työntekijäkin kunnioittaa meitä läsnäolollaan. Valehtelu on muuten rumaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin siis ne maksuajat. Sillon kun kirjotin nimen paperiin se oli 14 päivää. Nyt se on 4 päivää.
sinuna lukisin paperit tarkasti läpi noiden maksuaikojen osalta ja pyytäisin hyvitystä jos ovat yksipuolisesti muuttaneet ehtoja siitä mikä on sopimuksessa sovittu.


ja tosissaan ihan järettömiä noi "tili katosi!!!" - uutiset. toisaalta ei yllätä iltalehden totuudenmukaisuus otsikoissa.
 
sinuna lukisin paperit tarkasti läpi noiden maksuaikojen osalta ja pyytäisin hyvitystä jos ovat yksipuolisesti muuttaneet ehtoja siitä mikä on sopimuksessa sovittu.

Ei kai tuollaisia ole mihinkään tilisopimuksiin edes kirjattu? Tuohan ei siis varmaankaan liity edes lainaan vaan ylipäänsä laskujen maksuun? Eli siis vanhassa systeemissä kaikissa laskuissa oli toi 14pv ja nyt enää 4pv.
 
Nettipankissa en voi maksaa laskuja tällä hetkellä. JEE!! Pitää mennä kai pankkiin maksaa ku pakko tänään maksella..
 
Vaihteeksi taas nettipankki seis.
onneks on op:n kortti myös niin saa kiirelliset maksettua.
aika outo kun yritti maksaa tilausta netissä niin tunnuksien syötön jälkeen hyytyy
ja lukee haetaa tietoa danskebank.dk jne.. sammon sivuilta kun yrittää suoraan päästä niin hyytyy samaan kohtaan mutta lukee sampopankki.fi jne..
 
Vaihteeksi taas nettipankki seis.
onneks on op:n kortti myös niin saa kiirelliset maksettua.
aika outo kun yritti maksaa tilausta netissä niin tunnuksien syötön jälkeen hyytyy
ja lukee haetaa tietoa danskebank.dk jne.. sammon sivuilta kun yrittää suoraan päästä niin hyytyy samaan kohtaan mutta lukee sampopankki.fi jne..
äsken ainakin toimi hyvin kun kävin vilkaisemassa tilin saldon.
 
Vaihteeksi taas nettipankki seis.
onneks on op:n kortti myös niin saa kiirelliset maksettua.
aika outo kun yritti maksaa tilausta netissä niin tunnuksien syötön jälkeen hyytyy
ja lukee haetaa tietoa danskebank.dk jne.. sammon sivuilta kun yrittää suoraan päästä niin hyytyy samaan kohtaan mutta lukee sampopankki.fi jne..

Minulla hyytyi tänään kahteen kertaan, kun sijoituspuolella yritin tarkastella salkkuja. Väitti hakevansa tietoja... Kolmatta kertaa en enää kehdannu yrittää, kun noissa kahdessakin tuhrautui Housen verran aikaa. Onneksi suurin osa pankkiasioista on toisessa pankissa, jos voisin niin siirtäisin loputkin heti...

Hauska yksityiskohta sivuilla. Hermostuin tuohon verkkopankkiin ja ajattelin varata ajan konttoriin. Täytin siis ajanvarauslomakkeen, jossa kysyttiin minä päivänä haluan varata ajan ja monelta. Yhteystiedot laitoin myös ja lähetin lomakkeen. Merkitsin ajan kalenteriin ja olin tyytyväinen. Kunnes mieleeni pälkähti, että se lomake ei missään vaiheessa kysynyt minulta minne konttoriin haluan ajan varata. Tai sitten mä en vaan osaa :eek:
 
Lisää:
Helsinki-Vantaan kentällä 3000 asiakkaalle tuplalasku

Kassapäätejärjestelmään iskenyt vika aiheutti viime viikolla Helsinki-Vantaan lentoaseman kahvioiden ja ravintoloiden 3000 pankkikorttiasiakkaille tulpalaskutuksen, joillekin jopa kolminkertaisen laskutuksen.

Virheellisiä laskutuksia tehtiin viime viikolla keskiviikosta perjantaihin 15.-17.10.

Ongelma koskee kaikkia SSP Finland yli 20 palvelupistettä Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

-Vika havaittiin maanantaina, jonka jälkeen kassajärjestelmän automaattilaskutus otettiin pois päältä. Selvitämme parhaillaan kassapäätejärjestelmän toimittajan Micros-Fidelion kanssa syytä ja pyrimme palauttamaan rahat mahdollisimman pian, viimeistään ensi viikon alussa, sanoo SSP Finlandin toimitusjohtaja Kalle Ruuskanen.

Kaikkiaan ongelma koskee 6000 kortilla maksanutta asiakasta, mutta luottokorttiasiakkaiden tuplalaskutus ehditään korjata ennen kuin lasku menee asiakkaalle saakka.

Toimitusjohtaja Ruuskanen vakuuttaa, että kaikki virhelaskutukset löydetään ja kaikki asiakkaat saavat rahansa takaisin.

-Asiakkaille on vaikea tiedottaa asiasta, sillä emme ehdi saamaan kaikkia asiakkaita kiinni ennen ensi viikon alkua, Ruuskanen sanoo.
Havaittiin maanantaina

Asia tuli ilmi maanantaina yrityksen talousosaston tehdessä viime viikon tilityksiä. Myös muutama asiakas on ottanut yhteyttä maanantaina ja tiistaina. Ruuskasen mukaan virhelaskutus koskee vain viime viikon kolmea päivää.

-Viikonlopun tilityksissä ei ole havaittu mitään poikkeavaa.

SSP Finlandin laskutus kulkee Sampopankin kautta, mutta koskettaa kuitenkin kaikkien pankkien asiakkaita, jotka ovat maksaneet kyseisinä päivinä kortilla Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

Micros-Fidelion myyntijohtaja Kaj Järvinen myöntää, että vika on heidän toimittamassa ohjelmistossa. Vian laatu ei kuitenkaan ollut vielä tiistaina selvillä.

Tuplalaskutus olisi Järvisen mukaan ollut mahdollista huomata jo viime viikon keskiviikkona, jolloin vika ilmeni.

-Jos kassapäätejärjestelmän tuottamaa raporttia olisi verrattu pankkiin menevään lähetysraporttiin, olisi vika pystytty havaitsemaan heti, Järvinen sanoo.

Sitä, miksi vika havaittiin vasta maanantaina, ei Järvinen lähde arvailemaan.

Myös Järvinen vakuuttaa, että kaikki tupla- tai triplalaskutuksen kohteeksi joutuneet asiakkaat saavat liikaa maksetut rahansa takaisin.

-Rahojen palautus tapahtuu siten, että ajamme pankkeihin tuplalaskutuksen osalta miinuslaskutuksen. Riippuu sitten pankista, miten se näkyy asiakkaan tilillä.

Kassajärjestelmien toimittajien ja pankkien välillä on sopimus, jonka mukaan virheet korjataan 20 päivän kuluessa.

Järvinen myöntää, että tällaisia vikoja esiintyy aika ajoin, mutta vakuuttaa, että asiakkaat saavat rahansa takaisin.

-Kassapäätejärjestelmät on sertifioitu pankkien taholta, eikä mikä tahansa toimittaja voi niitä toimittaa.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2008/10/15664
 
Näyttäis olevan niin kova ristiretki päällä että jätit boldaamatta sen olennaisimman kohdan.

Micros-Fidelion myyntijohtaja Kaj Järvinen myöntää, että vika on heidän toimittamassa ohjelmistossa.

Maksupääteohjelmiston vialla tuskin on tekemistä Sampo Pankin kanssa.
 
Näyttäis olevan niin kova ristiretki päällä että jätit boldaamatta sen olennaisimman kohdan.

Micros-Fidelion myyntijohtaja Kaj Järvinen myöntää, että vika on heidän toimittamassa ohjelmistossa.

Maksupääteohjelmiston vialla tuskin on tekemistä Sampo Pankin kanssa.
Anteeksi. Ei Sampopankissa tietenkään vikaa ole. Verkkopankinkin ohjelmiston koodasi eräs intialainen opiskelija, syytetään häntä siitäkin....
 
Anteeksi. Ei Sampopankissa tietenkään vikaa ole. Verkkopankinkin ohjelmiston koodasi eräs intialainen opiskelija, syytetään häntä siitäkin....

Joku uus versio marttyyri-kortista? Ei tässä todellakaan ollut kyse siitä, etteikö Sampo Pankin järjestelmissä olisi ollut mitään vikaa. Nuo tuplaveloitukset johtuvat virheellisestä aineistosta, joka Micros-Fidelion maksupääteohjelmistosta lähti pankkiin. Tällä kertaa vika ei siis ollut Sampo Pankissa, vaikka nimi uutisessa mainittiinkin.

Minkä uutisen ajattelit seuraavaksi linkittää tähän ketjuun? "Junaliikenteessä ongelmia"? "Ketjukolari Mannerheimintiellä"?
 
Nyt tuli paras:

Mulla oli Visalla jonku verran tikissä, niin Sampo Pankki merkkasi luottokoron plussaksi mulle eli vähentivät luotolla olevaa summaa. Eipä siinä, eiköhän ne kohta käännä sen toistepäin.
 
Tuli tuosta Sampon myymisestä ulkomaille, että siinä on jonkilainen epäoikeudenmukaisuus.
Yhdeksän luvun kovan laman ollessa päällä valtio syyti miljardeja markkoja pankeille, osittain, meidän verorahoista ja nyt kun pankit ovat saanet asiat kuntoon, myyvät he itsensä ulkomaille.

Ei käy oikeustajun päälle.
Me maksettiin pankit jaloilleen ja nyt ulkomaiset firmat korjaavat potin.

Pitäisiköhän pyytää näiltä pankeilta laman aikana annetut rahat takaisin?
Miettikää tätä päissänne.
 
En ole päissäni, mutta epäoikeudenmukaisuuttahan olisi jos ei olisi teoreettista mahdollisuutta, että pankkeja voitaisiin muiden toimijoiden puolelta ostaa, olivatpa sitten ulkomaalaisia tai ei. Eikä kukaan kuitenkaan ole pakottanut ketään myymään mitään.
 
Tuli tuosta Sampon myymisestä ulkomaille, että siinä on jonkilainen epäoikeudenmukaisuus.
Yhdeksän luvun kovan laman ollessa päällä valtio syyti miljardeja markkoja pankeille, osittain, meidän verorahoista ja nyt kun pankit ovat saanet asiat kuntoon, myyvät he itsensä ulkomaille.

Ei käy oikeustajun päälle.
Me maksettiin pankit jaloilleen ja nyt ulkomaiset firmat korjaavat potin.

Pitäisiköhän pyytää näiltä pankeilta laman aikana annetut rahat takaisin?
Miettikää tätä päissänne.
Nyyh tasan ei mene elämän mustikat :( muistathan että myynti ei tarkoita sitä että isot pahat ulkomaalaiset ottaa meiltä meidän pettupankit ja me jäädään näkemään nälkää yhyy. Kuollaan kaikki perkele mennään avantoon jäädyttämään päämme!

Jos SUOMALAINEN pankki ostetaan, SUOMALAISET OMISTAJAT kirjaavat MYYNTIVOITON josta maksetaan VEROA.

Ja vieläkin: haluaisitko että sun mahdollinen 200k asuntolaina muuttuu niin, että sulla on 2vko aikaa maksaa loput 190k? Samalla kaikki sun rahat olis jumissa kaatuneessa pankissa.... Jipii! Onko tämä riittävän hyvä syy verorahojen käyttöön? Jos se koskee esim kolmasosa suomen asuntovelallisista.

Ja kun puhutaan pelastamisesta niin enemmän pankkien kautta pelastetaan nykyistä rahajärjestelmää jota nousukausina kukaan ei muista kritisoida vaan pikemminkin ylistää... Ja rahajärjestelmän kaatuminen olisikin sit aikamoinen wcs.
 
Tämä näyttikin olevan hieman väärin ymmärretty.
Enhän minä sitä tarkoittanut että pankit olisi laman aikana annettu kaatua, hyvä mustikkamies.

Vaan edelleen sitä että jos pankki pelastetaan meidän verorahoilla, mikä on HYVÄ juttu, koska eihän pankin sovi kaatua ja viedä ihmisten rahoja mennessään, tai niin kuin itse kirjoitit, että satojen tuhansien asunto laina raukeaa maksettavaksi parin viikon sisään.

Heitin kysymyksen ilmaan siitä, että onko teidän mielestä siinä mitään huomautettavaa jos pankki, joka laman aikana pelastettiin veroillamme, myy itsensä ulkomaille.
 
Tämä näyttikin olevan hieman väärin ymmärretty.
Enhän minä sitä tarkoittanut että pankit olisi laman aikana annettu kaatua, hyvä mustikkamies.

Vaan edelleen sitä että jos pankki pelastetaan meidän verorahoilla, mikä on HYVÄ juttu, koska eihän pankin sovi kaatua ja viedä ihmisten rahoja mennessään, tai niin kuin itse kirjoitit, että satojen tuhansien asunto laina raukeaa maksettavaksi parin viikon sisään.

Heitin kysymyksen ilmaan siitä, että onko teidän mielestä siinä mitään huomautettavaa jos pankki, joka laman aikana pelastettiin veroillamme, myy itsensä ulkomaille.

Jos suomalainen pankki ostetaan, ostosumma tulee suomeen ja kartuttaa samaa verottajan kirstua moneen otteeseen kun se raha pyörii järjestelmässä. sitä kirstua josta ne rahat pankkien pelastamiseen on myös kaivettu.

Mun mielestä ihan oikein eikä mitään vääryyttä tapahdu. Enemmän vääryyttä olisi jos "veronmaksajilla" olisi veto-oikeus mahdollisiin kauppoihin. Varmasti rajoittaisi ihmisten hinkua perustaa pankkeja ym aiheeseen liittyvää jos jätetään random takaportteja auki pankin omistajien harmiksi.

Kannattaa muistaa tapaus fim. Varmasti se oli reilu kauppa suomalaisille veronmaksajille ja lopputuloksena ollaan taas suomalaisilla omistajilla ja fim-nimellä pelissä. Islantilaiset tekivät siinä periaatteessa parisataa miljoonaa persnettoa.
 
Back
Ylös Bottom