Sampo Pankin uusi verkkopankki

Sampo rokkaa. Ei vieläkään itsellä mitään ongelmaa ollut kertaakaan fuusion aikana/jälkeen/ennen.

Ja noista kortti räpellyksistä. Taitaa Nordealla olla 1-10 krt vuodessa jotain ongelmaa korttiensa toimivuuden kanssa. Siitä vain ei hölistä, koska se on vain "pikkupikku" uutinen hesarin syövereissä. :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on yhden kerran ollu ongelmia fuusion jälkeen, kävin lainan kilpailuttamassa tämän jälkeen uudelleen. Sampo oli täysin ylivoimaisesti halvin ja tämän vuoksi jäin sinne. Tili ja pankkikortti myös Nordeassa jos ei Sampopankin kortti sattuisi toimimaan joskus kaupan kassalla. Ihme valitusta tuntuu jokapaikassa tulevan ihmisiltä, ketkä ei ole koskaan etes ollu Sammon asiakkaina.
 
Koska kaikki eivät tunnu ymmärtävän sitä tosiasiaa että kaikilla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Miksi siis turhaan vaihtaa? Siksi että jotkut ongelmaiset mesoavat netissä tai siksi että uusissa kirjoitetaan heti jostain ongelmista jotka eivät kuitenkaan itseen vaikuta? Ja osa heidän uusista sijoituspalveluista on kuulema hyviä jne.

Höhöö, jotkut todella käyttävät Sampo-pankin palveluita... tai siis yrittävät käyttää. Tällöin niitä ongelmia kuule esiintyy. Itse en pääsisi kustannustehokkaasti täysin eroon Sampo-pankista juuri nyt, mutta mitään ylimääräistä rahaa en Sammon tileillä pidä. Ja miksi pitäisinkään, kun Sampo maksaa kaikkein paskinta korkoa käyttö-ja säästötileille sekä määräaikaistalletuksille.

Itse olen helvetin ylpeä ex-sampopankin asiakkaista, että kerrankin ovat päättäneet äänestää jaloillaan, eivätkä vaan nielleet paskaa mukisematta niin kuin suomalaiset yleensä tekevät.
 
Höhöö, jotkut todella käyttävät Sampo-pankin palveluita... tai siis yrittävät käyttää. Tällöin niitä ongelmia kuule esiintyy. Itse en pääsisi kustannustehokkaasti täysin eroon Sampo-pankista juuri nyt, mutta mitään ylimääräistä rahaa en Sammon tileillä pidä. Ja miksi pitäisinkään, kun Sampo maksaa kaikkein paskinta korkoa käyttö-ja säästötileille sekä määräaikaistalletuksille.

Itse olen helvetin ylpeä ex-sampopankin asiakkaista, että kerrankin ovat päättäneet äänestää jaloillaan, eivätkä vaan nielleet paskaa mukisematta niin kuin suomalaiset yleensä tekevät.

Edelleenkään kaikilla ei ole niitä jatkuvia ongelmia. Ja miksi niitä rahoja pitäisi siellä käyttötilillä makuuttaa, ei se korko missään pankissa päätä huimaava ole :rolleyes:
 
Vituttaa kun ei tunnistautuminen ole enää viime päivinä toiminut lainkaan. Oikean verkkopankinkin voisivat joskus palauttaa.
 
Edelleenkään kaikilla ei ole niitä jatkuvia ongelmia.

Jaa, mua ainakin olisi alkanut vituttamaan jo koko asian hoito ylipäätään, vaikka ongelmia ei itsellä olisi ollutkaan. Mm. nämä Vuolan viimeisimmät "ei se ole vika, se on ominaisuus" -legendat.
 
Ja noista kortti räpellyksistä. Taitaa Nordealla olla 1-10 krt vuodessa jotain ongelmaa korttiensa toimivuuden kanssa. Siitä vain ei hölistä, koska se on vain "pikkupikku" uutinen hesarin syövereissä. :)
Mulla on tili ollu Nordeassa/sen edeltäjissä osapuilleen 15 vuotta ja kertaakaan ei mitään ongelmia. Sammossa on ollut, sekä korttien että nettipankin kanssa, useita kertoja. Mutta ehkä mulla on Nordean kanssa sitten käynyt vaan niin järjetön mäihä etten oo kertaakaan kohdannu noita 1-10 kertaa vuodessa toistuvia korttiongelmia. Enää en sattuneesta syystä ole Sammon asiakas, joten en osaa kommentoida tämän hetken tilannetta.

E: Varsin valehtelin, on mulla kerran jäänyt Nordean kortti automaattiin, kun sekoilin tunnusluvun kanssa. Ongelma kai se on sekin.
 
Mullakin on vähintään 25 vuotta ollut kyseisissä pankeissa tili eikä ole koskaan ollut mitään ongelmaa!

Miten musta tuntuu, että 25v tai edes 15v sitten ei juuri vastaavia ongelmia ollut? Onkohan mulla ollut nettipankki edes 5v käytössä.
 
Wtf? Kyllä ite käytti nettipankkia ainakin jo armeijassa ollessa, aikaisempaa muistikuvaa ei ole. Tuosta on kuitenkin jo 8 v aikaa.
 
Mulla on tili ollu Nordeassa/sen edeltäjissä osapuilleen 15 vuotta ja kertaakaan ei mitään ongelmia. Sammossa on ollut, sekä korttien että nettipankin kanssa, useita kertoja. Mutta ehkä mulla on Nordean kanssa sitten käynyt vaan niin järjetön mäihä etten oo kertaakaan kohdannu noita 1-10 kertaa vuodessa toistuvia korttiongelmia. Enää en sattuneesta syystä ole Sammon asiakas, joten en osaa kommentoida tämän hetken tilannetta.

E: Varsin valehtelin, on mulla kerran jäänyt Nordean kortti automaattiin, kun sekoilin tunnusluvun kanssa. Ongelma kai se on sekin.
pointti lienee se, että poislukien ibarin katkokset (kortit ei toimi), rahannostojen tuplamerkinnät ja alkuhäsellys, uutisoidut ongelmat koskivat ehkä kahta kolmea henkilöä. on vaan niin pop uutisoida kuinka sampo kusee.

ja mua pelottais jos ois raha-asiat nordeassa kun sinnehän pääsee sampon tunnuksilla sisään ;)
 
Itellä ei oo ollut ongelmia sampon kanssa.. Ja kavereillakin se on lähinnä ollut positiivista.. Parilla kaverilla oli jokunen kymppi sampon virheiden vuoksi ylimääräistä ollut tilillä.. Käyttöönkin olivat onnistuneet samantien ottamaan.
 
Jaa, mua ainakin olisi alkanut vituttamaan jo koko asian hoito ylipäätään, vaikka ongelmia ei itsellä olisi ollutkaan. Mm. nämä Vuolan viimeisimmät "ei se ole vika, se on ominaisuus" -legendat.

ja mua vituttaa kaiken maailman oman elämänsä pikkuhitlerit jotka muna pystyssä/nännit kovina agitoi porukkaa että vaihtaisivat pois samposta.

saatana kun jotkut kehtaa vielä käydä mesomassa "ettekstetiiä että mitä teistä kirjotellaan lehdissä" - repliikkejä. saishan noista hyvää youtube-kamaa kuinka ihmiset nolaa itsensä omasta vapaasta tahdostaan.

homma hoidettiin ihan ok alkusähläyksen jälkeen... itse systeemihän on huono kun vaatii käyttäjän toimenpiteitä ja rajattuja selaimia. ja selkeästi otettu oppia tietoenatorilta yms it-puljuilta että mitä sanoa jos on koodinpätkä vinossa.

ja harmittaa että ibm:n kämmit meni sampon piikkiin. sampollahan ei ollut osaa eikä arpaa niihin korttikatkoksiin..paitsi että ostavat ibarilta tietoliikennepalveluja.

mutta eiköhän noi väitetyt asiakaskadot selviä puolen vuoden sisään jos pankit elää kvartaalitaloudessa...
 
homma hoidettiin ihan ok alkusähläyksen jälkeen... itse systeemihän on huono kun vaatii käyttäjän toimenpiteitä ja rajattuja selaimia. ja selkeästi otettu oppia tietoenatorilta yms it-puljuilta että mitä sanoa jos on koodinpätkä vinossa.

ja harmittaa että ibm:n kämmit meni sampon piikkiin. sampollahan ei ollut osaa eikä arpaa niihin korttikatkoksiin..paitsi että ostavat ibarilta tietoliikennepalveluja.

Niin, nuo alkusähläykset vaan todensivat sen, että homma hoidettiin kokonaisuudessaa niin päin persettä, kun sen vain voi tehdä. Ei se asia siitä mihinkään muutu, kun isot virheet tuli jo tehtyä. Jos tuosta ei ihmiset saa valittaa, niin jo on ihme. Olen vaihtanut pankki paljon pienemmistä asioista, ja se, ettei sieltä saa rahojaan, on jo isomman luokan ongelma. Itseasiassa se on aika vitun (suhteellinen käsitys) iso ongelma jos se jatkuu pidempään. Ihme puffausta vähätellä ongelmia. Kuten joku jo mainitsi, taitaa olla oma tai läheisen lehmä ojassa. Muna pystyssä/nännit kovina agitoivia Pikkuhitlereita enemmän mua ihmetyttää tuollainen puffaaminen. Jos nuo Sammon ongelmat ei ole joillekkin riittäviä syitä vaihtaa pankkia, niin mikäköhän sitten on. Enkä usko että ketään vaihtaa pankkia sillä perusteella, jos sitä täällä haukutaan. Eiköhän siihen ole syynä ne todelliset ongelmat. Ei ihme jos media tarttuu nyt herkemmin Sammon ongelmiin, kun niiden oma tiedotus on ollut aika luokatonta.

Mistä kukaan tietää, kuinka monella ihmisellä todellisuudessa niitä vähäisempiä ongelmia on ollut, kun väitit että vain kahdella tai kolmella ihmisellä. Varmaan Sampo pankista kerrottua? Jos tässä jotain hyvää on, niin ehkä joku firma muistaa tämän episodin ja oppii, ettei sitä kannata IT-puolta aina lähteä vetämään uuteen uskoon.
 
Sen verran voin sanoa, että mielestäni pankin vaihtoon riittää jo pelkästään tämä uusi javalla hyrräävä verkkopankki. On mielestäni niin surkea laitos, että ihan oksettaa. vaikka muuten toimisikin hyvin niin pankki menis silti vaihtoon.
 
Sampo Pankin verkkopankissa taas ongelmia

Sampo Pankin verkkopankissa oli lauantai-iltana ongelmia. Palveluun kirjautuminen ei onnistunut, vaan aiheutti virheilmoituksen.

Edellisen kerran verkkopankin kanssa oli ongelmia heinäkuun alussa, kun korttinostot näyttivät kirjautuneen sekä tilille että luottopuolelle. Moni asiakas pelästyi, koska kuvitteli yksittäisen noston tapahtuneen kahteen kertaan.

Juhannuksen jälkeisellä viikolla ongelmia oli puolestaan pankin pankkikortti- ja konttorijärjestelmissä, jolloin vain 20–30 prosenttia korttitapahtumista onnistui.

Häiriöitä on ollut runsaasti pääsiäisen jälkeen, jolloin Sampo Pankin vanha tietokonejärjestelmä korvattiin Danske Bankin ohjelmistolla.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Sampo+Pankin+verkkopankissa+taas+ongelmia/1135237841260
 
Täällä ei vieläkään verkkopankkiin kirjautuminen onnistu. Mielenkiinnolla odotan selitystä missä vika on/oli?

Eihän se vika ole vaan ominaisuus, joka auttaa sampon asiakkaita säästämään. On ne reiluja kavereita.

Ei onnistu kirjautuminen täälläkään.
 
Niin, nuo alkusähläykset vaan todensivat sen, että homma hoidettiin kokonaisuudessaa niin päin persettä, kun sen vain voi tehdä. Ei se asia siitä mihinkään muutu, kun isot virheet tuli jo tehtyä. Jos tuosta ei ihmiset saa valittaa, niin jo on ihme. Olen vaihtanut pankki paljon pienemmistä asioista, ja se, ettei sieltä saa rahojaan, on jo isomman luokan ongelma. Itseasiassa se on aika vitun (suhteellinen käsitys) iso ongelma jos se jatkuu pidempään. Ihme puffausta vähätellä ongelmia. Kuten joku jo mainitsi, taitaa olla oma tai läheisen lehmä ojassa. Muna pystyssä/nännit kovina agitoivia Pikkuhitlereita enemmän mua ihmetyttää tuollainen puffaaminen. Jos nuo Sammon ongelmat ei ole joillekkin riittäviä syitä vaihtaa pankkia, niin mikäköhän sitten on. Enkä usko että ketään vaihtaa pankkia sillä perusteella, jos sitä täällä haukutaan. Eiköhän siihen ole syynä ne todelliset ongelmat. Ei ihme jos media tarttuu nyt herkemmin Sammon ongelmiin, kun niiden oma tiedotus on ollut aika luokatonta.

Mistä kukaan tietää, kuinka monella ihmisellä todellisuudessa niitä vähäisempiä ongelmia on ollut, kun väitit että vain kahdella tai kolmella ihmisellä. Varmaan Sampo pankista kerrottua? Jos tässä jotain hyvää on, niin ehkä joku firma muistaa tämän episodin ja oppii, ettei sitä kannata IT-puolta aina lähteä vetämään uuteen uskoon.
totta kai ihmiset saa valittaa. mutta siihen puutuin kun porukka agitoi jokaista sampon asiakasta vaihtamaan pankkia vaikka osalle ainut aiheutunut harmi oli se ettei pariin päivään päässyt verkkopankkiin. jos itsellä on ollut niin paljon ongelmia että haluaa vaihtaa pankkia niin siitä vaan. mitä sitä paskaa huvikseen sietämään. tätä vastaan mulla ei ole yhtään mitään. sitä vastaan on että jankataan porukalle jotka ovat sitä mieltä ettei ole ollut kuin pieniä ongelmia sitä, että: "nyt pakko vaihtaa pankkia tai ootte kunnon paskiaishomoja!!"

ei ole oma lehmä ojassa, vituttaa vaan ne joilla taitaa olla se oma lehmä ojassa kun yllyttävät vaihtamaan pankkia.

ja btw se etteikö sieltä saisi rahojaan on myös paskapuhetta. varmasti ainakin shekin kirjoittavat jos tiskillä käyt pyytämässä.

no kuinkas monella on ollut ongelmia sen opintolainan koron pääomituksessa?
suullinen lähteeni oli väärässä. (entinen sypin työntekijä, ei ole tosin ollut pankkihommissa 30 vuoteen...)
Kela tiedotti perjantaina, että sen tietoon on tullut parikymmentä virheellistä korkolaskua.
Pääomituksella tarkoitetaan sitä, että opiskelija maksaa itse yhden prosentin koron ja muu osa korosta lisätään velkapääomaan. Pääomitus koskee vain vielä opiskelevia, ei jo valmistuneita opintolainaansa takaisin maksavia.

Sampo Pankilla on noin 50 000 opintolaina-asiakasta. Ongelma koski heistä kuitenkin vain hyvin pientä osaa, kertoi pankin julkisyhteisöt ja järjestöt -liiketoiminnasta vastaava johtaja Timo Hietanen.

do the math... 0,04% jos en ihan väärin laskenut. ja otsikot olivat mm.

Sampo Pankki tyri nyt opintolainojen korot (Taloussanomat)
uusisuomi.fi — Sampo Pankki munasi taas - nyt kärsivät opiskelijat
Sampopankki peri ylikorkoja (Kauppalehti)

joukosta erottuu ainakin kauppalehden perusteeton väite... suurin osa onneksi uutisoi ihan asiallisesti aiheesta. ja voinemme odottaa että kun uusia otsikoita ei ole aiheesta tullut, kovin montaa uutta tapausta ei ole ilmaantunut.



ja ootko oikeesti sitä mieltä että sosiaalinen painostus ei vaikuta ihmisten käyttäytymiseen?


kaikista eniten mua ihmetyttää että ekaks haukutaan sampon pahaksi kätyriksi yms jos rupeaa kirjoittelemaan asiaa uutisointiin yms asioihin liittyen ja kritisoi yleistä mielipidettä.


e: ja hälyttävintä on se, että olen ottanut jo monta kertaa ton case nordean esille mutta ketään ei tunnu kiinnostavan. asia vaan sivutetaan. kerrotaans se vielä lyhyesti:
-henkilö kirjautui kelan sivustoille
-painoi väärän pankin linkkiä (nordea vaikka piti olla sampopankki)
-naputteli koodit
-pääsi verkkopankkiin

-nordea totesi : "todennäköisyys sama kuin lottovoitolla" eikä mitään muutoksia mihinkään.
 
ja btw se etteikö sieltä saisi rahojaan on myös paskapuhetta. varmasti ainakin shekin kirjoittavat jos tiskillä käyt pyytämässä.

Myös iltaisin, viikonloppuisin, pankkiautomaatilta ja ilman viiden tunnin jonotusta? Eli juuri silloin, kun normaali ihminen ei ole töissä. Se on kiva, jos pitää vaikka auto tankata tai ostaa ruokaa. Itse en ole käteistä rahaa käyttänyt päivittäisiin asioihin n. 10 vuoteen.

e: ja hälyttävintä on se, että olen ottanut jo monta kertaa ton case nordean esille mutta ketään ei tunnu kiinnostavan. asia vaan sivutetaan. kerrotaans se vielä lyhyesti:
-henkilö kirjautui kelan sivustoille
-painoi väärän pankin linkkiä (nordea vaikka piti olla sampopankki)
-naputteli koodit
-pääsi verkkopankkiin

-nordea totesi : "todennäköisyys sama kuin lottovoitolla" eikä mitään muutoksia mihinkään.

Sitä luokkaahan tuo todennäköisyys on, jos käyttäjätunnus on samaa muotoa. Vastaavasti Nordean tunnareilla on sama todennäköisyys päästä Sampo pankkiin sisään. Yhtä "hälyttävää" Sampo pankin puolella kuin myös Nordean.

Vaikka miten väität vastaan, niin se fakta ei muutu mihinkään, että Sampo pankilla on ollut pääsiäisen jälkeen luvattoman paljon ongelmia pankkipalveluidessa kanssa. Mukana on ollut niin hyvin isoa osaa asiakkaista koskevia ongelmia, kuin myös pieniä. Ja tuntuu vain ongelmat jatkuvat. Muilla pankeilla vastaavaa ei ole tapahtunut. Toki varmaan kaikilla pankeilla on välillä joku probleema, mutta ei samassa mittakaavassa ja näin pitkään. Tuskin kukaan tästä enää jaksaisi jauhaa, jos ongelmat vihdoinkin loppuisivat. Ihan sama mikä pankki on kyseessä, samanlailla siitä puhuttaisiin jos ryssivät asiansa yhtä pahasti. Sitä paitsi itsestäsi on naurettavaa, että Sampo pankin hyvitys asiassa on jättää palvelumaksut perimättä siltä ajalta, kun palvelut eivät ole toimineet.

Ensin sanot että ongelmia on ollut vain hyvin pienellä osalla ihmisistä, ja sen takia niistä ei saa uutisoida. Sitten otat itse esiin tuon Nordea casen, joka koskee tässä tapauksessa yhtä ihmistä. Aika ontuvaa siis tuo vertaus, että se on todella hälyttävää jos joku sattumalta pääsi toiseen pankkiin toisen pankin tunnareilla sisään.
 
Back
Ylös Bottom