Sampo Pankin uusi verkkopankki

Tämä ihan naurattaa miten ihmisiä voi haitata näin turha ongelma. Täällä maassa jossa Euroopan Keskuspankki sijaitsee, tuo on arkipäivää, eikä edes liity vain yhteen pankkiin vaan kaikkiin pankkeihin ja kaikkiin kortteihin. KOSKAAN ei voi tietää kassalla maksaessa että käykö kortti vai ei ja jos käy niin että toimiiko. AINA on oltava käteistä rahaa mukana jotta ostoksista selviää. Mikään muu kortti ei käy kuin 1, eli Maestro/EC-kortti ja on kyllä todella monesti sattunut että sepäs ei nyt toimikaan. Esim. VISA-kortti ei käy yhdessäkään kaupassa. Huippua on myös se että jos nostat automaatista rahaa, jo ensi viikolla se nosto saattaa näkyä tililläsi.

Pankkiautomaattejapa täällä ei sitten muuten olekaan kuin PANKEISSA! Eli joudut menemään aina pankkiin, jos tahdot nostaa rahaa, mutta joudut menemään omaan pankkiisi/saman ketjun pankkiin jottet joudu maksamaan järjettömiä nostomaksuja.

Saksa on täydellinen kehitysmaa raha-asioiden suhteen, esim. tiliotteet pitää käydä tulostamassa itse MATRIISIKIRJOITTIMELLA PANKISSA aina kuun vaihteessa (takautuvasti niitä ei voi tulostaa), eihän esim. nettipankista tulostetettu tiliote kelpaa virallisessa yhteydessä. Mitään asiaa ei saa hoidettua myöskään ilman pankkitiliä.

Plussana toki vielä se että kännykkäverkot toimivat miten satttuvat ja milloin huvittaa, sama pätee netteihin, joskus toimii ja joskus ei ja nettiliittymäthän on pakotettu katkaisemaan itsensä (koodattu modeemeihin) 24h välein. Onneksi se buuttaa itsensä samaan aikaan aina, eli buuttaamalla laitteen itse, voit määritellä buuttaus-ajankohdan jatkossakin.

Tervetuloa Saksaan!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Missäköhän maassa Huppe nyt oikein on. Kun aikoinaan asuin Saksassa, maksoin lähes kaikki ruokaostokset kortilla, Visalla. Toki kortit ei kyllä käy lähellekkään niin hyvin kuin vaikka Suomessa, jossain kuitenkin toimi. Ruokakaupan luona kyllä mm. oli ATM, jos sattui käteistä tarvitsemaan. Meneehän siitä nostokulut, mutta ei ne silloin ainakaan mitään järkyttäviä olleet. Onhan se tiedossa ollut, että Suomessa ollaan verkkopankkiasioissa aika kärjessä. Ja pankkien oma suuntaushan on ollut vähentää tiskipalvelua, ja siirtää palveluja yhä enemmän verkkoon.

Ja tuosta turhuudesta, kokeile itse olla vaikka 5 päivää ilman rahaa tilanteessa, jossa sitä todella tarvitsee. Itselleni tämä tapahtui kehumasi kehityksen kärjessä olevassa Thaimaassa. Kyllä nauratti.

edit: mutta täytyy muistaa, että Suomessa on asiat paskasti ja ulkomailla aina paremmin :D
 
Sitä luokkaahan tuo todennäköisyys on, jos käyttäjätunnus on samaa muotoa. Vastaavasti Nordean tunnareilla on sama todennäköisyys päästä Sampo pankkiin sisään. Yhtä "hälyttävää" Sampo pankin puolella kuin myös Nordean.

Ensin sanot että ongelmia on ollut vain hyvin pienellä osalla ihmisistä, ja sen takia niistä ei saa uutisoida. Sitten otat itse esiin tuon Nordea casen, joka koskee tässä tapauksessa yhtä ihmistä. Aika ontuvaa siis tuo vertaus, että se on todella hälyttävää jos joku sattumalta pääsi toiseen pankkiin toisen pankin tunnareilla sisään.
ei nyt ihan näinkään. Saat kokeilla nordean tunnareilla sampoon kirjautumista ja vaikka meniskin oikein, pitäis sun vielä heittää hatusta avainlukulistan koodi. Sama op:n ja s-pankin kanssa. Nordea ainoastaan päästää esim viranomaispalveluihin jo asiakastunnarin ja vaihtuvan koodin perusteella. Laske todennäköisyys saada ne JA 4- tai 6numeroinen kolmas kysytty tieto oikein.

saa uutisoida, mutta pointti oli se että uutisointi oli lähtenyt lapasesta pitkän aikaa. Eniten harmittaa kauppalehden (iltalehti #2) otsikot.
 
ei nyt ihan näinkään. Saat kokeilla nordean tunnareilla sampoon kirjautumista ja vaikka meniskin oikein, pitäis sun vielä heittää hatusta avainlukulistan koodi. Sama op:n ja s-pankin kanssa. Nordea ainoastaan päästää esim viranomaispalveluihin jo asiakastunnarin ja vaihtuvan koodin perusteella. Laske todennäköisyys saada ne JA 4- tai 6numeroinen kolmas kysytty tieto oikein.

Ok, olin väärässä tuossa asiassa. Luulin että niillä on samanlainen kirjautuminen. En ole Nordean verkkopankkia käyttänyt enää toviin. Taitaa sitten Nordea olla ainoita verkkopankkeja, joilla ei ole 2-vaiheinen tuo sis.kirjautumis-systeemi. Tosiaan parantaa tuota todennäköisyyttä tehdä "väärillä" tunnareilla onnistunut loggautuminen. Ehdottomasti parantamisen varaa tuossa.
 
pistetääs vielä loppukevennys kun saatiin asiat puhuttua pahki:

Sampo syytteeseen Darfurin kansanmurhasta

:D


e: toimii btw myös uusimmalla operalla sampopankin verkkopankki. epäuskoisena kokeilin eikä ainakaan toistaseks tökännyt vielä.
 
Nyt osunu ekaa kertaa tuo sampon paska omaan nilkkaan.. soitin tuossa viimeviikol asiakaspalveluun ja selvitin kun ei ole lainanlyhennykset lähtenyt.. nyt sielä on sitten pari kuuta maksamatta ja pitäs rahaa riittää muuhunkin perkele. Ja viivästyskorkoo vai mitä onkaan päälle. Ennen nuo lähtivät 14 päivän aikana, tai siis oli kaks viikkoo aikaa tulla rahaa jotta nuo lähtee siitä mutta ovat muuttaneet sen neljäks päiväsks.. ja nyt ei ole viimesimmästä palkasta sitten taas kuulunut tilillä mitään vaikka se on laitettu tulemaan jo viime viikolla. Perjantaikin meni jo kipurajal ja jos ei huomen tuu niin ei vittu oon kuses.
 
Niin siis suoravelotus lähti kuun viimenen päivä. Ennen siinä oli 14 päivää aikaa tulla rahaa tilille ja se velotus lähtee sitten siitä.. nykysin sanoivat sen olevan 4 päivää eli kun palkka tulee keskellä kuuta siirtyy tuo summa seuraavaan kuuhun viivästyskorkoineen sun muineen.
 
Mitä ihmettä? Kai noilla nyt on tietty eräpäivä.
Tarkotettasko tässä suoravelotusta. Jos tilillä ei oo eräpäivänä katetta, niin summaa koitetaan velottaa muutaman kerran uudestaan. Ilmeisesti tätä aikarajaa ovat sitten muuttaneet tai jotain.

Mutta jos ne ei oo lähteny maksuun niin kai sieltä tililtä sitten pitäisi löytyä sen verran enemmän rahaa?

E: Jaahas, hidas.
 
Sampon ongelmista on saanut kyllä osansa jo sekin, joka ei henkkoht edes kyseisen pankin asiakas ole (eli minä). Kampin Niken myymälästä ostin laukun ja sehän oli veloitettu tililtä kahteen kertaan. Asiasta kun kävin tiedustelemassa niin oli herraties moneskokymmenes asiakas, joka asiasta oli jo ehtinyt valittaa. Sampon systeemit oli imaissu rahat tuplasti, ja kävipä siinä mielessä että onneksi ei enää elä opiskelijabudjetilla, olisi mennyt loppuviikko kynsien syömiseksi kun rahoja sai kuitenkin odotella useamman päivän.

Miehellä taas on kys. pankissa opintolainaa mutta kaikki rahansa hän pitää eri pankissa. Opintolainan korkoilmoitus tuli sitten viisi päivää eräpäivän jälkeen ja mitäänhän ne ei sieltä ole saaneet kun tili ammottaa tyhjillään. Ei muuta kuin käsin maksuun ja hirveä sähköposti- ja puhelinrumba päälle.

Kuin pisteenä iin päälle tuli vielä se, että miehellä oli avainlukuja vain pari jäljellä eikä uutta korttia ollut näkynyt. Kun hän tiedusteli, että saisiko uuden kortin niin ilmoittivat, että eivät voi lähettää kun on kuulemma jo lähetetty maaliskuussa. Joopa joo, ja uuden hakeminen pankista maksaisi 7 euroa. Muista pankeista noita saa tilattua vaikka huvikseen, ihmeen vaikeeksi on Sampossa tehty. Kaiken häslingin jälkeen tuntui vaan, että olisko tuossa nyt voinut pikkuisen joustaa kun on naama punaisena ensin saanut siivota pankin mokia.

Yhteys tuohon laitokseen loppunee heti kun veloista on irrottu.
 
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.

Minulla oli sammossa visa jolla luottoa. No vaihdoin pankkia ja uudesta pankista piti tietenkin maksaa vanha visaluotto pois. Noh pankkineiti maksoi väärälle tilille visaluoton. Huomasin itse asian vasta kun huvikseni kävin katsomassa miten Sampopankki toimii. Noh sen lisäksi 2kk käyttämättä olleesta Visasta tulee koko parin viikon välein 4-8e palvelumaksuja... Olen jo 3 kertaa maksellut niitä mutta silti vittu tulee jostain miinussaldoa sinne vaikka korttia ei ole käytetty kuukausiin ja saldonkin pitäisi olla 0. Mistä vitusta noita kuluja tulee? Olen alle 25v ja ton kortin pitäisi olla ilman kk-maksua vielä. Saatanan paskapankki.
 
Linkki uutiseen

Viestintäjohtaja Vuola lähtee Sampo Pankista

Sampo Pankin viestintäjohtaja Hannu Vuola, 39, jättää tehtävänsä ja siirtyy viestintätoimisto JKL Groupin Helsingin toimiston toimitusjohtajaksi.

- Kyllä siinä oli ennen vetoa kuin työntöä, viestintäjohtaja Vuola perustelee lähtöään Sampo Pankista.

Hän oli viime keväästä asti tulilinjalla etummainen mies, joka joutui selittämään pankin megalomaanisia mokia.

Lähde Iltasanomat, Sakari Nupponen

Olihan tää odotettavissa.. :D
 
Toi oli legendaarinen kaveri. Goebbels jr. Voin sieluni silmin nähdä Hannun selittämässä pokelle ovella:

"Mä en oo kännissä ennen kuin mä sanon olevani kännissä."
 
Linkki uutiseen

Viestintäjohtaja Vuola lähtee Sampo Pankista

Sampo Pankin viestintäjohtaja Hannu Vuola, 39, jättää tehtävänsä ja siirtyy viestintätoimisto JKL Groupin Helsingin toimiston toimitusjohtajaksi.

- Kyllä siinä oli ennen vetoa kuin työntöä, viestintäjohtaja Vuola perustelee lähtöään Sampo Pankista.

Hän oli viime keväästä asti tulilinjalla etummainen mies, joka joutui selittämään pankin megalomaanisia mokia.

Lähde Iltasanomat, Sakari Nupponen

Olihan tää odotettavissa.. :D

Tais olla toi kaveri pienen painostuksen alla :dance2:
 
Tili katosi Sampo Pankista

Sampo Pankki hukkasi asiakkaansa tilin, kertoo Kauppalehti.

Kyseessä on erään yhdistyksen harvaan käytetty tili. Tilinhoitaja yritti hoitaa yhdistyksen raha-asioita voimassa olevilla verkkopankkitunnuksilla, mutta pankin vastaus oli tyly:

- Ei tilejä eikä luottoja, pankista kerrottiin.

Kadonnut pankkitili löytyi parin päivän selvittelyn jälkeen Danske Bankin keskustietokoneelta Kööpenhaminasta.

Sampo Pankin selitys on se, että pitkään käyttämättömänä olleet tilit siirtyvät niin kutsuttuun passiivitietokantaan, josta ne pitää erikseen kaivaa.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1572763
 
Mä nyt oon lähipäivinä kuullu että "olisi pitänyt itse huomata" kun sampo muutti lainani maksuaikoja. Eikö tuo ole suoraan lainaehtojen muuttamista ilman minkäänlaista ilmoitusta tai kysymistä itse asiakkaalta?
 
Mä nyt oon lähipäivinä kuullu että "olisi pitänyt itse huomata" kun sampo muutti lainani maksuaikoja. Eikö tuo ole suoraan lainaehtojen muuttamista ilman minkäänlaista ilmoitusta tai kysymistä itse asiakkaalta?

Eikö sinulla ollut se tilanne, että aikaisemmin yritti pidempään maksaa sitä ja nyt ei yritä kuin pari päivää? Ei kai nyt eräpäivä muuttunut? Jos eräpäivä ei muuttunut, niin tuskin siinä mitään voi.
 
Eikö sinulla ollut se tilanne, että aikaisemmin yritti pidempään maksaa sitä ja nyt ei yritä kuin pari päivää? Ei kai nyt eräpäivä muuttunut? Jos eräpäivä ei muuttunut, niin tuskin siinä mitään voi.

Niin siis ne maksuajat. Sillon kun kirjotin nimen paperiin se oli 14 päivää. Nyt se on 4 päivää.
 
Back
Ylös Bottom