Sampo Pankin uusi verkkopankki

Yritin eilen ostaa VR:n sivuilta junalippua. Pari kertaa yritin sitä maksaa, mutta aina tuli se "häiriö yhteyksissä yritä myöhemmin uudelleen"-teksti. Sitten kun menin nettipankkiin katsomaan saldoa, niin kyseinen summa oli kuitenkin veloitettu 4 kertaa tililtäni:jahas:

Ei ollut tänäänkään palautunut tilille, vaan varauksissa oli (joissa ei tietenkään lue, että mihin varaus on ja varauksen päättymispäivä 30.6) eli loppukuusta pääsee kait katsomaan, että onko rahat menny tosiaan Vr.lle vai ei.
Itselle kävi samalla tavalla ostaessani tavaraa nettikaupasta Sammon visa electronilla. Tilaukseni ei mennyt perille, vaan tuli joku vikailmoitus maksutapahtuman epäonnistumisesta, mutta ostosumma meni silti varaukseen tililläni.

Homma hoitui kuitenkin ottamalla yhteys kauppiaaseen, onneksi oli suomalainen firma.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viimeinen niitti oli, kun tänä aamuna sivun kyselemä tunnuslukulapun avainluku ei osunut yhteen niden numeroiden kanssa, jotka mulla siinä paperilapulla lukee. Voi mahoton....
Olin jättänyt palautetta Sampopankin etusivun kautta yo. aiheesta ja pari päivää sitten soittivat takaisin.
Ehdottivat että tilaan uudet tunnusluvut, mutta asian selvittämiseksi otan printscreenin siitä kirjautumis-sivusta ja sitten palautan vanhojen tunnunlukujen kanssa sen tulostetun kuvan johonkin heidän konttoriin. Kyselin siinä sitten hieman tyhmiä... "Miten semmoinen otetaan?" "Mites kun mulla ei ole tota tulostinta, vienkö sen mun putkinäytön sinne konttoriin?" ja hieman muita vi**maisuuksia.

Joo, tiedän ihan vi**n aikuista ja ehdottoman rakentavaa käytöstä, mutta hei; kyllä mä noi olisin voinut hoitaa, mutta entäs se peräkylän mummo? Ei ihan jokaiselta toi ohjelmistotestaus taivu. Ei edes sillä kuuluisalla 2,5e/kk liksalla jota Sampopankki tarjoaa.

Likka siihen virkkomaan: "Ei tätä muuten voida selvittää".
Minä: "Ootkos lukenut kunnolla läpi sen koko vuodatukseni siinä palvelupyynnössä?
Likka: "Jaa kui?"
Minä: "Kun kerroin siinä, että lopetan kaikki asiakkuuteni liikelaitoksenne kanssa"
Likka: "No sittenhän tämä asia onkin kunnossa. Hyvää päivän jatkoa. *luuri korvaan*"

Sain kai sitä mitä tilasin...

Kunhan saan piakkoin uuen pankkini kortit, tulen tekemään viimeisen kyläilyni kyseiseen paskalaitoikseen!!!
 
Onko muilla ongelmia lainojen kanssa?

Millaisia ongelmia?
Meillä oli lainan kuukausi erään ilmestynyt 180e lisää huhtikuussa. Sillon kyllä pankissa lainoja rukattiin mutta mistään tommoisesta ei ollu puhetta eikä ne osannu sitä selittää kun kävin kysymässä kun ei ollut se sama pankkihenkilö paikalla.
 
Millaisia ongelmia?
Meillä oli lainan kuukausi erään ilmestynyt 180e lisää huhtikuussa. Sillon kyllä pankissa lainoja rukattiin mutta mistään tommoisesta ei ollu puhetta eikä ne osannu sitä selittää kun kävin kysymässä kun ei ollut se sama pankkihenkilö paikalla.

Mikä lainanlyhennysmuoto teillä on? Ettei vaan olis euribor päässyt puraisemaan korkoprosenttiin?
 
Ainakin Prime korko on noussut 4.25:stä 4.5:een, mutta veikkaan euriborkärpästä :) Sampolla pitäisi nyt olla pääosin kaikki kyllä korjattuna HA-puolella.
 
Jotenkin tuntuisi oudolta että tasan 180e lisä erä olis yhteen kuukausierään pätkähtäny mutta ei muihin sen jälkeen? Mutta voi olla että on joku järjestely palkkio tms. mukamas mistä ei ole muistettu kertoa. Pitää yrittää edelleen selvitellä mistä on maksettu.
 
Meidän lainasta ei peritty vakuutusmaksua ollenkaan pitkään aikaan ja nyt viimeisessä erässä meni sitten lainamaksut useammalta kuulta ja summa oli normaalia isompi.
 
Pyysin Sammolta nettipankissa lainatarjousta kolmisen viikkoa sitten. Eipä ole kuulunut yhtään mitään, ja asuntokin on jo ostettu :rolleyes:. Huvittaa, kun mainostavat vielä niitä "nopeita" asuntolainoja :hyvä:.
 
No ne "ylimääräiset" lyhennykset kirjautuu näköjään vain ja ainostaan ennakkomaksuiksi joka sitten pienentää seuraavaa normaalia lyhennystä. Jos haluaa tehdä "oikeita" ylimääräisiä lyhennyksiä, niin pitää käydä konttorissa tai soittaa puhelimella että saavat ilmeisesti sitten manuaalisesti kirjattua oikein. Verkkopankki ei kysy mitään kummasta on kyse ja lainakin näytti lyhenevän ihan sen summan mitä pitikin, seuraavat kk-erät olikin sitten perssiillään...

Kiva kuulla että olenkin sitten tässä tehnyt ennakkomaksuja, enkä ylimääräisiä lyhennyksiä! :) Hieno homma. Kai mä en vaan taas osaa...
 
Jep, juuri äsken jäi ostokset ruokakaupassa kassalle kun kortilla ei saanut maksettua eikä myöskään pankkiautomaatti päästänyt edes sisään. Verkkopankin mukaan kuitenkin tuo ruokakaupan ostos oli toteutunut eli veloitettu tililtä. Helvetin hienoa.
 
Itsekin laitoin viime viikon alussa lainahakemuksen verkkopankin kautta. Yhteydenottoa odotellessa.. Jossei tällä viikolla mitään kuulu niin Osuuspankkiin kyselemään tilinsiirtoa ja lainaa.
 
ystäväpariskunta oli hakemassa jotain kuukausi sitten lainatarjouksia eri pankeista, ja Sampolta sanottiin suoraan että nyt kuulkaas kannattaa jostain muualta hakea kuin meiltä kun meillä ei ny onnistu mikään... :)
 
Verkkopankki jumittaa. Pyytää käyttäjätunnuksen ja salasanan ja kun painan "sisään", sivu menee passiiviseksi. Mitään ei tapahdu, ei lataa mitään, ei mitään. Hienoa. Pääseekö muut sisään? Onneksi en käytä sampoa kuin kakkospankkina. Ärsyttää silti.
 
Verkkopankki jumittaa. Pyytää käyttäjätunnuksen ja salasanan ja kun painan "sisään", sivu menee passiiviseksi. Mitään ei tapahdu, ei lataa mitään, ei mitään. Hienoa. Pääseekö muut sisään? Onneksi en käytä sampoa kuin kakkospankkina. Ärsyttää silti.
taitaa johtua selaimen bugittamisesta tai javan bugittamisesta tai jotain sinnepäin. eka käynnistää selaimen uusiks ja jos ei auta niin kone uusiks ja sit kokeilee. itellä omalla koneella pari kertaa ja tyttöystävän koneella kuitenkin pääs sisälle silmänräpäyksessä.
verkkopankki on toimiessaan tosi hyvä verrattuna osuuspankin kikkareeseen ja luottokorttien näkyminen tileinä helpottaa kun ei tartte naputella viitteitä, tekee vaan tilisiirron tilien välillä niin saa visalaskun maksettua.

ei mua oo harmittanut kertaakaan se että vaihdoin sampoon. visa+masteri ilmaisia vielä pari vuotta kuin myös jotain sekalaista muutakin.. verkkopankki on toimiessaan hyvä ja itellä ei oo kertaakaan korttiostot kussu (taino shellin kylmäasema ei kerran hyväksyny visaa mutta saman firman master/pk toimi täydellisesti. syynä kuulema tod näk shellin päivittämättä jättämiset visa credit/debitsäätöihin liittyen)
palvelu ollut tosi ystävällistä.

ja mulla on lisäks varalta s-pankin visa debitti noita pankkikorttimotteja varten. lisäks rahaa saa jokasesta ässäkaupasta nostettua.
 
Miksi ihmeessä ette vaihda pankkia, kun Sammolla on ollut niin paljon ongelmia? Tietysti jos lainat on Sammossa, niin voi vaikeuttaa vaihtoa. Muissa tapauksissa en katselisi enää päivääkään tuollaista toimintaa.
 
Miksi ihmeessä ette vaihda pankkia, kun Sammolla on ollut niin paljon ongelmia? Tietysti jos lainat on Sammossa, niin voi vaikeuttaa vaihtoa. Muissa tapauksissa en katselisi enää päivääkään tuollaista toimintaa.

Voihan se homman tehdä niin, että avaa uuden tilin muuhun pankkiin, siirtää sinne liksat ja hoitelee sieltä kaikki. Sitten lainan eräpäivänä heittää Sammon tilille tarvittavan summan. Pääsee aika vähällä eikä tarvii mennä sompaa Sammon konttoriin kesähessujen kanssa tilin lopettamista, mikä voi olla jo aika ikävää.
 
Back
Ylös Bottom