BB PRO Sami Jaukkuri

Vai onko nämä 4000 kcal raskaslaiset näitä samoja kireitä ja massakkaita haamuja jotka on aina tulossa kisoihin viemään kaikki palkinnot?

Ovaskainen kyl piti todella siistin offin verrattuna edellisiin offeihin

No äskenhän olit vielä ihmeissäsi, että miten siellä muka kukaan menee millään +4000kcal ruokavaliolla offilla. Hiittikin oli sitä mieltä, että siellä ei pärjää kukaan ellei ole älyttömät kalorit koneessa.

No äskenhän olit vielä ihmeissäsi, että miten siellä muka kukaan menee millään +4000kcal ruokavaliolla offilla. Hiittikin oli sitä mieltä, että siellä ei pärjää kukaan ellei ole älyttömät kalorit koneessa.

On nyt hieman värikynää tuossa. Mä sanoin että varmasti on 4000 kcal miehiä raskaassa ja siihen perään kysyin että onko menestyviä sellaisia? Nyt täällä tuli esille Mikko Ovaskaisen kalorit joka tosin sekin nyt muun näppäimistöltä kuin sinun (thanks stubborn). Mielenkiinnosta olisi mukava kuulla lisää esimerkkejä.

Mikollahan heti muuten kultaputki katkesi suomessa ja paskaa sijoitusta ulkomailla kun piti maltillisen offin . (älkää nyt jätkät perkele tähän tarttuko :D )

On nyt hieman värikynää tuossa. Mä sanoin että varmasti on 4000 kcal miehiä raskaassa ja siihen perään kysyin että onko menestyviä sellaisia? Nyt täällä tuli esille Mikko Ovaskaisen kalorit joka tosin sekin nyt muun näppäimistöltä kuin sinun (thanks stubborn).

Mikollahan heti kultaputki katkesi suomessa ja paskaa sijoitusta ulkomalla kun piti maltillisen offin . (älkää nyt perkele tähän tarttuko :D )

Nii suomessa oli nyt ekaa kertaa aivan helvetin kova rivi ukkoja raskaassa niin siinä lähinnä se syy Mikon sijoitukseen. Mikkohan itse sanoi, että oli tullu siihen tulokseen, että suolan kanssa ei mennyt ihan nappiin kunnon kanssa.

Ne ketkä siä pärjäs tänävuonna varmasti syö offilla enemmän ku "vähäyli4k"? Kysyin esimerkkejä mut en oo kuullu muutakun Ovaskaisen ja sekin tietosesti syö todella vähän ku muuten tulee paska/väsyny olo?

No mä puhun yhdestä ja ainoasta henkilöstä, pituutta kun on about 185cm, ni ei siinä kauheessa bulkissa ollut. Mut anyway hänellä meni dieetti vituiks, potentiaalia olis mitaleille kuitenkin. Ehkä ens kerralla saa ittensä kuntoon, kun ei oo kukaan"guru"säätämässä kisadieettiä perseelleen. Ja en tarkoita gurulla Halosta.

Tämä keskustelu kyllä kuuluisi tuonne ravintopuolelle eikä Samin ketjuun. Mainitsin jo, että raskassaa on otettu kärki/mitallisijoja useitakin varsin maltillisillakin kcal määrillä. Tämä on tieto. Nimiä en ala tässä tuomaan sen enempää julki vaikka tätä toivottiin ja se toisikin lisää uskottavuutta asiaan. Yksilöllisiä juttuja ja toteutustapoja on monia. Toiset totuttaneet kropan koviin energiamääriin ja toiset etenee maltillisemmilla määrillä ja silti kehittyvät ja fysiikka pysyy kunnossa.

Vaikka nyt Mike ei kisaaja olekkaan, niin esimerkiksi on kuitenkin varsin hyvässä kunnossa ja kehitystäkin tulee. Omassa ketjussaan on maininnut jo asiat jotka ovat hänen kohdallaan olleet ne avaintekijät, ja se ei ole ollut päivittäinen 9000 kcal ruokavalio.

Se miksi vaivauduin edes kommentoimaan on se, että tätäkin forumia lukee moni vasta lajin löytänyt tai muuten tietämätön harrastaja, joka etsii lajitietoa ja sitä absoluuttista totuutta itselleen. Keskustelu on monessa kohdin lajin ympärillä muutoinkin vääristynyt ja sillä, että muutamia väittämiä korjataan voidaan vähentää samalla näitä mielikuvia ja vähentää mm. niitä paskapuheita taukohuoneissa.

Kyllähän tuohon ruokapuoleen itsellä ainakin vaikuttaa aikapaljon, että miten keho toimii, ottaa vastaan niitä ravinteita ja ehdottomasti milloin on kisat. Nyt edellisellä offilla tiesi, että syksyllä kisataan ja keho toimi hyvin, niin pystyi järkevästi portaittain nostamaan kalorit noinkin korkealle, koska tiesi, että kohta niitä lähetään tiputtelemaan. Jos kisojen väli olisi kaksi tai useampi vuosi, niin sit se pitää miettiä erilailla, koska se on keholle ja ruoansulatukselle kova homma pidemmän aikaa työstää noita määriä ja siinä on aina se riski, että keho alkaa rasvoittumaan. Se myös vaatii aika paljon ja vaikuttaa perus arkeen, kun koko ajan oli syömässä, mutta viime vuosi mentiin noin ja katotaan miten tuleva offi rakennetaan. Nään, että tärkeintä ehkä kuites ruokapuolellakin, niin kuin reeneissä, on löytää se oma juttu, mitä on helppo ja mukava noudattaa. Sen takia kait tätä harrastaa, että tää on niin pirun siistiä.

Itse oon löytänyt semmosen tavan, mikä toimii mulla ihan pirun hyvin ja sekin on tullut vaan ajan kanssa ja kehoa kuunnellen. Kisoissa kuitenkaan kukaan kysy, että paljon syöt, niin sekin niinkuin reenipainot yms on toissijainen juttu. Tottakai ehkä se miten hyvin keho pystyy käyttään ravinteet hyödyksi, voi auttaa siinä kisakunnossa.

Tuleeko sullakin JP:n ja Supermassan tyyliin puolet kaloreista kiinteistä, ja puolet litkuista? Riisillä ja kanalla loppuu vuorokaudesta tunnit kesken mättäessä, ja ruoansulatus huutaa hoosiannaa:)

Tuleeko sullakin JP:n ja Supermassan tyyliin puolet kaloreista kiinteistä, ja puolet litkuista? Riisillä ja kanalla loppuu vuorokaudesta tunnit kesken mättäessä, ja ruoansulatus huutaa hoosiannaa:)
Mulla meni viime offi aikalailla näin:
1.Ruoka - kiinteä
2.Loader
3.Reenin aikainen juoma
4.Palkkari
5.Ruoka - kiinteä
6.Välidrinkki
7. Ruoka - kiinteä
8..Loader
9..Reenin aikainen juoma
10.,Palkkari
11.Ruoka -kiinteä
12.Ruoka - kiinteä
13.Yödrinkki (kun herään vessaan)

Mulla meni viime offi aikalailla näin:
1.Ruoka - kiinteä
2.Loader
3.Reenin aikainen juoma
4.Palkkari
5.Ruoka - kiinteä
6.Välidrinkki
7. Ruoka - kiinteä
8..Loader
9..Reenin aikainen juoma
10.,Palkkari
11.Ruoka -kiinteä
12.Ruoka - kiinteä
13.Yödrinkki (kun herään vessaan)
Siinä nähdään kun ruokaa menee koneeseen, ni kehitystäkin tulee ja tietysti tuplatreenit.

Kuinka paljon kuitua söit/syöt? Mites proteiinia?
Tarkemmin en ole ikinä laskenut mitä menee ja kaloritkin mitä söin oli suuntaa antavasti laskettu. Hiilarit (pois lukien reenin ympärillä olevat juomat) tulee täysjyvä tuotteista, sekä hedelmistä. Proteiinia menee makroissa vajaa 50g/ateria + aminoja lisäksi ja siinäkin reenin ympärillä vähän eri lailla. Varmasti kaikkien suositusten ja mikä toimisi parhaiten mukaan molempia tulee ihan liikaa. :D

Ruokamääristä päätellen olet kova syömään. Onko tuo määrä safkaa uponnut helpostikin, vai meneekö syömiseen paljonkin aikaa kun ei vaan jaksaisi syödä ?
Monesti myös kuulee, ettei jaksa oikein tehdä muuta ku syödä nukkua ja treenata. Mites itse olet jaksellut näin yleisesti ruokamäärien ollessa korkealla ?

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom