Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voihan siellä toki rodullisillakin tekijöillä olla yhteyttä mutta mun mielestä selkeä ero on tässä, tutkimusten mukaan:Mikä tekee USAsta huomattavasti kristillisempänä valtiona rikollisemman kuin Suomi, liittyy historiallisesti puuvillan poimintaan, eikä sitä saa sanoa ääneen. ;)
Voihan siellä toki rodullisillakin tekijöillä olla yhteyttä mutta mun mielestä selkeä ero on tässä, tutkimusten mukaan:
- Yhdysvalloissa 82% ihmisistä pitää itseään uskovaisina ja uskoo Jumalaan (tutkimus vuodelta 2006)
- Suomalaisista 45% pitää itseään uskovaisina (tutkimus vuodelta 1996)
Silti suomessa on huomattavasti rauhallisempaa ja vakaampaa kuin peace&love ihmisten luvatussa maassa Yhdysvalloissa.
Voihan siellä toki rodullisillakin tekijöillä olla yhteyttä mutta mun mielestä selkeä ero on tässä, tutkimusten mukaan:
- Yhdysvalloissa 82% ihmisistä pitää itseään uskovaisina ja uskoo Jumalaan (tutkimus vuodelta 2006)
Silti suomessa on huomattavasti rauhallisempaa ja vakaampaa kuin peace&love ihmisten luvatussa maassa Yhdysvalloissa.
Tästä ei tietysti voida vetää suoraa kausaalista johtopäätöstä, että uskonnollisuus aiheuttaa rikollisuutta. Voi myös olla niin, että suuri rikollisuusaste aiheuttaa enemmän uskonnollisuutta tai molemmat voivat ovat täysin irrallisia kontekstista keskenään. Kuitenkaan en löydä mitään faktaa tukemaan teidän väitteitä siitä, että uskonnollisuus ja yhteiskunnan sosiaalinen hyvinvointi korreloisivat keskenään millään tavalla.
Entä, jos molemmat rikollisuus ja uskonnollisuus korreloivat alhaisen älykkyysosamäärän kanssa?
http://anepigone.blogspot.com/2006/11/iq-estimates.html
Mutta olet sinänsä oikeassa, että sosiaaliseen hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä on niin monenlaisia, että sieltä on hankalaa poimia munia, kanoja ja syy- seuraussuhteita. Esimerkiksi ovatko pohjoismaat siksi sekulaareja koska, meillä on korkea elämisen taso? Vai onko meillä korkea elintaso siksi, että me olemme sekulaareja vai siksi, että meillä oli aiemmin vallitsevana kristinusko? Sosiologeja palstalla?
Prayer: Nuo pari sinun kaveriasi ovat todennäköisesti jonkinasteisia psykopaatteja. Oman terveyden kannalta (mielen ja ruumiin) kannattaa hankkiutua niistä eroon. Ja täytyy vielä todeta, ettet itsekään kuulosta kovin tasapainoiselta.
Loppujen lopuksi jokainen rakastaa eniten itseään. Jos tiukka paikka tulee ja sinun olisi valittava kumpi kuolee, sinä vai kaverisi: kumman sinä valitsisit? niimpä..
Usko ei tee ihmisestä rauhallisempaa. Usko ei tee ihmisestä hyvää.
Usko on asia jonka niskaan syydetään se paska jota ei omatunnollamme kestetä= ollaan heikkoja.
mieti sitä seuraavan kerran kun laitat kätesi ristiin ja alat puhua jollekkin joka pettää sinut kuitenkin jossain vaiheessa.
Jos me ollaan täällä sattumalta ja ilman tarkoitusta, niin mitä pahaa esim. murhaajat tekevät. Tietotuushaan päättyy kyseisen olettamuksen mukaan siihen.
Jos tehdään olettamus, että olemme täällä ilman tarkoitusta ja sattumalta. Miksi meidän tulisi selviytyä täällä? Mitä väliä sillä on, jos emme selviydy? Mitä haittaa ihmiselle on siitä, että se kuolee, koska jos tietoisuus päättyy kuolemaan, niin eihän se sitä tiedä, että on kuollut.ooh olipas hieno vertaus. taisit vaan oikasta parissa suht oleellisessa kohdassa, joten yritä uudelleen?
Jos tehdään olettamus, että olemme täällä ilman tarkoitusta ja sattumalta. Miksi meidän tulisi selviytyä täällä? Mitä väliä sillä on, jos emme selviydy? Mitä haittaa ihmiselle on siitä, että se kuolee, koska jos tietoisuus päättyy kuolemaan, niin eihän se sitä tiedä, että on kuollut.
Jos tehdään olettamus, että olemme täällä ilman tarkoitusta ja sattumalta. Miksi meidän tulisi selviytyä täällä? Mitä väliä sillä on, jos emme selviydy? Mitä haittaa ihmiselle on siitä, että se kuolee, koska jos tietoisuus päättyy kuolemaan, niin eihän se sitä tiedä, että on kuollut.
antibodari sanoi:Uskovaiset ei kuulosta tasapainoisilta. Mutta seura tekee kaltaisekseen aivopesun kautta, ja jos sinua auttavat itämaiset mielikuvitusolennot, olet mielestäni täysin hullu, etkä eroa mielenvikaisesta.
Huh! Tätäkö se ateistisuus teettää? Moraalinen relativismi on ikävä asia, kun 'anything goes', millään ei ole merkitystä ja jokainen saa itse päättää, mikä on oikein ja mikä väärin. Tuloksena on yksilöitä, jotka (ehkä) tappaisivat muita ihmisiä, jos siitä ei saisi rangaistusta.
Olipa siinä yksilöön käyvä perustelematon väite. Ei olla professoreja, ei, mutta säilytetään edes joku taso?
Huh! Tätäkö se ateistisuus teettää? Moraalinen relativismi on ikävä asia, kun 'anything goes', millään ei ole merkitystä ja jokainen saa itse päättää, mikä on oikein ja mikä väärin. Tuloksena on yksilöitä, jotka (ehkä) tappaisivat muita ihmisiä, jos siitä ei saisi rangaistusta.
Ateistit ei kuulu mihinkään lahkoon, koska eivät usko mihinkään. Itse en usko mihinkään muuhun kuin tutkittuun asiaan, koska se on kiistatonta. Piste.
Nyt on ihan pakko kysyä onko sulla minkäänlaista kosketuspintaa tieteeseen, eli oletko akateeminen tai vast., tai kiinnostaako sinua ylipäänsä tieteen ja tiedon luonne? Tuota sun kiistatonta tietoa ei taida löytyä kuin matemaattisilta aloilta. Muu tiede on enemmän tai vähemmän itseään korjaavaa, eli vähintäänkin väliaikaista. Melkeinpä väittäisin että jokainen ihminen muodostaa jatkuvasti uskomuksia joihin elämänsä perustaa, ja joita on vaikeaa perustella mitenkään.
Kumma kyllä tää ateistien vaahtoaminen muistuttaa kummasti kiihkouskovaisten vaahtoamista. Minä en kertakaikkiaan ymmärrä miksi sitä on vaikea hyväksyä jos joku uskoo Jumalaan, samoin kun en ymmärrä miksi kiihkouskovaisten on vaikeaa hyväksyä sitä ettei joku muu usko.