Salitreenaus koriksen ohessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lelu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Elikkäs seuraavanlainen tilanne: Koristreenit on maanantaina, tiistaina ja torstaina.
Treenit on aika raskait, varsinkin jaloille.
Miten kannattais toi salitreenaus sijoittaa viikolle ja millä jaotuksella?
Onko kasvaminen ylipäätänsä enää mahdollista kovan aerobisen treenin ohella?
Salille oon treenannu vuoden verran 4-jakoisella treenillä MaKePeSu, koriksen alotin tauon jälkeen vasta nyt.
Oon 180/78 nyt.

kyllähän sitä kehittyy pystyy. tuossa tilanteessa suosittelisin 3krt/vk käy ma,to ja la salilla tee jalat lauantaisin niin jää lepo aikaa. mut kun sulla tulee aerobista aika paljon ota esim. aamulla: 9.00 proteinidrinkki sit 13.00 proteinidrinkki..16.00 proteinidrinkki.............21.00 proteinidrinkki ja syö kunnon ruokaa ihan vitusti niin lihakset saa kasvu ainetta.
ps.muista treena kovaa :thumbs:

Muista vaan sit kattoo et jaloille tulee ainakin se yks lepo päivä viikossa lepoa. Mul on nyt molemmat polvet kroonisesti tulehtunu ku treenasin korista kovaa kolmet treenit viikossa + pelit viikonloppuna ja neljään jaetulla ohjelmalla punttia kovaa :curs: Ota esim. joka toinen tai kolmas viikko jalat vähän kevyemmin ja MUISTA venyttely ja lihashuolto :whip:

Mulla olis TO ja SU korista ja ajattelin käydä salilla kaksijakoisella MA,KE,LA. Jalat treenaisin kuitenkin aina maanantaisin.

Pahoittelen kun kysyn samassa ketjussa.

Mulla on judo treenit Ma ja Ke ja jakoni on veto-työntö-jalat.
Miten noi kannataisi sijoittaa?

koikeile tehdä veto treeni ma, ke työntö ja jalat lauantain koska oon itekin harrastanu judoa en tosin pitkään(vihreä vyö) huomannu että
jalat puutuu aika paljon. mutta eri asia mitenkä rankka se veto sekä työntö treeni voip olla tuon judon takia. minkälainen ohjelma sulla on pistäs näkymään?
ps. jalat voi treenata lauantaisin täysillä :thumbs:

devil666 sanoi:
koikeile tehdä veto treeni ma, ke työntö ja jalat lauantain koska oon itekin harrastanu judoa en tosin pitkään(vihreä vyö) huomannu että
jalat puutuu aika paljon. mutta eri asia mitenkä rankka se veto sekä työntö treeni voip olla tuon judon takia. minkälainen ohjelma sulla on pistäs näkymään?
ps. jalat voi treenata lauantaisin täysillä :thumbs:
Vai kannataisiko treenata noi puntit eri päivinä, vaikka Ti, To ja La

voit treenata silleinkin mutta ajattelin et jäis lepo päiviä ni ei olis aina niin rankkaa judossa toi ois muuten hyvä mut ma,ti,ke,to aika rankka putki olis mut jos uskot kykeneväs siihen ni ei muuta kuin proteinia, palautusjuomaa sekä kreatiinia hommaamaan ellei ole

esim. 9.00 proteiinidrinkki+5gkreatiinia
12.00 proteinidrinkki+5g kreatiinia
15.00 proteinidrinkki
15.45-16.45 sali
16.45 palautumisjuoma
17.45 proteinidrinkki+5g kreatiinia
21.00 proteinidrinkki
23.00 proteinidrinkki
muista syödä myös paljon tavan ruokaa minä yleensä otan pelkästään proteinijauheesta reilu 2g/painokilo/päivä muita ruokailuja on 8-14 päivässä
tää siis jos haluut saaha lihasmassaakin

Itse mietin niin että treenaisin ti,to,la. Tiistaina ja torstaina treenien jälkeen illemmalla tuhdin safkan jälkeen. Lauantaina sitten jalat et sais vähän enemmän palautumisaikaa... miltä kuulostaa?

voipi toimia kokeile ihmeessä sillä kaikki ei pakosti toimi kaikilla et ei voi sanoo et toi mun toimis sulla , mutta uskosin kyl tuon sunkin toimivan. löysää sit jos meinaa liian rankaks mennä

onnea treeneihin :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
devil666 sanoi:
15.00 proteinidrinkki
15.45-16.45 sali
16.45 palautumisjuoma
21.00 proteinidrinkki
23.00 proteinidrinkki

No nyt on kyllä suorastaan piru irti tässä ruokailuohjeessa :D Eiköhän kysyjä pärjää palautusjuoman lisäksi ihan normiruoallakin?

devil666 sanoi:
voit treenata silleinkin mutta ajattelin et jäis lepo päiviä ni ei olis aina niin rankkaa judossa toi ois muuten hyvä mut ma,ti,ke,to aika rankka putki olis mut jos uskot kykeneväs siihen ni ei muuta kuin proteinia, palautusjuomaa sekä kreatiinia hommaamaan ellei ole

15.00 proteinidrinkki
15.45-16.45 sali
16.45 palautumisjuoma
21.00 proteinidrinkki
23.00 proteinidrinkki
muista syödä myös paljon tavan ruokaa minä yleensä otan pelkästään proteinijauheesta reilu 2g/painokilo/päivä muita ruokailuja on 8-14 päivässä
Minusta noita protskudrinkkejä on aivan järjetön määrä, koska
a)Palautusjuoman lisäksi riittää mainiosti tavikselle suuri määrä hyvälaatuista ruokaa.
b)Maksaa ihan kohtuuttoman paljon
c)Sitä proteeinia tulee saatua niin paljon, ettei siitä ole käytännössä enää mitään hyötyä. Varsinkin, kun tuohon vielä lisää tavallista ruokaa paljon

IMO, ruokailut on perustettava ehdottomasti tavalliselle hyvälle ruualle kuten: Kana, kala, punainen liha, riisi/pasta/peruna, rahka, raejuusto, kananmuna, vihannekset, hedelmät, kauhahiutaleet jne. jne. :) Jos kuitenkaan näistä ei saa tarpeeksi proteiinia, on hyvä paikata puutoksia lisäravinteilla. Sehän se niiden varsinainen idea onkin.

devil666 sanoi:

15.00 proteinidrinkki
15.45-16.45 sali
16.45 palautumisjuoma
21.00 proteinidrinkki
23.00 proteinidrinkki
Osaan hoitaa ruokailuni, mutta kiitos silti.

Tietty vastaus näissä on täysin erilainen riippuen siitä, onko punttitreenillä tarkoitus tukea lajiharjoittelua vai hankkia lihasmassaa?

devil666 sanoi:
ruokailuja on 8-14 päivässä
Ei paha, parhaimmillaan 6 protskudrinkkiä, palautusjuoma ja 14 muuta ruokailua päivässä.. Eihän tuo tee kuin 21 ateriaa / vrk :hyper:

P.S. Miksi 15g kreaa päivässä kun viidelläkin grammalla pärjää?

dogille: 15g kreatiinia siksi että se auttaa lisäämään voimaa ja lihasmassaa. ja ei se loppujen lopuks paljoo oo toi 6 protskudrinkkii päivässä sillä enhän minä ota niistä kuin n.2,2g proteeinia/kg/päivä
ja niitä en laske ruokailuks sillä ne on lisäravinteita kirjaimellisesti eli ne vaan on normaalin ruuan tukena

devil666 sanoi:
15.00 proteinidrinkki
15.45-16.45 sali
16.45 palautumisjuoma
21.00 proteinidrinkki
23.00 proteinidrinkki

IMO tämä on nyt jo ihan järjetöntä. :jahas: Tarkoittaen sitä, että paljon vähemmällä proteiinidrinkkien määrällä varmasti pärjää, ei siten että tuostakaan haittaa olisi. Mutta siitä huolimatta näyttää aika omaperäiseltä, sekä drinkkien määrän, että kreatiinin määrän suhteen. Mutta, ite pistele menemään ihan miten parhaaksi näet.

no romuluu tuo toimii ainakin mulla loistavastio

ja sitä paitsi et sinä tule ikinä kehittymään kun aattelet "no kyl se vähempikin riittäs" ei sil oo mitään väliä vaikka vähempi riittäs mitä enemmän sen parempi. tietysty nuo 6kpl proteinidrinkkejä vois korvata 3kpl proteinidrinkkejä mut idea tässä on se et proteinia saa 24h/vuorokaus tasaisesti ettei elimistölle tule hetkenkään puutostilaa

devil666 sanoi:
ja sitä paitsi et sinä tule ikinä kehittymään kun aattelet "no kyl se vähempikin riittäs" ei sil oo mitään väliä vaikka vähempi riittäs mitä enemmän sen parempi
a) Ylimääräinen krea löytää itsensä äkkiä wc-pytystä tai pisuaarista, siitä ei ole mitään hyötyä. 5g riittää jatkuvassa käytössä pitämään tasot maksimissa.

b) Liiallinen proteiinin saanti ei ole terveellistä. Sitä on hyvä saada runsaasti mutta liika on liikaa, sanoisin että jossain 3g:ssä (per se kuuluisa kilo) menee ihan hyvä raja minkä ylitse ei ole mitään tarvetta/järkeä mennä, ei välttämäti hyväksikään.

Ei pitäisi puhua faktana asioita mitä ei varmasti faktaksi tiedä, joku voi ottaa ne tosissaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom