Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miltä pohjalta Waltteri arvioit tuon ohjelman soveltuvuutta potkunyrkkeilijälle? Oletko koskaan valmentanut potkunyrkkeilijöitä tai kilpaillut siinä? Ja oletko ylipäänsä koskaan treenannut koko lajia?
Tuo ohjelma voi olla ihan hyvä perusvoiman kehittämiseen, mutta potkunyrkkeilyharjoittelun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä ja siitä voi olla jopa enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ennen kuin lenkkeilee vähintään kolmesti viikossa, ei minusta kannata edes harkita voimaharjoittelun aloittamista.
No joka tapauksessa kannattaa huomata, että ottelutyylini on erittäin energiaa kuluttavaa, enkä silti yleensä väsy yhtä paljon kuin vastustajani. Pääsääntöisesti olen myös ollut vastustajaani fyysisesti vahvempi. Siksi minun on vaikeaa kuvitella, että fyysinen harjoittleuni olisi ainakaan kovin pahasti hakoteillä.Saattaisi auttaa, jos vaivautuisitte lukemaan aiemmat postit. Sivulla 1 kerroin jo, miten aloittelevan potkunyrkkeilijän kannattaisi järjestää voimatreeninsä. Sivulla 2 taas mainitsin, että lenkkeilyn voi korvata muullakin aerobisella harjoittelulla ja kerroin myös sen erityisetuja.
Jotenkin minusta tuntuu, että minä olen taas vaihteeksi keskustelussa ainoa, joka on oikeasti treenannut potkunyrkkeilyä oheisharjoitteineen...

(jo menee liian off topic niin otetaan vaikka uusi keskustelu) mutta tää juokseminen ja potkunyrkkeily. Juokseminen on varmasti hyvä(ja helppo ja halpa) tapa parantaa aerobista hapenottoa ja sitäkautta nostaa kuntoa, mutta itse olen sitä mieltä että juokseminen(etenkin tasavauhtiset lenkit joita vielä liikaa juostaan) on hieman yliarvostettua oheisharjoittelua potkunyrkkeilyssä ja nyrkkeilyssä yms. Lajinomaiset kuntopiirit, sparrit, yms jumpat palvelevat mielestäni paremmin toki edellyttäen että peruskunto on jo hyvällätasolla. Juoksu kehittää aerobista kapasiteettia ja juoksemista, sparrissa ja erinlaisissa jumpissa voidaan kehittä aerobisen kapasiteetin ohella lajinomaisia ominaisuuksia.