Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nonii hypätääs kehään.
Itse ilmottauduin juuri thaikku alkeiskurssille, mutta mun lähtökohdat on pikkasen erilaiset kun threadin aloittajalla. Oon karkeesti 183cm/83kg "laihaläski" tällä hetkellä. Viimesen vuoden sisään on kuntoilua laiminlöyty oikeen huolellisesti (kerran viikossa koripalloa + satunnaista lenkkeilyä/salilla ähinää). Toisinsanoen mun peruskunto sekä lihaskunto on vähintäänkin sysipaska. ;P
Mietiskelin tässä pieneen kaaliini ohjelman joka sisältäisi 2x lajitreenit/2x salitreenit/2x pitkä lenkki viikossa. Näin siis ainakin ensimmäisen 10vko eli alkeiskurssin ajan.
Niin voihan tossa olla rasitusta liiaksikin. Pitää kuunnella tosiaan kroppaa. Tostahan vois alkkun vaikka tiputtaa toisen salitreenin pois tai sitten vaan kevennetään settejä. Juoksemisen miellän kuitenkin melko kevyeksi treenaamiseksi, vaikka tällä hetkellä toi peruskunto onkin melko huono.Vuoden oot treenannut 1-2krt/vk ja nyt meinaat painaa yhtäkkiä 6krt/vk. Tuskin tulee muuta kuin ylirasitus aika nopeasti.? Thaikkutreenit ei oo mitään ihan kevyitä käsittääkseni, joten jos haluat säilyttää innostuksen ja kehittyä, niin olisko parempi aluksi katella noi lajitreenit ja lisätä sitten hiljalleen treenejä viikkoon?
VThaikkutreenit ei oo mitään ihan kevyitä käsittääkseni,
MELKO kevyeksi. ...verrattuna laji tai salitreenit. Tällä hetkellä pitkä lenkki on mulle sellanen 40min, jonka jälkeen olen kyllä aika puhki. Nojoo ei ehkä kevyttä treeniä, mutta kevyempää..?Kirjoitit pitkä lenkki ja miellät juoksemisen kevyeksi...
Peruskurssit ovat suhteellisen kevyitä lajissa kuin lajissa.
No jaa. Olen käynyt kahden kamppailulajin peruskurssit, eikä ne nyt niin kevyitä olleet. Mutta tää on taas suhteellinen asia, toiselle kevyttä toiselle ei..
Aloittelijalle tuskin ainakaan ihan niin iisiä jumppaa, että olisi helppoa ottaa mukaan treeniojelmaan punttia ja juoksulenkkejäkin vielä heti alkuun..
Peruskurssit ovat suhteellisen kevyitä lajissa kuin lajissa.
Hmm esim Thaikun peruskurssi riippuu ihan harjoittelijasta miten treenaa onko kevyttä vai ei, toiset potkii välineitä veren maku suussa toiset kommentoi jotain jokaisen potkun jälkeen
No joo, täytyy sanoa että mä olin useasti ihan paskana BJJ:n peruskurssilla.
Siksi, että jaksaisi otella kovalla temmolla useamman erän putkeen ja palautuisi mahdollisimman hyvin erätauoilla sekä turnauksissa matsien välillä. Pitää rakentaa peruskunto niin, että keuhkojen ja sydämen tilavuus on iso kehon massaan nähden ja on paljon hiussuonistoa viemässä happea lihaksiin.
Jaa, että olet oikein netistä lukenut, kuinka kestävyysharjoittleua ei tarvita. Siinäpä sitä onkin sitten asiantuntemusta, jonka on kai tarkoitus häikäistä minut syvyydellään tai jotain. No joo. Voitin eilen matsin lähinnä sen takia, että onnistuin pitämään kovaa tempoa yllä ja palautumaan erätauoilla vastustajaani paremmin. Tämä kyky taas on hankittu peruskuntoharjoituksilla ja intervallitreenillä. En taida lopettaa niiden tekemistä vaikka netissä lukisikin että UFS:n "asiantuntija" pitää niitä tarpeettomina.
Keitäs nyrkkeilijöitä tuon Immosen opeilla muuten on valmennettu? Onko ketään? Treenimenetelmien toimivuutta kun ei osoiteta viittaamalla tutkimuksiin. Se osoitetaan lyömällä miestä kehässä. Jostain syystä sellaiset nyrkkeilijät kuin esim. Muhammad Ali ja Floyd Mayweather jr. ovat pärjänneet "kohtalaisesti" vaikka käyttivät nyrkkeilijälle "soveltumatonta" kestävyysharjoittelua.
Jaa, että olet oikein netistä lukenut, kuinka kestävyysharjoittleua ei tarvita. Siinäpä sitä onkin sitten asiantuntemusta, jonka on kai tarkoitus häikäistä minut syvyydellään tai jotain. No joo. Voitin eilen matsin lähinnä sen takia, että onnistuin pitämään kovaa tempoa yllä ja palautumaan erätauoilla vastustajaani paremmin. Tämä kyky taas on hankittu peruskuntoharjoituksilla ja intervallitreenillä. En taida lopettaa niiden tekemistä vaikka netissä lukisikin että UFS:n "asiantuntija" pitää niitä tarpeettomina.
Keitäs nyrkkeilijöitä tuon Immosen opeilla muuten on valmennettu? Onko ketään? Treenimenetelmien toimivuutta kun ei osoiteta viittaamalla tutkimuksiin. Se osoitetaan lyömällä miestä kehässä. Jostain syystä sellaiset nyrkkeilijät kuin esim. Muhammad Ali ja Floyd Mayweather jr. ovat pärjänneet "kohtalaisesti" vaikka käyttivät nyrkkeilijälle "soveltumatonta" kestävyysharjoittelua.