Salille meno

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hiroo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro. Oon 14v poika ja oon jo pitemmän aikaa miettiny, että alan käymään salilla. Olen normaalipainoinen, paitsi mahaa on vähän. Mitä kannattaa näin aluksi alkaa tekemään ja monta kertaa viikossa kannattaa käydä salilla? Oon kiitollinen kaikista ohjeista ja vinkeistä!:)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minähän en ole mikään asiantuntija, mutta ehdotan samaa sinulle mitä minulle ehdotettiin:
1. Kultainen Kuusikko
2. Starting Strength
Itse vedän Ma-Ke-Pe Starting strengthillä jota itse muuttelin.
Ja voin sanoa että kannattaa vetää niin paljon ruokaa naamaan kuin kaupasta jaksaa kantaa.
Ruokavalio, PFFT, aamulla puuroo ja täysvilja muroja + leipää, treenin jälkeen mitä kaapista löytyy, illalla sama asia.

(ei itsekehua) mutta kyllä se tulos alko näkymään jo 2kk :D

Zone-sarja -42%
Laihalla aloittelijalla näkyy jo kuukauden säännöllisen treenin jälkeen :)
Muistakaa poijjaat syödä tarpeeksi proteiinia myös, sitä ei juuri ole puurossa!
Ja ihan aloittelijan kannattaa aluksi pyytää joku kokenut opastamaan tekniikoissa, ettei käy pahasti.

Itel ollu nyt tapana laittaa aamulla puuro seuraavasti, kaurahiutaleita lautaselle, soija rouhetta n. 1uokalusikallinen, vähän suolaa ja peittää ton satsin täysmaidolla ja sit mikroon 2min ja siihen pääl vähän mustikoita. Pointtina oli toi soija rouhe, tosi helppo proteiini lisä puuron sekaan joka sopii. Kannattaa kokeilla, tais maksaa n 4e/kg ja protskua 55g/100g ja ravintokuitua 20/100g. Ehkä vähän offtopic mutta puurosta kuitenkin oli puhetta :)

Heippa, osaatteko te bodari äijät hiukan neuvoa avutonta? Mistä safkasta saa hyvin protskuja? Raejuusto, rahkat tms. Ja jos tommosia ei vedä niin kannattaako ostaa vaikka proteiini jauhoja ja semmoset 30g heittää vaikka siihen puuron sekaan? :o

Ja jos tommosia ei vedä niin kannattaako ostaa vaikka proteiini jauhoja ja semmoset 30g heittää vaikka siihen puuron sekaan? :o

Älä edes kokeile... kerran kokeilin ja lensi puurot viemäriin sen jälkeen. :urjo: Mutta yleensäkkin kaikki maito- ja lihatuotteet sisältävät runsaasti proteiinia. Kana, jauheliha, rahkat, maidot ja proteiinijauheet ovat ehkä ne halvimmat ratkaisut.

Heippa, osaatteko te bodari äijät hiukan neuvoa avutonta? Mistä safkasta saa hyvin protskuja? Raejuusto, rahkat tms. Ja jos tommosia ei vedä niin kannattaako ostaa vaikka proteiini jauhoja ja semmoset 30g heittää vaikka siihen puuron sekaan? :o

Kananmunat, lihat (kana, nauta, possu, kala) ovat erittäin hyviä proden lähteitä.

edit. hidas.

Jooh, mulla kyllä menee tuo puuro alas vaikka maistuisikin peelle. :) Eli jos haluan niin voi heittää? Mutta siis luin että joka aterialla nappasee sen 30g sitä proteiinia. Paljonkos joku mansikkarahka esim sisältää protskuja?

E: Pakkauksestahan sen tosiaan näkee ;/

Voit heittää, mutta maistuu paskalle. Syö puuro ja ota hera sheikkerissä. Niin ja yleensä noissa perus rahkapurkeissa on semmonen 8-14g proteiinia 100g grammassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kannattaako ostaa vaikka proteiini jauhoja ja semmoset 30g heittää vaikka siihen puuron sekaan? :o

Todellakin kannattaa! :rock:

2dl kaurahiutaleita
40g heraisolaattia (Mansikka), suklaan makuisena ei maistu hyvältä.
Vadelmia 100g

Vähän suolaa ja sotkee vadelmat kunnolla sekaan.

Todella hyvä aamupala ellei ole dieetillä, tai vhh-mimmi.'

Jooh kiitokset! Mutta hera sheikkerissä? Sinne tyyliin jotain maitoa + jauhot ja vaikka marjoja? Ja joo. Mun pitäs ensin dietittää 2kg helvettiin ensin. Aloitan nyt että vedän päivällä 30min kävely/juoksu lenkin ja illalla sitten 30min aerobista kotosalla. Ja kun on dietillä niin pitää se 500 kaloria jättää pois ja vältellä hiilareita?

Niin yleensä se hera vedetään sheikkerissä, mutta et sä sinne mitään marjoja voi laittaa :D. Ellet jotenkin murskaa niitä. Maito hidastaa heran imetymistä verrattuna veteen, joten aamusin jos ottaa niin veteen ja myös treenin jälkeen ja iltasin maitoon IMO. Elikkäs hyvä aamupala vois olla vaikka 30-50g kaurahiutaleita puuroksi ja sekaan marjoja ja 30g heraa sheikkeriin.

No käytännössä. Proteiinia 2g/painokilo ja rasvaa 1g/painokilo. Loput kalorit sitten hiilareista. Eli ei niitä nyt pidä välttää, mutta enemmänkin vahtia.

Joo kiitokset sinulle. Eli aamulla vaikkapa tuo 50grammaa kaura/4-viljan puuroa, lounas on koululla ja siellä syö tietenkin mitä siellä on.. Mutta mitä sillon dietillä kannattais syödä? Pitää kuitenkin jättää se 500 kaloria syömättä ja sitten pitäs samalla syödä kuitenkin kunnolla :S Olen vähän pihalla vaikka thredit olen lukenutkin.

Kyllä dieetilläkin voi syödä. Ei se 500kcal miinus mikään kuolettava ole. Itse asiassa olen itekkin alottelemassa taas dieettausta. Painoa on 91,6kg. Tässä on nyt vähän esimerkkiä miten voisit esimerkiksi syödä.

Aamupala: 50g kaurahiutaleita ja 250g rahka
Lounas: 100g tumma makaroni ja 200g jauheliha, salaattia ja vihreitä papuja
Välipala: Tonnikala purkki
Päivällinen: Sama kuin lounas
Välipala: 250g rahka ja 1rkl oliiviöljy
Iltapala: 150g raejuusto, 250g rahka ja 1-2rkl oliiviöljy

Tossa nyt vähän esimerkkiä, miten ite syön dieetillä. Kaikkia lukuja en ihan tarkalleen muistanut ja ruoat vaihtelee välillä.

14v poika ei saa ajatellakaan mitään dieettiä, siis miinuskaloreita, kun ei edes ole ylipainoinen!!! Helevetti! Tyssää vielä pituuskasvu niin siinäpä kiitos seisoo.

Ohhoh katos vaan, en lukenut ollenkaan tota ekaa postia. Joo en mäkään sitten lähtis ihan mitään kunnon dieettiä vetämään, puhdas ruokavalio, lenkkeilyä ja toimii.

E: eiku mitä hittoa, mähän vastasin eri kaverilla. Ei tästä tuu mitään :D

Jooh. Eli nyt voi tulla pitenmänpuoleinen teksti. Eli olen siis 17 vuotias jannu ja tein tuossa omankin threadin. Pituutta on 173cm about, ja painoa 64kg. Fläsää on kesän aikana kertynyt hieman vyötärön ympärille ja ja tisujen luo, eli häpeän omaa vartaloani jos peiliin katson :nolo: Eli tavoitteeni olisi saada nuo fläsät rinnustasta ja mahasta pois jotta voisin aloittaa treenaamisen. Salilta minulla ei ole kokemusta juuri laisinkaan koska ylä-asteella ei ollut mahdollisuutta käydä salilla. Eli nyt kun koulut alkaa, minulla olisi mahdollista käydä salilla vaikka joka päivä. :)

Ideahana on se, että haluan löysät nahat pois ja sixpäkkiä mahan seudulle näkyviin, ja saada muutenkin terve kroppa minun ikäiselleni. Nipa ja moni muukin on minua jo hieman neuvonut. Eli miten aloitan? Haluan läsät pois ja porukat sanoi täällä, että dietittämällä vekeen mutta samalla pitää syödä kunnolla. Eli toimisiko periaate, että aloitan heti nukkumaan riittävästi, ja vaikkapa ennen kouluun menoa ennen aamupalaa käyn 30min kävelylenkillä (En jaksa juosta pitkiä matkoja vielä :nolo:) Kotona voisin tehdä aerobista liikuntaakin ja vatsalihaksia yms. Salilla toki voin juosta matolla jos se on siitä kiinni. Eli oletteko samaa mieltä kanssani, että tiputtaisin ensin soosit pois "vähän" syömällä ja liikunnalla ennen kuin alan lihaksia treenaamaan? Kauanko kuvittelisitte minulla menevän jotta saisin tisut ja renkaan mahan seudulta vekeen?

Tuon jälkeen olisi puhe sitten salilla käymisestä... Kannattaisiko minun näin aloittelijana aloittaa 1-jakoinen reeni? Odottaisin vastauksia vaikka tähän thrediin kun en viitsisi heti uutta thrediä tehdä :( Kiitokset jo kaikille jotka neuvoivat/neuvovat minua! Haasteena olisi vaikka ensi kevääksi saada jo jotain pyykkilautaa ja hauista näkyville jos olisi edes mahdollista. Luulen että nykyinen lihakseton vartaloni ei tee vaikutusta erään neitokaiseen johon olen ollut jo lääpällä jonkin aikaa. :rock:

Sori jos tuli typoja.

^näin sitä nykyään ulkonäköpaineista kärsivät myös pojat eivätkä vain tytöt. Tasa-arvoa, jee!

Vakavasti puhuen alat vain käydä salilla ja syöt terveellisesti ja tarpeeksi. Ei mitään laihdutuskuuria noilla mitoilla, tai menet huonoon kuntoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom