Salillakäymisen logistiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuli mieleen, että millaisia rutiineja jengillä on treenaamaan lähtiessä ja sieltä tullessa? Itseä ainakin eniten ottaa pannuun salille lähtiessä salikamppeiden kaivelu ympäri kaappeja siihen kassiin ja tullessa pyykkiin lajittelu. Sitten puolilla kerroista huomaa, että joku rätti unohtui...

Onko kukaan keksinyt jotain ovelaa näiden välttämättömyyksien optimointiin?

kaikki tilpehööri on samassa kassissa kesät talvet. treenivaatteet puen kotona päälle ja riisun ne kylppärin lattialle suihkuun mennessä. ei unohdu mitään kotiin ja salikäynnistä tulee "nopsa" kun kaik on valmiina :)

Mul on muuten kaikki aina kassis paitsi vaihtovaatteet ja pyyhe, nii ei tarvii eriksee kaivella niit mistää:D Paljo parempi fiilis lähtee treenaa ku pääsee menee samantien

Mulla kulkee peruskamat kassissa koko ajan, kun salille lähtö koittaa niin vaihtoalusvaatteet, juomapullo ja pyyhe mukaan. Takaisin tullessa vaihtopyykit koriin, pyyhe kylppäriin ja pullo kuivumaan. Mulla ei tulisi kuuloonkaan kulkea salivarusteissa kotoa salille ja takaisin. Hirvittää haistella niitä joitain äijiä jotka vetää kamat niskaan treenin jälkeen ja painuu ulos. Ja tämä on kuulemma tosi yleistä naisten puolella, että hikisenä kuljetaan kotiin asti.

Pakkaan kamat aina edellisenä iltana valmiiksi, samoin suunnittelen seuraavan treenin. Oikeastaan vituttaa vain salin jälkeen purkaa kassi - ja jalkapäivänä toivois kuskin + auton käyttöönsä ku ajelee treeneistä kotiin :)

Mulla kulkee peruskamat kassissa koko ajan, kun salille lähtö koittaa niin vaihtoalusvaatteet, juomapullo ja pyyhe mukaan. Takaisin tullessa vaihtopyykit koriin, pyyhe kylppäriin ja pullo kuivumaan. Mulla ei tulisi kuuloonkaan kulkea salivarusteissa kotoa salille ja takaisin. Hirvittää haistella niitä joitain äijiä jotka vetää kamat niskaan treenin jälkeen ja painuu ulos. Ja tämä on kuulemma tosi yleistä naisten puolella, että hikisenä kuljetaan kotiin asti.

En ole koskaan nähnyt kenenkään naisen käyvän suihkussa mun lähisalilla ;) Itsekin heitän treenivaatteiden päälle tarvittaessa tuulihousua ja fleeceä tms ja fillaroin kotiin suihkuun. Helppoa. Ei tarvitse kuljettaa mukana kuin kenkiä, vesipulloa ja lukkoa. Kun on vain kolme asiaa muistettavana niin mitään ei unohdu.

Jos taas aikomuksena on käydä salilla suihkussa, niin yleensä aina unohtuu jotain.. vähintäänkin dödö tai puhtaat sukat.

Sali sijaitsee kahden korttelin päässä kotoa, joten en ala siellä päässä mitään erikseen vaihtelemaan (paitsi tietysti kenkiä). Kamppeet niskaan kotona ja juomapullo sekä kengät reppuun. Treenin jälkeen sitten kotiin nauttimaan suihkusta sekä palkkarista.

Apukeittiöön jossa treenivaatteita säilytän, siitä 5 m autotallin puolelle jossa on sali. Takastullessa hikiset vaatteet (=paita) pyykkikoriin, verkkarit ehkä kolmen treenikerran jälkeen. Suihku ja sauna on matkanvarrella takaisin sohvalle.

Mulla on nykyään aina 2-3 eri paitaa messissä, tottunut tähän tanssitunneilla kun saattaa välillä olla 3 eri tuntia putkeen, niin jottei ihan hielle haisis niin hyvä olla vaihtoreenivaatteet.

Musaa kuunneltava salille mentäessä....

Juomapullon unohdan aika usein, siihen ollaan kaverin kanssa tehty mulle palkitsemisjärjestelmä, ainakun muistan vesipullon, saan papukaijamerkin ja 10 merkistä saan prodekeksin :D On hyvin pysyny pullo mukana tällä possulla...

Treenaan sukilla, kenkiä en ikinä jaksa raahata ellei ole aerobista vuorossa.

Treenin jälkeen huuhtasen kainalot, mutten käy suihkussa vaan menen suoraan kotiin. Mulla ei kyllä sillain jää onneks hiki iholle että haisisin, muutoin kävisinkin suoraan suihkussa.

En ole koskaan nähnyt kenenkään naisen käyvän suihkussa mun lähisalilla ;)

Niin mut se on naisilla ihan eri juttu. Naisten hiki ei haise vaan tuoksuu korkeintaan ruusuille ja tulppaaneille jos jollekin tuoksuu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin mut se on naisilla ihan eri juttu. Naisten hiki ei haise vaan tuoksuu korkeintaan ruusuille ja tulppaaneille jos jollekin tuoksuu.

No ei mulla ainakaan haise. Se hiki vaan haihtuu jonnekin, en tajua. :D

Kyllä on tarkasti kiteytynyt viikon reenirutiinit, ainoa mikä vaihtelee on viikonloppu mutta jos menee kuten pitää niin sekin seuraa samaa kaavaa.

Sunnuntai-ilta:
Pakkaan maanantai-illan vaparireenin kamat, sekä laitan maanantaiaamun juoksulenkin setit valmiiks tuolin selkänojalle.​
Maanantaiaamu:
Edellisenä iltana valmiiks laitetut vermeet päälle ja lenkille. Lenkkivermeet kaappin, ne pesen vain kerran viikossa sillä hiki virtaa vasta lenkin loputtua (HIIT) ja kamppeet ei juuri kostu.​
Maanantai-ilta:
Vaparireenit, kamat valmiina kassissa mutta ennen lähtöä palkkari/vesipullo valmiiksi. Reenin jälkeen kamat kuivumaan, tahtoo olla läpimärkää settiä joka kerta. Hammassuojat pitää pestä ja kuivumaan. Samalla sali/reenikassi tyhjentyy joten tiistain salikamppeet sinne valmiiksi.​
Tiistai:
Salille, kamat jo valmiina mutta palkkarin teen ja vesipullon täytän vasta hieman ennen lähtöä. Puntin jälkeen salikamppeet suoraan pyykkikoneeseen, ja samalla vaparivermeet myös. Sheikkerin pesen käsin ja kuivumaan, vesipullo myös kuivumaan.​
Tiistai-ilta:
Keskiviikkoaamun HIIT kamppeet valmiiksi.​
Keskiviikkoaamu:
HIIT lenkki käyntiin, palatessa kamat kaappiin taas.
Keskiviikkoilta: Vaparireenit, kamat valmiina mutta palkkari+vesi vasta just ennen lähtöä. Takaisin himaan, kamat kuivumaan, ja sheikkerin + hammassuojat pesen ja kuivumaan. Salikassi taas tyhjä, joten torstain puntin kamat valmiiksi.​
Torstai:
Salille, kamat valmiina ja vain palkkari + vesipullo pitää laittaa. Takaisin himaan, vaparikamat ja salikamat pesuun.​
Torstai-ilta:
Kamat valmiiks perjantai HIIT lenkkiä varten.​
Perjantaiaamu:
Perus HIIT juoksu setti kuten yllä. Kamat menee pesuun riippuen miten käyn salilla/reeneissä.​

Viikonloppun ei sitten ole ihan niin orjallista ja vaihtelee, idea on perjantai vapari/lukkopainireeni ja lauantai sali. Samalla tavalla menee sitten kamojen laittaminen valmiiks ja kamojen pesut ym.

Sali reissu on aina sama:
45min ennen reeniä arginiini+kreatinii tilkalla mehutiivistettä (~2cl) ja pienellä vesimäärällä (~0.5dl?)
-> salille
-> kamppeet vaihtaa
-> reeni
-> palkkari, samalla odottelee että hiki ei enää pukkaa
-> suihku
-> "normi" kamppeet päälle
-> (ravinteita hakee jos loppu, matkalla)
-> kauppa (lähes joka kerta, matkalla)
-> salikamppeiden purku ja pesukoneeseen laitto
-> kauppakassin purku
-> sopiva TV sarja lataa tulevan ruokailun ajaks
-> ruuan laitto
-> syöminen ja TV sarja :)

Kaikki kamat on salilla. Tarvitse kuin tulla paikalle, pistää sauna päälle, vaihtaa kamat ja sekoittaa palkkari jääkaappiin.

Kengät ja kosmetiikka(+lukko) aina laukussa. Treenaan nykyään aina raw, ilman vöitä, siteitä tai muutakaan. Messiin tarvin vain kuteet ja pyyhkeen. Ne valkkaan aamuisin. Gripperit teen himassa.

Mutta mä olenkin nykyään tämmönen hemmetin puuhastelija, ärsyttää ittiäkin kun on niin heikko, silti en luovuta. Eteepäin mennään ja taakse ei kattota.

Kaikki kamat on salilla. Tarvitse kuin tulla paikalle, pistää sauna päälle, vaihtaa kamat ja sekoittaa palkkari jääkaappiin.

Mitäs sitä treenaamaan, kun noin helppoa on. :)

Itellä kengät, vihko+muut treeniapuvarusteet laukussa aina. Vaatteet vaan päälle ja salille. En ainakaan ole huomannut haisevani eläimellisen pahalle salilta lähdettäessä, mutta ehkä nämä tyypit jotka niin tekee käyttävät samoja vaatteita useamalla treenikerralla? Säätöähän se olisi alkaa suihkussa käymään salilla.

TML on järjestyksen mies. Ite nii vähän kamaa mukana et heitän ne just enne lähtöö kassii, sieltä löytyy siis paita, housut, pullo, treenipäiväkirja, kynä. Ei muuta. Bussikortti ja salikortti sekä kännykkä ja kuulokkeet bussimatkaa varten on myös välttämättömät, mut ne onki taskus.

Tällä hetkellä on niin kova kuntokuuri että tarvii jotain järjestystä ja rutiinia tohon, muuten tulisi hulluksi. Noi kun on kiteytyny noin vahvasti, niin ei niitä juuri edes huomaa enää. :)

Kotoa salille treenivaatteet päällä, juomapullo kädessä ja selkäpäivinä vetoremmit taskussa. Salilta lähden treenivaatteissa, kun kotiin (suihkuun) on salin ovelta alle 5min matka. Joskus harrastin treenikassia, kun kävin salin jälkeen suihkussa. Silloin monesti unohtui joko vaihtosukat/bokserit tai suihkusaippua, joten helpompi näin. ja eipähän tule tuskaista jälkihikeä siitä pukuhuoneessa vaatteiden nopeasta pukemisesta suihkun tai saunan jälkeen!

Tällä hetkellä on niin kova kuntokuuri että tarvii jotain järjestystä ja rutiinia tohon, muuten tulisi hulluksi. Noi kun on kiteytyny noin vahvasti, niin ei niitä juuri edes huomaa enää. :)

Jep, hyvänä asiana mä sitä pidänkin. Ei unohu varmaa pahemmin mitää, jos on järjestelmällinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom