Salilla hikoilusta huomautus

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jaa, että CMS... kuinka yllättävää. Kyseinen yritys on IMO täyttä jätettä.

On se vähän ällöä mennä penkille jossa on edellisen karjun hiet. Hikipyyhe salilla on joskus kova saan :-D tosin olen nähnyt "ylihygieenisenkin" salin. Siellä putsattiin jopa kuntopyörän satula ja stongat polkemisen jälkeen jollain ruiskupullossa olevalla suihkeella :-D

Espoon Olariumissa on sama käytäntö :D

Tuosta laitteitten päälle hikoilusta. Paikallisen salin isoin körmy teki mua ennen penkkiä ja hikeähän se pukkas ihan vitusti, päästä varsinkin kun oli kalju. Menin sitten hänen jälkeensä tekemään penkkiä ja koko paikka ui hiessä. Kaveri lähti käppäilemään kassinsa luokse toiselle puolelle salia niin ajattelin että ohan tuo nyt pakko kuivata ennenku siihen viittii mennä tekemään.
Siinä sitten hain paperia ja kuivasin paikan. Just kun olin saanut paikan suurinpiirtein kuivattua niin kaveri tuli pyyhkeen kanssa siihen ja pahoitteli kauheesti kun mun piti kuivata, oli just itekki tulossa siistimään mut pyyhe oli kassissa. Tää on mun mielestä justiinsakkin se oikee asenne, hikoilla saa ja todellakin pitää, mutta jos hikoilee litroja per liike niin sit pitää älytä myös vähän siistiä jälkiä sarjojen jälkeen. Oli myös yllätys että toikin äijä aikoi siivota mestat, yleensä porukka on niin itsekästä ettei viitti alkaa siivoileen omia jälkiään edes. :david:

Ja onhan tuo nyt ihan naurettavaa että liiallinen hikoilu toisi varoituksia. Tosin kantsis vaihtaa ns. miesten salille jossa painot on rautaa ja ruostetta ja paska haisee, ite ainakin tykkään että on vähän sen näkönenki paikka että siellä kanssa nostetaan eikä tehä cardioo kännykän kanssa

rovaniemellä päin voisi kuvitella, ettei saleja ole ihan joka kulman takana. surullista, että sieltä löytyy tuonkin tasoista "fitnesskeskusta".
Itseasiassa täällä on saleja aika paljonkin. Suurinosa niistä ei edes sijaitse kodassa tai poroaitauksessa vaikka niin voisi luullakin. :rolleyes: :D

Eikun boikottiin

Lainaan vaimoni sanoja: "Mikä sen parempi kuin hikinen miehensä, ei mikään!"

On kaksi vaaatimusta omalle treenaamiselleni:

a) jos salireissun jälkeen pystyy puhumaan mitään järkevää 15 minuutin sisällä, niin on mentävä takaisin.

b) jos salireissun jälkeen en ole niin hikinen, ettei vaatteistani irtoaa 15 litraa testosteronin, kusen ja
käyneen protskun hajuista hikinestettä, niin on mentävä takaisin.

Treenisali on treenaamista varten, sänky naimista varten ja psykiatrin vastaanotto treenihikoilusta valittajille.

Joten maamme voimailijoitten salikartalta ko. mesta poistettakoon ja siellä kävijöitä halveksittakoon.
JeremyTheIron

Hajunäyte??????????

Hajunäyte otettu ja todettu seuraavaa molekyylimittauksissa:

Vastaanotolle saapunut voimakasrakenteinen nuori mies, joka
vastaanottotilanteessa tuoksuu ainakin tohtorin objektiivisiin sieraimiin
oikein freesiltä. Kertoo vastaaottokäynnin yhteydessä tulleensa syrjityksi
kuntasaliyrittäjän taholta ns. voimakkaan hienhajun vuoksi.

Nuorelle miehelle tehty rasituskokeet, joissa käytetty samaa materiaali
kuin syrjintätilanteessa.

Kokeessa todettu nuoren miehen hikiarvojen vastaavan täysin normiarvoja,
joten hänen hikoilunsa ei voi olla syynä syrjintään. Suosittelen salinomistajalle
psykiatrin konsultaatiota.

Dr. JeremyTheIron

Tuosta laitteitten päälle hikoilusta. Paikallisen salin isoin körmy teki mua ennen penkkiä ja hikeähän se pukkas ihan vitusti, päästä varsinkin kun oli kalju. Menin sitten hänen jälkeensä tekemään penkkiä ja koko paikka ui hiessä. Kaveri lähti käppäilemään kassinsa luokse toiselle puolelle salia niin ajattelin että ohan tuo nyt pakko kuivata ennenku siihen viittii mennä tekemään.
Siinä sitten hain paperia ja kuivasin paikan. Just kun olin saanut paikan suurinpiirtein kuivattua niin kaveri tuli pyyhkeen kanssa siihen ja pahoitteli kauheesti kun mun piti kuivata, oli just itekki tulossa siistimään mut pyyhe oli kassissa. Tää on mun mielestä justiinsakkin se oikee asenne, hikoilla saa ja todellakin pitää, mutta jos hikoilee litroja per liike niin sit pitää älytä myös vähän siistiä jälkiä sarjojen jälkeen. Oli myös yllätys että toikin äijä aikoi siivota mestat, yleensä porukka on niin itsekästä ettei viitti alkaa siivoileen omia jälkiään edes. :david:

Aivan normikäytäntö tuo, ainakin täällä paikallisella. Jopa säännöissä lukee, että jos hikoilet paljon ota pyyhe mukaan ja kuivaa jälkesi.

Simppeliä mutta muitakin salillakävijöitä huomioivaa, eikä tuosta kovin paljon vaivaa ole.

Ilmeisesti Rovaniemellä on saleille kova tunku ja joudutaan pahimpia potkimaan sieltä pois, kun siellä voi varotella noinkin merkityksettömästä asiasta. :D

"CMS-liikuntaklubi on klubi-jäsenyyteen perustuva palvelukonsepti, joka perustuu asiakkaiden kuuntelemiseen ja henkilökohtaiseen ohjaukseen sekä palveluun." -Santasportin verkkosivut

No tämä ainakin toteutui: kuuntelivat ja palvelivat valittajamammaa mutta ohjasivat sinua, vieläpä henkilökohtaisesti. Salia vaan vaihtoon. Verkkosivujen perusteella tuli muutenkin sellainen kuva, että voimaharjoittelun tarpeet eivät ole prioriteettilistalla kovinkaan korkealla. Huvittavaa on minusta myös se, että kyseinen pulju on urheiluopiston yhteydessä. Tuollaisesta paikasta varmasti sikiää kansainvälisen tason urheilijoita kuin liukuhihnalta, jos harjoiteltaessa ei saa edes hikoilla.

Muillakin on ollut joskus ongelmia CMS-ketjun kanssa. Vielä puuttuisi pukukoodi ja sopiva sisäänpääsymaksu, että pääsee sisälle.;)
En rupea yleistämään.

Ainoa kokemus tästä kyseisestä CMS-ketjusta on seuraava : Olin juuri aloittanut dietin ja muuttanut uudelle paikkakunnalle. Olin menossa kysymään rasvamittausta, jossa olisin sitten käynyt säännöllisesti. En ehtinyt kysyä, kun vastaanottovirkailija tai joku sellainen topakasti minua valisti : " Meillä ei sitten ole kovinkaan paljon vapaita painoja ":lol2:... Taisin näyttää jotenkin ei niin kohderyhmältä tai jotain. Kiitin kauniisti ja lähdin pois. Siellä tuoksui kyllä hyvälle...Ihan kukkaselle...:eek:

AntiJänikselle... Meneppäs sellaseen mestaan ku Arctic Power Center.. Tiedän paikan isännän.. Ja uskon että Ari ei ala ainakaan tuollasista neitihommista marmattamaan. Ja ymmärtää kovan treenaamisen päälle :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Todella harvoin näkee salilla tai muuallakaan oikeasti pahalle haisevia tyyppejä, ja poikkeuksetta ne voidaan jakaa kolmeen ryhmään:

a) "HC"-miehet, joiden mielestä salilla pitääkin haista paskalle. Jos AntiJänis kuuluisi tähän ryhmään, tätä ketjua ei olisi olemassa.

b) Dorkat, joiden älynlahjoille henkilökohtainen hygienia on kertakaikkiaan liian vaikea käsite ymmärrettäväksi. Tämän tason idiootti ei saisi aikaan niin asiallista ja selkeää tekstiä kuin AntiJänis.

c) Ne, joilla on luontaisesti ikävä ominaishaju esim. sairauden vuoksi. Tällaisissa tapauksissa haju esiintyy varmasti muuallakin kuin salilla ja siitä saa elämän mittaan niin paljon harmia, että asia ei tulisi yllätyksenä esiin kuntosalilla.

Johtopäätös: CMS on perseestä. Voiko tuonne ostaa kertalippuja? Mä voisin joskus sielläpäin kulkiessa käydä ottamassa rivetreenin tuolla ja katsoa, monessako minuutissa heitetään ulos :D. Hikeä, kolinaa ja murinaa tulisi kyllä koko pääsymaksun edestä. Minä olen aina hikoillut kuin sika treenatessani, mutta sitä suuremmalla syyllä pesen treenivaatteet poikkeuksetta joka käyttökerran jälkeen ja pyyhin laitteet jäljiltäni aina tarvittaessa. Koska ihmiset salilla eivät kierrä kaukaa ja tulevat joskus juttelemaankin, niin ei hikoilu normaalilla salilla mikään ongelma tunnu olevan :).

Kyllähän tässä näkee että kuntosali on valittava hyvinkin pitkälti henkilökohtaisesti treenityylin mukaan, mikäli vaan yhtään valinnanvaraa on. Treenaajia on niin laidasta laitaan että ei kaikille voi tarjota oman tyylin meininkiä. On tiimityylisiä "underground-saleja" ja sitten toisessa päässä näitä fysioterapiaan ja naisille tarkoitettuja laitesaleja, joissa joka toinen laite on juoksumatto ja joka toinen reidenlähennyskone. Kannattaa siis jutella toimihenkilön kanssa uutena jäsenenä käytännöistä ennen kuin aloittaa uudella salilla treenaamisen.

Itse olen siinä suhteessa äärettömän onnekas, että saan treenata kunnan liikuntahallin salilla, jossa maksaminenkin on lähinnä vapaaehtoista. Löytyy laadukkaita Leokon ja Gymlecon (tms.) levypainoja vahvoillekin ukoille, saa hikoilla, saa vaikka huutaa, kukaan tuskin välittää ja herkkähipiäiset eivät montaa kertaa sinne välttämättä tule.

jotku taalla on kylla ihme neiteja, miten te oikeen treenaatte? salille mennaan vuodattaan hikea, verta ja kyyneleita... purraan hampaatki halki kovissa seteissa joten siina nyt ei ehka jonku karjun hielta haiseva polyesteri paita paljoa paina, eika raudan kolistelu, sehan vaan luo tunnelmaa ku salilla jysahtelee ja rauta paukkuu. tuskan ja raivon huudotki vaan nostaa mielialaa korkeammalle.

eriasia sitte kai naille kuntoilija pojille ja keski-ikasille mammoille, kai tuollainen sitten hairitsee niiden tarkeita keskusteluja, on se nyt perkele ku salilla ei saa hoidettua enaa edes paivan keskusteluja samalla ku tekee reidenlahentajassa 100 toiston settia.

no joo, oikeat treenaajat voiki pitaa mielessa sen etta ei koskaan liian hienolle salille, etsia vaan paskin ja rahjaisin sali mita loytyy, siella saa sentaan treenata vaikka paska lentaiski housuun mavenoston aikana.

Onneksi täällä ei ylireagoida kuten siinä kissanrääkkäys-threadissa.
Mites on toivoisitko itsellesi välitöntä konkurssia jonkun työntekijäsi lipsahduksen takia?
Hah, loistava kuitti :hyvä:

Ihme homma että hikoilemisesta varoitetaan, jos nyt vähänkin normaalille haisee. Itekin tulee hikoiltua ihan tarpeeksi, mutta ei mua sentään sen takia ole koskaan huomautettu, tosin tuoksunkin kukkasilta :david:

"joo, sori sä et voi harrastaa liikuntaa täällä kun hikoilet.." Ei hyvää päivää, sali vaihtoon vaan jos siellä aletaan nenänvartta pitkin katsomaan tollasta.. Sille ei minkään voi jos jotkut hikoilee enemmän.

Pitäis olla salin työntekijöillä/omistajalla vähän pelisilmää että jos joku tantta tulee valittamaan hienhajusta ei kävisi siitä asianomaiselle sanomaan :D Varmasti riittää kaiken maailman rutkuttajaa ja valittajaa..

Taannoisessa Apu-lehden artikkelissa(en nyt valitettavasti tota numeroa löytänyt käsiini), jossa käsiteltiin harrastelijaurheiijoiden roinaamista, mainittiin mm. että useilla saleilla on vähennetty levypainojen määrää yms., jotta vältetään douppaavien treenajien tuleminen kyseisille saleille. Tuntuu hiukan, että asiassa nyt ylireagoidaan siihen suuntaan, että vähänkin turhan "miesmäiset" treenimetodit ovat tae laittomien lisäaineiden käytöstä. Hikoilu, örähtely, maastaveto ja piereskelyhän ovat itseasiassa antidopingtoimikunnan listoillakin kiellettyinä toimenpiteinä.

Aivan normikäytäntö tuo, ainakin täällä paikallisella. Jopa säännöissä lukee, että jos hikoilet paljon ota pyyhe mukaan ja kuivaa jälkesi.

Voi kun olisi täälläkin normikäytäntö, muttakun ei niin ei. Eihän siinä, penkissä ei tule paljoa viihdyttyä, lähinnä nostolavalla hääritään ja siellä ei tarvitse kyllä pelätä muitten hikeä kun siinä ei tehdä hauista eikä penkkiä, joten se yleensä onkin muuten tyhjillään. Tiedä sitten miksi :D

salillahan siis ei hikoilla..

Kertokaa mulle että koko treadi on pahaa unta..

luulen että asiakkaita ei saa syrjiä rodun tai fyysisen ominaisuuden perusteella, epäilen että hien tuoksu - vähän niinkun kuuluu jälkimmäiseen. Vähän sama kuin kieltäisivät rullatuolipotilaan treenit salilla - esteettisistä syistä. Ei oikein kuulosta järkevältä toiminnalta.. Itse olen treenannu saleilla mm. joissa jotkut treenaajat treenaa samat vaatteet päällä niin pitkään et ne pitää hävittää parin vuoden välein juhannuskokoissa - joskus se vähän häiritsee kieltämättä jos varmistajan hikinen paita on suunnilleen kevennys vaiheessa naamalla... mutta vain vähän häiritsee, en näe järkeä mennä salille haistelemaan treenitovereita vaan yleensä treenaamaan ihan omaa treeniä.. Ei sillä itse kierrätän kyllä joka treenin jälkeen vaatteet pyykkikoneen kautta, ja viihdyn suihkussa luvattomankin hyvin :D - mutta tiedän että kaikkien ihmisten esim iho ei kestä useita suihkuja päivässä tahi pesuun kemikaaleja.

-H0

ps. nostolavoilla hiki pyyhkäistään penkiltä esim pois ja tangotkin putsaillaan - se on jo osa turvallisuutta.. :D

ps. nostolavoilla hiki pyyhkäistään penkiltä esim pois ja tangotkin putsaillaan - se on jo osa turvallisuutta.. :D

Jos tuo oli mulle tarkoitettu niin kyllähän minä tangon ja lattian kuivaan jos hirveesti oon hikoillu, ja mankkua vähän koitan siistiä pois ettei menis säbä-pojilta muotipaidat likaseks :D Tuppaa vaan olemaan sillain että porukkaa kiinnostaa enemmän penkki ja hauis kuin mave ja kyykky, siksi saankin sooloilla yleensä lavalla ihan rauhassa eikä tarvitse muitten kuin omaa hikeä nuuskia ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom