Niin no asioita on vaikee täysin tuomita, jossei oo käytännön kokemusta. Uskallan silti tehä johtopäätöksen, että mä en voi kyykätä joka päivä, vaikka joku roinapetteri jollain tappo-ohjelmalla niin voiskin. En voi, enkä haluu. Fakta: ykskään treenaaja maan päällä ei treenaa täydellisesti. Jtn osa-alueita laiminlyödään huolella, koska niitä ei pidetä itelle tärkeenä. Jolleki se taas on. Eli käyttäjän määrittelemiä juttuja hyvin paljon.
Mua ei liikoja kiinnosta mitä tiede sanoo näistä. Oon tekijätyyppiä, ni en vaikutu hifistelystä. 100 tutkimusta sanoo X, & 100 sanoo Y. Mä en edes treenaa lihaskasvu mielessä(kelpaa sivutuotteena tietenkin), vaan suorituskyvyn. Haluan kyetä erilaisiin asioihin. Hyvin moniin, erilaisiin juttuihin, ja vaikka joku yleinen/''optimaalinen'' 3 pääliikkeen raiskaus 40 vuotta putkeen ei tuu kuuloonkaan mulle. Se ois jo pelkästään niin vitun tylsää mulle, etten kykenis siihen. Te ketkä ette nauti omasta treenistänne(oli se kehittävää tai ei), ni otan kyllä osaa :(. Huomaat varmaan mihin tää mun juttu etenee pahaa vauhtia? Jos et, ni yksilöllisyyteenhän se. Arvioin kehityksen sillä, ku liikkeisiin saa maagisesti lisää rautaa tulevaisuudessa. Tai siis mitä tohon nyt voi sanoo? Kyllähän sen nyt näkee jos tavotteellisesti treenaa, ja pyrkii joka treenissä progressioon, ellei oo ihan sokee omalle tekemiselleen. Treenipäivyri, oman tekemisen videoiminen yms. hyviä keinoja pysyä kärryillä. Jos sä bodailet, ni en tiiä mitään siitä, enkä käytä sitä työkaluna arviointiin. Syö enemmän, ja pumppaile meneen :d.
Voin kyl sen verran tieteillä itekki, ja vannoa sulle, että sun kehos ei pidä 7 päivää kauheen erilaisena lukuna ku 8 tai 9 päivää :D. Mikä on todennäkösyys sille, että juuri tuo täysi viikko, jonka ihminen on keksinyt joskus vittu tsiljoona vuotta sitten, olis tieteellisesti paras kierto treenille? Jos haluu treenaa 7 päivän kierrolla millin tarkasti, ni siitä vaan. Ite pidän kyseistä ideologiaa hieman kankeena, irrationaalisena, ja turhana. ELLEI tuohon liity joku selkeä aikataulutukseen liittyvä tekijä(henkilö X ei pääse päivänä X oikeesti ikinä treenaamaan, ja aikataulullisesti 7 päivää sattumalta toimii). 7 päivän kierto ei kerro silti hirveitä yksinään.
Mä pidän 3-7 päivää lepoa lihasryhmien/liikkeiden välillä. Ihan loogista. Jossen oo palautunu, ja lähen liian aikasin vääntään, ni surkeeks jää effortti. Maanantaina selkä, ni pyrin viimestään La tekeen uusiks. Muuttujien(palautuminen, muut harrastukset, ravinto, uni, vireys, työt, fiilis) mukaan. Kaikki tekijät huomioon ottaen, tämä on optimaalinen tapa mulle. Teen vähän sellasta modifoitua PPL käytännössä, mikä on ihan semi-yleinen tapa. Toki tuo 3-7 päivää on kärjistys, ja todellisuudessa tossa on joku vakaampi keskiarvo. Mut joskus vedät kovemman treenin, ja et vaan kerkee syystä X palautua. Ootan kyl sen 1-2 pv pidempään ihan mielelläni, koska en oo robotti.
''sarja kestää 30-45 sekuntia, kuorma on 70-76% yhden toiston maksimista, ja lepo sarjojen välillä 1-2 minuuttia?'' Kuka totaalinen troglodyyttien yliruhtinas sanoo näin? Minuutin tauko
. Juu onnee vaan. Ei vittu varmaan ykskään voimailija vedä minuutin tauolla yhtikäs mitään normaalia työsarjaansa. Toi on ihan tuhoontuomittua. Noihin muihin en ees ota kantaa, mut alan tekee 31-46s sarjoja ihan vaan ilkeyttäni. Pistä tonne videoketjuun esimerkkisuoritus jostain liikkeestä mikä vaatii jtn tekniikkaa, minkä voi tehä päin vittua, ja tee se sun mielestä täydellisellä tekniikalla. Lupaan et löydän sun suorituksesta jtn epäpuhtauksia, epäsoveltuvuuksia johki asiaan. Joka vaan jälleen todistaa, kuinka riippuvaisia nääki jutut on siitä, miltä kantilta arvioi.