Salikomediaa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Minkä ikänen sä oot? Meillä ei yläasteella vuonna 2007---> käyty kuntosalilla ollenkaan. Ala-asteesta puhumattakaan. Eka kosketus saliin oli amiksessa, jossa se oli pakollinen(kai?). Ei ottanu 60-70kg penkistä kukaan, jolle toi oli amiksessa eka kerta. Aina kuulee näitä, mut ikinä en oo yhtäkää todistanu omassa elämässäni. Muita klassikoita on ''ala-asteella meni keposeen 40 leukaa, 100 punnerrusta, mut sit otin nuolen polveen'' yms. Eipä menny 😂. Surkee oli taso aina noissa koulussa, mut amiksessa esim. ton leuanvedon keskitaso oli sellanen 1-3 toistoa oikeesti. Jos olit liian läski, ni piti tehä oma paino ylätaljassa. Mikä voi olla salee vaikeempaaki riippuen taljasta 🤔. Hienoa kyllä jos sun aikana saliki kuulu kouluun. Mun aikana not long ago, oli vaan ne telinevoimistelukamat aina käytössä liikkatunneilla. Kaipaan niitä :(. Aikuinen joka moisia haluis käyttää(mä) ei varmaan voi, ellei oo joku ammattilainen.
Kyllä meillä oli jo siinä yläasteen liikuntaryhmässä muutama 90-100kg nostaja 8-9. luokalla. Aktiivisesti reenaavia tuskin oli montaa. Kaverini tulos oli 15-v 130kg, 1-2v reenillä. Mutta ei ollut meidän koulussa. Ja ei oo nämä mitään paskapuheita. Se 60-70kg oli yleisin tulos sillä että kerran viikossa liikuntatunnilla kokeili penkkiä. En minä nyt ihmeellisenä pidä, jos on luonnostaan riski niin se 80-90kg menee urheilemattakin jo teini-ikäisenä. Eikä tuohon tarvi olla edes roteva. Onhan tuota tullut nähtyä, reenaamaton ja laiha kaverini nosti 95kg, muutaman kerran kävi minun mukana salilla kokeilemassa. Mitat 185/80. Sillä kyllä ois lahjoja paljon voimahommiin. Leukoja myös kova vetämään kylmiltään. Ja kädenväännössä pieksee monet saliukot.
 
Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä unohdetaan myös se, että ne heikoimmathan eivät ikinä käy edes kokeilemassa, joten mielikuviin jää vain sellainen keskiarvo niistä penkkiä kokeilleista. Mielestäni 100kg on jo kuitenkin sellainen paino, että monet miehet eivät sitä ikinä nostaisi vaikka tekisivät kaiken oikein (pl. roina). Meitä on niin moneen eri junaan. Eli ei oikein voi sanoa "kyllä se 100kg penkki pitäs tulla puolessa vuodessa", kun ei se vain ole fyysisesti edes mahdollista kaikille, edes perusterveille miehille.

Kauhea puolustuspuhe, mutta kyllä mä sen 100kg saan.. (vielä jonain päivänä)
 
Useampi sitä penkkimaksimia taitaa silti koettaa ku vaikka kyykkymaksimia :D
No todellakin, onhan se kuninkuusliike. Kyllä mä muistan jo ala-asteella kun jossain kolmosluokalla porukka puhui siitä, että kenen isoveli penkkaa eniten.
 
Pukuhuoneen peili kertoa vois monta tarinaa....
Millaisenhan piilokamera videon sais aikaan kun asentaisi kameran kuntosalin pukuhuoneen peiliin?
Varmaan jokainen joka on sattunut pukkariin yksin on vähän poseerannut sinnepäin.
No ulkomaalaiset eivät ole yhtä ujoja kun suomalaiset ja kun saleillakin on nykyaikana isot peilit.
Kerran pappa oli treenaamassa joku vuosi takaperin niin samaan aikaan oli joku lähi-idän kasvatti myös salilla.
Pappa ihmetteli että mitä tuolla pojalla on mielessä kun keikistelee pappaa päin ja liikahtelee omituisesti ja tuijottaa koko ajan.
Yrittääkö se iskeä vanhan miehen vai mikä sillä on?
Sitten pappa vasta tajusi että sattui treenaamaan tämän pojan ja peilin välissä.
No, itseasiassa..Historiaa: Aloitin treenit 80-luvulla, treenaillut siitä pitäen poislukien jokunen tauko. melko säännöllisesti. Käytössä pääkaupunkiseudun salit, muutamia koukkauksia toki tehty sisäsuomeenkin, mutta noin 15 salia on tullut tutuksi. Silti muutama viikko takaperin kävelin ensimmäistä kertaa tilanteeseen, jossa amatööritreenaaja oli munasillaan pukuhuoneen peilin edessä poseeraamassa, ihailemassa suuremmoista vartaloaan. Hiukan vaivaannuttava tilanne, koska tämä pelle ei välittänyt hiukkaakaan, että pukkariin tuli muitakin, päinvastoin taisi nauttia saamastaan huomiosta. En tiedä miten yleistä tämä on, olenko ollut vain onnekas, kun en ole tällaiseen ennen osunut. Ihan sellainen pikku vinkki vielä lopuksi: Ei se ole se oma silmä, joka evaluoi sen kunnon, joka jakaa ne pisteet, näkee ne puutteet, koska se on narsismin sumentama silmä. Siksi esim. kilpauluissa on tuomarit, ettei tarvitsisi antaa sitä kultamitalia joka ukolle, koska jokainen niistä luulee olevansa paras, koska se oma silmä valehtelee. Oikeasti, tämäkin ukko näytti rääpäleeltä, paska rakenne, paskat mittasuhteet, selkeät merkit siitä mitä on mieluiten treenattu, ja minkä treenaaminen ei ole ollut mieleistä. Jos on ulkopuolisen silmissä epämuodostunut vänkyrä ja omissa silmissä adonis, niin kumpi on oikeassa? Ulkopuolinen ei voi nähdä, mitä kukin luulee olevansa siellä päänsä sisällä, mitä se ego uskottelee ko. tyypin olevan. Siksi syntyy loukkaantumisia, ts. tässäkin tilanteessa pystyin vaivoin pidättelemään räkänaurut, jotka meinasivat räjähtää pauheeksi pukuhuoneen hiljaisuudessa..:ROFLMAO:
 
Mitä tuohon 23kg penkkiin tulee, niin se on kyllä uskomattoman vähän
Siis Tässähän puhuttiin 23 kilon vuosiparannuksesta penkkiin. Se on mielestäni ok. Itse sain 28kg eka kokeilulla. Olin ehkä 50 kiloinen todella laiha ja alle 15v. Ei mielestäni yhtään outoa että alle 15v luuta ja nahkaa oleva lapsi ei penkkaa enempää. Ei voi verrata 65 kiloiseen pulskaan hyvä geeniseen teiniin.
Kyllä meillä jokunen harva 90-luvulla yläasteella jo nosti sen sata penkistä,
Sama. Yhden käden sormilla voin laskea ketkä penkkasivat yläasteella 100kg. Heistä kaikki olivat koulun riskeimpiä joista tuli myöhemmin kilpa urheilijoita tai isoja bodareita.
Mielestäni 100kg on jo kuitenkin sellainen paino, että monet miehet eivät sitä ikinä nostaisi vaikka tekisivät kaiken oikein (pl. roina).
Tämä on totta. Tiedän hyvin monta aikuista miestä jotka eivät ole penkanneet sataa vaikka ovat käyneet vuosia salilla. Joo ei ehkä ole treeni ihan optimaalista, mutta ei mitään satujumppaakaan. Kevyelle aikuiselle ei 100kg ole itsestäänselvyys.
 
Tässä unohdetaan myös se, että ne heikoimmathan eivät ikinä käy edes kokeilemassa, joten mielikuviin jää vain sellainen keskiarvo niistä penkkiä kokeilleista. Mielestäni 100kg on jo kuitenkin sellainen paino, että monet miehet eivät sitä ikinä nostaisi vaikka tekisivät kaiken oikein (pl. roina). Meitä on niin moneen eri junaan. Eli ei oikein voi sanoa "kyllä se 100kg penkki pitäs tulla puolessa vuodessa", kun ei se vain ole fyysisesti edes mahdollista kaikille, edes perusterveille miehille.

Kauhea puolustuspuhe, mutta kyllä mä sen 100kg saan.. (vielä jonain päivänä
2% miesväestöstä on ehkä niin non-respondereita voimaharjoittelulle, että voi kuulua tuohon joukkoon. Salillahan voi käydä vaikka 30v, mutta tavoitteellista treenaamista harrastaa ehkä 20% niistä salillakävijöistä. Ei se siellä käynti vielä tuloksia tee. Ja kun tuolla oli että kevyelle aikuiselle ei ole itsestäänselvyys, ei varmaan joo. Mutta kyllä tuon voi lähes anorektisen laihana nostaa. Intistä kotiutuessa oli itellä 67kg paino, pituus yli 180. Ja penkki oli 105kg.
 
Viimeksi muokattu:
Siis Tässähän puhuttiin 23 kilon vuosiparannuksesta penkkiin. Se on mielestäni ok. Itse sain 28kg eka kokeilulla. Olin ehkä 50 kiloinen todella laiha ja alle 15v. Ei mielestäni yhtään outoa että alle 15v luuta ja nahkaa oleva lapsi ei penkkaa enempää. Ei voi verrata 65 kiloiseen pulskaan hyvä geeniseen teiniin.

Sama. Yhden käden sormilla voin laskea ketkä penkkasivat yläasteella 100kg. Heistä kaikki olivat koulun riskeimpiä joista tuli myöhemmin kilpa urheilijoita tai isoja bodareita.
Tämä on totta. Tiedän hyvin monta aikuista miestä jotka eivät ole penkanneet sataa vaikka ovat käyneet vuosia salilla. Joo ei ehkä ole treeni ihan optimaalista, mutta ei mitään satujumppaakaan. Kevyelle aikuiselle ei 100kg ole itsestäänselvyys.
Avainsana onkin tuo kevyt. Jos ei ole valmis kehonpainoa yhtään nostamaan vaan on sen ~60-70kg, minkä on ollut teini-iästä asti, niin ei varmaan nousekkaan.
 
Avainsana onkin tuo kevyt. Jos ei ole valmis kehonpainoa yhtään nostamaan vaan on sen ~60-70kg, minkä on ollut teini-iästä asti, niin ei varmaan nousekkaan.
Juu ei ainakaan jos sattuu vielä olemaan keskipituinen tai sitä pidempi. Jos on tosi lyhyt niin tuommoseen painoonkin mahtuu aika paljon lihasta, jos ei rasvaprosentti ole korkea.
 
kyllä mulla on taas työn takana saada pena hunttiin kun pariin vuoteen ei ole tehnyt ollenkaan. Oma paino 65 ja sillon ku lopetin oli max 120 joten ei toi lihasmuistikaan salamannopea ole, siihen päälle syliväli 184 cm joten nostomatkaakin on riittämiin
 
Itse 30v. Meillä käytiin tai sai käydä liikuntatunneila koulussa salilla 7 luokasta lähtien. Tosiaan harva mitään 100 sai 9 luokalla. Muutama luonnostaan riski/vahvarakenteinen oli luokalla, yksi niistä otti 100 pompulla. Joa meitä oli 10 henkilöä jotka halusi salille mennä, niin penkin keskiarvo jossakin 8 luokalla oli ehkä 35-40kg tai ysiluokalla. Itse ollut aina heikkorakenteinen, mutta aloin perehtyä asioihin jo 6 luokalla, punnertelin,vetelin leikoja ja veivailin 4kg käsipainoja. Söin kuuluisaa maitorahkaa mehukeitolla, koska pakkiksella sanottiin🤣. Muutamalla kaverilla nousi penkki junnuna nopeasti, kun veivasivat sitä 3x viikkoon tai enemmän kotona. Tekivät jotain muutakin kyllä myös. Mä ylistin pakkotoistoa yläasteella 2 parhaalle ystävälle jo silloin💪
 
Ite olen jo ukki ja mun kouluaikoina ei ollut minkäänlaisia punttisaleja, mutta naapurikerrostalon kerhohuoneella oli. Ekan kerran lukiossa näin koulussa penkin ja satakiloset koripalloilija luokkakaverit ei uskonu kun sanoin että huntin nyppään kun silloin paino oli alle 60. Pitihän se sitten siinä lähes kylmiltään ottaa. Kerhohuoneella kun ei ollut muuta tekemistä kun kortinpeluu ja painot niin tarttu kukkakeppiinki. Ja tosiaan mitään ohjeita ei löytyny mistään joten aina vedettiin vaan enkkoja, huoh.
 
Semmoinenkin juttu tuli mieleen että saattaahan jotkut olla vammoillekin alttiimpia kun nuoruuden innolla treenaa, ja se sitten hidastaa kehitystä.
 
Semmoinenkin juttu tuli mieleen että saattaahan jotkut olla vammoillekin alttiimpia kun nuoruuden innolla treenaa, ja se sitten hidastaa kehitystä.
Mun kokemuksella suurin osa ihmisistä on hyvin alttiita vammoille. Isoille tai pienille. Ite oon ''onnekas''. Ei oo käytännössä mitään ikinä, ja ei oo yrityksen puutteesta :d. ''Onnekas'', koska oikeesti oon sitä mieltä että tiiän vaan silti rajani, ja prehabbiin on panostettu(tätä voi jokainen miettiä mitä se tarkottaa. Aika monella tapaa tulkittavissa). 95% kaikista treenaajista ketä tiiän onnistunu jtn rikkoon. Joillain sitä on kerjätty huolella, ja joillain vähemmän. Mutta ite en usko että esim. huono tuuri on pääasiallinen tekijä näissä.
 
Siis Tässähän puhuttiin 23 kilon vuosiparannuksesta penkkiin. Se on mielestäni ok. Itse sain 28kg eka kokeilulla. Olin ehkä 50 kiloinen todella laiha ja alle 15v. Ei mielestäni yhtään outoa että alle 15v luuta ja nahkaa oleva lapsi ei penkkaa enempää. Ei voi verrata 65 kiloiseen pulskaan hyvä geeniseen teiniin.

Sama. Yhden käden sormilla voin laskea ketkä penkkasivat yläasteella 100kg. Heistä kaikki olivat koulun riskeimpiä joista tuli myöhemmin kilpa urheilijoita tai isoja bodareita.
Tämä on totta. Tiedän hyvin monta aikuista miestä jotka eivät ole penkanneet sataa vaikka ovat käyneet vuosia salilla. Joo ei ehkä ole treeni ihan optimaalista, mutta ei mitään satujumppaakaan. Kevyelle aikuiselle ei 100kg ole itsestäänselvyys.
Aivan, juu totta kai. Jokaisella yläasteella on 14 -16 vuotiaita, jotka punnertaa puhtaita ykkösiä satasella vaikka joka päivä. Komediaa tästä tekee se, että ko. ikäluokan tulokset voimanosto-kisoissa on sitten ihan muuta, luokkaa 65-85 kiloa. Pointti: Jokainen tietää, miten helppoa on valehdella anonyymisti internetissä, mutta kukaan ei osaa selittää, miksi pitäisi? Mitä siitä täsmälleen hyötyy? Kun ei elämässä ole mitään, täytyy keksiä juttuja?
 
Aivan, juu totta kai. Jokaisella yläasteella on 14 -16 vuotiaita, jotka punnertaa puhtaita ykkösiä satasella vaikka joka päivä. Komediaa tästä tekee se, että ko. ikäluokan tulokset voimanosto-kisoissa on sitten ihan muuta, luokkaa 65-85 kiloa. Pointti: Jokainen tietää, miten helppoa on valehdella anonyymisti internetissä, mutta kukaan ei osaa selittää, miksi pitäisi? Mitä siitä täsmälleen hyötyy? Kun ei elämässä ole mitään, täytyy keksiä juttuja?
No tarkennetaan tässä nyt sitten että itse puhuin vain salinostoista. Mitä olen itse nähnyt. Ehkä ne ei menis kisoissa läpi.
 
Kai jokaiseen yläasteeseen mahtuu joku geneettisesti lahjakas joka ottaa pienellä pompulla sen 100kg hyvinkin lyhyen harjoittelun jälkeen. Yleensö muutenkin urheilullinen henkilö. Kisanostona tehtynä tottakai lähtis heti 20kg pois
 
Turha sotkea kisanostoja asiaan. Moniko yläastetta käyvä käy kisoissa ? 100kg penkki yläasteella on kova oli tekniikka mikä tahansa. Hyvin harva aikuisistakaan on ottanut enkat kisoissa. Parempi puhua salinostoista koska 95% on ottanut enkkansa salilla.
 
Menee tähän kategoriaan: Aamulla kävin salilla ja siellä ei voinut olla huomaamatta kun eräs herrasmies teki suhteellisen omalaatuista lämmittelyä(kyykin viereisellä paikalla). Tyyppi sitoi kuminauhan kyykkyhäkkiin ja laittoi toisen pään jalkansa ympärille, ja pyöri sen nauhan ympärillä mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla. Pyöri lattialla, pomppi tuon sidotun jalan varassa, potki ilmaa toisella jalalla, jne.. Ja sama toiselle jalalle. Lopuksi istahti lattialle ja jotain nytkytti sitä nauhaa käsillään pitkään. Eikä siinä kaikki, sen jälkeen otettiin jumppapallo ja kanniskeltiin sitä ympäriinsä, huipentuen jonkinnäköiseen painiin sen pallon kanssa. Tyyppi pyöri sen pallon ympärillä maassa ihan miten sattuu ja piti tiukasti kiinni.

Kaipa tuollakin touhulla oli jokin idea, mut hemmetin hassulta se mun silmään siinä sarjatauoilla näytti.
 
Back
Ylös Bottom