Salikomediaa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Joo ja runkkaamalla saa isomman peniksen jepjep. Molemmat väitteet yhtä perusteltuja.
Tarkoitti lienee että raskaat kyykyt kehittävät koko kroppaa edellämainituista syistä. Kasvu ja testotason suuremmasta noususta. Ei kirjaimellisesti niin että hauikset kasvavat pelkällä kyykyllä😅 Vaatii hauis treeniä tottakai. Sehän on todistettu tieteellisesti että raskas jalkakyykky sarja lisää eniten kasvuhormonin ja testosteronin eritystä. Auttaa näin ollen kaikkien lihasten kasvuun.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Predatori sen tiivisti. En vaan uskonut että joutuu selittämään noin päivänselvää asiaa...

Googlaamalla ”why guys should do squats” saa lukuisia artikkeleita aiheesta.

Tuossa yksi tutkimus aiheesta.


Edit: Se keskittyikin lähinnä sarjojen määrään, mutta sivuttiin siinäkin sentään aihetta.
 
Muistan lukeneeni lontoonkielisen artikkelin aiheesta. Linkki löytyi aikoinaan tältä sivustolta, mutten enää muista kuollaksenikaan mistä...

Pointti oli kuitenkin tämä: Keho tuottaa treenatessa kasvuhormonia ja testosteronia, mutta vain tarpeen mukaan. Eli treenaa pikkulihaksia, ja saat pienen boostin, treenaa isoja lihaksia ja saat ison boostin.

Suomeksi: Jos haluat ison hauiksen, niin kyykkää! :)
Mutku tilanne on se, että haukkarit ja tissit _on_ ne kropan isoimmat lihakset 😆
 
Aiheutin ite. Ahistaa aina varmistaa kyykkyä muille, koska liian vaihtelevat tottumukset ihmisillä, enkä oikeen aina pysy kärryillä mitä ne oikeen kaipaa. Jos ite pyydän varmistajaa, ni kerron hyvin tarkasti mitä tehä/ei tehä(99% ajasta ei yhtikäs mitään, koska voin tiputtaa tangon käytännössä aina oli etu tai takakyykky kyseessä). Todistanu välillä niin ihmeellisiä suorituksia, onnettomuksia, ja huteria suorituksia, et tullu joku kammo. Tai jollain on jtn vammaa alla, mistä ei oo mitää kokemusta itellä. Joskus jätkä kaatu 160kg selässä suoraan TAAKSEPÄIN, ja otin sen tangon syliin :LOL:. Siitä huolimatta häpäsin itteni tänään, koska luulin että varmistettava kaipasi jtn kevennystä kun palautti tangon telineeseen(tässä ei oo mitään loogista btw mun mielestä, mut näin tulkitsin mutinat). Nostin vähän liikaa toiselta puolelta, ja meni vähän kiusalliseksi se palautus. Penkis on kans rasittavaa välil varmistaa jtn ihmisii, jos tekniikka on ihan päin vittua. Mitä mä siin teen jos jätkäl kolisee joka toinen toisto telineeseen, ranteet melkeen ysikympissä, ja tangossa 150kg. En tee vittu yhtää mitään. Tappaa ite ittensä, en suostu syylliseks ;D. Tän päivänen oli kuitenki ihan simppeli suorite, ja osaava nostaja. Olin vaa kujalla, ja nolotti vaikke mitää erikoista tapahtunu.
 
IMG_20210108_195523__01__01.jpg
 
Äääh. Erittäin hyvännäkönen, ja mukavanolonen Ifbb muija alko jutteleen salilla. Omaan keskiverto ankeaan tasoon verrattuna juttelin ihan 8/10 sujuvasti, vaikka väsymys ja semi-kovat vedotki alla. Oikeestaan vasta sit koin lievää häpeää, ku hän vaikutti vähän pettyneeltä, :cry:. Mä en vaan osaa smalltalkkaa, ja/tai se on niin kämänen tapa puhua etten sisimmässäni haluu. Vaatii suunnatonta vaivaa pinnistää jtn ajatuksia säästä. En oo ujo, vaan erittäin puhelias sit ku tunnen ees vähän jonkun. Hieman autisti, mut en missään nimessä ujo. Ei vaan pysty oleen ihan täysillä messissä jos en tunne ihmistä. Tai vaatis ehkä sen, et toinen lähestyy ihan vitun hyökkäävästi, ja pakottaa vahvan reaktion. Toisaalta joskus aiemmin eräs toinen henkilö suorastaan imarteli(''no sä ootki nii vahva'' yms. kysy neuvoja), ja ellen nyt ihan liikoja luule itestäni, ni käytännössä esitteli tissejään samalla. Tuollon tuo tuli aivan puskista, ja paskoin housuun about 3.5s sisään. Luulin et salil on turvassa :cry:. Vähän paasaan: Näit löytyy oikeestaan yllättävän paljo(ei salilta yleensä), ja 99% kerroista tilaisuus X:ään menny ihan täysin hukkaan. Kyl se harmittaa, mut minkä sille voi. Emmä pysty tekeen kauheen aitoa vaikutusta YHEN keskustelun aikana keneenkään, vaan vaatis tutustumista. Toisia mahollisuuksia harvemmin satelee imo. Fantasioissani tissiLiisi tunnistaa itsensä tästä, ni voidaan palata esim. Tinderissä tjs, mut toivottavasti tän päivänen Ifbb tyttö ei tunnista itseään tästä :LOL:.

Jos tuo episodi ei ollu vielä salikomediaa, ni viimeistään tämä elämäntarinan tynkä on. Ugh, olen puhunut!
 
Tarkoitti lienee että raskaat kyykyt kehittävät koko kroppaa edellämainituista syistä. Kasvu ja testotason suuremmasta noususta. Ei kirjaimellisesti niin että hauikset kasvavat pelkällä kyykyllä😅 Vaatii hauis treeniä tottakai. Sehän on todistettu tieteellisesti että raskas jalkakyykky sarja lisää eniten kasvuhormonin ja testosteronin eritystä. Auttaa näin ollen kaikkien lihasten kasvuun.
Tämmösillä max. kymmenien prosenttien hetkellisillä vaihteluilla ei ole tosielämässä paskaakaan vaikutusta kehitykseen. Ja itse asiassa se on niin, että kortisolitasoja nostava raskas urheilu yleensä laskee esimerkiksi testosteronin eritystä pitkässä juoksussa. Terveet elämäntavat omaavilla kuntoliikkujilla on yksilövaihtelu huomioiden korkeammat testotasot kuin sitten, jos vastaavat henkilöt kuormittavat kroppaansa palautumiskyvyn rajoilla kuukausia tai vuosikausia. Toki se on hormonitasoista riippumatta selvää, että raskas kuormitus kehittää enemmän kuin terveysliikunta. Ja vaikka se kova kyykkytreeni piikkaisi hetkellisesti vähän HGH-tasoja, niin vaikutus lienee lähinnä korvien välissä siinäkin. HGH:n erityshän hyytyy iän myötä aika nopeasti ja selkeästi, mutta ei se +30v treenaajilla kehitystä kuitenkaam estä.

Tottakai niitä kyykkyjä ja muita kokonaisvaltaisesti kuormittavia liikkeitä kannattaa kaikkien treenaajien tehdä jo sen takia, että niissä rekrytoidaan valtavasti lihassoluja ympäri kehoa. Ja ovat toiminnallisuuden ja kokonaisvaltaisesti voimakkaan kehon hankinnassa kulmakivi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin mitä? Kyllä mulla lihasten kasvatus on tavoite kun reenaamassa käyn. Enkä kyllä jaksa muiden suorituksia arvostella. Tehkööt kukin miten haluaa. Itse reenaan miten sattuu kiinnostamaan. Jos jalkojen/perseen kasvatus ei kiinnosta niin en reenaa jalkoja. Jos ajatuksena on pitää keskikroppaa kunnossa ettei selkä kipeenny niin panostan siihen enempi. Tai jos olkapäät tai leikattu käsivarsi kipuilee niin panostan niiden reenaamiseen kun se pitää ne kunnossa. Jos oikein iskee kova motivaatio niin reenaan koko kroppaa. Onko tässä jokin ongelma?
Ongelma? Se on se, että samaistuit kuvailemaani idioottiin täysin empimättä, ja vedit siitä herneen nenukkaan. Selvennykseksi: Reilun 30 vuoden kokemuksella, vuosien kokemuksella ko. salilta muiden salien ohessa, sitä ikään kuin tuntee ja tunnistaa tietyt tyypit. On sellaista 3 sentin dippi lisäpainoilla- tyyppiä, on sellaista puolen tonnin prässi 5 sentin liikkeellä porukkaa, on niitä joille tuuman niiaus on se kyykky. Jos kyseenalaistan nuo suoritukset ns. vitsinä, niin minunko on vika että salilla esiintyy näitä oman elämänsä sankareita? Tällä kokemuksella ikään kuin tietää miten sitä treeniä tulisi suorittaa A. terveenä B. jos on jokin vammautumisen tms. vuoksi liikuntaeste. Henkiset esteet näkyvät siinä tekniikassa em. tavoin, fyysisillä esteillä on toiset esiintymismuodot. Ts. jos sinä otat hauiskääntöön juoksuvauhdin ja minä pidän sinua idioottina, niin minunko vika se on?

Entäs se komedia? Demonstroin pojalle aikoinaan miten tehdään heijarihauiskääntöä käsipainoilla: otin 35kg limput hihnoilla kiinni, ja sitten käytin kaiken heilahdusvoiman mitä vaan irti sain, ja niillä pystyi läpsyttelemään 10 toistoa vuorotahtiin edes hengästymättä. Poika nauroi niin ettei meinannut pysyä istuallaan, mutta en huomannut, että siinä oli myös näitä muualta tulleita töllistelemässä. He treenasivat toisella puolen salia, käsipainohauiskääntöjä, lähes täsmälleen kuten itse zoukkina esitin, mutta 10kg painoilla. Mulkoilivat siinä hetken, menivät pois, eivät palanneet koskaan.. Näin sitä huolimattomuuttaan aiheuttaa näitä henkisiä kriisejä ihmisille..🤣
 
Äääh. Erittäin hyvännäkönen, ja mukavanolonen Ifbb muija alko jutteleen salilla. Omaan keskiverto ankeaan tasoon verrattuna juttelin ihan 8/10 sujuvasti, vaikka väsymys ja semi-kovat vedotki alla. Oikeestaan vasta sit koin lievää häpeää, ku hän vaikutti vähän pettyneeltä, :cry:. Mä en vaan osaa smalltalkkaa, ja/tai se on niin kämänen tapa puhua etten sisimmässäni haluu. Vaatii suunnatonta vaivaa pinnistää jtn ajatuksia säästä. En oo ujo, vaan erittäin puhelias sit ku tunnen ees vähän jonkun. Hieman autisti, mut en missään nimessä ujo. Ei vaan pysty oleen ihan täysillä messissä jos en tunne ihmistä. Tai vaatis ehkä sen, et toinen lähestyy ihan vitun hyökkäävästi, ja pakottaa vahvan reaktion. Toisaalta joskus aiemmin eräs toinen henkilö suorastaan imarteli(''no sä ootki nii vahva'' yms. kysy neuvoja), ja ellen nyt ihan liikoja luule itestäni, ni käytännössä esitteli tissejään samalla. Tuollon tuo tuli aivan puskista, ja paskoin housuun about 3.5s sisään. Luulin et salil on turvassa :cry:. Vähän paasaan: Näit löytyy oikeestaan yllättävän paljo(ei salilta yleensä), ja 99% kerroista tilaisuus X:ään menny ihan täysin hukkaan. Kyl se harmittaa, mut minkä sille voi. Emmä pysty tekeen kauheen aitoa vaikutusta YHEN keskustelun aikana keneenkään, vaan vaatis tutustumista. Toisia mahollisuuksia harvemmin satelee imo. Fantasioissani tissiLiisi tunnistaa itsensä tästä, ni voidaan palata esim. Tinderissä tjs, mut toivottavasti tän päivänen Ifbb tyttö ei tunnista itseään tästä :LOL:.

Jos tuo episodi ei ollu vielä salikomediaa, ni viimeistään tämä elämäntarinan tynkä on. Ugh, olen puhunut!
Se muija saattoi haluta vaan levittää seksuaalista vibaa ei välttämättä yrittänyt pokailla sua mahdollisuuksia on monia saattoi vaan pelailla sulla
 
Huomiohuoraus salilla. Parhaimmillaan ja harvinaisimmillaan hyvin viihdyttävää, jos joku kunnon kylähullu asialla(tosin sillon monesti tahatonta), mut myös monesti vaan hyvin noloa, ja kämästä. Esim. hetki sit oli joku massiivisesta Napoleon-kompleksista kärsivä ukkeli kaverinsa kaa mavettaan. Elämän Tylypahka vibat tuli, mut mene ja tiedä. Tangossa yli 60kg sentään, mut ei vittu mitä ulvomista joka toistolla. Luulis nyt nostelun ees 5% tosissaan ottavan tajuuvan, ettei oo kauheen hyödyllistä parkua keuhkojaan ulos. Nostelu on monelle jtn miehekkyyden demonstrointia, eikä rakkautta lajiin. Ei pysty ymmärtää. Good grief...
 
Luulis nyt nostelun ees 5% tosissaan ottavan tajuuvan, ettei oo kauheen hyödyllistä parkua keuhkojaan ulos. Nostelu on monelle jtn miehekkyyden demonstrointia, eikä rakkautta lajiin. Ei pysty ymmärtää. Good grief...

Huutaminen itse asiassa tutkitusti voi lisätä maksimivoimantuottoa jopa 5 %. Moni kova urheilija huudahtaa ennen suoritustakin. Parempihan se on opetella jo alussa. Itsekin olen huudahtanut kaikissa kyykkyenkoissani (tosin en ennen ku enkka oli tyyliin 195 kg). Ja sarjoissa jelppaa vikoissa jos vähän karjasee.
 
Huutaminen itse asiassa tutkitusti voi lisätä maksimivoimantuottoa jopa 5 %. Moni kova urheilija huudahtaa ennen suoritustakin. Parempihan se on opetella jo alussa. Itsekin olen huudahtanut kaikissa kyykkyenkoissani (tosin en ennen ku enkka oli tyyliin 195 kg). Ja sarjoissa jelppaa vikoissa jos vähän karjasee.
Toisaalta suurin osa ei huudahda ennen suoritusta 🙂 On aika marginaali porukka joka pitää ääntä.
 
Huutaminen itse asiassa tutkitusti voi lisätä maksimivoimantuottoa jopa 5 %. Moni kova urheilija huudahtaa ennen suoritustakin. Parempihan se on opetella jo alussa. Itsekin olen huudahtanut kaikissa kyykkyenkoissani (tosin en ennen ku enkka oli tyyliin 195 kg). Ja sarjoissa jelppaa vikoissa jos vähän karjasee.
Joo mut toi oli tasoa meiän isä synnyttää, eikä mitään epäselvää et halus gohardorgohome pojoja. Nää on näitä tosiäijiä, jotka hauis vitun kääntöäki tehdessä karjuu Hail Maryt ilmoille. Mun tutkimus sanoo et jos sun sarjas on 3 toistoa pitkä, ni ei voi olla niin tuskaa kardiolle et loppuu happi. Ja jos tavotteena on vetää paikat ihan löysänä ja negatoida kaikki keskikropan kireys, ni äänensä käheeks koko setin läpi huutamalla se kyl onnistuu mainiosti 😍. RÄYH!
 
Mun salilla kävi legendaarinen huutaja. Huuti kuin eläin myös kun varmisti toisten nostoja. Ihmeteltiin pitkään miksi kaikki huutaa joille hän varmistaa. Sitten tajuttiin että ei saakeli sama ukkohan se huutaa kun varmistaa 🙄 Levypainot heitti maahan. Ei tiputtanut. Eihän ne painovoiman avulla sinne muuten tipu. Homma meni jo niin yli että yks äijä kävi sanomassa NYT LOPPUU TUO HUUTAMINEN JA PAINOJEN HEITTELY. Meni ihan hiljaseks ja lähti kotiin häntä koipien välissä. Tuon kaltainen on oire kusen nousemisesta päähän. Ei liity suorituskyvyn hakemiseen.
 
Nostin talvella penkistä ennätystä ja pyysin spotteriksi yhtä kundia salilta. Se läppäs mahaan aika kovaa ja huusi: se nousee sit ilman apuja aargh. Toimi loistavasti vaikka hieman ihmettelin. Eli kevyt huutaminen ja stemppiläpsyt toimii ja on mielestäni ihan asiallista.
 
Huutaminen itse asiassa tutkitusti voi lisätä maksimivoimantuottoa jopa 5 %. Moni kova urheilija huudahtaa ennen suoritustakin. Parempihan se on opetella jo alussa. Itsekin olen huudahtanut kaikissa kyykkyenkoissani (tosin en ennen ku enkka oli tyyliin 195 kg). Ja sarjoissa jelppaa vikoissa jos vähän karjasee.
Vähän riippuu suorituksestakin. Kyykyn pohjassa kun karjut paineet pois niin jää haaveeksi se nosto. Joku keihäänheitto on ihan eri asia. Kyllä sitä itsekin saattaa viimeisessä toistossa tai maksimiraudoissa noston raskaimman kohdan ylimenovaiheessa vähän murahtaa, mutta ei siellä salilla kyllä karjumaan tarvitse alkaa.
 
Se on se adrenaliini, joka voi lisätä maksimaalista voimantuottoa ne viimeiset prosentit. Miten sen saa erittymään: jotkut pelkästään keskittymällä ja pään sisällä psyykkaamalla, raskaalla musiikilla, karjumalla tai haistelemalla ammoniakkiliuosta. Keinot on monet. Kannattaa valita treenipaikka sen mukaan, missä latautuminen ja psyykkaus ei herätä huomiota, jos vaatii kovan psyykkisen latauksen ja agression saadakseen kaiken irti. Voimailussa tuo toimii, koska yleensä liikeradat ja muut tulevat yksinkertaisuutensa takia selkäytimestä, eli ei tarvitse tietoisesti keskittyä suoritustekniikkaan. Taitopohjaisemmissa lajeissa vain voi pilata suorituksen ylilataus ja samaten pitkäkestoisessa kestävyyssuorituksessa, jos adrenaliinit tapissa irtoaa viivalta. Se kuitenkin väsyttää kehon ennen aikojaa. Mutta lyhytkestoisessa ja kovatehoisessa suorituksessa voi nostaa suorituskykyä. Kyllä näytti joku psyykkaavan itseään olykisoissakin ennen naisten 100m aitajuoksun alkuerästarttiaan. Sitten jos sitä karjumista tekee huomionhaun tai muun takia suorituksien ollessa ei maksimaalisia, niin helvetin tyhmäähän se on. Mutta kyllä intohimoinen ihminen syö vaikka koiranpaskaa, jos sillä kehittyisi. Ei siinä sillon kiinnosta ajatella mitä muut ajattelee. Sen takia itse en muotisaleilla koskaan voimatreenejä tee vaan tyhjillä pikkusaleilla tai kaveripiirissä kotipunttiksilla. Toki millonkaan muullon totaalinen agressio ei ole tarpeen, muutakuin tiukoissa maksimivoimatreeneissä, jos jokaisesta kilosta ja toistosta on taisteltava 110%. Ja suorituksen aikana siitä on kyllä vain haittaa esim. voimailussa, kun vatsaontelosta häviää paineet. Tietysti eriasia jos sen tekee ääritiukassa suorituksessa muutaman sentin ennen lukitusta, niin sitten ei.
 
Back
Ylös Bottom