Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Entäs ne jotka tuo ruokaa pukkariin. Olen yhden treenaajan pukkarissa tavannut joka treenin päätteeksi levitti riisin eri kipossa, kanan eri kipossa, hernemaissipaprikan eri kipossa ja sitten maito sheikkerissä, sinappi, kepsutti ja suolamylly ja siitä vaan kylmänä ääntä kohti. Kaksi metrinen penkki oli varattu tähän toimitukseen ja aina kun satuin salille samaan aikaan hänen kanssaan niin sama ruljanssi.
Mutta mitäpä bodytonttu ei gainssin eteen tekisi.

Edit. Tähän konseptiin vielä lisänä se että vanhat äijät käppäilee ympärillä persealasti ja märkänä suihkun ja saunan jälkeen. Itse en enää sillä salilla kulje.

Edit. Tähän konseptiin vielä lisänä se että vanhat äijät käppäilee ympärillä persealasti ja märkänä suihkun ja saunan jälkeen. Itse en enää sillä salilla kulje.

Meidän salilla käy yksi veijari joka tekee tätä eikä tyyppi ole vanha, ehkä nelikymppinen. Tyyppi tulee aina suihkusta muina miehinä ja oikein korostetun hitaasti duunailee siinä kaikenlaista hiustenkuivauksesta dödöön ja kännykkääkin joskus selasi. Peili on sopivasti pukkarin oven edessä niin pari kertaa on tullut paukattua sisään ja päädytty melkein tappituntumalle ennen kun on ehtinyt reagoida tilanteeseen. Yhdellä kerralla tyyppi taisi rasvailla varpaitaan tai jotain muuta jonka takia oli kumarassa ja oven takana odotti mehevä karvainen perse.

Kerran suihkussa yhdellä vanhemmalla ukolla oli sellainen varrellinen harja, jolla se ihan antaumuksella porstas itteensä, kankkujen väliä unohtamatta..

Sitte pukkarissa voi törmätä keski-ikäiseen kaljuun ukkoon. Karvainen kuin gorilla, paitsi päälaelta. Ei taatusti tiedä mihin takatukka loppuu ja mistä selkäkarvat alkaa. No kerran se oli peilin edessä kuivaamassa nahkakuulaansa ja kainaloita föönillä..

Salikomediaan menee myös sällit jotka yli dramatisoivat treeniensä kovuutta. Huppu päähän ja hirveä huuto on tiettty alku rutiini, mutta huvittavinta on sarjan jälkeinen näytelmä. Kovimmat lysähtävät prässi sarjan jälkeen maahan valittamaan ja puuskuttamaan. Varmuuden vuoksi loppu treeni pitää kävellä kuin paskat housussa feikaten että jalat on niin romuna ettei kykene kävelemään. Joskus tehnyt mieli sanoa että onko oikeasti aerobinen kunto ja palautuminen noin surkeat, että pari prässi sarjaa tekee invalidin näköiseksi.

Mulla on niin huono kunto että oli pakko mennä rähmälleen mavesarjan jälkeen kun pelotti että lähtee taju. 😅

Okei, tähän piti vielä editoida että johtuu ilmeisesti matalasta verenpaineesta koska olen kerran alkuaikoina pyörtynyt kyykyssä ja pari kertaa olisi mennyt taju mavessa jos en olisi tajunnut heti istua alas. Nykyään harvemmin enää, mutta viime kerrallakin humisi sen verran korvissa ja vähän pimeni näkö että koin parhaaksi vaan vetää ahterin tonttiin. :D

Mulla on niin huono kunto että oli pakko mennä rähmälleen mavesarjan jälkeen kun pelotti että lähtee taju. 😅
Varmaan verenpaineesta johtuu. Itselläkin tietyt liikkeet aiheuttavat huimausta ja tähdet näkyvät. Esim. atlaskivien nosto. Vaikka nosto kestäisi 3 sekuntia aina huippaa. Muutamalla kaverilla sama ilmiö.

Salikomediaan menee myös sällit jotka yli dramatisoivat treeniensä kovuutta. Huppu päähän ja hirveä huuto on tiettty alku rutiini, mutta huvittavinta on sarjan jälkeinen näytelmä. Kovimmat lysähtävät prässi sarjan jälkeen maahan valittamaan ja puuskuttamaan. Varmuuden vuoksi loppu treeni pitää kävellä kuin paskat housussa feikaten että jalat on niin romuna ettei kykene kävelemään. Joskus tehnyt mieli sanoa että onko oikeasti aerobinen kunto ja palautuminen noin surkeat, että pari prässi sarjaa tekee invalidin näköiseksi.
En viittinyt pilata tunnelmaa asiasta sanomalla mutta alkoi vituttamaan kun yksi tälläinen urpo pesiytynyt meidän salille, ei ole kauaa kun yhdessä treenissä oikein paiskasi käsipainon maahan ja huusi perään jonka jälkeen kauhea selitys kuinka rankasta teki. Olisi edes kunnon painoja vaikka kyykyssä tai missä tahansa mutta joku vitun 15kg käsipaino niin voi jeesus että oli myötähäpeä vahvasti läsnä...

Samaa tuolla missä ite käy. Ojentajaa tekevät taljassa ni niska kenossa peilistä kyyläävät siimojaan ihastuneen näköisinä. Sitten käsipainot lentelee murahduksien saattelemana, vaikka tekisivät vinopenaa 10kg käsipainoilla silti pakko heittää ne.

Siistiä kun en ole kumpaakaan joutunut ikinä todistamaan mitä yllä, mutta se on pakko sanoa että prässi on juuri se laite jolla jos millä saa jalat yhdellä sarjalla koko viikoksi paskaksi.
Iteltä ei ainakaan luonnistuis kyykyssä millään(prässissä voit tehdä ihan pimeyteen asti ja lopuksi vielä auttaa käsillä, kyykkytangon alla ei paljoa huvita)

Varmaan verenpaineesta johtuu. Itselläkin tietyt liikkeet aiheuttavat huimausta ja tähdet näkyvät. Esim. atlaskivien nosto. Vaikka nosto kestäisi 3 sekuntia aina huippaa. Muutamalla kaverilla sama ilmiö.

Mulla tulee kanssa huimausta raskaissa maastavedoissa sekä pään päälle nostoissa ja ennen kaikkea nopeissa vedoissa kuten rivessä, ei liikkeen aikana mutta heti kun kuorman laskee pois. Ihan parhautta tältä kannalta on rive stopilla polvien alla.

Kokonaan on jalat lähtenyt alta vain kerran, seinästä joutuu suorituksen jälkeen ottamaan tukea ihan säännöllisesti.

Esim. kyykyissä samaa ilmiötä ei tule ikinä, ei edes maksimeissa tai pitkissä ja raskaissa sarjoissa.

Tuosta ääntelystä sen verran, että mä varmaan voin jonkun mielestä kuulua tuohon puuskuttelijoihin, mutta kyllä multa ainakin pääsee viimeisissä sarjoissa (lähes tulkoon pelkästään jalkajumpan aikana) pieniä äänähdyksiä, vaikka aina yrittää ettei tulisikaan. En mä ainakaan viimeisten toistojen aikana sitä pohdi että pääseekö ääni vai ei.

Sitä mä olen pohtinut että missä kohtaa treeniuraa saa alkaa pitämään ääntä? Siinä kohtaa kun maastavetopainot ovat 200? 250? Vai vasta kun 300. Musta raskaan sarjan jälkeen on täysin normaalia että pientä puuskutusta tulee. Toki meidänkin salilla on muutama tämmöinen "hc huutaja", kävellään sämpylät kainaloissa ja huuto kaikuu toiselle puolelle salia ja tämä muakin ärsyttää kun omasta tekemisestään tehdään tarkoituksella ohjelmanumero.

Mun logiikalla sellainen ääntely on normaalia mikä tulee ihan luonnostaan, eli mitä nyt ihmiset ähkivät ja puhkivat ja murahtelevat, mutta jos joutuu erikseen huutamaan niin se on vähän sellainen oma koulukuntansa. Mä puhkun ja puhisen etenkin pumppaillessa mutta ykkösmaksimit teen yleensä aika zenimäisellä tyyneydellä. :LOL:

Siistiä kun en ole kumpaakaan joutunut ikinä todistamaan mitä yllä, mutta se on pakko sanoa että prässi on juuri se laite jolla jos millä saa jalat yhdellä sarjalla koko viikoksi paskaksi.
Iteltä ei ainakaan luonnistuis kyykyssä millään(prässissä voit tehdä ihan pimeyteen asti ja lopuksi vielä auttaa käsillä, kyykkytangon alla ei paljoa huvita)
Aika erikoista jos jalat menevät yhdestä sarjasta viikoksi romuksi. Liian pitkät palautus ajat jalkojen treeni kierrossa? Meinaan että jos ne treenaa aina vain kerran viikossa, ei ne palaudukaan koskaan nopeammin ja tulevat aina kipeiksi. Kiertoa lyhentämällä alkavat palautua nopeammin.

Sen "jalat setsuuria"-ilmiön prässillä kyllä saa poikeuksellisen hyvin, mistähän se tosian johtuu? JOskus kun teki niin muistan, piti aina ottaa hiton varovasti se yksi(!) porras alaspäin salin ulkopuolella, kun ei ihan tiennyt pitääkö jalka. Mun mielestä kehitys loppupeleissä ei sinällään ollut kovinkaan suhteessa siihen jälkiefektiin, ihan muilla jutuilla alkanut edistymään. Pitäis kyllä ottaa takaisin ohjelmaan? :unsure:

Aika erikoista jos jalat menevät yhdestä sarjasta viikoksi romuksi. Liian pitkät palautus ajat jalkojen treeni kierrossa? Meinaan että jos ne treenaa aina vain kerran viikossa, ei ne palaudukaan koskaan nopeammin ja tulevat aina kipeiksi. Kiertoa lyhentämällä alkavat palautua nopeammin.

Kyllä mä kyykkäsin yleensä 3x viikossa ihan hyvin palautuivat, puhuin nyt ihan kunnolla tehdystä cheattisarjasta.

Sen "jalat setsuuria"-ilmiön prässillä kyllä saa poikeuksellisen hyvin, mistähän se tosian johtuu? JOskus kun teki niin muistan, piti aina ottaa hiton varovasti se yksi(!) porras alaspäin salin ulkopuolella, kun ei ihan tiennyt pitääkö jalka. Mun mielestä kehitys loppupeleissä ei sinällään ollut kovinkaan suhteessa siihen jälkiefektiin, ihan muilla jutuilla alkanut edistymään. Pitäis kyllä ottaa takaisin ohjelmaan? :unsure:

Luulen että johtuu siitä kun ei oo romut keskivartalonpäällä, saa rauhassa tosiaan murjoa reittä. Kyykyissä ja vedoissa on aina muita heikompia lihaksia mukana.

Suositut

Back
Ylös Bottom