Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Kaverin kanssa aikoinaan aloitettiin yhdessä salilla käynti vuosia sitten. Muistan edelleen todella hyvin että vedin enemmän mavesta kuin tämä kaverini ja vielä natuna. Silloiset painot taisi itsellä pyöriä 170 kohdilla ja kaverilla oli vähän alle. Nyt sit tänä päivänä kun tämä kaveri on treenaamisen lopettanu niin joku pari vuotta sitten se kertoi maven olleen 200... ja nyt vkl se olikin 220. Tänään kun kysyin että huomaako itse kuinka aika kultaa muistot niin sanoi että,” joo tulos olikin 225”.
Ens viikolla varmaan 230 :eek::LOL:

Onks muilla näitä kavereita jotka on aikoinaan käyneet salilla ja tänä päivänä kertoo legendaa omista sali tuloksistaan ? Ehkä ne ei sitä tiedostaen tee vaan aika tosiaan kultaa muistot.
Onhan noita sankareita. Itse kun on noin vuoden käynyt aktiivisesti taas salilla selän korjauksen jälkeen, niin rupeaa tuloksia näkymään paremmin vain koko aikaan. Samaan aikaan tulevat nämä vanhat tuttavat kenen kanssa nuoruudessa treenattiin jonkin verran ja nykyään istuskelevat mielummin kuppilassa kun pukuhuoneessa voivottelemassa lihas kipuja, niin rupeaa olemaan sali enkat niin kovaa luokkaa että itse tarvitsee toisen elämän lisäksi notta niihin tähtiin päästäisiin. :LOL:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toisaalta voidaan miettiä, miksi niiden ei lajia enää harrastavien kanssa pitää puhua omista tuloksista. Niitä ei välttämättä kiinnosta, tai ne ottaa sen leijumisena/vertailuna ja kun eivät halua myöntää olevansa huonompia, niin tulee valkea valhe

Toisaalta voidaan miettiä, miksi niiden ei lajia enää harrastavien kanssa pitää puhua omista tuloksista. Niitä ei välttämättä kiinnosta, tai ne ottaa sen leijumisena/vertailuna ja kun eivät halua myöntää olevansa huonompia, niin tulee valkea valhe

Omien kokemuksien kautta väittäisin, että useemmin ne "konkarit" itse tulevat puhumaan. Mulle useammin vielä tuntemattomat tulevat puhumaan esim. töissä, miten on itsekin ennen käynyt salilla ja ollut joskus kovassa kunnossa, ei rasvaa ollenkaan jne jne. Ihan ku ei päälle päin näkyis, että nyt liioitellaan :cautious: . Ehkä se aikakin vähän kultaa muistoja, jos on joskus omistanu vuoden salikortin ja käyny välillä siellä jotain häsläämässä niin se vuosi onkin yhtäkkiä koko nuoruus ja se rintaprässilaitteen 90 kiloa on yhtäkkiä 140kg penkki.

Omien kokemuksien kautta väittäisin, että useemmin ne "konkarit" itse tulevat puhumaan. Mulle useammin vielä tuntemattomat tulevat puhumaan esim. töissä, miten on itsekin ennen käynyt salilla ja ollut joskus kovassa kunnossa, ei rasvaa ollenkaan jne jne. Ihan ku ei päälle päin näkyis, että nyt liioitellaan :cautious: . Ehkä se aikakin vähän kultaa muistoja, jos on joskus omistanu vuoden salikortin ja käyny välillä siellä jotain häsläämässä niin se vuosi onkin yhtäkkiä koko nuoruus ja se rintaprässilaitteen 90 kiloa on yhtäkkiä 140kg penkki.
Omat havainnot on että vähintään yhtä paljon sali-intoilijat koittaa avata keskustelua ja tuoda tekemisiään esille.

Yks työkaveri kerto aina penkkienkkansa olevan 115 kg. Olin paikalla työpaikan punttiksella, kun hän nosti tuon, ja tottahan se oli, mut se nosto oli sellasessa davidin pakallisessa punnerruslaitteessa. Muistaakseni se pakka oli 100 kg ja sinne oli vielä ladottu jotain kiekkoja päälle. Nosto vajaalla liikeradalla toki.

IMG_5037.JPG

No se nyt vaan alkaa aina siitä mun rahkan ja marjojen syönnistä vaikken sano ikinä mitään ensin ja enpä kyllä oikeestas jälkeenkään... "jaaha, taas rahkaa, ennen vanhaan sitä juotiin vaan kananmunia ja reenattiin kovaa... Ei sillon ollu rahkoja ja nousi... "

No se nyt vaan alkaa aina siitä mun rahkan ja marjojen syönnistä vaikken sano ikinä mitään ensin ja enpä kyllä oikeestas jälkeenkään... "jaaha, taas rahkaa, ennen vanhaan sitä juotiin vaan kananmunia ja reenattiin kovaa... Ei sillon ollu rahkoja ja nousi... "

Jossakin ryhmässä täällä (olisko peräti tämä salikomediaa) joku kertoi, että Kemin paikallisessa punttipaikassa aikoinaan kovimmat karjut olivat vetäneet suoraan soijaproteiinia kuivana suuhun penkatessa. Se on vaatinut jo asennetta - ja kemiläisyyttä. En epäile yhtään.

Jossakin ryhmässä täällä (olisko peräti tämä salikomediaa) joku kertoi, että Kemin paikallisessa punttipaikassa aikoinaan kovimmat karjut olivat vetäneet suoraan soijaproteiinia kuivana suuhun penkatessa. Se on vaatinut jo asennetta - ja kemiläisyyttä. En epäile yhtään.

Turussa pahimmat salisiat hörppi rypsiöljyä reenin lomassa. Enää en oo nähny tota, mut joskus 10 vuotta sitten.

Turussa pahimmat salisiat hörppi rypsiöljyä reenin lomassa. Enää en oo nähny tota, mut joskus 10 vuotta sitten.

Mieti tuota...hampaat irvessä, veren maku suussa punnerrat jotain maksimipenkkitulosta...ja sit välillä rypsin makua poskeen...oijoi....ei helvetti....:ROFLMAO:...tuohon vaaditaan jo parantumatonta turkulaisuutta...

Pitkään tullut haaveiltua tilanteesta jossa KFC on tullut Suomeen niin penkkitreeni isoin koipiämpäri vieressä, joka tauolla pari naamariin.

Pitäisi varmaan olla pesuvatikin.

Mä näin pari vuotta sitten salin parkkipaikalla kun joku pulkannaru teini tuli punasella vanhalla 318i pemarilla parkkiin, otti autosta jonku kilon supergainerjauhopurkin ja rupesi suoraan purkista mättämään ruokalusilalla jauhetta suuhun kuivana istuessaan auton konepellillä takakenossa... Sitten se tuli perästä salille sisään kavereidensa kans ja rupes suoraan penkkaamaan sarjaa ilman mitään lämppiä. Melko legendaarista.

Onks muilla näitä kavereita jotka on aikoinaan käyneet salilla ja tänä päivänä kertoo legendaa omista sali tuloksistaan ? Ehkä ne ei sitä tiedostaen tee vaan aika tosiaan kultaa muistot.

Nyt kun sanoit, niin mulla on yksi kaveri joka on patologinen valehtelija. Tyypin jutuissa on oma viihdearvonsa kun tietää että sillä on vain pakonomainen tarve valehdella vähän kaikesta. Valheet ovat pieniä mutta sopivissa tilanteissa sitäkin ärsyttävämpiä ja joku ehdoton ei saattaa kääntyä hujauksessa "mähän olen aina tiennyt ja itsekin tehnyt sitä". Vittumaisin tilanne oli kun velka olikin muuttunut saataviksi ja silloin meni kyllä hermot.

Salitulosten osalta tyyppi vetää aina enemmän kuin minä, mutta aina kun ollaan treenaamassa, sillä on just jotkut muut liikkeet ohjelmassaan ja jos se sattuukin vahingossa tekemään, se sanoo vetävänsä kevyttä viikkoa tai joku paikka on aina kipeä. Viimeksi kuulemma vuosien tauon jälkeen veti kevyesti mavesta kaksataa ja naureskeli mulle kun en ole vieläkään saavuttanut sitä. No, arvasihan sen mitä siinä kävi kun mavepäivä - ei vain yksi vaan kaksi kertaa - sattui kohdalle. Ekalla kerralla se sentään veti, mutta tasan yhden vedon reilut puolet lupaamastaan aivan kammottavalla tekniikalla ja tokalla kerralla sitten vaan skippasi koko maven "kun se on turha liike".

Viimeksi kun valehtelin niin valehtelin alaspäin. On kivempaa sitten tilanteen sattuessa pistää vähän enemmän painoa ja todeta että oho, oon kehittynyt. :)

Jos en nyt ihan väärin muista, niin tuossa olen 27v. ja 137kg.

Vinopenkissä smithissä taisin ottaa 2*180kg pitkällä stopilla, vapaata kyykkyä 90-asteen polvikulmaan 8*320kg ilman vyötä ja 2*350kg vyöllä. Kulmasoutua lähes vaakatasossa 8*180kg ja polvista vetoa 11*330kg.

Sen jälkeen en ole enää noihin romuihin koskenut ja enää ei edes pystyisi - tai haluaisikaan. Mutta tulipahan kokeiltua.

Noita tuloksia en pidä minään ihmeellisinä ja ikinä en ole ollut oikeasti vahva. Liha on tarttunut ihan ok, mutta kaukana tässä ollaan mistään lahjakkaasta. Kannattaa tiedostaa se mikä on oikeasti vahva ja oikeasti lahjakas, kun miettii sitä paljonko asioihin panostaa. Jokainen toki päättää itse mitä tekee, mutta ei kannata lyödä liikaa toiveita (ja terveyttä) kiinni sellaiseen, mikä ei voi koskaan toteutua
"
----------------
En tiedä tuleeko oikeaan ketjuun mutta eihän tämä ole muuta kuin komediaa :)
Instagram tililtä napattu. Miten kukaan voi vakavasti kertoa tällaisia tuloksia ja vielä hakea jotain sympatiaa että "ei tässä oikeasti olla vahvoja" :anssi:

Thor teki juuri 8x332kg ja kaverilla oli vyö + siteet + kyykkytrikoot! Hiukan vertailupohjana, vaikka ei olekkaan maailman kovin kyykkääjä

----------------
En tiedä tuleeko oikeaan ketjuun mutta eihän tämä ole muuta kuin komediaa :)
Instagram tililtä napattu. Miten kukaan voi vakavasti kertoa tällaisia tuloksia ja vielä hakea jotain sympatiaa että "ei tässä oikeasti olla vahvoja" :anssi:
En tiedä kenestä kyse, mutta eikö kaikki ole jo herran vuoteen 2019 mennessä seurannut netissä ja ihan livenäkin punttiskeneä sen verran, että on ihan itsestään selvyys että 100% kavereista, jotka vähättelee tuloksiaan on oikeasti niitä, jotka ovat täysin tietoisia tulostensa kovuudesta ja ylpeitä niistä, sitten naamioidaan sitä itsekehua vaatimattomuudeksi. "Ei tää 300 kiloa penkistä nyt edes niin kova oo" kirjotetaan instaan samalla kun öljytään kulli kovana pecsejä peilin edessä. Ei ripuiliranteet huutele tuloksiaan mihinkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom