Salikomediaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Mun silmiin sattuu joka kerta, ku joku egonostelija näkkileivän liikkuvuudella, latoo tankoon 150% maksimit ja lähtee tekeen jtn 10cm liikeradan kyykkyjä
Näitä nyt ikävä kyllä näkee aina välillä. Juuri viime viikolla "vanha tuttu" latasi salilla kyykkytankoon sellaiset painot, että hirvitti katsoa kun se käveli ulos telineestä ne painot niskassa. Eikä puhuta mistään oikeasti kovista painosta vaan henkilön voimatasoon nähden liian suurista. Olin varma, että siltä pettää jalat alta tai se kaatuu muuten. Teki se sillä yhden tärisevän neljäsosakyykyn ja käveli yhtä epävarmasti telineeseen takaisin. Se oli sen näköistä menoa, että siinä ei sallita minkäänlaista virheliikettä kun painot tulee jo alas niin että kolisee.

Nämä on vaikeita tapauksia, kun paha niille on mennä mitään sanomaankaan, mutta ei muakaan Varsinaisesti kiinnosta nähdä kun joku tappaa itsensä salilla. Tai hyvässä lykyssä jonkun toisen jos dumppaa vaikka painot varmistajan päälle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noita kyllä ihmettelen usein. Monet painonnostajat ja muut voimailijat kyllä noita voi tehdä, kun ovat opetelleet vuosikausia tiputtamaan painot kunnolla, mutta normijamppa ei osaa kuin tuurilla. Ja sitten se kyykky muistuttaa usein juuri sellaista julletusta, joten siitä tiputtaminen on jo jättipainoilla vaikeaa. Itse varmaan vuosi sitten aiheutin yhdellä melkein tyhjällä salilla komiikkaa kun etukyykyssä opettelin ihan varta vasten painoja tiputtelemaan. Ihan hauskaa hommaa kyllä ottaa sellanen 80-90 prossaa maksimeista paino, ja tiputella sitä eteen eri kohdista nostoa.

Just tänään näin "quarter squat gangin" salilla. Nuoria kukkoja 3-4 kappaletta. Sellanen keskiverto teinipojan lihasmassa jne. 70kg tankoon, vyö päälle, psyykkaukset ja kaveri varmistamaan. Katoin siinä hetken jo, et jos toi paino liikkuu nätisti tolla habituksella, ni onpa piristävää. Eihän se sit menny ihan niin. Joku vitosen-kutonen sarja kauheella puuskutuksella, todella vajaalla liikeradalla ja painot telineeseen kaverin avustamana. Vyö väkivaltasesti pois ja muu ilmeisesti ei ihan niin isoja rautoja liikutteleva porukka taputteli selkään ja tsemppas. 90kg tankoon ja samalla suoritustekniikalla vaivalloinen kakkonen. "Joo, joo, kyl siält satku tulis!".

Kyllähän noissa tekis mieli silleen jotenki isällisesti mennä näyttämään mallia, mut ei kukaan mitään setämiehiä salilla jaksa. Ite tosin olisin ehkä ihan mielelläni kuullut vastaavassa vaiheessa oma saliuraa jotain perusteltuja neuvoja.

the-quarter-squat-ang-starter-pack-tag-a-quarter-squater%F0%9F%98%82-7425218.png

;D. Toi on ihan sikski 99,9% vamppi touhua, et mitäs sit jonain päivänä, ku nää sankarit meneeki vahingossa 11,45854 cm syvyyteen ja esim. kuolee, ku ei oo mitään voimaa siel ''syvyydes''.
Eli mitä vittuu tekee sillä, et pystyy ''kyykkää'' 564654564564564654654 kiloo liikeradal, mikä on mun kyrpää lyhyempi :D? ''No mutku vajaat kyykyt kehittää reisii enemmän'' on esim. netis yleinen tekosyy, mitä en ihan heti sulata. Olis ny ees lähellä sitä 90 astetta noi mitä näkee, ni vois ees puhua asiasta. Ja vaik se kuinka kehittäiski jtn reisiä enemmän(EDES se 90 asteen kyykky siis), ni emt. kyl ite ainaki haluun olla ihan kykeneväinen käyttään laajoja liikeratoja, ihan vaan semmosen perus kykenevyyden & liikkuvuuden nimissä. Kroppa voi hyvin, ku kykenee tekeen asioita mahollisimman vapaissa asennoissa.

Ja en kuulu nyt niihin ATG or GTFO matafakas elitisteihinkään, vaikka ite kyllä kyykkään kyseisellä tavalla( koska mm. tuntuu omissa polvissa nii paljo terveellisemmältä). Ei oo siis ainoo tapa, & jollekki ei varmasti sovi, vaikka olis mikä venyttely hippi, mut seuraava +- 90 asteeseen kyykkäävä saa mult silti keksin.

Jos en kyykkäisi isoja painoja ollenkaan, enkä haluaisi kehittää jalkoja enempää, niin silti tekisi ATG-kyykkyjä pikkupainoilla pari kertaa viikossa, jotta liikkuvuus säilyisi. On muutamia kertoja kaverit ihmetellyt eri tilanteissa luonnossa kun pystyy tuossa asennossa normaalissa lepäämään, kun muut tarvii jotain perseensä alle.

Ja muutaman kerran olen tosiaan tehnyt lyhyitä pinnakyykkyjä, jotka ovat hyviä monesta syystä (en suosittele aloittelijoille). Niiden kanssa luonto on kuitenkin opettanut, että kyllä sinne pohjaan pitää pari kertaa viikossa mennä joka tapauksessa, että liikeradat pysyy hyviä.

Nii nimenomaan. Edes sen liikkuvuuden kannalta, jossei se ''toiminnallisuus'' kiinnosta liikoja. Mä en oo ikinä ollu erityisen kankee, ku oon aina harrastellu kaikennäköstä akrobatiaa sun muuta apinointia, ni varmaan vituttais kyl olla, ku tommonen rajottais reippaasti montaaki asiaa, mitä tykkään tehdä. Kankeus lisää myös loukkaantumisriskii, ku ei jää juuri varaa taipua. Toki, jos otetaan esim. henkilö, joka ei oo elämänsä aikana mitään urheillu yms. ni eipä sitä varmaan tajuu, mitä siin menettää. Kuhan sama linja siis pysyy.

Itel on aika ''kehoni on temppelini'' :D mentaliteetti ihan luonnostaan, syystä tai toisesta, ni tuun oleen erittäin syvästi masentunut sinä päivänä, ku ikä alkaa painaa & kroppa ei toimi enää samanlailla. Toivotaan, et semi terveelliset elämäntavat riittää suht pitkälle. Ei mitää absolutismi paskaa siis, mut semmonen tietynlainen juttu, et pitää olla hyväs teräs dystopista maailmanlopun maailmaa & zombeja vastaan xD. Pelkkä se fiilis riittää, ettei oo selkeitä fyysisiä rajotteita, vaikkei nyt zombeja tarviskaa lahdata ;D.

Joo. Samaa mieltä. Siksi oma motivaationi liikkumisessa lähinnä se, mitä omalla kehollani voin tehdä. On ihan vitun siistiä, että voi vetää koko päivän metsätöitä, uida, voimistella tai marssia 30kg:n kanssa tuntikaupalla pitkin metsiäilman että aiheuttaa ongelmia. Ja just noi voimisteluliikkeet mahtavia just siinä että kehittää äärijuttuja.

On ihan vitun siistiä, että voi vetää koko päivän metsätöitä, uida, voimistella tai marssia 30kg:n kanssa tuntikaupalla pitkin metsiäilman että aiheuttaa ongelmia.
Pitäis varmaan treenata eri tavalla, koska mulla on taipumusta aiheuttaa ongelmia jos joudun tekeen koko päivän metsätöitä, uimaan, voimistelemaan, tai marssimaan 30 kg selässä tuntikaupalla. :whistle:

Ei kait tuo myöhästäkään ole? Et oo ''nuori'', muttet vanhakaa. Prioriteeteistahan se pääasias on kiinni, & mitä pitää tärkeenä itelleen.
Nojoo, kuhan tekee jtn ees etäisesti ''terveysliikuntaa'', ni keho kiittää vaikka puolvahingossa. Fyysinen toimettomuus on varmaan aivan järkyttävää syöpää kropalle, ku on ihmisiä, jotka ei koko elämänsä aikana tee yhtään mitään, ellei oo aivan pakko.
Saattaa olla, etten tarkoittanut ihan tuota...

Hyvinki mahollista. 06:22 ei oikeen aukee monikaa asia. Mitä si meinasit ongelmilla?
Taisi olla huono vitsi kun ei aukea. Minä itse alan aiheuttamaan ongelmia kanssaihmisille jos mut pakotetaan joihinkin noista hyvin ikävistä aktiviteeteista. Koska niin tuossa mun lainaamassa viestissäkin sanotaan, vaikka tarkoitetaan tietysti, että ilman että niistä aiheutuu ongelmia.

Aaaaaaaaaaaaaa. Nääh, kävin vaa hitaal. Käsitin siis, että rikot ittes tyyliin, ku käyt poimii marjoja(tää o muute kovaa hommaa for real :D).
Mä luulen, että kukaan muukaan kuin minä ei huomannut ajatella tuota sen toisella merkityksellä. Kun on eri asia sanoa, että on kiva tehdä sitä ja tätä ilman että aiheuttaa ongelmia tai on kiva tehdä sitä ja tätä ilman että SE aiheuttaa ongelmia.

Toi kyykkyjuttu on kyllä niin totta ja ainainen oman ihmettelyn aihe. Eilen treenissä (Crossfit) oli taas kyykkyjä, ja 3/10 treenissä olleista teki kyykyt riittävän syvälle (eli mun mittarilla reidet vaakatasoon). Voimatreeni kun oli kyseessä, niin oli aikaa katsella muiden tekemisiä. Koutsit ei koskaan noihin puutu ja itse en viitti lähteä toisia neuvomaan... Yhden treenikaverin kanssa on alettu ottaa sellainen tyyli, et toinen aina kattoo vierestä kun toinen tekee ja "arvostelee" toisen kyykkysyvyyden. Jos joku muu vaikka ottaisi onkeensa tosta :) Aika monelta voisi ottaa sen 20-30kg heti pois painoja, jos kyykkäisivät kunnolla...

Tänään jengi varmaan katto että mulla on paskaa housuissa, mutta se oli suklaata joka suli shortseihin perseen kohdalle aamulla kun istuin puoliksi avonaisen suklaalevyn päälle ennen salille lähtöä. Oikeasti, tarkistin ettei sisäpuolella ollut mitään. :hyper:

Joo... Suklaata se vaan...

Itellä on pari kertaa tullu kakka housuun kun oon tehny toistomaksimeja kyykyssä. Joskus luirahti 6 toiston kohdalla se kuuluisa lusikallinen, jonka jälkeen sai vielä tehtyä 2-3 toistoa ja sitten pikaiselle pesulle, vaihto boxerit jalkaan ja reeni loppuun. SÄKRIFAISS, WHATEVER IT TAKES, DEDIKATION!

Joo... Suklaata se vaan...

Itellä on pari kertaa tullu kakka housuun kun oon tehny toistomaksimeja kyykyssä. Joskus luirahti 6 toiston kohdalla se kuuluisa lusikallinen, jonka jälkeen sai vielä tehtyä 2-3 toistoa ja sitten pikaiselle pesulle, vaihto boxerit jalkaan ja reeni loppuun. SÄKRIFAISS, WHATEVER IT TAKES, DEDIKATION!
Itellä on tullu kotona vähän kakkaa housuun kovissa kyykyissä, mutta ei sentään vielä salilla! Siinä SÄKRIFAISS LOVE IT KILL IT-prosentti punnitaan, kun väistämätön tulikoe osuu omalle kohdalle. Rankkaa tää BODYLAIFFI.

Itellä on tullu kotona vähän kakkaa housuun kovissa kyykyissä, mutta ei sentään vielä salilla! Siinä SÄKRIFAISS LOVE IT KILL IT-prosentti punnitaan, kun väistämätön tulikoe osuu omalle kohdalle. Rankkaa tää BODYLAIFFI.

Joo kyllä tuossa erotellaan ne pojat miehistä! Miun mielestä ei voi sanoa treenaavansa KOVAA, ilman että on kakannut housuun kesken sarjan ja silti tehnyt sarjan loppuun asti!

Tänään jengi varmaan katto että mulla on paskaa housuissa, mutta se oli suklaata joka suli shortseihin perseen kohdalle aamulla kun istuin puoliksi avonaisen suklaalevyn päälle ennen salille lähtöä. Oikeasti, tarkistin ettei sisäpuolella ollut mitään. :hyper:
Jumalauta, tästä tuli mieleen aika priceless tapaus. Minä, emäntä ja mun sisko oltiin matkalla Barcelonaan. Sisko oli syönyt lentokoneessa marianne-rakeita ja jokunen niitä oli tipahtanut sen istuimelle ja tietenkin sulaneet sen perseen alle. Housut oli tietysti puhutaan valkoiset jos unohdetaan ne naurettavan pienet suklaatahrat keskellä sen persettä... Ehdittiin puoliväliin sitä Barcelonan kenttää ennen kuin huomattiin se. Eli ei varmaan kovin monta sataa henkeä ollut ehtinyt nauraa kun tytöllä on tullut ribale housuun. Ilmeisen nolo tilanne, mutta mulla ei tullut naurusta loppua. Taidan olla melko huono ihminen.

Miun mielestä ei voi sanoa treenaavansa KOVAA, ilman että on kakannut housuun kesken sarjan ja silti tehnyt sarjan loppuun asti!

Päteekö tää myös kuntopyörään? Nimittäin viimekerralla loppulämpöä fillarilla ottaessa oli vieressä vähän vanhempi rouva (60-65v?) polkemassa, ilmeisesti oli tullut se lusikallinen hänellekkin housuun. Oli pakko pistää peli poikki 5min kohdilla, ei sitä käryä kestänyt.. oli komedia kyllä kaukana.

Joo kyllä tuossa erotellaan ne pojat miehistä! Miun mielestä ei voi sanoa treenaavansa KOVAA, ilman että on kakannut housuun kesken sarjan ja silti tehnyt sarjan loppuun asti!

Onko tapahtunut kisoissa koskaan? Omalla kohdalla kävi niin, että viimeisessä vedossa pylly alkoi paukkumaan armottomasti, mutta vedin hyväksytysti loppuun asti.
Olin aivan varma että vehkeet meni vaihtoon, mutta olikin niin vähän että pyyhkäisy riitti.:)

Oon kyllä pierassu kuuluvasti sumoprässissä, mut kakkaa ei oo vielä tullut. Pitänee yrittää kovemmin. Useammin ulosteeni on kiinteää, niin sitä on vaikea päästää pöksyihin kesken sarjojen.

Joskus 19v korvilla vetelin rekkasarjaa mavessa. 6x260kg tein ja kolmosen kohalla tunsin että jos vedän rekka toistot, ni tulee löysät housuun. Annoin turahtaa ja poimin toistot pois. Reenikaverit huusi kurkku suorana joo joo paska haisee, MUTTA VEDÄ PERKELE! Salilla oli siis oikea ilmapiiri.

Onko tapahtunut kisoissa koskaan? Omalla kohdalla kävi niin, että viimeisessä vedossa pylly alkoi paukkumaan armottomasti, mutta vedin hyväksytysti loppuun asti.
Olin aivan varma että vehkeet meni vaihtoon, mutta olikin niin vähän että pyyhkäisy riitti.:)

Ei oo miulla koskaan kisoissa menny kakki pöksyyn :) Jotenki noissa reeneissä aina välillä vähän falskaa tuo suodatin. Kisoissa oon toivottavasti ainakin niin tyhjä, että vikat kakkelit menee sinne kisapaikan pönttöön :)

Teillä vahvoilla ja isoilla miehillä se kroppa on sen verran täys, että lavallakin voi pientä fuskua käyä pyllyn kautta!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom